handdator

Visa fullständig version : Behöver ett tillskott

wtbb
2007-10-29, 16:57
Hejsan!

Tänkte berätta lite om mig själv och vad jag strävar efter.

Är en kille på 15 år. Jag började på gym för ca. 1 år sedan och då var det mest discoträning som man brukar kalla det. Bara bröst och armar. Hade inte en aning om att man skulle tillsätta protein och kolhydrater efter träning osv. Slutade med att gymma nu i Mars men började sedan i Juli efter det uppehållet på ca. 4 månader. Jag var nu mer erfaren av träning och förstod mer om kost osv. När jag började träna för ~1 år sedan maxade jag 55 kg i bänkpressen nu har jag maxat 80 kg. Tycker själv det är en OK ökning för att ha kört utan tillskott osv.

Jag tränar efter ett eget schema och det funkar kanon. Har märkt att jag gått upp lite i vikt och framförallt att musklerna syns. Min vikt ligger på 62kg och har en längd på 174cm. Jag hittade ett s.k "tillskott" vid namn "Gainer Pro". Skulle det kunna vara något för mig? Vill ju såklart öka i muskler, vikt och uthållighet. Har hört lite om "kreatin" också, skulle det kunna vara något för mig? Vill ha tips om vad jag ska använda mig av osv. Sen bland det viktigaste är ju att jag inte vill stanna i växten p.g.a att jag skulle ta dem här tillskotten. Alltså att de bryter ner tillväxthormonerna eller något sånt. Tack för mig.

piraten99
2007-10-29, 17:06
skämt åsido så är gainer bara kolhydrater, protein och lite vitamin-mineraler i pulverform. Kreatin finns i mat men inte i tillräckliga mängder för att få den effekt som eftersöks, så då tar man det som ett tillskott.

piraten99
2007-10-29, 17:12
Du verkar btw ha för stor tilltro på kosttillskott.
det är väl ändå marginella skilnader man får?

jag har kört på kreatin och gainer ett tag nu och känner ingenting alls. Men det ska ju vara bra så jag fortsätter att ta det.

Pepz
2007-10-29, 18:07
kostillskott ger i allmänhet inte särskilt mycket mer på din nivå än vad ett ökat intag av bra mat ger. kanske undantaget kreatin.

Kostillskott är inte något magiskt som bygger muskler utan bara mat i pulverform. Så satsa på att äta mer mat .

Det är en mycket bra ökning du har gjort. fortsätt så! och glöm inte benträningen!

tenchi
2007-10-29, 18:10
du behöver egentligen inte något tillskott. Det räcker mycket väl med den mat du får hemma. En gainer är bra om du inte kommer äta på ett tag efter träningen, då får du i dig protein och kolhydrater, men utöver det är det ser jag inget behov av det. Du kommer att växa ändå, ge det bara TID. kreatin kanske skulle va nåt, men även det är rätt menlöst. så känns det iaf för mig.

. Prova om du vill såklart, så får du ta ställning till det själv. varken gainer eller kreatin kommer stanna din växt

VhaM
2007-10-30, 13:08
Lånar tråden lite om de är okej? :)

Jag har tränat ett halvår efter eget schema som dig med och utan tillskott med, men somsagt skulle va kul med lite hjälp på traven eller vad man ska säga. Så alla biffar där ute vad har ni för tips på tillskott. Jag har kollat på den här _ och tycker den verkar riktigt bra av vad som står, men vad tror ni? Kan de va nått för en "nybörjare" å börja dra i sig både före och efter träningen?

Pepz
2007-10-30, 13:11

Jag har tränat ett halvår efter eget schema som dig med och utan tillskott med, men somsagt skulle va kul med lite hjälp på traven eller vad man ska säga. Så alla biffar där ute vad har ni för tips på tillskott. Jag har kollat på den här _ och tycker den verkar riktigt bra av vad som står, men vad tror ni? Kan de va nått för en "nybörjare" å börja dra i sig både före och efter träningen?

Du kommer att öka ändå. ska du lägga pengar på något så köp en gainer så att du går upp i vikt, annars lägger du inte på dig några muskler.
Och nu är kreatin bra men tro aldrig på vad tillverkarna/säljaren skriver

Tillskott är inget du behöver i detta stadiet. tränar du och äter ordentligt så får du samma resultat som om du knaprar pulver!

snartspensligvegan
2007-10-30, 13:13

Jag har tränat ett halvår efter eget schema som dig med och utan tillskott med, men somsagt skulle va kul med lite hjälp på traven eller vad man ska säga. Så alla biffar där ute vad har ni för tips på tillskott. Jag har kollat på den här annanbutik och tycker den verkar riktigt bra av vad som står, men vad tror ni? Kan de va nått för en "nybörjare" å börja dra i sig både före och efter träningen?Jag tycker att du skall läsa medlemsreglerna, du får nämligen inte länka till en annan webshop eftersom kolozzeum säljer tillskott.

Hur som helst, vilket kreatinmonohydrat spelar nog ingen som helst roll vad gäller prestation, degussas skall väl vara lite renare och du hittar deras kreatin i bl.a. eiselts kreatinmonohydrat som väl brukar gå att köpa här på kolozzeum. Det är lite dyrare dock och jag tycker att det känns lite tveksamt eftersom degussa var med och producerade det cyanid som användes under andra världskriget såvitt jag vet, känns lite läskigt på något vis, men kanske inte fullständigt logiskt att låta bli deras produkter av den anledningen.

VhaM
2007-10-30, 16:51
Helvete, glömde helt bort den regeln. Sorry :em: aja tack för svaren, får la bli å käka mer havregrynsgröt bara :thumbup:

Fat tony
2007-10-30, 19:57
tycker ganier pro är en bra produkt till rimligt pris