handdator

Visa fullständig version : Hockeyallsvenskan !


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Psychological
2007-10-30, 00:32
Elitserien i all ära, men du som har ditt favoritlag i allsvenskan får gärna titta in här och säga vad du tycker om årets serie och tippa top tre!!!

Mitt tips: Leksand
Rögle
Västerås

Yucko
2007-10-30, 07:15
Malmö bör ligga där uppe. Blir inte så kul för dem nästa år isf.

mangs
2007-10-30, 09:29
Tror också Malmö kommer skärpa tills sig desto längre av säsongen som går. Svårt att spela 100% när motståndet man möter är en division under. De har haft en rejäl svacka nu men det ser ut som det lossnat på senaste.

skaparn
2007-10-30, 10:52
Det anstår inte en storstad (eller nåja, nästan) att inte ha ett lag i elitserien, så Malmö bör gå upp i år, gärna på SSK's bekostnad.

Yucko
2007-10-30, 14:52
Det anstår inte en storstad (eller nåja, nästan) att inte ha ett lag i elitserien, så Malmö bör gå upp i år, gärna på SSK's bekostnad.

Frölunda får gärna åka ut för min del :)

Herr Oberst
2007-10-30, 16:39
Malmö får gärna stanna där de är. Pack hela högen. Tur att inte högen är så stor. Bara närmast sörjande som kommer på deras matcher.
Hoppas på Psychologicals tips.
Rögle
LIF
Västerås IK Ungdom Hockey Klubb (eller vatusan de nu kallar sig)

lastbil
2007-10-30, 16:59
Har kompis i Borås lag, så håller på dom :thumbup:

Herr Oberst
2007-10-30, 18:45
Har kompis i Borås lag, så håller på dom :thumbup:

Ähh trams, Borås är popcorn.

Har en kompis i New York Rangers men inte tusan håller ja på dem för det.

Psychological
2007-11-10, 00:33
Som ni hockeyintresserade vet så är det uppehåll även för AS nu under karjala cup.. Jag hörde någonstans att anledningen till det är KENNY JÖNSSON.. Det är den enda spelaren som lirar i tre kronor från AS .. Verkar som att "reservdanskarna" Rögle inte kan klara sig utan Kenny ?

skaparn
2007-11-10, 08:04
Som ni hockeyintresserade vet så är det uppehåll även för AS nu under karjala cup.. Jag hörde någonstans att anledningen till det är KENNY JÖNSSON.. Det är den enda spelaren som lirar i tre kronor från AS .. Verkar som att "reservdanskarna" Rögle inte kan klara sig utan Kenny ?

Men... det gör de ju inte. Även om de får en hel del träning i att spela utan Kenny varje gång glasmannen går sönder.

regus
2007-11-10, 11:28
Ähh trams, Borås är popcorn.

Har en kompis i New York Rangers men inte tusan håller ja på dem för det.

Fan vad du är ball.:)

Herr Oberst
2007-11-10, 18:56
Som ni hockeyintresserade vet så är det uppehåll även för AS nu under karjala cup.. Jag hörde någonstans att anledningen till det är KENNY JÖNSSON.. Det är den enda spelaren som lirar i tre kronor från AS .. Verkar som att "reservdanskarna" Rögle inte kan klara sig utan Kenny ?

Vad anledningen till uppehållet är vet jag inte. Däremot vet jag att Rögle klarar sig rätt bra även utan Kenny, det har jag bevittnat så jävla många gånger själv. Säsongen 05/06 spelade Kenny 38 av 52 matcher.
Säsongen 06/07 spelade Kenny 24 av 55 matcher, 14 av dessa var under grundserien och då var ändå Rögle som bäst när Kenny var skadad. När han kom tillbaka kom svackan men Rögle slutade tvåa i serien före Leksand efter 45 matcher.

Du stinker av okunskap, avundsjuka och bitterhet.
Håller på VIK eller?

Psychological
2007-11-10, 19:05
Vad anledningen till uppehållet är vet jag inte. Däremot vet jag att Rögle klarar sig rätt bra även utan Kenny, det har jag bevittnat så jävla många gånger själv. Säsongen 05/06 spelade Kenny 38 av 52 matcher.
Säsongen 06/07 spelade Kenny 24 av 55 matcher, 14 av dessa var under grundserien och då var ändå Rögle som bäst när Kenny var skadad. När han kom tillbaka kom svackan men Rögle slutade tvåa i serien före Leksand efter 45 matcher.

Du stinker av okunskap, avundsjuka och bitterhet.
Håller på VIK eller?


Ha ha ha.. Jo jag är jätte avundsjuk på Rögle.. Speciellt på er enorma arena. Om jag håller på Vik? Självklart. Hoppas i alla fall att nästa gång vik möter rögle så kan Andreas Lindh ge Kenny en rejäl propp så han fär en till hjärnskakninging och så slipper vi alla honom.. Fast sen har vi ju brorsan i Färjestad kvar, men han tar nog Lance Ward hand om...

RÅTTKÖTT
2007-11-10, 19:51
Fan de är gnaget som gäller och snart är vi uppe i ES på måndag spöar vi bönderna belfour har inte en chans mot Beck:)

Psychological
2007-11-10, 20:02
Fan de är gnaget som gäller och snart är vi uppe i ES på måndag spöar vi bönderna belfour har inte en chans mot Beck:)


Gillar inte heller Leksand men du får nog va lite realistisk.. AIK kommer inte gå upp till ES i år.. Om två tre kanske? Ni behöver tre fungerande femmor men har bara en!

RÅTTKÖTT
2007-11-10, 20:33
japp målet i år är ju att ta sig till en PO plats men man kan alltid dröma men leksnad kan vi fan slå om vi har en bra dag

Herr Oberst
2007-11-10, 20:53
Ha ha ha.. Jo jag är jätte avundsjuk på Rögle.. Speciellt på er enorma arena. Om jag håller på Vik? Självklart. Hoppas i alla fall att nästa gång vik möter rögle så kan Andreas Lindh ge Kenny en rejäl propp så han fär en till hjärnskakninging och så slipper vi alla honom.. Fast sen har vi ju brorsan i Färjestad kvar, men han tar nog Lance Ward hand om...

Nä du verkar inte alls vara missunsam.
Själv tycker jag det är synd att inte Juhlin inte dog av sitt hjärtfel. *whatever*

:smash: :smash: *screwy*

När det kommer till vår ishall behöver du inte vara orolig.
http://hd.se/angelholm/2007/09/14/saa-blir-nya-roegle-arena/
120 miljoner för en upprustning och namnet blir dessutom toppen. Rögle Arena. Klingar en aning vackrare än ABB Arena (pajasnamn precis som alla andra nya arenor i landet).

Vad gäller storebror Jörgen så bryr jag mig inte ett skit. Han tillhör den sketna kaffefamiljen.

Den 28 dec kommer troligtvis 150-200 grönvita fans till ABB. Så även jag ser fram emot det mötet.

Psychological
2007-11-10, 21:28
Nä du verkar inte alls vara missunsam.
Själv tycker jag det är synd att inte Juhlin inte dog av sitt hjärtfel. *whatever*

:smash: :smash: *screwy*

När det kommer till vår ishall behöver du inte vara orolig.
http://hd.se/angelholm/2007/09/14/saa-blir-nya-roegle-arena/
120 miljoner för en upprustning och namnet blir dessutom toppen. Rögle Arena. Klingar en aning vackrare än ABB Arena (pajasnamn precis som alla andra nya arenor i landet).

Vad gäller storebror Jörgen så bryr jag mig inte ett skit. Han tillhör den sketna kaffefamiljen.

Den 28 dec kommer troligtvis 150-200 grönvita fans till ABB. Så även jag ser fram emot det mötet.

Måste vara jobbigt att se fram emot en låååång resa och sen få storstryk. Angående Julle så får du tycka vad du vill.. Karln kan inte dö! Längtar tills matchen när Berglund, Juhlin och Nordfeldt kommer snurra upp era backar på läktaren. Ja inte bara läktaren utan ända ut på E18... ABB arena betyder att vi har en FET sponsor.. Vad har ni? Citygross , ha ha ha. Sen kan man ju diskutera förra matchen ni vann mot oss med 3-2.. Ni hade verkligen gud och domaren på er sida.. Har aldrig sett VIK spelat ut ett lag så hårt men ändå förlorat...

Psychological
2007-11-10, 21:35
Och angående Kenny så är du och alla andra rögle fans dom enda i Sverige som gillar karln.. Har aldrig sett på maken till en större "gnällgubbe".. Efter varje avblåsning så är han framme vid domaren och gnäller.. Roligt oxå att när Kenny åker på proppar (som är helt schyssta) så blir det ett jävla liv... När Nicholas Angel för ca två år sedan tryckte upp Kenny i plexit så blev det en massa stohej.. Tror inte det blivit det om det hade varit Micke Gath eller någon annan medelmåtta!

Herr Oberst
2007-11-11, 11:39
140 mille får ni från ABB på 20 år. Fyfan va tramsigt!
Vi får vår hall fixad för 120 mille plus att vi slipper nåt fånigt arena-namn.

Blir man uttagen till OS bästa back så är det nog fler än vi Röglefans som gillar honom. Som sagt, du stinker av avundsjuka.

Här finns fler som tycker han är ganska bra. (5 sekunders googlande)
http://www.eurosport.se/ishockey/karjala-cup/2007-2008/sport_sto1374203.shtml

http://hd.se/sport/2007/11/11/alla-hyllar-joensson/
"I torsdags, mot Ryssland, blev han målskytt och hyllad av såväl experter som förbundskapten"

"Radiosportens expertkommentator Lars-Gunnar Jansson kallade Jönsson ”Sveriges just nu bästa spelare alla kategorier.
- Jag kan inte se någon annan svensk spelare som är så komplett när han beträder isen. Jag har alltid tyckt att Kenny är skitbra, men han har än en gång imponerat på mig den här helgen. Kenny är näst intill ett unikum, han har en förmåga att alltid fatta rätt beslut, säger Jansson"

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2244&a=713755&rss=1402

"Kenny är en av världens bästa backar och Nisse" Säger Linus Videll

http://www.expressen.se/sport/ishockey/1.918451/magnua-nystrom-han-raddade-kvallen-da-vi-sorjde-foppas-uteblivna-comeback




Själv ser jag inte fram emot nån lång resa till Västerås, jag ser fram emot en resa på 3.5 mil. Längre än så har jag inte. Och det enda som talar för att VIK skulle slakta oss på isen är en förvirrad internethjältes ord.

Herr Oberst
2007-11-11, 23:07
Nu även uttagen till bästa back i Karjala Cup.

Förresten, angående speluppehållet så körs det även i div 1. Tror inte det finns några div 1-spelare som är med i tre kronor.

PowPow
2007-11-12, 02:22
Denna tråd har nog bekräftat samtliga fördomar jag har mot hockeyfans :D

Herr Oberst
2007-11-12, 13:18
Denna tråd har nog bekräftat samtliga fördomar jag har mot hockeyfans :D

Tur för dig då som bor i Malmö, där det ju inte finns några hockeyfans.

PowPow
2007-11-12, 14:09
Tur för dig då som bor i Malmö, där det ju inte finns några hockeyfans.

Som sagt :thumbup:

skaparn
2007-11-12, 14:20
Denna tråd har nog bekräftat samtliga fördomar jag har mot hockeyfans :D

Om du bekräftar dina fördomar med denna tråd så har du bekräftat alla fördomar jag hade om de som har fördomar.

PowPow
2007-11-12, 14:27
Om du bekräftar dina fördomar med denna tråd så har du bekräftat alla fördomar jag hade om de som har fördomar.

En så kallad win-win-situation?

Jag tror jag fick en överdos av hockey när jag var yngre. Allt var hockey. Både min egen och Malmös. Sen när jag fyllde 18 och slutade spela själv så släppte jag det sakta men säkert, och i dagsläget bryr jag mig ytterst lite. Även om jag tycker det är lite smått pinsamt att en stad som Malmö inte har ett lag i es /= Än.

Psychological
2007-11-13, 02:51
Nu även uttagen till bästa back i Karjala Cup.

Förresten, angående speluppehållet så körs det även i div 1. Tror inte det finns några div 1-spelare som är med i tre kronor.


