handdator

Visa fullständig version : Tråden för NFL-freaks


Sidor : 1 2 [3]

Cooks
2016-01-18, 03:24
Panthers imponerar stort i första halvlek.

Kommer nog aldrig riktigt förstå mig på HUR det kan bli sådär. 31-0 först halvlek, offence har inga som helst problem med att ta sig fram men sen i andra halvlek kan inte ens Panthers göra ett fg? Och tvärtom för Seahawks. Känns som att det är teater eller wrestling man kollar på.

r1kkie
2016-01-18, 07:24
Panthers imponerar stort i första halvlek.

Skulle säga att det inte var något märkvärdigt. Det vi ser är ett katastrofalt Seahawks snarare än ett fantastiskt offense. Man ser klara skillnader i andra halvlek då Seahawks börjar spela fotboll och då stängar man i prncip Panthers running game helt och nollar dem.

Toni Radanov
2016-01-25, 00:02
Satan va bra D Denver har! Hnnngh!

r1kkie
2016-01-25, 07:34
Satan va bra D Denver har! Hnnngh!

Japp, nr 1 och nr 3 i pass och rush, kommer inte ihåg vilken som va vilken. Manning har ju dock passerat bäst före datum. Tror Panthers kommer vinna i superbowl, kommer bli mycket svårare för defense när dem måste tänka på att newton är som en extra runningback till skillnad från Brady nu senast.

LoveMachine
2016-01-25, 19:31
Såg Patriots vs Bronocs på en bar i Patriot territory. Det var lite dålig stämning mot slutet, speciellt mend tanke på hur mycket som stod och föll med en missad one point conversion. Folk vara rörande ense om att Brady spelade som Manning och Manning som Brady. Trots besvikelsen så tyckte de randoms jag satt bredvid att det var en välförtjänt, om än sur, seger. Patriots var inte nog bra när det gällde.

StarkaUlf
2016-02-08, 11:38
Vilken otroligt tråkig match sett till det offensiva spelet. Dock himla glad att Broncos vann, det är något med Carolina jag inte gillar. Och med så bra försvar som Broncos har så är dom välförtjänta vinnare.

Eli Mannings blick när han insåg att storebror skulle vinna :laugh:

https://pmchollywoodlife.files.wordpress.com/2016/02/eli-mannings-face-when-peyton-won-cfmp-lead-1.jpg?w=600

http://sports.cbsimg.net/images/blogs/Eli-manning-celebrate-SB-02-07-16.png

Macroman
2016-02-08, 12:21
Hehe, härligt att Broncos vann! Kul med drömscenariot för Peyton! :)

Blaine
2016-02-08, 12:22
Var uppe i natt och såg hela finalen. Tyvärr blev den inte lika actionfylld som jag hade hoppats på. Jag sa innan att om Panthers spelar som de gjort under säsongen så vinner de, men om de chokar – vilket de gjorde – så blir det förlust, och det senare hände. Newton såg inte glad ut någon gång under matchen, och Panthers låg under från start för ovanlighetens skull. Denvers defense var helt enkelt för bra.

LoveMachine
2016-02-08, 19:56
Då jag för en gångs skulle inte behöver nattsudda för att se matchen så var det bara att passa på. Men inte var den särskilt kul att se. Som killen bredvid mig sa: Payton didn't win the game, he was just on the winning team. Men då har han två nya rekord, äldst att vinna Super Bowl och flest vinster i karriären. Nu vill de till att han går i pension, för det har redan börjat vända neråt, och det är en bra avslutning han fått till.

Cooks
2016-02-08, 21:02
Då jag för en gångs skulle inte behöver nattsudda för att se matchen så var det bara att passa på. Men inte var den särskilt kul att se. Som killen bredvid mig sa: Payton didn't win the game, he was just on the winning team. Men då har han två nya rekord, äldst att vinna Super Bowl och flest vinster i karriären. Nu vill de till att han går i pension, för det har redan börjat vända neråt, och det är en bra avslutning han fått till.

