handdator

Visa fullständig version : Vart är vi påväg?!?!?!!!!


TcAnders
2007-10-30, 19:21
För ett par månader sedan anmälde vi (familjen) oss till "NIX" för att slippa telefonförsäljare.. Sagt och gjort, dom ringer lite då och då.. Men mkt sällan..

MEN, nu till det störande.. För 10minuter sen kom det en försäljare och knackade på dörren, Optimal Telecom närmare bestämt.. Som försökte sälja på oss mobilabonnemang.. IGÅR knackade en annan försäljare på och ville sälja en bok om allmänbildning..

*gah!* *gah!*

// Anders

Ryska_raketen
2007-10-30, 19:23
Ja :( Vart är världen på väg när man faktiskt rör sig utanför internet/telefoni :( Kan dom inte bara lämna oss ifred :(


RIP :(










:(

TcAnders
2007-10-30, 19:25
Ja :( Vart är världen på väg när man faktiskt rör sig utanför internet/telefoni :( Kan dom inte bara lämna oss ifred :(


RIP :(










:(


Haha, Nu är det dags att sätta "Inga försäljare tack!" på dörren, det får vara nog nu.. Dom är OTROLIGT sugna på att sälja då dom har väldigt svårt att ge sig när man säger nej..

// Anders

XroW
2007-10-30, 19:25
För ett par månader sedan anmälde vi (familjen) oss till "NIX" för att slippa telefonförsäljare.. Sagt och gjort, dom ringer lite då och då.. Men mkt sällan..

MEN, nu till det störande.. För 10minuter sen kom det en försäljare och knackade på dörren, Optimal Telecom närmare bestämt.. Som försökte sälja på oss mobilabonnemang.. IGÅR knackade en annan försäljare på och ville sälja en bok om allmänbildning..

*gah!* *gah!*

// Anders


Ni kan inte gömma er vi kommer åt er överallt! :devil:

Tricklev
2007-10-30, 19:26
Hoppas ni köpte boken om allmänbildning, man kan aldrig bli för allmänbildad.

stargate
2007-10-30, 19:27
Vart är världen på väg?

Ja jag tror världen rör sig i en bana runt solen, eller är det tvärtom?

Frantic
2007-10-30, 19:28
Jag trodde tråden skulle handla om en barnvåldtäkt eller något annat hemskt men jag kunde inte drömma om att någon ville sälja en bok om allmänbildning. Sånt ska bara inte behöva hända :(

snartspensligvegan
2007-10-30, 19:38
Sätt upp en lapp där det står att reklam, försäljare, licensjägare, dörrknackare, religösa omars, kebablappar, okända människor, påskkort, sorliga meddelanden, räkningar, ... osv inte är något du vill veta av?

... och får du dem ändå svara med en propp! ;D

joriice
2007-10-30, 19:38
Stackare! En sådan ondska det existerar i världen! :(

hultman
2007-10-30, 19:39
Hoppas ni köpte boken om allmänbildning, man kan aldrig bli för allmänbildad.

:laugh: :D

TcAnders
2007-10-30, 19:53
Jag trodde tråden skulle handla om en barnvåldtäkt eller något annat hemskt men jag kunde inte drömma om att någon ville sälja en bok om allmänbildning. Sånt ska bara inte behöva hända :(

Detta är bra mkt värre, det var just därför jag var tvungen att starta en alldeles egen tråd om just dörrknackare.. Jag kommer ha svårt att sova i ett par månader framöver, väldigt skrämmande flashbacks osv..

Stackare! En sådan ondska det existerar i världen! :(

Det känns mycket svårt att ta två försäljare på två dagar..
Vi har aldrig tidigare haft en försäljare hemma hos oss, så detta tar hårt..

Tack för ert stöd, jag ska nog ta mig igenom denna svåra tid, kommer eventuellt kontakta en psykolog imorrn..

// Anders

Lövbiffen
2007-10-30, 20:54
Nästa gång kan ju du erbjuda en bok med Nix-registret :D

Pepparkakssmurfen
2007-10-30, 20:59
För 5 min. sen ringde telefonen,jag svarar.
Det är en inspelad röst som säger ungefär: "hej,vi ringer från xxxxxx,tyvärr har vi ingen ledig säljare just nu men lägg på luren så återkommer vi."

WTF?!

egge
2007-10-30, 21:04
För 5 min. sen ringde telefonen,jag svarar.
Det är en inspelad röst som säger ungefär: "hej,vi ringer från xxxxxx,tyvärr har vi ingen ledig säljare just nu men lägg på luren så återkommer vi."

WTF?!

Haha, vägra lägga på luren!!

Bite
2007-10-30, 21:10
För 5 min. sen ringde telefonen,jag svarar.
Det är en inspelad röst som säger ungefär: "hej,vi ringer från xxxxxx,tyvärr har vi ingen ledig säljare just nu men lägg på luren så återkommer vi."

WTF?!

:D Man blir så jävla frustrerad.

Är telemarketing verkligen en lönsam aktivitet?

Innehavet av ett telefonabonemang förhåller sig till telemarketing såsom ett spännande sexliv förhåller sig till klamydia.