Vi får väl se vad du säger när Lidström kommer hem och avslutar sin karriär i sitt älskade VIK. Tror du Kenny kommer vara rankad som bästa back då? 120 mille? Vem har du fått den informationen av? Dom är inte färdiga på långa vägar.. Om ca 5 år kommer ABB ARENA(rocklundahallen) ta 2000 pers till... Jag är inte ett dugg avundsjuk på er för att ni har Kenny! Jag avskyr Kenny! Vi har mycket bättre förutsättningar för att bli ett stabilt ES lag än er.. Vem FAN av alla ES spelare vill åka ända ner till Danmark för att lira?Vi har bättre A-Lag än er, bättre juniorer,mer erfarenheter av att spela i ES och MYCKET mer fans.. Punkt slut!

Psychological
2007-11-13, 02:54
En så kallad win-win-situation?

Jag tror jag fick en överdos av hockey när jag var yngre. Allt var hockey. Både min egen och Malmös. Sen när jag fyllde 18 och slutade spela själv så släppte jag det sakta men säkert, och i dagsläget bryr jag mig ytterst lite. Även om jag tycker det är lite smått pinsamt att en stad som Malmö inte har ett lag i es /= Än.


Ditt hockeyintresse vaknar nog till liv när skånes JR Ewing e klar med sin arena.. Den blir grym!

PowPow
2007-11-13, 02:56
Ditt hockeyintresse vaknar nog till liv när skånes JR Ewing e klar med sin arena.. Den blir grym!

Ja, det blir den helt klart. Och inte bara som hockeyhall. Hela området kommer bli riktigt grymt, verkar det som. Får bara hoppas att staden då har ett lag att matcha sin arena med.

Psychological
2007-11-13, 03:12
Ja, det blir den helt klart. Och inte bara som hockeyhall. Hela området kommer bli riktigt grymt, verkar det som. Får bara hoppas att staden då har ett lag att matcha sin arena med.


Det fixar väl Percy !! När arenan kommer , kommer spelarna!

Yucko
2007-11-13, 08:34
Vi får väl se vad du säger när Lidström kommer hem och avslutar sin karriär i sitt älskade VIK. Tror du Kenny kommer vara rankad som bästa back då? 120 mille? Vem har du fått den informationen av? Dom är inte färdiga på långa vägar.. Om ca 5 år kommer ABB ARENA(rocklundahallen) ta 2000 pers till... Jag är inte ett dugg avundsjuk på er för att ni har Kenny! Jag avskyr Kenny! Vi har mycket bättre förutsättningar för att bli ett stabilt ES lag än er.. Vem FAN av alla ES spelare vill åka ända ner till Danmark för att lira?Vi har bättre A-Lag än er, bättre juniorer,mer erfarenheter av att spela i ES och MYCKET mer fans.. Punkt slut!

Vad ger det att ta 2000 pers fler när ni inte kan fylla upp dagens hall?

Div 1 nästa.

stenis
2007-11-13, 10:08
Hoppas naturligtvis på att Leksand tar sig upp i elitserien så Mora får chansen att smiska dem i derbymatcher framöver, sen är det jävligt gött att ha två elitserielag i dalarna också :)

Ignatius72
2007-11-13, 10:20
Ja, det blir den helt klart. Och inte bara som hockeyhall. Hela området kommer bli riktigt grymt, verkar det som. Får bara hoppas att staden då har ett lag att matcha sin arena med.

Det är ju dödens skämmigt med den arenan och ett mediokert lag i allsvenskan. jag tror dessvärre inte att de går upp i år.

Herr Oberst
2007-11-13, 12:31
Vi får väl se vad du säger när Lidström kommer hem och avslutar sin karriär i sitt älskade VIK. Tror du Kenny kommer vara rankad som bästa back då? 120 mille? Vem har du fått den informationen av? Dom är inte färdiga på långa vägar.. Om ca 5 år kommer ABB ARENA(rocklundahallen) ta 2000 pers till... Jag är inte ett dugg avundsjuk på er för att ni har Kenny! Jag avskyr Kenny! Vi har mycket bättre förutsättningar för att bli ett stabilt ES lag än er.. Vem FAN av alla ES spelare vill åka ända ner till Danmark för att lira?Vi har bättre A-Lag än er, bättre juniorer,mer erfarenheter av att spela i ES och MYCKET mer fans.. Punkt slut!

Den dagen Lidström kommer hem (om han gör det) får man kanske tänka om, men bara kanske.

120 mille kommer vår hall kosta. Förstod du inte det?
Ert avtal med ABB ger 140 mille för 20 år.
Vad har ni för fantastiska förutsättningar då? Eller räcker det bara att säga att ni är bättre än oss?
Öresundsregionen är glödhet, men det har du såklart inte förstått.
Ert juniorlag ligger någon enstaka poäng före oss, så så jävla mycket bättre är det nog inte. Vårt A-lag ligger ju före ert, och har så gjort de senaste åren.

Era fans är rätt usla enligt mig. Det lär du förstå med tiden.

Psychological
2007-11-13, 15:17
Vad ger det att ta 2000 pers fler när ni inte kan fylla upp dagens hall?

Div 1 nästa.


Jo, förmodligen så åker vi ner i div 1 när vi är ett topplag i AS.. Själv tror jag att Niklas Sundström kommer gnälla ännu mer så MODO åker ner till div 1 .. Vi ses där då!

Psychological
2007-11-13, 15:21
Den dagen Lidström kommer hem (om han gör det) får man kanske tänka om, men bara kanske.

120 mille kommer vår hall kosta. Förstod du inte det?
Ert avtal med ABB ger 140 mille för 20 år.
Vad har ni för fantastiska förutsättningar då? Eller räcker det bara att säga att ni är bättre än oss?
Öresundsregionen är glödhet, men det har du såklart inte förstått.
Ert juniorlag ligger någon enstaka poäng före oss, så så jävla mycket bättre är det nog inte. Vårt A-lag ligger ju före ert, och har så gjort de senaste åren.

Era fans är rätt usla enligt mig. Det lär du förstå med tiden.

Öresundsregionen glödhet? Ja ni har ju en massa lag i ES! Ni ligger före oss nu men vänta och se, ni kommer nog snart i en svacka. Man kan inte vinna varje match! Den svackan kanske började igår... Tappa mot NH är inte så bra!

Psychological
2007-11-13, 15:32
Grym målpass av Juhlin

VrI5QetZSBI


Patrik Berglund's amazing goal (better quality)´

VVwqnHIO2gA

Herr Oberst
2007-11-13, 20:09
Öresundsregionen glödhet? Ja ni har ju en massa lag i ES! Ni ligger före oss nu men vänta och se, ni kommer nog snart i en svacka. Man kan inte vinna varje match! Den svackan kanske började igår... Tappa mot NH är inte så bra!

Ja, du påstod ju att ingen vill bo här nere, men Öresundsregionen är glödhet. Folk vill bo här som aldrig förr. Sluta spela dum.

Eller så kanske ni hamnar i en svacka. VIK är ju inte direkt kända för att vara stabila. Förlorade t.ex. mot Almtuna när de var som sämst.

Yucko
2007-11-13, 20:57
Jo, förmodligen så åker vi ner i div 1 när vi är ett topplag i AS.. Själv tror jag att Niklas Sundström kommer gnälla ännu mer så MODO åker ner till div 1 .. Vi ses där då!

Så länge han producerar och laget får han gnälla bäst fan han vill.

Tolkia
2007-11-14, 08:56
Skärpning vad gäller språkbruket, tack. Inte ens svallande hockeykänslor står över allmänna uppföranderegler.

Myran
2007-11-14, 20:51
Gnaget hela vägen för min del!

Psychological
2007-11-15, 02:11
Måste erkänna att mitt äskade VIK var urusla idag.. 1-2 mot Huddinge. Man skäms! Men ännu skönare att Rögle oxå åkte på pumpen annars hade man ju aldrig mer kunnat visa sig i den här tråden!

Herr Oberst
2007-11-15, 10:34
Måste erkänna att mitt äskade VIK var urusla idag.. 1-2 mot Huddinge. Man skäms! Men ännu skönare att Rögle oxå åkte på pumpen annars hade man ju aldrig mer kunnat visa sig i den här tråden!

Enligt rapporter så var vi inte mycket bättre. Borås är iofs inget dåligt lag men...

Psychological
2007-11-28, 23:06
Skönt med vinst över Frölundas B - lag.. Ännu skönare att Rögle torskade hemma mot "knätoffsarna". Nu jävlar så kommer VIK efter er som hungriga vargar !

747
2007-11-29, 00:02
Västerås det är dom som har Tornberg som tränare va? Jag kommer ihåg när han 99 efter att han hade cross-checkat Hedin i huvudet några gånger, åkte upp till Ö-vik. Karln blev så utbuad att han gjorde sitt livs sämsta match och dessutom klev in i fel avbytarbås. Det är humor! Dessutom slog vi ut danskarna.

Bara därför avskyr jag västerås som stad och dess invånare.

Psychological
2007-11-29, 00:36
Västerås det är dom som har Tornberg som tränare va? Jag kommer ihåg när han 99 efter att han hade cross-checkat Hedin i huvudet några gånger, åkte upp till Ö-vik. Karln blev så utbuad att han gjorde sitt livs sämsta match och dessutom klev in i fel avbytarbås. Det är humor! Dessutom slog vi ut danskarna.

Bara därför avskyr jag västerås som stad och dess invånare.


Jag kommer ihåg när Andrei Lulin spöade skiten ur Magnus Wernblom i rocklundahallen vintern 98. Och roligaste modo minnet man har är när systrarna sedin krockade med varandra så VIK kunde snappa upp pucken o göra mål.

747
2007-11-29, 09:46
Jag kommer ihåg när Andrei Lulin spöade skiten ur Magnus Wernblom i rocklundahallen vintern 98. Och roligaste modo minnet man har är när systrarna sedin krockade med varandra så VIK kunde snappa upp pucken o göra mål.

Hoppsan jag sårade verkligen dig nu va? Tänk vad er tränares tidigare karriär kan betyda haha. Förörigt kommer inte jag ihåg någonting av det där, men det va ju inte direkt igår västerås spelade i någon hög division:thumbup:

Psychological
2007-12-06, 11:18
Efter en tung svacka så gick det vår väg igår.. Rögle och Malmö torskade och vi lyckades spöa Nybro.. Nu jävlar ska vi krossa Leksand på måndag..

Psychological
2007-12-11, 02:53
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa.. Vi spöade Leksand och vi börjar att knappa in på Rögle.. Underbart!!!!!

mangs
2007-12-11, 12:14
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa.. Vi spöade Leksand och vi börjar att knappa in på Rögle.. Underbart!!!!!

*screwy*

Psychological
2007-12-11, 17:52
*screwy*


*screwy*

Psychological
2007-12-16, 18:41
Så göra vi när vi krossar björklöven :D :D :D :D :D

RÅTTKÖTT
2007-12-16, 20:01
och vi krossade sundsvall me 6-0 fyfan va skönt snart e vi uppe på playoff igen FRAMÅT STOLTA AIK!!!!!!

747
2007-12-16, 20:43
Alltså risken att nåt allsvenskt lag tar steget upp är ju i princip minimal. Kan väl hända att Södertälje går dåligt i kvalserien, och då kanske leksand kan gå upp, men näe inte speciellt troligt.

Psychological
2007-12-17, 00:54
och vi krossade sundsvall me 6-0 fyfan va skönt snart e vi uppe på playoff igen FRAMÅT STOLTA AIK!!!!!!

Men på onsdag är det dags för er att åka på torsk när ni möter oss på hovet. Vi är ruggigt starka nu.. Vi har 5 vinster på raken och inte bara över pisslag. Vi slog Leksand hemma och Björklöven borta.

Psychological
2007-12-17, 00:56
Alltså risken att nåt allsvenskt lag tar steget upp är ju i princip minimal. Kan väl hända att Södertälje går dåligt i kvalserien, och då kanske leksand kan gå upp, men näe inte speciellt troligt.


Tror inte jag heller men går vi till KS så blir det extra klirr i kassan och mer pengar till att köpa bra spelare.. VIK i elitserien är nog inte realistiskt förrän om 3-4 år.

Psychological
2007-12-17, 01:05
http://www.vk.se/uploaded/image/2007/12/16/VLT_TJ_077.jpg


SÅ JÄVLA SKÖN SEGER !!!

RÅTTKÖTT
2007-12-19, 14:57
Men på onsdag är det dags för er att åka på torsk när ni möter oss på hovet. Vi är ruggigt starka nu.. Vi har 5 vinster på raken och inte bara över pisslag. Vi slog Leksand hemma och Björklöven borta.

fast hur är ert bortafacit? har inte ni typ vunnit två matcher borta hitills? och sen så vann vi ju över er på bortaplan samtidigt som AIK äntligen verkar va på gång nu igen.

tror på en jämn match som sluter med en uddamåls seger åt nåt av lagen, jag är för nervös för att säga att gnaget vinner för då kommer vi torska med 100% sannolikhet.