Har man burit sitt lag i 18(?) år så förtjänar man att bli buren av det en gång också ;)

kaer
2016-02-09, 09:46
Tycker det hade varit kul om Panthers tagit det, men inget snack om att Broncos vann rättvist. Klart man gläds med Manning med.

Kommer det ut någon 'årskrönika' eller liknande?

te1on
2016-02-11, 10:19
Säkert någon som kan svara på lite frågor i denna tråd.

Hur ser seriesystemet ut i amerikansk fotboll ?
Vad finns det för serier under NFL ? Enbart farmalag ?
Eller var tar seniorspelare vägen som inte platsar i NFL ?

Vad finns det för olika ligasystem för skollag ?

Vilka är de mest prestigefyllda "bowlsen" efter super bowl ?

kaer
2016-04-29, 08:22
Någon som vet var man kan kolla repris på draften runda 1, online och gratis? :-/

kaer
2016-08-12, 09:26
Hypen har börjat!

Nfl-podden är igång (veckans nfl). Hard knocks har startat. Ballers är igång.
En månad till premiärmatcherna!
Dessutom har jag precis hittat serierna 'Last chance u' och 'All or nothing' som verkar lovande.

Någon som vet hur man köper biljetter till londonmatcherna?

HerrLuta
2016-08-12, 09:29
Håller med, the hype is 4 real! :D Åker till NYC om cirka en vecka och ska försöka se sista preseason-match mellan Giants - Pats. Vore riktigt fett!

Nyland
2016-09-07, 03:31
Imorgon startar NFL säsongen med en riktig höjdare, en repris av förra årets Superbowl: Carolina mot Denver.

Regerande mästarna Denver kommer dock starta med en quarterback, Trevor Siemian, som blev draftad i 7:e(!) ronden för ett år sedan och inte fick någon speltid under förra säsongen. Detta efter att Peyton Manning pensionerats sig och Brock Osweiler valde att lämna för Houston. Denvers försvar, med Von Miller i spetsen, kommar alltså att behöva vara lika dominanta som under Superbowl för att laget skall ha en chans i premiären.

Jag tippar dock att Carolina vinner, även om det kan bli en jämn match. De har ligans kanske mest sevärde spelare i Cam Newton som quarterback och en av mina personliga favorit spelare i Luke Kuechly, som är en tacklingsmaskin som middle linebacker.

Resten av matcherna i premiäromgången spelas på söndag.

Vad håller ni på för lag och hur tror ni det kommer att gå under säsongen?

Cooks
2016-09-07, 04:04
Imorgon startar NFL säsongen med en riktig höjdare, en repris av förra årets Superbowl: Carolina mot Denver.

Regerande mästarna Denver kommer dock starta med en quarterback, Trevor Siemian, som blev draftad i 7:e(!) ronden för ett år sedan och inte fick någon speltid under förra säsongen. Detta efter att Peyton Manning pensionerats sig och Brock Osweiler valde att lämna för Houston. Denvers försvar, med Von Miller i spetsen, kommar alltså att behöva vara lika dominanta som under Superbowl för att laget skall ha en chans i premiären.

Jag tippar dock att Carolina vinner, även om det kan bli en jämn match. De har ligans kanske mest sevärde spelare i Cam Newton som quarterback och en av mina personliga favorit spelare i Luke Kuechly, som är en tacklingsmaskin som middle linebacker.

Resten av matcherna i premiäromgången spelas på söndag.

Vad håller ni på för lag och hur tror ni det kommer att gå under säsongen?

