handdator

Visa fullständig version : Chi kampsporter


Tricklev
2007-10-30, 21:36
Tja, detta är inte en seriös tråd om huruvida detta funkar, även om folk gärna får argumentera för det, om dom verkligen tror på det.

Detta är istället, en tråd för att visa löjliga klipp på folk som tror dom kan slå ner folk utan att röra dom, minst sagt underhållande saker.

Vi börjar med att låta George Dillman snacka lite om anti-Chi metoder, mycket underhållande saker.

JM_qg5d1YGI

XroW
2007-10-30, 21:40
Vi börjar med att låta George Dillman snacka lite om anti-Chi metoder, mycket underhållande saker.


Var det tjockisen i slutet?

Schysst laddning med bortförklaringar han hade :laugh:

Tricklev
2007-10-30, 21:50
Denna är ännu bättre.

"A video clip from a beach in Perth, Australia. Yellow Bamboo are chiblasters, and even if you do manage to get close enough to touch them, you'll allegedly die if you touch someone who's got a charged up chi blast in him.
Listen for the people saying "he touched him, he touched him. how could he touch him?""


_1ykNZ7rAcw

Ffs, har inte haft såhär kul på länge. :laugh:

Dumleman
2007-10-30, 21:58
Som jag har förstått det så är chi i grunden ungefär vad folk i allmänhet brukar göra innan de ska prestera på max (dvs. psyka upp sig, tagga, skrika blablabla) men gånger 1000.

Slartibartfast
2007-10-30, 22:00
Satans muppar. Jag kan nästan inte ens skratta åt det. Jag vill bara skada dem.

Tricklev
2007-10-30, 22:10
Haha, sitter nu och läser på en Yellow Bamboo hemsida, där du kan beställa hem filmer som lär dig teknikerna, och vilka tekniker det är, detta låter nästan effektivare än The Game, för att utvecklas.



* Rapid spiritual and energetic development. (Faster than yoga or Qi Gong, for example the school in Qi Gong which develops the power for the no touch knock out, requires about 10 years practice, with Yellow Bamboo it's a matter of months.)
* Powerful healing method: healing yourself and others on a physical, emotional or psychological level.
* A superior method of self-defense. Also against psychic attacks.
* The development of an enormous inner power in a short time.
* Because of the physical exercises with dynamic muscle tension this is also very good for your waist- line. Loose fat and improve your muscle outline, great for your looks.
* Trust and success in your life.
* Go through live without fear for attacks, thieves or even ghosts.
* Methods to draw customers towards you or people from the opposite sex.
* A structured approach to your development. This way, your body gets the time to adjust and is your growth fast and safe. (as opposed to Kundalini).
* Improve your health and vitality.
* Communicate with nature which will teach you things about medicinal plants.
* Improve your relationships with others automatically and learn how to draw people that you want into your life as well as getting rid of those that you don't want.
* Telepathy. That you can use to influence business partners or decisions beforehand or just to pass information on to others.
* Remote viewing. To look into people their bodies and find out what is wrong with them. Also reveal people their true nature.
* A method for meditation that takes the nature of your mind in the modern society into account, which make it more agreeable. Also a very nice relaxation method.
* A powerful physical workout.
* Techniques to improve your spiritual, financial, emotional, energetic, psychological situation.
* The fastest method to manifest what you want in your life.

Yes
2007-10-30, 22:21
Som jag har förstått det så är chi i grunden ungefär vad folk i allmänhet brukar göra innan de ska prestera på max (dvs. psyka upp sig, tagga, skrika blablabla) men gånger 1000.
Nä, det är flera tusen miljoner gånger värre, minst, plus att min pappa kan det!

(Obs! Det är nu du ska dra till med något värre, typ att hela din släkt är chi-masters, så jag kan anklaga dig för att jämt överdriva och hitta på.)

tntballe
2007-10-30, 22:27
Finns det nån här som använder denna teknik på gymmet? Kanske är fusk i tävling?

Tricklev
2007-10-30, 22:28
Finns det nån här som använder denna teknik på gymmet? Kanske är fusk i tävling?

Jag skriker rätt mycket ibland när jag knäböjjer, men det verkar inte attrahera kvinnor, eller kommunicera med naturen, så jag gör uppenbarligen något fel.

Whistler
2007-10-31, 13:01
Skulle vara så himla underbart att få gå fram och sätta en ordentlig lowkick eller ett knä på en sådan där Yellow Bamboo-mästare.

Vet att det var rätt så mycket sådana här diskussioner på kampsport.se-forumet där det till och med bjöds in till seminarier i Stockholm. Tydligen var det någon som dragit på sig en rejäl hjärnskakning som följd. :D

Granatgiraffen
2007-10-31, 13:39
Skulle vara så himla underbart att få gå fram och sätta en ordentlig lowkick eller ett knä på en sådan där Yellow Bamboo-mästare.

Vet att det var rätt så mycket sådana här diskussioner på kampsport.se-forumet där det till och med bjöds in till seminarier i Stockholm. Tydligen var det någon som dragit på sig en rejäl hjärnskakning som följd. :D

Hjärnskakningar är jättekul! Om någon säger att han är stålmannen så är det okej att skjuta honom för att testa.

_henkee
2007-10-31, 14:29
Jag fattade inte film 2 ?
Killen springer mot honom och brottas ? :S

Tricklev
2007-10-31, 14:33
Jag fattade inte film 2 ?
Killen springer mot honom och brottas ? :S

YB killarna har sagt att ingen kan röra dom, pga deras chi, därav småbarnet vid 1:21 som är så förvånad att han lyckades röra han.

Du ska alltså bli nerslagen av deras skrik. *popcorn*

olwe
2007-10-31, 14:38
Men plx. LolZOr

Honken
2007-10-31, 15:49
Teorin om chi är kinesisk och väldigt gammal (cirkus 4000 år). Jag har tränat wushu och taiji i 4 år innan jag slutade, och även om chi is sig själv inte finns så är vissa träningsmetoder bra för diverse saker.

Chi ska stå för all energi i världen, vare sig det är mat, syre, blod eller annat som innehåller näring. Poängen med träningen är att man skall kunna kultivera sin egen chi och på så sätt må bättre. Även om detta är bullshit så är det en väldigt bra träning för alla människor då den är låg i intensitet men ändå väldigt ansträngande.

När jag tränade Taiji, så flyttade vi oss mellan positioner där låren alltid var parallella med marken under hela passet, som då under sommartiden var 2½ timme. Sen så höll vi ofta sparkar vid huvudhöjd statiskt i några minuter... som sagt, väldigt bra träning men teorin bakom den är skit.

Vinter
2007-10-31, 18:11
Fungerar det? Neeh. Är det kul att sitta och skratta åt nördarna? Jaapp.