Herr Oberst
2007-12-19, 15:50
Alltså risken att nåt allsvenskt lag tar steget upp är ju i princip minimal. Kan väl hända att Södertälje går dåligt i kvalserien, och då kanske leksand kan gå upp, men näe inte speciellt troligt.

Förra året tog SSK steget upp.
Året innan Skellefteå och M*F
Året innan Leksand
Året innan Mora
Året innan Leksand
Året innan Södertälje och Linköping
Året innan Timrå och Björklöven

Summa, på 7 år har 10 lag (9 unika lag om man låter bli att räkna Leksands berg o dalbana) tagit steget upp. Varje år har det funnits minst 1 nytt lag i Elitserien.

Varför skulle det vara omöjligare denna säsong?

Psychological: Snart kommer vi. Den 28 blir det fest i ABB-Arena

747
2007-12-19, 20:05
Vilka lag har åkt ur då?
Jo du ska få se när det är dags, varför det är omöjligare i år. Går något lag upp så blir det inte Västerås, eller vilka det nu är som spelar i nåt dom kalla abb-arena(?)

RÅTTKÖTT
2007-12-19, 22:48
Så göra vi när vi krossar Västerås IGEN!!!!!!
krossar västerås IGEN
krossar västerås IGEN
så göra vi när vi krossar västerås sent en onsdagsafton

FAN VAD BRA AIK :D
och fan vad dåliga´VIK var.. 10-3 i skott i andra ni hade 4 skott i 1:a.. sämre än sundsvall ja ni är sämre än sundsvall sämre än suuundsvall :D

RÅTTKÖTT
2007-12-19, 22:57
BTW :P.. 26-12 i skott!! sämre än ???

Psychological
2007-12-20, 07:21
Så göra vi när vi krossar Västerås IGEN!!!!!!
krossar västerås IGEN
krossar västerås IGEN
så göra vi när vi krossar västerås sent en onsdagsafton

FAN VAD BRA AIK :D
och fan vad dåliga´VIK var.. 10-3 i skott i andra ni hade 4 skott i 1:a.. sämre än sundsvall ja ni är sämre än sundsvall sämre än suuundsvall :D


Ja gud va bra ni är.. Ni vinner pga ett individuellt misstag. inget annat.. Kolla på tabellen och håll sen käften!

RÅTTKÖTT
2007-12-20, 13:37
hahahahah :D

för det 1:a kom båda era mål till pga individuella misstag av våra spelare.
för det 2:a så dominerade vi matchen och något annat än en AIKseger hade vart hur jävla orättvist som helst.

ja vi siktar på PO ni kommer inte till KS direkt.. ja 4:a eller 7:a (som vi siktarpå) spelar ingen större roll!
sen så eftersom vi slagit er 2 ggr i år så kan vi fan slå ut er där! :D

Hare

747
2007-12-20, 14:32
Hur gamla är ni?

RÅTTKÖTT
2007-12-20, 14:50
116 år gammal sj då?

Herr Oberst
2007-12-20, 16:05
Hockeysupportar är barnsliga, omogna, störiga, töntiga, arga, retliga och högljudda.

/Stolt barnslig, omogen, störig, töntig, arg, retlig och högljudd Röglefan

747
2007-12-20, 17:14
Hockeysupportar är barnsliga, omogna, störiga, töntiga, arga, retliga och högljudda.

/Stolt barnslig, omogen, störig, töntig, arg, retlig och högljudd Röglefan

Nä, det är de inte alls. Möjligtvis högljudda och omogna ibland, men det kanske är värre i de lägre divisionerna.

RÅTTKÖTT
2007-12-20, 17:17
vadå är de bara tennissupportrar i ES då eller?

Tolkia
2007-12-20, 19:12
Dags att lugna sig lite, igen.

Psychological
2007-12-22, 23:34
Dags att lugna sig lite, igen.


I hockey måste man få visa känslor.. Det är ingen som bryter mot reglerna i den här tråden så jag förstår inte varför du ber oss att lugna ner oss?

Herr Oberst
2007-12-28, 15:00
Äntligen är det dags.
Ikväll blir det fest, frågan är om det blir dur eller moll

747
2007-12-28, 22:58
Leksand fick pisk av sundsvall? hoho

Cuttan
2007-12-28, 23:35
Och Nybro vann över aik, fina 3 pinnar de :hbang:

RÅTTKÖTT
2007-12-29, 00:40
det stavas AIK! och sen är AIK inte bra borta det visste vi redan och ni klara er pga er målis vi skulle mycket väl kunna ha vunnit vi hade otur idag och det kan pissgäng som ni leva på FAN!

RÅTTKÖTT
2007-12-29, 00:40
Leksand fick pisk av sundsvall? hoho

hur gammal är du?

Tys0n
2007-12-29, 00:44
Malmö vann idag =) Skönt att Nieminen kommit igång ser det ut som. Den killen har potential

Carolinew
2007-12-29, 00:56
Ok riktigt löjlig pajkastning i början på tråden men som gammal ängelholmare kan man ju inte annat än hålla på Rögle i alla fall =) Han e trevlig den där Kenny också... faktiskt. ;)

Psychological
2007-12-29, 01:15
Ja du Herr Oberst.. Ni drog det längsta strået ikväll, men undrar om ni hade vunnit om alla våra spelare hade varit tillgängliga? Vi hade 6 forwards och 2 backar borta. Tänk om Backlund, Berglund, Juhlin, Bröderna Nordfeldt och Patrik Nilson hade varit med? Ja ja.. Man kanske inte ska skylla en förlust på det ,. men här tror jag att man kan göra det. Dom som var borta har stått för 70% av VIK s målproduktion så det är nog befogat.. SATAN VAD NI KOMMER FÅ SOTA FÖR DET I ÄNGELHOLM(hoppas jag).

747
2007-12-29, 02:29
Tycker man ska lägga ner allsvenskan. Lagen suger ändå. Supportrarna (finns det några?) suger kanske tom ännu mer.
Tänk om, tänk om, vem bryr sig, ta en förlust och tig.

Psychological
2007-12-29, 02:36
Tycker man ska lägga ner allsvenskan. Lagen suger ändå. Supportrarna (finns det några?) suger kanske tom ännu mer.
Tänk om, tänk om, vem bryr sig, ta en förlust och tig.

Jag tycker inte ni som har lag i ES ska vara så kaxiga.. jag hoppas att MODO går i konkurs så får vi se vad du säger då? Utan allsvenskan skulle ES dö. Det är i Allsvenskan som morgondagens stjärnor föds.. PATRIK BERGLUND!! Lägg det namnet på minnet , för han kommer bli lika stor om än inte större än systrarna sedin..Allsvenskan är för övrigt utnämnd till världens bästa andra liga av tidningen PRO HOCKEY
Gud vad jag längtar tills MODO åker ur!!!!!

747
2007-12-29, 20:40
jadu, ekonomin har aldrig varit så god som idag så konkursen dröjer förhoppningsvis. Visste redan vem Berglund var, han kommer inte bli någon ny Foppa i vilket fall som helst.
Du kommer ihåg vilket som är mitt lag, jag känner mig faktiskt hedrad.

Cuttan
2007-12-29, 21:48
Ska allsvenskan läggas ner? Snart får vi väll lägga ner denna tråden för inläggen här är väldigt tråkiga och förstör stämningen. Allsvenskan och deras fans har fan ta ma mera glöd än slipsnissarna i elitserien(nu hänger jag på)
Men allvarligt stänga elitserien vore det dummaste som hänt svensk idrott.


Och jag vet att det stavas med stora bokstäver men inget lag är stort nog för att skrivas med stora bokstäver förutom mitt egna lag.

Tror att det kan bli rätt roligt nu i vår, ska bli intressant vad det blir för lag som får kvala från elitserien, vore kul med mora - leksand och även skånederbyt ger extra krydda till kvalet.

RÅTTKÖTT
2007-12-29, 23:00
Tycker man ska lägga ner allsvenskan. Lagen suger ändå. Supportrarna (finns det några?) suger kanske tom ännu mer.
Tänk om, tänk om, vem bryr sig, ta en förlust och tig.

vafan hur puckad är du? lägga ner allsvenskan? *gah!* flera av sveriges mest anrika klubbar spelar ju där! om Modo skulle ha ett dåligt år och åka ur skulle du resonera annorlunda då?

747
2007-12-30, 00:29
Ok nu lugnar vi ner oss. Jag var bara frustrerad för att vissa här var så dåliga förlorare och började skriva en massa otrevliga saker.

Psychological
2007-12-30, 22:05
Ok nu lugnar vi ner oss. Jag var bara frustrerad för att vissa här var så dåliga förlorare och började skriva en massa otrevliga saker.

Man ska vara en DÅLIG FÖRLORARE! Det kallas VINNARSKALLE !

747
2007-12-30, 22:50
Lagets prestation påverkas inte om du har vinnarskalle eller inte. Visst är det tungt när det går dåligt, men man kanske inte behöver skrika ut det i alla sammanhang.

Psychological
2008-01-02, 00:33
Lagets prestation påverkas inte om du har vinnarskalle eller inte. Visst är det tungt när det går dåligt, men man kanske inte behöver skrika ut det i alla sammanhang.
Man kanske inte behöver det men det känns bättre!

Herr Oberst
2008-01-02, 20:54
Lagets prestation påverkas inte om du har vinnarskalle eller inte.

Klart det gör. En bygd där det snackas hockey, äts hockey och levs hockey kan helt klart påverka ett lag, både positivt och negativt.

747
2008-01-02, 21:53
Klart det gör. En bygd där det snackas hockey, äts hockey och levs hockey kan helt klart påverka ett lag, både positivt och negativt.
Det har ingen diskuterat förutom du.

Herr Oberst
2008-01-02, 23:20
Indirekt är jag inne på samma spår som dig

Psychological
2008-01-09, 15:36
Jaha.. Omstart ikväll.. Allt annat än 3 poäng mot bajen är katastrof.

mangs
2008-01-18, 09:51
*screwy*


*screwy*





;)

Lycka till framöver!

Psychological
2008-01-19, 12:37
Ingen glad tränare!!! Ryck upp er nu för fan. Tredje platsen är inte körd än!!!


http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=713807

Motorbreath
2008-01-19, 12:52
LHF i Allsvenskan 08/09. Är det en möjlighet?

Herr Oberst
2008-01-19, 17:14
Såhär kan det mycket väl sluta.

1 Leksand 45 35 3 5 1 1 169 - 87 +82 111
2 (+1) Rögle 45 30 2 8 3 2 148 - 105 +43 100
3 (-1) Malmö 45 29 5 8 1 2 163 - 98 +65 96
4 (+1) Björklöven 45 25 4 13 2 1 131 - 109 +22 84
5 (-1) Västerås 45 25 4 13 0 3 141 - 109 +32 82
6 (+2) Oskarshamn 45 23 2 15 4 1 133 - 121 +12 80
7 Bofors 45 21 5 15 3 1 144 - 125 +19 75
8 (-2) Växjö 45 17 5 18 4 1 129 - 120 +9 65
9 AIK 45 18 2 21 3 1 126 - 123 +3 63
10 Almtuna 45 13 6 22 1 3 103 - 134 -31 50
11 Sundsvall 45 10 9 21 2 3 104 - 133 -29 46
12 Nybro 45 12 2 26 3 2 107 - 147 -40 46
13 (+1) Nyköping 45 12 5 25 1 2 127 - 147 -20 45
14 (-1) Borås 45 9 10 21 3 2 113 - 151 -38 45
15 Huddinge 45 9 8 25 0 3 101 - 148 -47 38
16 Hammarby 45 4 2 36 0 3 94 - 176 -82 17
Beräknad tabell (95 av 95 matcher tippade)
Söndag 2008-01-20
www.sportplock.se

747
2008-01-19, 18:06
LHF i Allsvenskan 08/09. Är det en möjlighet?

Tror jag inte.

Psychological
2008-01-19, 18:40
LHF i Allsvenskan 08/09. Är det en möjlighet?


LHF är luleå va ? Tror inte det men dom lär ju spela jämnare för att klara kontrakt. Jag tippar att MORA åker ur och LEKSAND går upp.

Psychological
2008-01-19, 18:44
Såhär kan det mycket väl sluta.