Tveksam på den faktiskt. Cam Newton såg riktigt usel ut i pre-season. Kom inte med några "ah men det är bara pre-season"-argument nu, killen missade helt fria WRs kombinera detta med den usla WR-core han har som droppar passar titt som tätt så blir resultatet som i SB. Benjamin är tillbaka iaf :-)

Broncos hade för övrigt ligans sämsta QB förra säsongen och lyckades vinna, så för deras del kan det ju inte bli sämre. *foliehatt på* Däremot tror jag de enbart vann SB för att det var Mannings sista år och det verkar som att NFL "ger bort" SBs när det är en riktigt stor spelare som gör sin sista säsong (samma sak med Ray Lewis ett par säsonger sedan..).

Det lär iaf bli riktigt jämt!

Nyland
2016-09-07, 06:02
Tveksam på den faktiskt. Cam Newton såg riktigt usel ut i pre-season. Kom inte med några "ah men det är bara pre-season"-argument nu, killen missade helt fria WRs kombinera detta med den usla WR-core han har som droppar passar titt som tätt så blir resultatet som i SB. Benjamin är tillbaka iaf :-)

Men det är ju faktiskt bara pre-season. :)

Cam var ju MVP och offensive player of the year förra säsonge så varför skulle han plötsligt vara så mycket sämre i år? Killen är väl bara 27-28 år gammal. Och förutom Greg Olsen hade han väl inga direkt fantastiska receivers förra säsongen heller?

Broncos hade för övrigt ligans sämsta QB förra säsongen och lyckades vinna, så för deras del kan det ju inte bli sämre. *foliehatt på* Däremot tror jag de enbart vann SB för att det var Mannings sista år och det verkar som att NFL "ger bort" SBs när det är en riktigt stor spelare som gör sin sista säsong (samma sak med Ray Lewis ett par säsonger sedan..).

Det lär iaf bli riktigt jämt!

Du kan nog plocka av dig foliehatten, "defenses wins championships" brukar det ju heta och det stämde förra säsongen. Dessutom hade Manning i alla fall en bra match när det behövdes mot Patriots i conference championship.

När det gäller Denvers QB situation så tycker jag Osweiler såg riktigt bra ut förra säsongen, speciellt när de spelade mot Oakland, så jag tycker det är synd att han lämnade. :) Fast samtidigt kan jag förstå att Denver tyckte att de $72,000,000 som Osweiler fick i Houston var lite i överkant. Siemian är väl på ett minimum rookie contract så han tjänar bara en bråkdel av det vilket måste underlätta för dem att ha råd med sina andra stjärnor (Von Miller fick väl en bra bit över $100,000,000 till slut?).

Personligen är jag mest besviken över att de bytte bort Mark Sanchez, jag hade verkligen velat se honom i en Broncos tröja. :(

Captainwide
2016-09-07, 15:08
Är inget freak, vill dock bli. Har strökollat några matcher men aldrig satt mig in i det riktigt (kan ej alla regler, och innehar ej heller någon "lagkunskap").

Någon aning om vart man kan gröta sig in i ämnet och en stabil sida/sidor för stream? :)

MackeJuve
2016-09-07, 15:12
Är inget freak, vill dock bli. Har strökollat några matcher men aldrig satt mig in i det riktigt (kan ej alla regler, och innehar ej heller någon "lagkunskap").

Någon aning om vart man kan gröta sig in i ämnet och en stabil sida/sidor för stream? :)

http://www.nfl.com/rulebook/beginnersguidetofootball

Tror det var där som jag lärde mig reglerna.

Nyland
2016-09-08, 03:04
Jag lärde mig reglerna genom att spela Madden 2007. Det var så mitt intresse för sporten började. :)

Nyland
2016-09-08, 03:55
Jag kan ge lite förslag till den som vill lära sig om NFL.

