handdator

Visa fullständig version : ey 1337 h4xx0rzzzz!1!! (XBOX 360)


HookersUnited
2007-10-29, 21:38
Nu är det nära att pekfingret får rocka lös på KÖP-knappen men innan dess måste jag se till att jag får med rätt saker.

Det jag är jävlat säker på att plocka med hem är följande
-XBOX 360 Premium HDMI-Version
-Extra trådlös handkontroll
-Play & Charge laddningsset
-Oblivion & Colin McRae

Vad är det för HDMI-kabel som gäller? Vad mer bör man köpa med om man vill tillhöra den absoluta nördeliten?

Baan
2007-10-29, 21:38
Kabel som kabel ffs. Köp ingen rysk bara typ.

internethjälten
2007-10-29, 21:41
Vad mer bör man köpa med om man vill tillhöra den absoluta nördeliten?

En platta jolt-kola och någon kräm som du får massor av finnar/acne av. :thumbup:

Kurash
2007-10-29, 21:46
Förboka Rockband-kitet. Spel, Gitarr, trummset och mic!!

hahavaffan
2007-10-29, 21:56
Kabel som kabel ffs. Köp ingen rysk bara typ.Låt gå för att ryssarna inte riktigt klurat ut det här med HDMI, när de knappt vant sig vid komposit än. Men kabel som kabel stämmer verkligen inte. Köp inte billigaste skiten bara, så klarar du dig.

Prankie
2007-10-29, 21:56
1337 kan inte köpas för pengar. Det krävs att få höra frasen, "Jag tycker om dig som vän" om och om igen tills man en dag bestämmer sig för att gifta sig med sin modermodemet, hjärta i själva hårdisken. :thumbup:

Ska inte en HDMI kabel ingår med paketet?

HookersUnited
2007-10-29, 22:41
Förboka Rockband-kitet. Spel, Gitarr, trummset och mic!!
Då måste man ju ha vänner lol
Ska inte en HDMI kabel ingår med paketet?
Det verkar inte så.
Component HD AV kabel

Kurash
2007-10-29, 22:43
Då måste man ju ha vänner lol



Du spelar givetvis över internet mot dom andra nirdsen.

snartspensligvegan
2007-10-29, 22:47
1337 kan inte köpas för pengar. Det krävs att få höra frasen, "Jag tycker om dig som vän" om och om igen tills man en dag bestämmer sig för att gifta sig med sin modermodemet, hjärta i själva hårdisken. :thumbup:

Ska inte en HDMI kabel ingår med paketet?
*cupid*

DanielF
2007-10-29, 23:11
Låt gå för att ryssarna inte riktigt klurat ut det här med HDMI, när de knappt vant sig vid komposit än. Men kabel som kabel stämmer verkligen inte. Köp inte billigaste skiten bara, så klarar du dig.

HDMI är ju digital, så att köpa den billigaste skiten är det bästa köpet.

Det är ingen skillnad på en dyr och billig kabel i dess förmåga att ge samma bild/ljud.

Langster
2007-10-30, 08:02
HDMI är ju digital, så att köpa den billigaste skiten är det bästa köpet.

Det är ingen skillnad på en dyr och billig kabel i dess förmåga att ge samma bild/ljud.

+1

Digital signal försämras inte av sämre medium. Den kommer antingen fram eller inte.

stargate
2007-10-30, 13:24
Jag har spelat med mitt xbox i över en månad nu men har ej behövt byta batterier i handkontrollerna (har förvisso stängt av vibration)

Så om du vill spara cash så skippa den där laddningsprylen

Langster
2007-10-30, 13:32
Jag har spelat med mitt xbox i över en månad nu men har ej behövt byta batterier i handkontrollerna (har förvisso stängt av vibration)

Så om du vill spara cash så skippa den där laddningsprylen

Play & Charge är ett måste i mitt tycke, man sparar antagligen inte alls pengar (eller miljö) genom att använda vanliga batterier i längden. För mig höll batterierna inte mer än 2 veckor på sin höjd. Det är tråkigare utan vibration!

DanielF
2007-10-30, 13:43
Varför inte hålla oss i 360-tråden? Detta blir ju bara schizofrent...

hahavaffan
2007-10-30, 13:48
HDMI är ju digital, så att köpa den billigaste skiten är det bästa köpet.

Det är ingen skillnad på en dyr och billig kabel i dess förmåga att ge samma bild/ljud.Detta gäller optisk ja. Där kan inga guldpläterade kopplingar hjälpa dig. Det är bara digitala signaler i form av ljus. Det kommer fram eller inte. HDMI sänds över (koppar)tråd, och kan således påverkas mer eller mindre av omgivning, anslutning osv. Clas Ohlssons HDMI-kabel för 19kr / 10m med kontaktdon gjorda av sämsta ryska plåtstål ger garanterat sämre bild och ljud än en guldpläterad, trippelskärmad kabel med syrefria kopparledare som kostat några hundra. Speciellt om det är långa avstånd mellan sändare och mottagare.

DanielF
2007-10-30, 13:52
Detta gäller optisk ja. Där kan inga guldpläterade kopplingar hjälpa dig. Det är bara digitala signaler i form av ljus. Det kommer fram eller inte. HDMI sänds över (koppar)tråd, och kan således påverkas mer eller mindre av omgivning, anslutning osv. Clas Ohlssons HDMI-kabel för 19kr / 10m med kontaktdon gjorda av sämsta ryska plåtstål ger garanterat sämre bild och ljud än en guldpläterad, trippelskärmad kabel med syrefria kopparledare som kostat några hundra. Speciellt om det är långa avstånd mellan sändare och mottagare.

Så länge signalen kommer fram har du samma bild och ljudkvalitet i en sådan kabel som en kabel utvecklad av nasa.

Baan
2007-10-30, 14:38
Detta gäller optisk ja. Där kan inga guldpläterade kopplingar hjälpa dig. Det är bara digitala signaler i form av ljus. Det kommer fram eller inte. HDMI sänds över (koppar)tråd, och kan således påverkas mer eller mindre av omgivning, anslutning osv. Clas Ohlssons HDMI-kabel för 19kr / 10m med kontaktdon gjorda av sämsta ryska plåtstål ger garanterat sämre bild och ljud än en guldpläterad, trippelskärmad kabel med syrefria kopparledare som kostat några hundra. Speciellt om det är långa avstånd mellan sändare och mottagare.

Det man kan bli lurad i att det inte är 100 % koppar utan billigare metall inblandat. Ryssarna har haft andra metaller, billigare sådana, i sina kommunikationskablar, men då snackar vi många år sen och biliga kablar som använts i militärsammanhang, iaf det jag känner till.

Syrefritt är ju bara försäljningsknep. Lampsladd och dyr fetkabel funkar lika bra där.