1 Leksand 45 35 3 5 1 1 169 - 87 +82 111
2 (+1) Rögle 45 30 2 8 3 2 148 - 105 +43 100
3 (-1) Malmö 45 29 5 8 1 2 163 - 98 +65 96
4 (+1) Björklöven 45 25 4 13 2 1 131 - 109 +22 84
5 (-1) Västerås 45 25 4 13 0 3 141 - 109 +32 82
6 (+2) Oskarshamn 45 23 2 15 4 1 133 - 121 +12 80
7 Bofors 45 21 5 15 3 1 144 - 125 +19 75
8 (-2) Växjö 45 17 5 18 4 1 129 - 120 +9 65
9 AIK 45 18 2 21 3 1 126 - 123 +3 63
10 Almtuna 45 13 6 22 1 3 103 - 134 -31 50
11 Sundsvall 45 10 9 21 2 3 104 - 133 -29 46
12 Nybro 45 12 2 26 3 2 107 - 147 -40 46
13 (+1) Nyköping 45 12 5 25 1 2 127 - 147 -20 45
14 (-1) Borås 45 9 10 21 3 2 113 - 151 -38 45
15 Huddinge 45 9 8 25 0 3 101 - 148 -47 38
16 Hammarby 45 4 2 36 0 3 94 - 176 -82 17
Beräknad tabell (95 av 95 matcher tippade)
Söndag 2008-01-20
www.sportplock.se

Kan mycket väl sluta så, men jag hoppas att VIK byter plats med MALMÖ

Psychological
2008-01-24, 00:38
Skön vinst !

Västerås-Nyköping 4-2 (0-1, 1-0, 3-1)
Första perioden
0-1 (12.37) Jimmie Kraft (Knut-Henrik Spets)
Andra perioden
1-1 (27.32) Patrik Juhlin (Patrik Berglund)
Tredje perioden
1-2 (44.50) Niklas Olausson (Jimmie Kraft, Knut-Henrik Spets)
2-2 (56.06) Patrik Juhlin (Jonas Leetma) PP2
3-2 (57-19) Patrik Berglund (Henrik Nordfeldt, Rikard Ekström) PP
4-2 (58.39) Sebastian Meijer (Linus Morin) i öppen kasse

Skott: 53-19 (23-5, 14-9, 16-5)
Utv: VIK 4x2 min, NH 9x2 min.

747
2008-01-24, 13:20
Patrik Juhlin, har är typ 40 år nu för tiden va?

Herr Oberst
2008-01-24, 21:41
37
Men vaddå, Chelios fyller 46 om 2 timmar och 20 minuter (svensk tid) och still going really strong.

Psychological
2008-01-24, 22:12
Patrik Juhlin, har är typ 40 år nu för tiden va?

Snart är Foppa, Sundström, Timander, H. Jonsson , Svartvadet och Salomonsson 40 .... Vad ska MoDo göra då ?. Kanske ta ett steg ner till Allsvenskan ?

Psychological
2008-01-25, 22:50
Jaha. Både rögle o Löven torskade ikväll. Bra resultat för VIK, men då skulle det inte förvåna mig om dom torskar mot Borås på söndag...

FyllSkalle
2008-01-25, 23:30
Var o såg Leksand-Rögle ikväll.
Känns som Leksand går lite på tomgång och har väl så gjort den senaste tiden.
Men men det är i kvalserien som det gäller att gasa.
Leksand skulle behöva en riktigt bra back känns det som.

Psychological
2008-01-25, 23:34
Var o såg Leksand-Rögle ikväll.
Känns som Leksand går lite på tomgång och har väl så gjort den senaste tiden.
Men men det är i kvalserien som det gäller att gasa.
Leksand skulle behöva en riktigt bra back känns det som.

Såg oxå matchen och jag är glad över ett leksand vann ändå.. Jag hoppas verkligen att mitt Västerås oxå tar sig dit. Det brukar alltid bli bra matcher mellan VIK - LEKSAND . Vi behöver oxå backar , speciellt pp backar som kan skjuta..

747
2008-01-26, 13:45
Snart är Foppa, Sundström, Timander, H. Jonsson , Svartvadet och Salomonsson 40 .... Vad ska MoDo göra då ?. Kanske ta ett steg ner till Allsvenskan ?

Du tar verkligen allt man säger som förolämpningar. Herregud jag undrade hur gammal karln va, då jag hade en kompis som var kär i honom när jag typ var 7 år. Det roliga med den historien är dock att han tog betalt för att skriva autograf på kort man skickade in.

747
2008-01-26, 13:47
37
Men vaddå, Chelios fyller 46 om 2 timmar och 20 minuter (svensk tid) och still going really strong.

Chris Chelios är ju back och det är väl inte Juhlin om jag kommer ihåg rätt. Sen sa jag ingenting om hans prestationer jag undrade bara hur gammal han är.

RÅTTKÖTT
2008-01-30, 10:05
fan ikväll är de derby!!! kommer bli ett sjuhelvets drag, är de några gnagare härifrån som tänkt gå in? om ni inte tänker de så tänk om! de ä dags att tvåla dit pundarna en sista gång innan dom konkar! HATA ALLA

Psychological
2008-01-30, 23:12
Bara 6 poäng upp till plats 3 .. Kom igen "GULSVART" Bara Kvalserien som gäller nu !!!!!

RÅTTKÖTT
2008-01-30, 23:19
fan va skönt att sänka packet från söder en sista gång!!! å de va inte dåligt heller fan ca 1500pers i klacken satan vilket drag!!!! om ändå varje hockeymatch kunde vara så här underbar. baj baj bajen baj baj bajen baj baj bajen baj baj!!!!!

bajen hockey finns inte längre!!!

abbarn
2008-01-30, 23:20
Snart är Foppa, Sundström, Timander, H. Jonsson , Svartvadet och Salomonsson 40 .... Vad ska MoDo göra då ?. Kanske ta ett steg ner till Allsvenskan ?

Du har inte så bra koll på modos juniorlag? Vi har ju talanger som tobias forsberg, victor hedman, thomas enström, joakim mattson, jens westin vilka alla nämnda redan provat på elitserien förutom mattson varav victor, westin och forsberg redan är ordinarie.

Psychological
2008-01-30, 23:32
Du har inte så bra koll på modos juniorlag? Vi har ju talanger som tobias forsberg, victor hedman, thomas enström, joakim mattson, jens westin vilka alla nämnda redan provat på elitserien förutom mattson varav victor, westin och forsberg redan är ordinarie.

Vi har Patrik Berglund, Mikael Backlund, Anton Mylläri, Oscar Lundberg, Niklas Lundberg mm...Våra Juniorer ligger trea i J20 superelit top 8 (de 8 bästa i sverige).. MODO ligger en division under i superelit norra..

747
2008-01-31, 09:35
Vi har Patrik Berglund, Mikael Backlund, Anton Mylläri, Oscar Lundberg, Niklas Lundberg mm...Våra Juniorer ligger trea i J20 superelit top 8 (de 8 bästa i sverige).. MODO ligger en division under i superelit norra..

Men ni har inget elitserielag:D

Psychological
2008-02-01, 01:16
Men ni har inget elitserielag:D


Är bara en tidsfråga.. Max tre år, sen ska du få se på faaaaaaaaaaan !!!!

Cuttan
2008-02-01, 15:11
Vikaren va tror du om dagens match då? Kan bli klurigt för er del om motivationen saknas att komma ner till de småländska skogarna, tror Nybro kan skrälla till sig en 3 poängare =)

130kg finsk sisu
2008-02-01, 15:13
Vilka lag tror ni går upp i Allsvenskan i år?
Jag hoppas att Troja tar steget.

Gädda
2008-02-01, 15:38
Hoppas stenhårt på Vita Hästen -Östergötlands riktiga hockeylag :)

Herr Oberst
2008-02-01, 17:09
Hoppas stenhårt på Vita Hästen -Östergötlands riktiga hockeylag :)

Absolut.
Lilla Ynkliga är ingenting jämför med Hästen. Troja förtjänar helt klart också en plats i HAllsvenskan

Psychological
2008-02-01, 23:00
Vikaren va tror du om dagens match då? Kan bli klurigt för er del om motivationen saknas att komma ner till de småländska skogarna, tror Nybro kan skrälla till sig en 3 poängare =)

Men det gjorde dom inte som skönt var.. Vete tusan vad VIK gjorde i första perioden men dom återställde ordningen i andra och tredje i alla fall. Sebastian Meeeeiiijjjeerr , vilken frälsare !!!!!

Psychological
2008-02-01, 23:02
Jag vill ha örebro i allsvenskan. Alltid sköna hatmatcher mot dom.. Vita Hästen är oxå välkomna. Hästen e ju anrika!!!

Psychological
2008-02-01, 23:03
Herr Oberst: Nu får ni skärpa till er. Båda VIK o LÖVEN ligger bakom er som hungriga vargar.. Det här kan sluta hursomhelst !

Cuttan
2008-02-01, 23:16
Verkar varit en match där Nybro spelat bra men ändå inte orkat hela matchen + den vanliga domaren som ska förstöra, lite onödig förlust i mina ögon när man har 2-0 men men fortfarande en del matcher kvar

Psychological
2008-02-01, 23:21
Verkar varit en match där Nybro spelat bra men ändå inte orkat hela matchen + den vanliga domaren som ska förstöra, lite onödig förlust i mina ögon när man har 2-0 men men fortfarande en del matcher kvar

Jag hörde av en kompis som var där att domaren var kass åt båda hållen. En Nybrospelare hade visst kört över vår målis och fick 105 kg AXELSSON på sig. Axelsson fick matcstraff men Nybro killen kom undan.. Ja ja , skitsamma.. Vi har i alla fall fortfarande chans på top tre och den ska vi ta om det så kostar oss 100 matcstraff.. Nu är det grishockey som gäller . Glömmer aldrig vad ARTO BLOMSTEN sa när han fick frågan "varför spelar dif så tråkig hockey" Hans svar : " jag kan slå tusen icingar per match, bara vi vinner"

Herr Oberst
2008-02-02, 13:14
Herr Oberst: Nu får ni skärpa till er. Båda VIK o LÖVEN ligger bakom er som hungriga vargar.. Det här kan sluta hursomhelst !

Just nu känns det bara som det kan sluta på ett sätt och det är play off.
Det sägs att vi bara gjort en bra hemmamatch i år och det mot M*F. Det håller inte. Ladan som tidigare varit vår Borg skrämmer inte längre motståndarna. Nu för tiden är det gratis att plocka poäng i Ängelholm.

Uselt.

Men snart får jag gå på match igen, Almtuna - Rögle på måndag. 3 poäng där känns hyperviktigt och knappast omöjligt. Sen är det 6-poängsmatch mot Löven 1 vecka senare, då lär det avgöras.

747
2008-02-03, 19:56
Är bara en tidsfråga.. Max tre år, sen ska du få se på faaaaaaaaaaan !!!!

Det hade varit skoj om elitserien hade stängts innan dess :) Eller hur?

Psychological
2008-02-04, 16:16
Men det kommer aldrig att hända.. I så fall skulle hocken i sverige dö!!!!!

747
2008-02-04, 18:46
Säg inte det. Klubbarna som håller till i storstäderna brukar ju tjata om det. Fast den kan nog inte stängas innan malmö är med så än är det lugnt.

Psychological
2008-02-07, 01:20
Säg inte det. Klubbarna som håller till i storstäderna brukar ju tjata om det. Fast den kan nog inte stängas innan malmö är med så än är det lugnt.


Men det var längesedan man läste om något sådant.. Det skulle aldrig funka i Sverige.. Vi har för lite pengar och för lite folk... Föreningarna här funkar inte som i USA / KANADA... Där tex flyttar do ju hela lag till andra städer.. De flyttade ju MINNESOTA NORTH STARS till DALLAS. QUEBEQ blev COLORADO osv..

Psychological
2008-02-07, 02:08
Just nu känns det bara som det kan sluta på ett sätt och det är play off.
Det sägs att vi bara gjort en bra hemmamatch i år och det mot M*F. Det håller inte. Ladan som tidigare varit vår Borg skrämmer inte längre motståndarna. Nu för tiden är det gratis att plocka poäng i Ängelholm.

Uselt.

Men snart får jag gå på match igen, Almtuna - Rögle på måndag. 3 poäng där känns hyperviktigt och knappast omöjligt. Sen är det 6-poängsmatch mot Löven 1 vecka senare, då lär det avgöras.


Vilken röta.. Ni vände i sista perioden.. Kul för er, SURT för oss ..