För nyheter finns ju NFL.com, men jag föredrar SB Nation som är skriven av fans:

http://www.sbnation.com/nfl

Bleacher Report tyckte jag om tidigare men den har blivit sämre (stör mig på deras layout med massa länkar till andra sidor). Orkar man scrolla förbi alla nyhets notiser finns dock fortfarande en del välskrivna artiklar. De gör även ett hästjobb varje säsong med att ranka och skriva en "scouting report" på de 1,000 bästa spelarna i ligan, perfekt om man vill lära sig om specifika spelare:

http://bleacherreport.com/nfl

Om man är intresserad av dokumentärer finns en väldigt bra serie som heter "A Football Life". De flesta avsnitt handlar om olika spelares eller tränares karriär och liv. Jag skulle säga att det är det bästa sättet att lära sig om sportens historia. Flera avsnitt finns på Youtube (dock långt ifrån alla, totalt finns 70+ avsnitt och en ny säsong pågår för tillfället).

https://en.wikipedia.org/wiki/A_Football_Life

Det finns även en serie some heter "Hard Knocks" som följer ett av lagen under försäsongen fram till premiären. Kan vara roligt att få en liten inblick i livet som spelare eller tränare. Har man inget favoritlag kanske denna serie kan vara ett sätt att skaffa sig ett eftersom man får lära känna laget lite närmare vilket kan göra det roligare att sedan följa deras matcher. Årets säsong följer Los Angeles Rams, som förra året var St. Louis Rams (de har alltså flyttat).

https://en.wikipedia.org/wiki/Hard_Knocks_(TV_series)

Slutligen, vill man bara lära sig lite allmänt of NFL eller något lag så fungerar Wikipedia ganska bra som en utgångspunkt:

https://en.wikipedia.org/wiki/National_Football_League

Cooks
2016-09-09, 02:23
Helvet vilket flyt Broncos har i sitt spel! 7-7 med två turnovers inom FG range, hade enkelt kunnat vara 21-7 eller iaf en ledning om inte för de misstagen. Grymt imponerad av Siemian so far

Cooks
2016-09-09, 04:50
JAAAAAAAAA!!! Fan vad härligt! När domarna nästan förstör matchen så skruvar sig bollen åt andra hållet!!

kaer
2016-09-11, 11:38
Rätt besviken på årets hard knocks. Fick aldrig någon riktig känsla för rams eller spelarna.
Dessutom släppte de kush, McRoberts och Hill som var de man hoppades på.
De bara vevade den där skiten om mermaids vs dinosaurs om och om igen.

Jaja, idag är det match!

StarkaUlf
2016-09-11, 21:05
Skönt att inleda säsongen med en seger. Skol Vikings! \o/

r1kkie
2016-09-12, 06:58
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14354902_10157407016400082_4544992354490991318_n.j pg?oh=00ecfc62809cdadb6662c556edb42215&oe=588661E3

:laugh:

kaer
2016-09-14, 07:48
Hur många matcher kollar ni på varje vecka? Följer ni ett lag eller väljer ni ut de mest lovande matcherna?

MinLillaPyjamas
2016-09-14, 08:27
Jag kollar alltid på alla Baltimore Ravens matcher (oftast live). Kollar alltid någon tidig söndagsmatch. Orkar jag kollar jag på nån av matcherna som börjar därefter också. Har normalt Red Zone igång parallellt på söndagar så man slipper se all reklam.

Snf, Tnf och Mnf kollar jag ofta i efterhand (om matchen involverar lag som jag vill se eller fantasyspelare jag följer etc.). Allt som allt blir det nog i snitt 4 matcher i veckan. Gäller att passa på eftersom säsongen är så kort.

r1kkie
2016-09-15, 07:53
Hur många matcher kollar ni på varje vecka? Följer ni ett lag eller väljer ni ut de mest lovande matcherna?

Ser alla Patriots matcher direkt oavsett om det är kvälls eller nattmatch. Är det nattmatch brukar jag kolla på en annan kl 19.00 å då blir det den som känns mest intressant.
Brukar inte köra redzone.

