handdator

Visa fullständig version : Räknudlar är det nåt att ha?


jojjep91
2007-10-29, 21:46
Idag bestod ett stort intag av kalorierna av räknudlar. (1600) kcal

Räknudlar per 100g

460 kcal
10g protein
61g kolhydrater
19g fett

Ingredienser:

Vetemjöl, Palmolja, majsstärkelse, vatten, salt.


PRIS: 1,98:- (WILLYS) :D:D

är det nåt man kan fortsätta med elr är de skräp?

King Grub
2007-10-29, 21:52
Ja, det är skräp. Därmed inte sagt att dom inte kan ingå i en nyttig kost, men att basera kosten på något sådant kan knappast klassas som nyttigt på något sätt.

groddddaan
2007-10-29, 21:53
Idag bestod ett stort intag av kalorierna av räknudlar. (1600) kcal

Räknudlar per 100g

460 kcal
10g protein
61g kolhydrater
19g fett

Ingredienser:

Vetemjöl, Palmolja, majsstärkelse, vatten, salt.


PRIS: 1,98:- (WILLYS) :D:D

är det nåt man kan fortsätta med elr är de skräp?

varför skulle de vara skräp? hur menar du? du ser ju innehållet per 100 gram och de är ju ganska bra med energi och de är inte så spec svårt att göra eller käka. om du tycker de är äckligt så är de ju skräp för din del, men om man ska kolla på innehållet så är de ju jävligt bra med näring per 100 g och för priset :P
visst är de dom där 85 grams förpackningarna? dom käkar jag ibland tycker de är helt ok :P

groddddaan
2007-10-29, 21:54
Ja, det är skräp. Därmed inte sagt att dom inte kan ingå i en nyttig kost, men att basera kosten på något sådant kan knappast klassas som nyttigt på något sätt.

jag menade ochså de. ingen ide att basera kosten på sånt men de är ju ett bra att kanske käka till frukost mellanmål eller på kvällen vadsomhelst.

jojjep91
2007-10-29, 22:09
King Grub: Okej, jag har inte tänkt att basera dem i "grundkosten" men skulle du kanske förklara dej lite mer varför det är skräp.?

Är det pga oljan elr nåt?

Groddan!: Jo exakt, det är dem 85g förpackningarna! dem kan vara bra i nöd, om man inte hunnit få i sig så mycket på förmiddagen. :)

King Grub
2007-10-29, 22:12
King Grub: Okej, jag har inte tänkt att basera dem i "grundkosten" men kan du förklara dej lite mer varför det är skräp.

Är det pga oljan elr nåt?

Om någon hade skrivit "Idag bestod ett stort intag av kalorierna av vetemjöl direkt ut påsen med ett glas olja till. Lite maltodextrin och salt på det för att piffa upp". Hade du behövt fråga om det är nyttigt eller inte då? Och vad är skillnaden?

jojjep91
2007-10-29, 22:16
Om någon hade skrivit "Idag bestod ett stort intag av kalorierna av vetemjöl direkt ut påsen med ett glas olja till. Lite maltodextrin och salt på det för att piffa upp". Hade du behövt fråga om det är nyttigt eller inte då? Och vad är skillnaden?

aah! nej det lät inte så nyttigt när du utrycker dig så ! ;)

groddddaan
2007-10-29, 22:25
nej de är inte onyttigt om man man kompletterar de när de krisar och man vill ha i sig nå snabbt och enkelt typ på kvällen eller på morgonen. tycker själv de är en bra frukost har ett lager i skafferiet som jag tar då och då haha :P

jojjep91
2007-10-29, 22:25
nej de är inte onyttigt om man man kompletterar de när de krisar och man vill ha i sig nå snabbt och enkelt typ på kvällen eller på morgonen. tycker själv de är en bra frukost har ett lager i skafferiet som jag tar då och då haha :P

haha låter ju skitbra :thumbup:!

nudlar är gott;)! fast hatar o äta dem när dem är HOT! :devil:

groddddaan
2007-10-29, 22:31
jo =) men de finns väl ganska många olika smaker och saker på willys nudlarna haha sist käka jag biff:thumbup:

jojjep91
2007-10-29, 22:36
jo =) men de finns väl ganska många olika smaker och saker på willys nudlarna haha sist käka jag biff:thumbup:

haha! joo de stämmer.

Handcuff
2007-10-29, 22:38
nej de är inte onyttigt om man man kompletterar de när de krisar och man vill ha i sig nå snabbt och enkelt typ på kvällen eller på morgonen. tycker själv de är en bra frukost har ett lager i skafferiet som jag tar då och då haha :P

Nej inte onyttigt = att man dör av dem. Men helt klart ett av de sämsta alternativen om man vill ha något i magen...i princip värdelöst enligt min åsikt.

Snabbnudlar
Billigt? Ja
Snabbt? Ja
Ätbart? Tveksamt

Havregrynsgröt
Billigt? Ja mycket. Några ören/portion typ
Snabbt? Ja 90 sekunder i mikron. Eller 0 sekunder råa
Ätbart? Helt klart :thumbup:

groddddaan
2007-10-29, 22:41
Nej inte onyttigt = att man dör av dem. Men helt klart ett av de sämsta alternativen om man vill ha något i magen...i princip värdelöst enligt min åsikt.