Psychological
2008-02-13, 22:39
Som VANLIGT visar AIK fansen sin dåliga sida! Pinsamt. Till Matchen då! SÅ GÖRA VI NÄR VI KROSSAR AIK!!!!

http://vasteras.expressen.se/sport/ishockey/1.1046048/aik-fans-har-gatt-barsarkagang

RÅTTKÖTT
2008-02-14, 20:50
Som VANLIGT visar AIK fansen sin dåliga sida! Pinsamt. Till Matchen då! SÅ GÖRA VI NÄR VI KROSSAR AIK!!!!

http://vasteras.expressen.se/sport/ishockey/1.1046048/aik-fans-har-gatt-barsarkagang

En gång e ingen gång som det brukar heta. men vafan ska man säga AIK va inte med i matchen för fem öre cred till gurkorna som helt klart visade att dom är ett bra lag. bara att hoppas på nästa säsong.

och kalla dem inte för AIK fans asså dom förstör så jävla mycket för AIK vi har redan krasslig ekonomi och då fixar dessa pojkar så att vi får en sämre ekonomi, så kommer dessa pajaser dit som jag för övrigt inte sett på en enda hemmamatch dit och leker huligan fan vad less man blir.

Timme
2008-02-14, 22:19
Oskarshamns IK! OIK!

:D

Salus
2008-02-15, 00:21
Som gammal trojasupporter måste jag säga att jag hejar på Rögle, ett riktigt gammalt klassiskt lag!

Växjö däremot borde sluta köpa dyra spelare och fixa ekonomin så de slipper alla betalningsanmärkningar :D

Psychological
2008-02-15, 11:57
Som gammal trojasupporter måste jag säga att jag hejar på Rögle, ett riktigt gammalt klassiskt lag!

Växjö däremot borde sluta köpa dyra spelare och fixa ekonomin så de slipper alla betalningsanmärkningar :D

Vad har växjö köpt för dyra spelare? Och håller du på troja eller rögle ?

Herr Oberst
2008-02-15, 14:52
Timme: Ikväll kommer du förhoppningsvis vara tyst.

Salus: Jag förstår precis vad du menar. Kamperna mellan Troja och Rögle är riktigt klassiska. Hoppas ni lyckas hela vägen denna säsongen. Skulle alla dar i veckan byta ut Växjö mot både Tingsryd och Troja.

Cuttan
2008-02-15, 15:19
Herr Oberst +1 på den

Psychological
2008-02-15, 21:13
Faaaan att Rögle alltid ska ha sån jävla tur. Och VIK då.. leder med 4 - 2 borta mot Leksand men tappar till 4- 4.. Katasrof :furious: *mini* *gah!* :furious: *gah!*

Psychological
2008-02-15, 21:24
Jaha, då var 3:e platsen körd då.. Undrar om det blir Bofors kanske som slår ut oss i play off i år.. JÄVLA PISS VIK.

Herr Oberst
2008-02-16, 00:42
Tur?

Psychological
2008-02-17, 09:08
Tur?
Av vad jag hört så var oskarshamn det bättre laget.. Skitsamma.. Ni går ju ändå dit.. det spelar ingen roll vad vik gör.. jag blir så jävla förbannad bara över att man tappar en 4 - 2 ledning.. Det ska inte hända.

Psychological
2008-02-20, 22:34
Skönt med vinst mot bossefors , men inte lika skönt att de andra resultaten EJ gick vår väg.. Play off nästa då!

Psychological
2008-03-01, 12:57
Hatet mot Rögle växer för varje match man möter dom . VIK krossar dom i deras egen borg med 4 - 0 och då gnäller dom på omotiverade spelare och domaren. Herregud. Inför en KS ska man väl gå in med högt tempo och bra självförtroende. Det kommer inte Rögle att göra. VIK ställde av 6 ordinarie spelare och hade 10 juniorer med i laguppställningen och hade inte heller mycket att spela för, men ändå vann dom. Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att VIK tar sig till KS och får möta Rögle ett par gånger till i år. Undrar vad dom då ska gnälla på om VIK vinner. Och VIK leder psykmatchen mot Löven med 2 vinster och 1 förlust så jag hoppas VIK drar det längsta strået. Till sist måste man ju imponeras av Borås. Går dom yill play off så är det en sensation, men vad vore dom utan frölunda ?

Psychological
2008-03-07, 02:02
Nu börjar allvaret. Bara lite skitmatcher mot Växjö och sen antagligen Björklöven innan vi står i Kvalserien.

Herr Oberst
2008-03-07, 11:16
Visst...

Psychological
2008-03-12, 09:07
Nu är det bara bonnläpparna från Borås kvar och sen är det match mot brynäs på måndag.. FORZA GULSVART!!!!


http://www.svenskafans.com/image/6/58741.jpg

Psychological
2008-03-13, 06:59
Match 1 avklarad. Såååååå sköööönt !!!!

manko
2008-03-13, 09:40
Vilka är i kvalet till allsvenskan?

Psychological
2008-03-14, 23:16
Yeeeaaahhh !!! Kvalserien , Here We Come !!!! Forza VÄsterÅs

Martin.V
2008-03-15, 00:03
Åh, SIK, röda-vita SIK !!

Psychological
2008-03-19, 10:49
Dags att skrälla ikväll . KROSSA BRYNÄS !!!!!!!

http://www.nybrovikings.com/foto/071010_1.jpg.jpg

mangs
2008-03-19, 11:11
Dags att skrälla ikväll . KROSSA BRYNÄS !!!!!!!

http://www.nybrovikings.com/foto/071010_1.jpg.jpg

Jag hoppas du har rätt. Malmö beöver all hjälp de kan få från de andra Allsvenska lagen för att lyckas ta sig upp. Tror hela denna kvalserien blir en riktig rysare för de flesta lagen, där i princip alla lag kan slå alla. Så här tror jag det slutar:

1. Brynäs
2. Malmö
3. Leksand
4. Mora
5. Rögle
6. Västerås

Hade däremot hoppats på 14 lag i elitserien och då ser jag gänra att Mora och Rögle stannar kvar i Allsvenskan men att de andra kommer upp.

Psychological
2008-03-19, 11:24
Mitt tips då



1. Mora
2. Leksand
3. Brynäs
4. Västerås
5. Malmö
6. Rögle

mangs
2008-03-19, 11:29
Som sagt, det kan sluta nästan hur som helst och vi kan ju bara hoppas på våra respektive lag. Jag ser faktiskt hellre Västerås än många av de andra lagen i Elitserien men jag tror att det kan bli rätt tufft för er. Egentligen bör enbart Leksand av de Allsvenska lagen ha en chans att ta sig upp men i en kvalserie kan allting hända och de har många derbyn mot både Brynäs och Mora.

Fultjack
2008-03-19, 11:46
Hoppas Brynäs och Malmö INTE tar sig upp, annars kvittar det för mig hu det slutar :D

Carolinew
2008-03-19, 12:25
Får ju såklart hoppas på Rögle men känns som det gått nåt spöke i kvalserien för dem vartenda jädrans år *gah!*

ASroma83
2008-03-19, 13:38
Fan om hockeyn drar ut på tiden idag så att det påverkar sändningen av Romderbyt, fan säger jag!

Herr Oberst
2008-03-19, 20:02
Får ju såklart hoppas på Rögle men känns som det gått nåt spöke i kvalserien för dem vartenda jädrans år *gah!*

Nejdå, förrförra gången i KS gick det rätt bra. 15p och fyra i serien. 5 poäng före Leksand och 2 efter SSK.

Just nu 0-0 mot Mora trots fler utvisningar. 1 poäng idag hade varit kaka! 3 hade varit sensation.

Psychological
2008-03-19, 22:23
Jaha . Första matchen och torsk direkt. Om bara VIK hade spelat som i tredje perioden under hela matchen. Brynäs hade mycket flyt oxå. Ska mycket till om dom ska klara sig kvar i elitserien. På fredag tar vi garanterat vår första seger. Då är det Mora som kommer få känna på Västerås muskler... Lite skräll oxå att malmö slog leksand.Det trodde jag inte.

mangs
2008-03-20, 12:09
Det är hemma-matcherna man måste vinna om man skall ha en chans att gå upp. Än så länge är det idel hemmasegrar så det gäller att man vinner någon match borta. Att förlora borta mot Brynäs är ingen katastrof då det lär vara en av de två tre tuffaste matcherna i kvalserien. Bättre lycka mot Mora på Fredag, jag håller på er där! Sedan hoppas jag att Malmö äntligen lyckas tvåla dit Rögle. Har ju varit lite si och så med detta under denan säsongen men det är andra förutsättninagr nu när det verkligen gäller. Gårdagens match visade i alla fall att Malmö skärpt till sig jämfört med hur de spelat i Allsvenskan den gångna säsongen.

skaparn
2008-03-20, 14:34
Ja, Brynäs och Malmö borde spela i elitserien. Men om man ska vara ärlig har egentligen Leksand en plats även de. Mora däremot skrattar jag bara åt när de åker ur helt.

Psychological
2008-03-20, 22:42
Jag hoppas för Allsvenskans skull att varken Brynäs eller Leksand går till elitserien. Allsvenskan blir mer attraktiv med de lagen i serien...

Carolinew
2008-03-21, 17:48
RÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖGLE!!!!!!!! Muahaha! 5-3 mot Malmö! :kickass:

747
2008-03-21, 18:00
RÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖGLE!!!!!!!! Muahaha! 5-3 mot Malmö! :kickass:

Trodde dom spelade tillsammans under namnet skåne:confused:

Carolinew
2008-03-21, 18:19
Trodde dom spelade tillsammans under namnet skåne:confused:

Det kallas derby ;)

Psychological
2008-03-21, 23:01
Trodde dom spelade tillsammans under namnet skåne:confused:

Jag trodde att Timrå o MODO spelade tillsammans under namnet "scooter raggarna" .

tobe
2008-03-21, 23:08
Torsk mot Mora hemma lite småbittert men vafan är nog ingen som räknat med Elitserien för Västerås 08/09 heller.
Hoppas dock på att vi kan spela bort Leksands chanser på måndag så man får vara lite skadeglad iallafall.

Psychological
2008-03-21, 23:16
Torsk mot Mora hemma lite småbittert men vafan är nog ingen som räknat med Elitserien för Västerås 08/09 heller.
Hoppas dock på att vi kan spela bort Leksands chanser på måndag så man får vara lite skadeglad iallafall.


Klart vi gör. Kvalserien är ju bara bonus för oss i år. Nästa år , då jääääävlar ska vi upp. Jag är nöjd om varken malmö eller rögle går upp. Vi klarar oss utan gnällande danskar i elitserien.....

abbarn
2008-03-21, 23:17
Jag trodde att Timrå o MODO spelade tillsammans under namnet "scooter raggarna" .

Scooter?? :confused:

Psychological
2008-03-21, 23:20
Scooter?? :confused:

Skoter på engelska ser du. Var väl svengelska där då !

abbarn
2008-03-22, 00:01
Skoter på engelska ser du. Var väl svengelska där då !

Scooter är väl en sån där sketen liten moped man åker omkring på, icke att förväxla med ett brutalt snöfordon.

Psychological
2008-03-22, 00:05
Scooter är väl en sån där sketen liten moped man åker omkring på, icke att förväxla med ett brutalt snöfordon.

Jo, men på engelska är oxå scooter en skoter. Värt o prata om i en hockeytråd eller ?

747
2008-03-22, 00:15
Jag trodde att Timrå o MODO spelade tillsammans under namnet "scooter raggarna" .

Scooter?

Psychological
2008-03-22, 00:16
Scooter?

Kolla ovanför ! När e nästa match för MODO ? I september eller nåt va MUOhahahahah

747
2008-03-22, 00:17
Klart vi gör. Kvalserien är ju bara bonus för oss i år. Nästa år , då jääääävlar ska vi upp. Jag är nöjd om varken malmö eller rögle går upp. Vi klarar oss utan gnällande danskar i elitserien.....

Vi klarar oss utan Johan Tornberg också. Västerås hör hemma någonstans kring division 3/4.

747
2008-03-22, 00:18
Kolla ovanför ! När e nästa match för MODO ? I september eller nåt va MUOhahahahah

Det hade jag ju inte gjort;)
Nästa elitseriematch ja. Men du kanske hellre vill att ditt lag ska spela i allsvenskan?

Psychological
2008-03-22, 00:20
Det hade jag ju inte gjort;)
Nästa elitseriematch ja. Men du kanske hellre vill att ditt lag ska spela i allsvenskan?


Ja för tillfället e dom inte redo för Es ,men om ca två år så. 1993 vann VIK elitserien och det kommer de säkert göra igen inom en tio års period. Man ska skynda långsamt !

747
2008-03-22, 00:21
Ja för tillfället e dom inte redo för Es ,men om ca två år så. 1993 vann VIK elitserien och det kommer de säkert göra igen inom en tio års period. Man ska skynda långsamt !