StarkaUlf
2016-09-18, 21:54
Man vet att det har gått halvtaskigt när en QB vinner sitt lags Rushing yards med hela 35 yards :D


Hoppas att Vikings kan ta en till seger i natt. Skulle behövas en bra start.

r1kkie
2016-09-19, 09:46
Tufft avbräck för Patriots då backup QBn som spelar istället för avstängda Brady blir skadad i kastaxeln och 3rd Rockie QBn får gå in i hetluften. Gör det dock bra och man vinner tillslut med 1td men det är tack vara Garoppolos fantastiska start då man går upp till 24-0 innan Dolphins reducerar med ett FG innan paus.

StarkaUlf
2016-09-19, 09:51
Tufft avbräck för Patriots då backup QBn som spelar istället för avstängda Brady blir skadad i kastaxeln och 3rd Rockie QBn får gå in i hetluften. Gör det dock bra och man vinner tillslut med 1td men det är tack vara Garoppolos fantastiska start då man går upp till 24-0 innan Dolphins reducerar med ett FG innan paus.

Jobbigt läge. Skönt att ha en bra ledning när något sådant händer iallafall.


Skön seger för Vikings i första matchen på nya arenan. Imponerad över Bradford som QB. Fortsätter han så här så har dom två bra QBs att bygga vidare på när Teddy är tillbaka. Och Diggs gör en riktigt vass match.

Mindre kul att Peterson skadade knät/ankeln... Får se hur länge han blir borta.

MinLillaPyjamas
2016-09-20, 08:10
Kul att Vikings går starkt. Diggs kan bli en riktigt bra receiver men tycker nog att det ser liiite tunt ut offensivt annars om AP blir borta länge.

När det gäller Patriots kan man konstatera att sopan Garoppolos framfart bevisar att Brady inte är något speciellt. Vem som helst kan lyckas i fusklaget framför alla andra. Antar att det handlar om radiostyrda bollar eller något liknande. Inget skulle förvåna mig.

r1kkie
2016-09-20, 09:05
Kul att Vikings går starkt. Diggs kan bli en riktigt bra receiver men tycker nog att det ser liiite tunt ut offensivt annars om AP blir borta länge.

När det gäller Patriots kan man konstatera att sopan Garoppolos framfart bevisar att Brady inte är något speciellt. Vem som helst kan lyckas i fusklaget framför alla andra. Antar att det handlar om radiostyrda bollar eller något liknande. Inget skulle förvåna mig.

JAg garvar lika mycket varje gång jag hör någon säga fusklaget patriots. Dem lååååångt ifrån att vara det lag som fuskat mest i NFL. Hamnar inte ens på top 10 listan om man googlar lite olika sajter. Det är väll bara tacka media som utmålar dem som största fuskarna eller nått.

Haters gonna hate...

MinLillaPyjamas
2016-09-20, 10:09
JAg garvar lika mycket varje gång jag hör någon säga fusklaget patriots. Dem lååååångt ifrån att vara det lag som fuskat mest i NFL. Hamnar inte ens på top 10 listan om man googlar lite olika sajter. Det är väll bara tacka media som utmålar dem som största fuskarna eller nått.

Haters gonna hate...

De har väl fuskat/mutat alla sajter också. Ingen blir förvånad. Alla vet att ingen annan kan fuska som Belicheat. Behövs ingen sajt eller utredningen i övrigt för att backa upp ett sådant påstående. Det är vad som brukar kallas för notorisk fakta. ;)

r1kkie
2016-09-20, 11:18
De har väl fuskat/mutat alla sajter också. Ingen blir förvånad. Alla vet att ingen annan kan fuska som Belicheat. Behövs ingen sajt eller utredningen i övrigt för att backa upp ett sådant påstående. Det är vad som brukar kallas för notorisk fakta. ;)

Elller så läser man på lite vad som försagått och bildar sig en egan uppfattning.

MinLillaPyjamas
2016-09-20, 13:05
Elller så läser man på lite vad som försagått och bildar sig en egan uppfattning.

Apropå ingenting... hur kommer det sig att Brady inte spelar de fyra första matcherna? Har det hänt någonting?

