handdator

Visa fullständig version : Hållbarhet proteinpulver, öppnad förpackning


machine gun
2007-10-29, 19:35
Hur länge håller ett proteinpulver efter det att man öppnat förpackningen? Bäst före-datum gäller ju som regel endast oöppnade förpackningar. Proteinet i fråga är Kolozzeums egna vassleprotein om det gör någon skillnad. Påsarna har återförslutits och förvarats mörkt och torrt.

henriknewstream
2007-10-29, 22:53
de flesta håller sig iallafall i 1-2 år. tror inte det spelar någon större roll om förpackningen är öppnad eller inte ? inte direkt vakum i en oöppnad förpackning, se bara till att dom står där det är lite fukt

Sverker
2007-10-30, 07:11
Tittar du på proteinet så håller det många år. Halterna av laktos är låga i ett koncentrat så brunfärgningen blir minimal.


M a p aromer så är hållbarheten mycket kortare när du öppna förpackningen.

snartspensligvegan
2007-10-30, 12:11
Min första 20kg säck orkade jag dela upp i plastpåsar, mina två senare blev det aldrig av med, den ena av dem delade jag dock med en kille... Men det tog ju ett tag för mig att göra sig av med 20kg så jag hoppas det inte blev så mycket sämre ;D

Sverker
2007-10-30, 18:31
Det där är inte mjölk utan soja;)

Resterna av fettet i sojan härsknar och angriper proteinet.

Ett sojaisolat är stabilt, sojakoncentratet känsligare för härskning och ett sojamjöl ska konsumeras snabbt;)

machine gun
2007-11-01, 15:55
de flesta håller sig iallafall i 1-2 år. tror inte det spelar någon större roll om förpackningen är öppnad eller inte ? inte direkt vakum i en oöppnad förpackning, se bara till att dom står där det är lite fukt

Tittar du på proteinet så håller det många år. Halterna av laktos är låga i ett koncentrat så brunfärgningen blir minimal.


M a p aromer så är hållbarheten mycket kortare när du öppna förpackningen.

Ok, så smakar det bra så är det inga problem alltså? Eller tja.. så bra nu proteinpulver kan smaka ;)

snartspensligvegan
2007-11-01, 18:36
Det där är inte mjölk utan soja;)

Resterna av fettet i sojan härsknar och angriper proteinet.

Ett sojaisolat är stabilt, sojakoncentratet känsligare för härskning och ett sojamjöl ska konsumeras snabbt;)Fast sojamjöl har ju rätt lång hållbarhet enligt påsen ändå tror jag, månader iaf, det var ett 90% sojaisolat jag hade.

Kero
2008-02-04, 16:59
Hittade 4-5kg oöppnat kolozzeumprotein som gått ut för 8-9 månader sen. törs man äta det eller är det bara att köpa nytt?

FreCKo
2008-02-04, 17:52
Tittar du på proteinet så håller det många år. Halterna av laktos är låga i ett koncentrat så brunfärgningen blir minimal.


M a p aromer så är hållbarheten mycket kortare när du öppna förpackningen.

M A P? :em:

Ganymedes
2008-02-04, 17:56
Eller tja.. så bra nu proteinpulver kan smaka ;)

Vaddå? Whey-80 stoltserar ju t.o.m på förpackningen att den finns i "flera underbart goda smaker". Det måste iofs vara naturell och banan de syftar på, för de är de enda jag inte provat än. ;)

Halldin
2008-02-04, 18:06
M A P? :em:
Med avseende på, skulle jag tippa.

BiffKriminell
2012-03-14, 20:17
Återupplivar denna råd. Har köpt proteinpulver från ************ och deras påsar går inte att försluta på något bra sätt, hur länge håller sig en påse med proteinpulver som står öppen?

Fishtank
2012-03-14, 20:25
Tills du förbrukat den.
Vi diskuterade det här nyligt i en tråd om du hade sökt.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

BiffKriminell
2012-03-14, 22:21
Tills du förbrukat den.
Vi diskuterade det här nyligt i en tråd om du hade sökt.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Kan du länka?

Fishtank
2012-03-14, 22:58
Kan du länka?

Sökfunktionen?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=53384

BiffKriminell
2012-03-15, 17:21
Sökfunktionen?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=53384

Thanks brah