Nu har dom väl inte valt själva att skynda långsamt men. Hade det funnits lite kompetens där nere i stockholm så hade det kanske gått bättre.

Psychological
2008-03-22, 00:25
Nu har dom väl inte valt själva att skynda långsamt men. Hade det funnits lite kompetens där nere i stockholm så hade det kanske gått bättre.

Eh , sen när blev VIK ett lag från sthlm ? Klart vi skyndar långsamt. Vi åkte ur ES 2000 och gick i konkurs. Nu är vi i kvalserien och luktar på ES. Skulle tro att vi kommer etablera oss som ett ES lag före leksand. Dom panikvärvar en massa gamla finnar,tjecker o kanadensare men lyckas inte . DET KOMMER VIK ATT GÖRA. Längtar tills LIDSTRÖM kommer hem !

747
2008-03-22, 00:26
Eh , sen när blev VIK ett lag från sthlm ? Klart vi skyndar långsamt. Vi åkte ur ES 2000 och gick i konkurs. Nu är vi i kvalserien och luktar på ES. Skulle tro att vi kommer etablera oss som ett ES lag före leksand. Dom panikvärvar en massa gamla finnar,tjecker o kanadensare men lyckas inte . DET KOMMER VIK ATT GÖRA. Längtar tills LIDSTRÖM kommer hem !
Det ligger tyo i sthlm.
Ja men titta på Linköping. Tyvärr kan nästan allt köpas för pengar.

Angel
2008-03-22, 00:28
Hur fan gåre för HV då?

Psychological
2008-03-22, 00:31
Det ligger tyo i sthlm.
Ja men titta på Linköping. Tyvärr kan nästan allt köpas för pengar.

Så är det. Bara att gilla läget. VIK har stabil ekonomi nu och det finns gott om tradition. Det gäller inte bara att gå upp i ES, utan det gäller att hålla sig kvar där. Med VIks misstag tidigare så har dom lärt sig av misstagen , så när dom går upp tror jag att dom kommer att hålla sig kvar och stabilisera sig i ES.

abbarn
2008-03-22, 01:20
Jo, men på engelska är oxå scooter en skoter. Värt o prata om i en hockeytråd eller ?

Ja det tycker jag, iaf om du håller på och hånar mitt lag.

Psychological
2008-03-24, 00:11
Hur fan gåre för HV då?

Ha ha Ha . Ja Håve spelar ju i ES så dom passar inte nog in i den här tråden. Apropå HV så har jag hört att David Vyborny e så gott som klar för dom nästa säsong.

Psychological
2008-03-25, 14:53
VIK verkar vara nöjda med att ha gått till KS. När man väl är där vill man agera statister! JÄVLA IDIOTER, man kämpar ta mig fan för klubbmärket!!! Man kan inte lägga sig ner o dö!!!

747
2008-03-25, 18:00
Är det ingen match idag? Vilka dagar spelar dom egentligen? Jag är för lat för att öppna en ny flik och kolla.

Sedärja på torsdag.

Herr Oberst
2008-03-25, 18:20
VIK verkar vara nöjda med att ha gått till KS. När man väl är där vill man agera statister! JÄVLA IDIOTER, man kämpar ta mig fan för klubbmärket!!! Man kan inte lägga sig ner o dö!!!

Gick inte så bra i derbyt va?

Psychological
2008-03-26, 04:07
Gick inte så bra i derbyt va?

Derby ?

visste inte att leksand flyttat till västmanland ?

bullis
2008-03-26, 04:57
Härlig medgångssupporter

jakerbest
2008-03-26, 23:10
VIK verkar vara nöjda med att ha gått till KS. När man väl är där vill man agera statister! JÄVLA IDIOTER, man kämpar ta mig fan för klubbmärket!!! Man kan inte lägga sig ner o dö!!!

Amen seriöst, vafan hade du förväntat dig av VIK? Deras lag består av en spelare som håller KS-klass (även elitserieklass) och det är patrik berglund. Patrik Juhlin ska man väll heller inte glömma. Men hela VIK:s lag är skit förutom dessa två spelare, ES-kan man ju feteglömma och man får nog börja bygga på framtiden istället.

mangs
2008-03-27, 21:34
Nu börjar det dra ihop sig. På lördag är halva serien spelad och då kommer troligtvis bara tre-fyra lag vara med i racet. Brynäs har ju ett bra läge men om Malmö slår dem på lördag då kan det vända. Mora och Leksand kommer ha ett tufft dubbelmöte som troligtvis kommer avgöra vilket av dessa lag som kommer blanda sig i toppstriden. För Västerås och Rögle gäller det att ta nya tag och kanske försöka ta någon poäng här och där (men inte mot Malmö då :)).

747
2008-03-27, 23:17
Jag hoppas att Brynäs och Mora får fortsätta i Eliteserien. Mora/Leksand spelar väl ingen större roll. Brynäs är bra då Gävle ligger rätt bra geografiskt. Säger nej tack till skånelag, blir bara en massa långa resor. Sen måste jag erkänna att det är lite kul att dom går så pass dåligt när det pumpas in så mycket pengar, samma gäller Leksand.

Psychological
2008-03-28, 01:43
Amen seriöst, vafan hade du förväntat dig av VIK? Deras lag består av en spelare som håller KS-klass (även elitserieklass) och det är patrik berglund. Patrik Juhlin ska man väll heller inte glömma. Men hela VIK:s lag är skit förutom dessa två spelare, ES-kan man ju feteglömma och man får nog börja bygga på framtiden istället.

MEIJER, KALLE OLSSON, THALBERG, BACKLUND, HELLKVIST. Du menar alltså att dom spelarna är SKIT ? Då har du inte sett VIKs matcher på länge. ALLA de spelarna skulle platsa i vilket lag somhelst i ES!!!!

Psychological
2008-03-28, 02:21
Sen har jag ALDRIG sagt attVIK är ett lag för ESi år. Man är nog inte redo för det förrän om ca 2- 3 år. Grejen är att jag blir förbannad på att grabbarna inte ens KÄMPAR... Man kan inte lägga sig ner och dö. VIK kan slå alla lag i KS om de har en bra dag. PUNKT SLUT !!!!!!!!

Herr Oberst
2008-03-29, 19:33
Idag känns det bättre (tycker jag iallafall, kanske inte psycho). Då blir det snart till att ta sig till fula, tråkiga och troligtvis ödsligt tomma Rocklunda för att förhoppningsvis ta 3 nya poäng. Gör vi det kan vi vara med i matchen igen.

cwzrd-
2008-03-29, 19:37
Västerås är verkligen pinsamt dåliga. Snacka om utfyllnadslag.

jakerbest
2008-03-29, 23:02
Idag känns det bättre (tycker jag iallafall, kanske inte psycho). Då blir det snart till att ta sig till fula, tråkiga och troligtvis ödsligt tomma Rocklunda för att förhoppningsvis ta 3 nya poäng. Gör vi det kan vi vara med i matchen igen.


+1

Tyvärr är det bäst om rövhålen vinner mot brynäs och mora tar poäng mot leksand så blir det så in i helvetes jämt om 2a platsen ! Jag tror stenhårt på vårt rbk !

Psychological
2008-03-29, 23:29
Idag känns det bättre (tycker jag iallafall, kanske inte psycho). Då blir det snart till att ta sig till fula, tråkiga och troligtvis ödsligt tomma Rocklunda för att förhoppningsvis ta 3 nya poäng. Gör vi det kan vi vara med i matchen igen.

Ja för er arena är ju vacker ? Garanterat tar vi 3 poäng i Rocklunda. Undar om Gath kommer våga visa sig där. Fegare spelare får man ju leta efter. Ni är inte ett dugg bättre än oss i år. Ni vann idag pga idiotiska utvisningar . Det lär ju inte hända nästa match. Ska bli kul när Stefan Holmgen sänker Gath i all fall. och hur många pers var det i er lada idag ? Och du snackar om ödsligt *screwy*

Psychological
2008-03-29, 23:33
Västerås är verkligen pinsamt dåliga. Snacka om utfyllnadslag.

Ja, går man till Kvalserien så är man ju helt värdelös. Kanske sämsta laget i Sverige ? KOM IN I MATCHEN FÖR FAN !!

Du har väl knappast sett VIK spelat i år ?
Kan tänka mig att du syftar på 1 - 9 mot leksand?

Ja, har man fler ordinarie borta och 11 juniorer med i matchen så är det inte konstigt att man kan torska så stort. VIK har slagit både Leksand, Rögle och Malmö tidigare i år så kom inte o snacka !

Psychological
2008-03-29, 23:36
+1

Tyvärr är det bäst om rövhålen vinner mot brynäs och mora tar poäng mot leksand så blir det så in i helvetes jämt om 2a platsen ! Jag tror stenhårt på vårt rbk !

Rövhålen ? Ni kan ju dra till Danmark o spela. Ingen i hela hockeysverige vill varken ha er eller malmö till ES. Och så tror du att ni ska knipa en plats i år. Herregud. Både VIK och RBK är absolut inte redo för att gå upp i ES.

747
2008-03-30, 00:15
MEIJER, KALLE OLSSON, THALBERG, BACKLUND, HELLKVIST. Du menar alltså att dom spelarna är SKIT ? Då har du inte sett VIKs matcher på länge. ALLA de spelarna skulle platsa i vilket lag somhelst i ES!!!!

Ehm, eller hur! Ingen av de där skulle platsa i MoDo. Kanske Backlund om några år.

Psychological
2008-03-30, 00:28
Ehm, eller hur! Ingen av de där skulle platsa i MoDo. Kanske Backlund om några år.

Klart dom skulle. Meijer tex är 100 gånger bättre än salomonsson.

Psychological
2008-03-30, 00:29
Och Thalberg är bättre än båda era målisar !

747
2008-03-30, 01:04
Klart dom skulle. Meijer tex är 100 gånger bättre än salomonsson.

HAHA vilket jävla skämt du är. Varför spelar han i Västerås isåfall? Ditt hockeykunnande är verkligen noll, det har du bevisat nu. Du kunde väl dragit till med nån mindre lyckad än en av elitseriens bästa.

747
2008-03-30, 01:28
Och Thalberg är bättre än båda era målisar !

troll

jakerbest
2008-03-30, 01:39
Rövhålen ? Ni kan ju dra till Danmark o spela. Ingen i hela hockeysverige vill varken ha er eller malmö till ES. Och så tror du att ni ska knipa en plats i år. Herregud. Både VIK och RBK är absolut inte redo för att gå upp i ES.


Herregud, skulle VIK vara lika bra som rögle? Jo tjena... VIK har ju minst sagt skämt ut sig i KS. 0 poäng på 5 matcher, grattis!! Och att Gath skulle vara en feg jävel håller jag inte med om. Visst han kör över en och annan målvakt då och då men det är ju för att få igång laget och få motståndaren ur balans vilket har funkat åtskilliga ggr under säsongen. Och hellgren... ja vad ska man säga, sämre hockeyspelare får man ju leta efter. Hellgren hade inte haft en suck mot gath! Jaja det är ju bara att konstatera att VIK och thornberg bara är ett stort jävla skämt i hockeysverige.

Psychological
2008-03-30, 02:02
Herregud, skulle VIK vara lika bra som rögle? Jo tjena... VIK har ju minst sagt skämt ut sig i KS. 0 poäng på 5 matcher, grattis!! Och att Gath skulle vara en feg jävel håller jag inte med om. Visst han kör över en och annan målvakt då och då men det är ju för att få igång laget och få motståndaren ur balans vilket har funkat åtskilliga ggr under säsongen. Och hellgren... ja vad ska man säga, sämre hockeyspelare får man ju leta efter. Hellgren hade inte haft en suck mot gath! Jaja det är ju bara att konstatera att VIK och thornberg bara är ett stort jävla skämt i hockeysverige.

1. Vem är hellgren ?
2. Om Gath kör över målvakter o ska vara tuff, varför försvinner han från situationen och flyr till båset som en skållad råtta ? Han törs inte slåss , så är det !
3. Ni har 6 poäng, och dom av VIK och Malmö. Ni blev totalt utspelade av Brynäs så ni har fan inget heller att hämta i KS. Jag förstår inte hur du kan tycka att ni är så mycket bättre än oss. Lite jämnare har ni varit i år, men vi har i alla fall inte torskat mot Almtuna eller Borås på hemmaplan.
4. Jag har ALDRIG sagt att VIK är redo för ES. Självklart är dom inte det. Inte ni heller för den delen. Det är en bra erfarenhet För VIK Oc ja kan garantera dig att inom 3 år är vi tillbaka till ES. Det finns tradition , hjärta och stort hockeykunnande i klubben. Vi var i ES från 88 - 2000. Hur länge klarade ni er kvar ? Och hur många stjärnor förutom systrarna Jönsson har ni producerat. Kollar du på framtiden har vi en hel drös med supertalanger och är ett av sveriges bästa A - Junior lag , så jag har inte bråttom med att gå upp. Det kommer så småningom. PUNKT :)

Psychological
2008-03-30, 02:03
En sak som jag glömde. Ni lever så jävla mycket på K. Jönsson. Hoppas han drar till FBK nästa år, så får vi se hur ni klarar er utan honom ?