WHITEFOLKS
2016-09-20, 13:25
Apropå ingenting... hur kommer det sig att Brady inte spelar de fyra första matcherna? Har det hänt någonting?

https://en.wikipedia.org/wiki/Deflategate

MinLillaPyjamas
2016-09-21, 07:40
https://en.wikipedia.org/wiki/Deflategate

Jaha. Patriots och Brady hade fuskat? Konstigt. Påstås ju ovan att de inte fuskar. Nu blir jag förvirrad.

r1kkie
2016-09-21, 08:31
Jaha. Patriots och Brady hade fuskat? Konstigt. Påstås ju ovan att de inte fuskar. Nu blir jag förvirrad.

Har aldrig sagt att Pats inte har fuskat genom tiderna...

Tycker bara det är komiskt så fort laget får framgång kommer fuskkortet fram... Patetiskt...

MinLillaPyjamas
2016-09-21, 08:38
Har aldrig sagt att Pats inte har fuskat genom tiderna...

Tycker bara det är komiskt så fort laget får framgång kommer fuskkortet fram... Patetiskt...

Finns bara en lösning på detta. Ni måste sluta vara så förbannat bra hela tiden. Deal?

kaer
2016-09-21, 09:11
Speaking of which. Texans vs Patriots som torsdagsmatch. Har Texans någon chans nu när Patriots får spela med 3:e qb?

Jag håller ju på texans, men ärligt talat så känns Patriots väldigt svårslagna. Texans känns bättre än förra året, samtidigt som man har så satans svårt att göra TD när man är nära endzone. Jag är så sjukt trött på att man får sparka in bollen.

MinLillaPyjamas
2016-09-22, 09:44
Texans är bra i år. Jag tror ni har stor chans att slå Patriots. Särskilt som läget ligger. Har Texans defense i min fantasy, så hoppas ni gör bra i från er!

r1kkie
2016-09-22, 14:39
Finns bara en lösning på detta. Ni måste sluta vara så förbannat bra hela tiden. Deal?

Har tyvärr ingen makt i det. :Virro

Texans är bra i år. Jag tror ni har stor chans att slå Patriots. Särskilt som läget ligger. Har Texans defense i min fantasy, så hoppas ni gör bra i från er!

Jag tror Texans tar det ikväll. Brissett kommer få det hett mot Watts och Clowney om inte minst. Sen att Pats har haft ett av ligans sämre rushing game i flera års tid gör inte saken lättare för Brissett. Kommer iaf vara vaken och titta inatt. :)

MinLillaPyjamas
2016-09-22, 14:41
Har tyvärr ingen makt i det. :Virro



Jag tror Texans tar det ikväll. Brissett kommer få det hett mot Watts och Clowney om inte minst. Sen att Pats har haft ett av ligans sämre rushing game i flera års tid gör inte saken lättare för Brissett. Kommer iaf vara vaken och titta inatt. :)

Ska ut och resa imorgon. Blir perfekt att kolla matchen på tåget mot Arlanda. Hoppas på en jämn och underhållande tillställning.

Blir det Edelman som back up? Vore lite roligt om han får spela.

ViktorC
2016-09-22, 17:02
GO TEXANS! Så jävla nöjd, ledig imorgon, har pepsi max och en propud hemma. Watt kommer göra mos :cool:

Cooks
2016-09-23, 04:22
GO TEXANS! Så jävla nöjd, ledig imorgon, har pepsi max och en propud hemma. Watt kommer göra mos :cool:

0-27 :laugh:

r1kkie
2016-09-23, 06:18
3-0 oxh inte spelat med Brady. Skönt, man va inställd på att gå 0-4 i början men så fel man hade. Go Pats!

MinLillaPyjamas
2016-09-23, 08:17
Ja. Vad säger man? Imponerande av Patriots. Not so much av Texans. Texans går nog till slutspel ändå, men väl där lär det sluta på samma sätt som förra året. Kolmer väl bli mina två stora hatlag Patriots och Steelers i AFC-final. Tur att jag älskar sporten ändå.