Snabbnudlar
Billigt? Ja
Snabbt? Ja
Ätbart? Tveksamt

Havregrynsgröt
Billigt? Ja mycket. Några ören/portion typ
Snabbt? Ja 90 sekunder i mikron. Eller 0 sekunder råa
Ätbart? Helt klart :thumbup:

synd att jag tycker havregrynsgröt är i princip oätligt annars hade jag ochså hellre valt de före ett paket nudlar:thumbup:

Handcuff
2007-10-29, 22:43
synd att jag tycker havregrynsgröt är i princip oätligt annars hade jag ochså hellre valt de före ett paket nudlar:thumbup:

Men nu finns det ju faktiskt fler alternativ än snabbnudlar alt. havregryn. Men de får du klura ut själv.

Och ja jag vet att du tycker om dina nudlar och anser dessa vara bra så fortsätt du med dom. Jag tycker de är värdelösa men bryr mig inte om du så åt kattbajs till frukost.

groddddaan
2007-10-29, 22:49
Men nu finns det ju faktiskt fler alternativ än snabbnudlar alt. havregryn. Men de får du klura ut själv.

Och ja jag vet att du tycker om dina nudlar och anser dessa vara bra så fortsätt du med dom. Jag tycker de är värdelösa men bryr mig inte om du så åt kattbajs till frukost.


du är så trevlig så:thumbup:

groddddaan
2007-10-30, 23:31
om du nu inte bryr dig? varför skriver dudå? ska du vara spydig kan du hålla tyst.

Mental
2007-10-31, 00:38
om du nu inte bryr dig? varför skriver dudå? ska du vara spydig kan du hålla tyst.

Du är inte vidare smidig själv i de sociala interaktionerna måste jag säga. Rent allmänt vinner man inget på att snäsa åt folk att hålla käft och agera ut, oavsett hur rätt man anser sig ha.

Mental
2007-10-31, 00:40
om du tycker de är äckligt så är de ju skräp för din del, men om man ska kolla på innehållet så är de ju jävligt bra med näring per 100 g och för priset

Det är här du gör en tankevurpa, nudlarna är i det närmaste näringsfria, de är energirika därimot, så som rent energisubstrat fungerar de bra i en blandkost, men att låta de utgöra stapelvara kommer leda till näringsbrist.

Men ett par paket i veckan kommer inte spela någon större roll om han äter varierat i övrigt.

groddddaan
2007-10-31, 01:16
Du är inte vidare smidig själv i de sociala interaktionerna måste jag säga. Rent allmänt vinner man inget på att snäsa åt folk att hålla käft och agera ut, oavsett hur rätt man anser sig ha.

de handlar inte om att jag anser mig ha mer rätt än han. tvärtom helt klart att havregryn är betydligt bättre näringskälla än nudlar. utan de var hans sätt att skriva mot mig som gjorde att jag blev irriterad vilket jag uppfattar som väldigt spydigt.

Och ja jag vet att du tycker om dina nudlar och anser dessa vara bra så fortsätt du med dom. Jag tycker de är värdelösa men bryr mig inte om du så åt kattbajs till frukost.

jag tycker ju knappast dedär är ett trevligt svar för att jag skrev att jag knappt klarar av att käka havregryn de är den bittra sanningen jag önskar jag hade gillat de men de gör jag inte rent smakmässigt tyvärr. och jag anser inte att han gav nåt vettigt svar på nåt i dedär inlägget. de första han skrev var helt klart sanning men de andra uppfatta jag som ett sätt att provocera för att jag sa att jag tycker havregryn är oätligt.

groddddaan
2007-10-31, 01:17
Det är här du gör en tankevurpa, nudlarna är i det närmaste näringsfria, de är energirika därimot, så som rent energisubstrat fungerar de bra i en blandkost, men att låta de utgöra stapelvara kommer leda till näringsbrist.

Men ett par paket i veckan kommer inte spela någon större roll om han äter varierat i övrigt.

helt klart fel av mig. de var energin jag syftade på att de ger rätt bra med energi per 100 g. och om du tittar noga så ser du att jag skrev inte att de skulle ingå som stapelvara utan att de är inget fel att ha i skafferiet om man snabbt vill ha i sig näring en morgon eller kväll eller varför inte som mellanmål.

Raggis
2007-10-31, 01:29
helt klart fel av mig. de var energin jag syftade på att de ger rätt bra med energi per 100 g. och om du tittar noga så ser du att jag skrev inte att de skulle ingå som stapelvara utan att de är inget fel att ha i skafferiet om man snabbt vill ha i sig näring en morgon eller kväll eller varför inte som mellanmål.

För att det knappt finns någon näring i det? Det är ju det alla försöker konstatera.

groddddaan
2007-10-31, 01:31
helt klart fel av mig. de var energin jag syftade på att de ger rätt bra med energi per 100 g. och om du tittar noga så ser du att jag skrev inte att de skulle ingå som stapelvara utan att de är inget fel att ha i skafferiet om man snabbt vill ha i sig näring en morgon eller kväll eller varför inte som mellanmål.

skrev fel igen börjar vara grymt trött.

inget fel att ha i skafferiet om man snabbt vill ha i sig näring en morgon eller kväll eller varför inte som mellanmål

byter ut näring mot ordet energi ist

groddddaan
2007-10-31, 01:31
För att det knappt finns någon näring i det? Det är ju det alla försöker konstatera.


som jag skrev. jag menade energi inte näring mitt fel igen.