Psychological
2008-03-30, 02:05
HAHA vilket jävla skämt du är. Varför spelar han i Västerås isåfall? Ditt hockeykunnande är verkligen noll, det har du bevisat nu. Du kunde väl dragit till med nån mindre lyckad än en av elitseriens bästa.

herregud. Jag undrar vem som har dåligt hockeykunnande. vad har salomonsoon gjort i år . Inte ett skvatt . Han är slut

747
2008-03-30, 02:32
herregud. Jag undrar vem som har dåligt hockeykunnande. vad har salomonsoon gjort i år . Inte ett skvatt . Han är slut

Tillräckligt för att bli utsedd till bäst i elitserien en månad. Men då kanske man inte platsar i Västerås?

747
2008-03-30, 02:33
1. Vem är hellgren ?
2. Om Gath kör över målvakter o ska vara tuff, varför försvinner han från situationen och flyr till båset som en skållad råtta ? Han törs inte slåss , så är det !
3. Ni har 6 poäng, och dom av VIK och Malmö. Ni blev totalt utspelade av Brynäs så ni har fan inget heller att hämta i KS. Jag förstår inte hur du kan tycka att ni är så mycket bättre än oss. Lite jämnare har ni varit i år, men vi har i alla fall inte torskat mot Almtuna eller Borås på hemmaplan.
4. Jag har ALDRIG sagt att VIK är redo för ES. Självklart är dom inte det. Inte ni heller för den delen. Det är en bra erfarenhet För VIK Oc ja kan garantera dig att inom 3 år är vi tillbaka till ES. Det finns tradition , hjärta och stort hockeykunnande i klubben. Vi var i ES från 88 - 2000. Hur länge klarade ni er kvar ? Och hur många stjärnor förutom systrarna Jönsson har ni producerat. Kollar du på framtiden har vi en hel drös med supertalanger och är ett av sveriges bästa A - Junior lag , så jag har inte bråttom med att gå upp. Det kommer så småningom. PUNKT :)

Sluta bortförklara dig med att VIK inte är redo. I så fall kan man ju skylla alla misslyckandet på att man inte var redo.

747
2008-03-30, 02:44
herregud. Jag undrar vem som har dåligt hockeykunnande. vad har salomonsoon gjort i år . Inte ett skvatt . Han är slut

45 poäng gjorde han i år för övrigt. Rätt bra för att vara slut. Nästan en poäng per match och ändå slut. Välj rätt hackkyckling nästa gång.

jakerbest
2008-03-30, 03:39
1. Vem är hellgren ?
2. Om Gath kör över målvakter o ska vara tuff, varför försvinner han från situationen och flyr till båset som en skållad råtta ? Han törs inte slåss , så är det !
3. Ni har 6 poäng, och dom av VIK och Malmö. Ni blev totalt utspelade av Brynäs så ni har fan inget heller att hämta i KS. Jag förstår inte hur du kan tycka att ni är så mycket bättre än oss. Lite jämnare har ni varit i år, men vi har i alla fall inte torskat mot Almtuna eller Borås på hemmaplan.
4. Jag har ALDRIG sagt att VIK är redo för ES. Självklart är dom inte det. Inte ni heller för den delen. Det är en bra erfarenhet För VIK Oc ja kan garantera dig att inom 3 år är vi tillbaka till ES. Det finns tradition , hjärta och stort hockeykunnande i klubben. Vi var i ES från 88 - 2000. Hur länge klarade ni er kvar ? Och hur många stjärnor förutom systrarna Jönsson har ni producerat. Kollar du på framtiden har vi en hel drös med supertalanger och är ett av sveriges bästa A - Junior lag , så jag har inte bråttom med att gå upp. Det kommer så småningom. PUNKT :)


Haha jag har då aldrig sett gath fly till båset, det är en sak som är säker. Och ja, självklart utnyttjar rögle att man har världens bästa back i sitt lag, dum vore man ju annars? Och precis som du säger, ni ligger inne med ett jävla juniorlag. Dock har ni för all del bra juniorer såsom berglund,backlund o.s.v. Men helt ärligt, tror du själv på att dem kommer va kvar i VIK nästa år?
Att vi var pinsamt dåliga mot brynäs håller jag med om, men finns det ord för vad ni var mot leksand då? Elitserien inom 3 år, nja, det går ju alltid att drömma.

Må väl så ses vi förmodligen i rocklunda på tisdag då rögle med all sanolikhet kommer att köra över västerås ännu en gång och åker hem med 3 sköna poäng i jakten på en elitserieplats!

jakerbest
2008-03-30, 03:46
Hahah herr psychological du är en rolig man. Vilka stjärnor vi fostrat förutom bröderna Jönsson? Namnen tjärnquist och lundquist kanske säger dig något om du har någon som helst hockeykunskap(vilket jag iofs betvivlar)?

cwzrd-
2008-03-30, 09:41
Ja, går man till Kvalserien så är man ju helt värdelös. Kanske sämsta laget i Sverige ?

You said it =)

raQblad
2008-03-30, 09:44
Hoppas Leksand lyckas få ut Brynäs, de förtjänar inte att få vara med i högsta serien ett år till.

Psychological
2008-03-30, 17:54
Haha jag har då aldrig sett gath fly till båset, det är en sak som är säker. Och ja, självklart utnyttjar rögle att man har världens bästa back i sitt lag, dum vore man ju annars? Och precis som du säger, ni ligger inne med ett jävla juniorlag. Dock har ni för all del bra juniorer såsom berglund,backlund o.s.v. Men helt ärligt, tror du själv på att dem kommer va kvar i VIK nästa år?
Att vi var pinsamt dåliga mot brynäs håller jag med om, men finns det ord för vad ni var mot leksand då? Elitserien inom 3 år, nja, det går ju alltid att drömma.

Må väl så ses vi förmodligen i rocklunda på tisdag då rögle med all sanolikhet kommer att köra över västerås ännu en gång och åker hem med 3 sköna poäng i jakten på en elitserieplats!

Revansch lustan gör nog att VIK kör över er skulle jag tippa på.

Herr Oberst
2008-03-30, 19:35
Mycket bajs som kommer från dig pshycho. Men för att besvara dig på en enkel punkt, nämligen hur många stjärnor vi producerat så kan man ju nämna tvillingarna Henrik och Joel Lundqvist, bröderna Daniel och Mattias Tjärnqvist, bröderna Jörgen och Kenny Jönsson, Roger Hansson och Stefan och Roger Elvenes. Dessutom finns det ett gäng till som jag säkert glömt bort samt några som var aktiva långt före min tid. Hockeyhistoria sedan 1930-talet.

Sen är vi självklart inte redo för Elitserien med dagens lag, men det finns ändå fortfarande en chans att lyckas gå upp. Gör vi det så kommer vi vara redo till nedsläpp säsongen 08/09, då i näst intill ny fräsch arena.

Psychological
2008-03-30, 21:29
Mycket bajs som kommer från dig pshycho. Men för att besvara dig på en enkel punkt, nämligen hur många stjärnor vi producerat så kan man ju nämna tvillingarna Henrik och Joel Lundqvist, bröderna Daniel och Mattias Tjärnqvist, bröderna Jörgen och Kenny Jönsson, Roger Hansson och Stefan och Roger Elvenes. Dessutom finns det ett gäng till som jag säkert glömt bort samt några som var aktiva långt före min tid. Hockeyhistoria sedan 1930-talet.

Sen är vi självklart inte redo för Elitserien med dagens lag, men det finns ändå fortfarande en chans att lyckas gå upp. Gör vi det så kommer vi vara redo till nedsläpp säsongen 08/09, då i näst intill ny fräsch arena.

Kommer ännu mera skit från dig. Dissar ABB arena när ni själva spelar i en lada ??? Ok ska vi tävla i stjärnor. Först o främst så kommer inte bröderna Lundqvist från Ängelholm och här kommer våra: Nicklas Lidström, Tommy Salo, Erik Ersberg, Patrik Juhlin, Leif Rohlin, Peter Popovic Och vill du ha stjärnor från förr så kan du få Uno "GARVIS" Öhrlund och Roland Eriksson. Det är ni rbk fans som har hoppat på mig i den här tråden med erat trams så jag försvarar mig bara. Går man till kvalserien så är man inget dåligt hockeylag som vissa påstår och visst har ni varit snäppet bättre i år, men VIK och RBK är nog väldigt jämna. Lycka till på Tisdag för det lär ni behöva. Glömde oxå morgondagens stjärnor. Backlund o Berglund vet vi ju alla vilka de är och de kommer säkert att spela för tre kronor många år framöver. Lägg därtill Anton Mylläri (16) år och Mikael Adamsson. två garanterat blivande NHL stjärnor.

Psychological
2008-03-30, 21:31
Hoppas Leksand lyckas få ut Brynäs, de förtjänar inte att få vara med i högsta serien ett år till.

Nej Brynäs har inte imponerat. Inte Mora heller. Svårt för ES lag i kvalserien. Alla vill ju slå dom !

Psychological
2008-03-30, 21:31
Just ja oberst . Ny arena skule ni ha. Hur många pers ska den ta då ?

747
2008-03-30, 21:55
För att fortsätta på OT-spåret:
Skulle jag skriva ner alla världsstjärnor MoDo har producerat skulle kolo-servern bli överbelastad. Dock gick det nyss en dokumentär om detta som ni säkert såg.

Herr Oberst
2008-03-30, 22:20
Just ja oberst . Ny arena skule ni ha. Hur många pers ska den ta då ?

Omkring 5000 och kommer vara en renodlad hockeyarena (inget multitrams), tight, tuff, modern och kokande het.

Västerås är Sveriges femte största stad med över 100 000 invånade, vilket är bra mycket mer än det dubbla jämfört med lilla Ängelholm. Ändå har vi bättre publiksnitt än er. Så, vad ska ni med en stor luftig hall till när ni inte ens fyller halva?

abbarn
2008-03-30, 22:55
herregud. Jag undrar vem som har dåligt hockeykunnande. vad har salomonsoon gjort i år . Inte ett skvatt . Han är slut


Du kunde ju valt någon annan än salomonsson att hacka på, han vann ju faktiskt modos interna poängliga i år men det visste du väl redan.

mangs
2008-03-31, 08:21
Ha ha, fan vad mycket tjasfs det blev i tråden, jag tycker att båda sidor skall lägga ner då ni bara gör bort era själva. För att få er båda att enas så är dagens fakta att både Vik och Rögle har producerat bra eller riktigt bra spelare och ni har båda legat i Elitserien och strävar efter att få komma tillbaka. Dock är ingen av era lag idag redo att ta steget utan ni får nog vänta några år eller om vänta på att Elitserien utökas. Idag tillhör inte era lag top12 i Sverige och det är därför ni tillsammans med Leksand o Malmö befunnit er utanför Eliserien. I kvalserien däremot har Leksadn och Malmö kunnat mäta sig mot Elitserielagen och det kan mycket väl var så att någon av Mora och Brynäs åker ut. Era lag är inte Sveriges sämsta lag men ni är heller inte ett stabilt elitserielag. Det gäller bara att kämpa på för båda era lag bidrar med något till hockey-Sverige om man jämför med tex Almtuna och Borås.

747
2008-03-31, 19:30
Ha ha, fan vad mycket tjasfs det blev i tråden, jag tycker att båda sidor skall lägga ner då ni bara gör bort era själva. För att få er båda att enas så är dagens fakta att både Vik och Rögle har producerat bra eller riktigt bra spelare och ni har båda legat i Elitserien och strävar efter att få komma tillbaka. Dock är ingen av era lag idag redo att ta steget utan ni får nog vänta några år eller om vänta på att Elitserien utökas. Idag tillhör inte era lag top12 i Sverige och det är därför ni tillsammans med Leksand o Malmö befunnit er utanför Eliserien. I kvalserien däremot har Leksadn och Malmö kunnat mäta sig mot Elitserielagen och det kan mycket väl var så att någon av Mora och Brynäs åker ut. Era lag är inte Sveriges sämsta lag men ni är heller inte ett stabilt elitserielag. Det gäller bara att kämpa på för båda era lag bidrar med något till hockey-Sverige om man jämför med tex Almtuna och Borås.