Macroman
2016-09-23, 11:24
3-0 oxh inte spelat med Brady. Skönt, man va inställd på att gå 0-4 i början men så fel man hade. Go Pats!

Vore intressant om TB är usel och NE förlorar typ de två första matcherna med honom. Lär ju bli en del snack då...

Tycker f.ö att två unga QBs har imponerat. Eagles rookie-QB Wentz har imponerat stort faktiskt. Broncos QB Siemian har också varit bra. Aldrig hört talas om honom men han var väl QB3 förra året.

ViktorC
2016-09-23, 12:47
0-27 :laugh:

Hahah gick inte riktigt som jag ville :laugh:

StarkaUlf
2016-09-25, 21:14
Woohoo! 22-10 mot Panthers :) *flex* Synd att man inte kunde se matchen bara.

MinLillaPyjamas
2016-09-26, 09:47
Woohoo! 22-10 mot Panthers :) *flex* Synd att man inte kunde se matchen bara.

Ert D ser ruskigt bra ut. Inte minst med Rhodes tillbaka på CB. Imponerande att slå Packers och Panthers på det sätt som ni har gjort.

StarkaUlf
2016-10-03, 07:23
Ert D ser ruskigt bra ut. Inte minst med Rhodes tillbaka på CB. Imponerande att slå Packers och Panthers på det sätt som ni har gjort.

Bara hoppas att det håller i sig :)

Matt Ryan 503 passing yards igår och Julio Jones 300 rec. yards. Inte varje match man ser dom statsen :)

HerrLuta
2016-10-03, 11:27
Håller med om Ryan och Jones, helt sinnessjuka siffror :D

Då jag sörjer förlusten mot Bills (mest för att Rex Ryan är en skrytig nöt...) så var det kul att se Rams piska på Cardinals! Jag tycker alltid att man får en särskild relation till laget som är med i Hard Knocks.

MinLillaPyjamas
2016-10-03, 13:26
Jones 300 yards är verkligen helt galet. Ryans 501 går inte av för hackor det heller. Mycket tajta matcher igår. Tyvärr torskade Ravens med en poäng efter en del tveksamma beslut av Harbaugh/Trestman. Hade smakat gott med 4-0. I ärlighetens namn känns dock offense alldeles för svagt. Blir mycket svårt att nå slutspel.

MackeJuve
2016-10-03, 13:36
En fundering som jag har haft:

Alla QB:s som jag har sett har varit vita. Oftast ser de bra ut och ser ut att ha kommit från fina uppväxter, mycket möjligt sprungna ur en välbärgad familj. De känns lite som den perfekta amerikanen, stolta och lojala(lite överdrivet). Mina frågor:

1. Hur många mörkhyade QB:s finns det i ligan?
2. Varför dominerar de mörkhyade många andra positioner och inte QB?
3. Är det "en grej" att QB ska vara vit? Skulle det inte tas emot särskilt väl i USA om även QB blev en position som dominerades av mörkhyade?

Inget tjat om PK och anti-rasist nu, det är sååå långt från vad jag är ute efter med de här frågorna. Jag är bara genuint intresserad. Har inte sett så många matcher så det är mycket möjligt att det finns en hel del QB:s som är mörkhyade, men i sådant fall har jag missat dom.

r1kkie
2016-10-03, 13:43
Jameis Winston - Tampa Bay Buccaneers
Cam Newton - Carolina Panthers
Jacoby Brisset - New England Patriots (3rd QB)

Dem jag kom på på rak arm.

mulliy
2016-10-03, 13:53
En fundering som jag har haft:

Alla QB:s som jag har sett har varit vita. Oftast ser de bra ut och ser ut att ha kommit från fina uppväxter, mycket möjligt sprungna ur en välbärgad familj. De känns lite som den perfekta amerikanen, stolta och lojala(lite överdrivet). Mina frågor:

1. Hur många mörkhyade QB:s finns det i ligan?
2. Varför dominerar de mörkhyade många andra positioner och inte QB?
3. Är det "en grej" att QB ska vara vit? Skulle det inte tas emot särskilt väl i USA om även QB blev en position som dominerades av mörkhyade?

