handdator

Visa fullständig version : Datorinställningsproblem


Damien Thorne
2007-10-29, 23:58
Hur ställer man in så att datorn kollar efter nya uppdateringar av websidor vid varje besök?

Jag uppdaterade en av mina hemsidor idag. På datorn där hemma såg jag den nya sidan precis som den skulle se ut.

Men när jag går in på sidan här på jobbet så ser jag sidan som den såg ut innan uppdateringarna.

Jag har raderat alla "temporary internet files" och alla cockies.

Och på "Temporary internet files","Settings", "Check for newer versions of stored pages" har jag förkryssat "Every visit to page"

Prankie
2007-10-30, 00:02
IE så ska du till
Verktyg - Internet alternative - Allmänt - Tillfälliga internet filer - Inställningar - Varje gång sidan besöks.

Damien Thorne
2007-10-30, 00:05
IE så ska du till
Verktyg - Internet alternative - Allmänt - Tillfälliga internet filer - Inställningar - Varje gång sidan besöks.

Det har jag redan testat. Vad kan det då vara?

Och på "Temporary internet files","Settings", "Check for newer versions of stored pages" har jag förkryssat "Every visit to page"

Prankie
2007-10-30, 00:09
Har du tagit filer från tillfälliga internetfiles kan egentligen datorn inget annat än plocka filer från din hemsidan. Om inte det lagras cache i en gemensam servern på jobbet.

Damien Thorne
2007-10-30, 00:17
Har du tagit filer från tillfälliga internetfiles kan egentligen datorn inget annat än plocka filer från din hemsidan. Om inte det lagras cache i en gemensam servern på jobbet.

Ja, det är nog därför datorn bråkar med mig.

Det låter troligt att det är så.