Vilket är ditt lag då, du allsmäktige? Finns ju som tur är inget skånelag i elitserien. Stäng elitserien ist tycker jag.

747
2008-03-31, 19:30
Du kunde ju valt någon annan än salomonsson att hacka på, han vann ju faktiskt modos interna poängliga i år men det visste du väl redan.

Det har jag redan påpekat, då blev det tyst :)

jakerbest
2008-04-01, 16:51
Vilket är ditt lag då, du allsmäktige? Finns ju som tur är inget skånelag i elitserien. Stäng elitserien ist tycker jag.

Att stänga elitserien leder till att hockeyn kommer dö ut i Sverige utom städerna där elitserielagen finns. Jag hade själv tappat intresset något enormt om det skulle hända om rögle inte spelade i elitserien då. Detta är inte USA med mångmiljonstäder. Att stänga elitserien vore det största misstaget genom svensk idrottshistoria.

747
2008-04-01, 17:34
Att stänga elitserien leder till att hockeyn kommer dö ut i Sverige utom städerna där elitserielagen finns. Jag hade själv tappat intresset något enormt om det skulle hända om rögle inte spelade i elitserien då. Detta är inte USA med mångmiljonstäder. Att stänga elitserien vore det största misstaget genom svensk idrottshistoria.

Huvudsaken är att vi slipper skåne i elitserien :) Den kommer dock inte stängas eftersom hockeyn i sthlm är död, och det där är där dom som bestämmer sitter.

jakerbest
2008-04-01, 18:25
Huvudsaken är att vi slipper skåne i elitserien :) Den kommer dock inte stängas eftersom hockeyn i sthlm är död, och det där är där dom som bestämmer sitter.

Tyvärr kommer du nog ändå få åka ner till skåne inom en snar framtid. Kan tänka mig att du är en medgångssupporter så därför har jag väll inte helt fel om jag tror att du håller på MODO?

cwzrd-
2008-04-01, 20:21
Revansch lustan gör nog att VIK kör över er skulle jag tippa på.

:)

mangs
2008-04-01, 20:41
Fan vilken härlig vinst idag för Malmö. Nu ser det riktigt bra ut men än är vi inte där. Vi får ta en match i taget och inte lämna något till slumpen.

747 verkar ha problem med Skåne, undra vad han baserar det på? Bättre att älska sitt eget lag än att bara tycka illa om andra, eller?

jakerbest
2008-04-01, 21:50
Som väntat körde rögle över västerås ikväll. Skönt så in i helvete eftersom nu är vi på allvar med om att ta andra platsen. Malmö ångar på bra och kommer nog knipa förstaplatsen. Hade suttit riktigt fint med två skånelag i ES nästa år. Vilka derby det hade blivit :D Eller vad säger du psychological?

tobe
2008-04-01, 21:54
Hoppas den här skiten snart är över. Vi blir nollade i kvalserien garanterat.

Förövrigt hoppas jag skånelagen går upp! Närmre bortamatcher mot brynäs och mora.

Herr Oberst
2008-04-01, 23:01
Begravningsstämning i ABB. Roligare att se Hammarby möta Sundsvall på Hovet.
Fruktansvärt va Kenny är bra.
Och förbannat kul med 3p. Än lever drömmen om elitserien.

747
2008-04-02, 00:29
Tyvärr kommer du nog ändå få åka ner till skåne inom en snar framtid. Kan tänka mig att du är en medgångssupporter så därför har jag väll inte helt fel om jag tror att du håller på MODO?

Medgångssupporter? Nej, jag står ju fortfarande här idag.

747
2008-04-02, 00:31
Fan vilken härlig vinst idag för Malmö. Nu ser det riktigt bra ut men än är vi inte där. Vi får ta en match i taget och inte lämna något till slumpen.

747 verkar ha problem med Skåne, undra vad han baserar det på? Bättre att älska sitt eget lag än att bara tycka illa om andra, eller?

Det är långt att åka till skåne, många skånefans här, samt att jag älskar att se percys miljonbyggen gå dåligt.

mangs
2008-04-02, 08:17
jag älskar att se percys miljonbyggen gå dåligt.


Varför?


Det är människor som Percy med en vision som driver Sverige framåt. Han är en entreprenör ut i fingerspetsarna och har alltid haft ett sportintresse. Han kommer från en fattig bakgrund och började med att sälja korv mm i samband med Malmö FFs hemmamatcher. När hans jämnåriga kompisar gick på matchen jobbade Percy istället för att kunna tjäna ihop sina första pengar trots att han hellre sett matchen. Han är idag god för 100-tals miljoner eller kanske miljarder men mycket av de pengarna plöjer han in i nya projekt i Skåneregionen. Han har pumpat in 100-tals miljoner i Malmö Redhawks för att han älskar föreningen. De flesta i samma sits flyr landet men Percy har bidragit med massor inom både Fastighetsbranchen och inom klubbidrotten. Hans våta dröm sedan hur länge som helst har varit denna arenan och nu i höst står den färdig. När man ser hon gå omkring i det nya bygget blir man bara glad då man ser att hans stora dröm gått i uppfyllelse. Denna arenan kommer verkligen bli något i hästväg och det blir ju hur kul som helst även för motståndarsupportrar som kommer hit för att titta på hockey eftersom den erbjuder så mycket mer i samband med match.


Hur kan man hata en sådan person? Avundsjuka?

tobe
2008-04-02, 08:35
Omkring 5000 och kommer vara en renodlad hockeyarena (inget multitrams), tight, tuff, modern och kokande het.

Västerås är Sveriges femte största stad med över 100 000 invånade, vilket är bra mycket mer än det dubbla jämfört med lilla Ängelholm. Ändå har vi bättre publiksnitt än er. Så, vad ska ni med en stor luftig hall till när ni inte ens fyller halva?


Vi har även bandy handboll och innebandy på hög nivå som konkurrerar som publiken. Men det är helt sant vi behöver ingen ny hall av kapacitetsskäl än på flera år.
Sen kan man ju ha sina åsikter om hur bra man tycker att själva rocklundahallen är planerad t ex kiosker som ligger mitt i gångarna vilket leder till köer som tar upp all plats att gå på och dåliga möjligheter att ge bortafans tillgång till egna toaletter och kiosker.

tobe
2008-04-02, 11:05
http://www.vlt.se/uploaded/image/2008/4/1/1_4.jpg


Skön bild :P

747
2008-04-02, 15:48
Varför?


Det är människor som Percy med en vision som driver Sverige framåt. Han är en entreprenör ut i fingerspetsarna och har alltid haft ett sportintresse. Han kommer från en fattig bakgrund och började med att sälja korv mm i samband med Malmö FFs hemmamatcher. När hans jämnåriga kompisar gick på matchen jobbade Percy istället för att kunna tjäna ihop sina första pengar trots att han hellre sett matchen. Han är idag god för 100-tals miljoner eller kanske miljarder men mycket av de pengarna plöjer han in i nya projekt i Skåneregionen. Han har pumpat in 100-tals miljoner i Malmö Redhawks för att han älskar föreningen. De flesta i samma sits flyr landet men Percy har bidragit med massor inom både Fastighetsbranchen och inom klubbidrotten. Hans våta dröm sedan hur länge som helst har varit denna arenan och nu i höst står den färdig. När man ser hon gå omkring i det nya bygget blir man bara glad då man ser att hans stora dröm gått i uppfyllelse. Denna arenan kommer verkligen bli något i hästväg och det blir ju hur kul som helst även för motståndarsupportrar som kommer hit för att titta på hockey eftersom den erbjuder så mycket mer i samband med match.


Hur kan man hata en sådan person? Avundsjuka?
Vilken fin liten uppsats du fick till där. Jag har aldrig sagt att jag hatar någon. Avundsjukeargument brukar ju komma när man försöker attackera någon som man tror är vänster. Men det kan jag komma över. Jag skiter fullständigt i hur mycket pengar han eller någon annan har. Dock så tycker jag att det är roligt när det går bra för lag som har spelare som spelar för sin klubb på grund av kärlek till klubben och inte pga av att de får sjuka löner. Detta är ju iofs på väg bort tyvärr. Sen är det knappast bra för svensk hockey att många klubbar i princip lägger ner sin ungdomsverksamhet.

mangs
2008-04-03, 09:29
Vilken fin liten uppsats du fick till där. Jag har aldrig sagt att jag hatar någon. Avundsjukeargument brukar ju komma när man försöker attackera någon som man tror är vänster. Men det kan jag komma över. Jag skiter fullständigt i hur mycket pengar han eller någon annan har. Dock så tycker jag att det är roligt när det går bra för lag som har spelare som spelar för sin klubb på grund av kärlek till klubben och inte pga av att de får sjuka löner. Detta är ju iofs på väg bort tyvärr. Sen är det knappast bra för svensk hockey att många klubbar i princip lägger ner sin ungdomsverksamhet.


Ok, hata v ar kanske lite väl hårt ord från min sida. Sedan får inte spelarna i MIF mer lön än i någon annan klubb med ambitioner. Visst var det så en gång i tiden men inte nu längre. Dessutom kan jag informera dig om att Malmö satsar stenhårt på ungdomsverksamheten och har många lovande juniorer på gång. Kan ju tillägga att de vann U16 SM förra veckan. Jag håller med dig att det är dåligt av andra lag att skära ner eller helt lägga ner satsningen då de bara ser den som en kostnad.

Psychological
2008-04-03, 16:08
http://www.vlt.se/uploaded/image/2008/4/1/1_4.jpg


Skön bild :P

Ja , dom matcherna vinner vi alltid .

jakerbest
2008-04-03, 16:58
Ja , dom matcherna vinner vi alltid .


Skönt att ni vinner någonting ju, även om jag inte håller med dig.

747
2008-04-03, 17:20
Ok, hata v ar kanske lite väl hårt ord från min sida. Sedan får inte spelarna i MIF mer lön än i någon annan klubb med ambitioner. Visst var det så en gång i tiden men inte nu längre. Dessutom kan jag informera dig om att Malmö satsar stenhårt på ungdomsverksamheten och har många lovande juniorer på gång. Kan ju tillägga att de vann U16 SM förra veckan. Jag håller med dig att det är dåligt av andra lag att skära ner eller helt lägga ner satsningen då de bara ser den som en kostnad.

Ja, då kan man ju hoppas att dom matchas in i A-laget också även om det inte kommer ge lika mycket pengar till Percy.

timpwn
2008-04-03, 17:42
MalmÖ Hockey!

Psychological
2008-04-03, 23:12
Begravningsstämning i ABB. Roligare att se Hammarby möta Sundsvall på Hovet.
Fruktansvärt va Kenny är bra.
Och förbannat kul med 3p. Än lever drömmen om elitserien.

Inte så konstigt . Man får den publik man förtjänar. Sen vet jag inte varför du gnäller så mycket på vår hall som för mig heter Rocklundahallen. Du har nog aldrig varit där när det är fullsat och tryck på läktarna. En viss Tomas Jonsson då spelandes i Leksand sa i en intervju att det var värst att komma till Västerås o spela. Enda jag kan klaga på är att ena läktaren är alldeles för låg , men den ska de bygga upp så fort de tar steget upp i ES. Vår arena tar 6200 och är helt ok med nya restaurang och en schysst jumbotron. Varför bygger ni en arena som bara tar 5000 om det nu är en så stor hockeyfeber i Ängelholm. Malmö lär ju skratta åt er. I deras nya arena får det väl plats 5000 bara i restaurangen !

Psychological
2008-04-03, 23:15
Skönt att ni vinner någonting ju, även om jag inte håller med dig.

Bilden talar ju för sig själv, så jag vet inte vad du menar ?

Psychological
2008-04-03, 23:19
Vilket är ditt lag då, du allsmäktige? Finns ju som tur är inget skånelag i elitserien. Stäng elitserien ist tycker jag.

Stänga ES ? Nu får du väl ta och kamma dig. Undrar om du sagt likadant om MODO låg i AS. Men vill du döda hockeyn i Sverige så varsågod *screwy*

Herr Oberst
2008-04-03, 23:41
Varför vill man se på hockey i ett köpcentrum som rymmer 12500 pers, och som troligtvis kommer vara fylld till bara 1/4 när man kan få se hockey i en tät, anpassad hockeyborg?

Rögles publik har två gånger blivit officiellt utnämnda till landets bästa, av elitspelarna själva. Sen får Tomas ha sin egen lilla åsikt för sig själv. Jag har varit där när där varit fullt på er ståplats. Men någon stämning har jag inte märkt av för det.