Inget tjat om PK och anti-rasist nu, det är sååå långt från vad jag är ute efter med de här frågorna. Jag är bara genuint intresserad. Har inte sett så många matcher så det är mycket möjligt att det finns en hel del QB:s som är mörkhyade, men i sådant fall har jag missat dom.

De flesta Qb:s är ju rätt långa, så jag skulle tro att de flesta svarta som är långa satsar på basket. Sen är det väl basket som gäller i förorten, medan vita barn kastar boll med farsan på gården.

MackeJuve
2016-10-03, 13:55
De flesta Qb:s är ju rätt långa, så jag skulle tro att de flesta svarta som är långa satsar på basket. Sen är det väl basket som gäller i förorten, medan vita barn kastar boll med farsan på gården.

Bra poänger, det tänkte jag inte på.

StarkaUlf
2016-10-03, 14:02
Jameis Winston - Tampa Bay Buccaneers
Cam Newton - Carolina Panthers
Jacoby Brisset - New England Patriots (3rd QB)

Dem jag kom på på rak arm.

Colin Kaepernick.

RG3 (Robert Griffin III)

Russel Wilson.

Teddy Bridgewater.

MinLillaPyjamas
2016-10-03, 14:34
Colin Kaepernick.

RG3 (Robert Griffin III)

Russel Wilson.

Teddy Bridgewater.

Tyrod Taylor osv.

Finns ganska många mörkhyade QB:s numera. Var betydligt ovanligare förr. Warren Moon var nog den första mörkhyade QB:n som slog igenom (på 80-talet). Att det förr har varit mycket ovanligt beror nog inte så lite på just rasism. Vita och välbärgade prioriterades nog till den "fina positionen". Samtidigt var det en position som ställde lägre krav på atletisk förmåga förr i tiden. De mörkhyade med enorm snabbhet etc. hamnade därför på andra positioner. Idag ser det annorlunda ut.

Den position som är mest "rasdominerad" är nog cornerback. Jag kommer inte på en enda cornerback någonsin som har varit av annat än afroamerikanskt ursprung.

r1kkie
2016-10-05, 11:25
Tyrod Taylor osv.

Finns ganska många mörkhyade QB:s numera. Var betydligt ovanligare förr. Warren Moon var nog den första mörkhyade QB:n som slog igenom (på 80-talet). Att det förr har varit mycket ovanligt beror nog inte så lite på just rasism. Vita och välbärgade prioriterades nog till den "fina positionen". Samtidigt var det en position som ställde lägre krav på atletisk förmåga förr i tiden. De mörkhyade med enorm snabbhet etc. hamnade därför på andra positioner. Idag ser det annorlunda ut.

Den position som är mest "rasdominerad" är nog cornerback. Jag kommer inte på en enda cornerback någonsin som har varit av annat än afroamerikanskt ursprung.

Gjorde en sökning på google för skojs skull på "Best cornerbacks" och får då upp en typ rulllista med porträttbilder, ett 20-30tal, endast mörkhyade. :Virro

MinLillaPyjamas
2016-10-05, 11:42
Gjorde en sökning på google för skojs skull på "Best cornerbacks" och får då upp en typ rulllista med porträttbilder, ett 20-30tal, endast mörkhyade. :Virro

Jag har också roat mig med lite googling och hittade bl.a. en artikel som stöder min tes kring varför quarterbacks i princip aldrig var mörkhyade förr i tiden (nämligen att positionen var "vikt" för vita). En annan position som historiskt har varit "vit" och fortfarande är det är kickerpositionen. Den ledande teorin där tycks vara att den ses som "atletiskt mindervärdig" och därför inte är vidare populär hos mörkhyade. Det finns faktiskt inte en enda mörkhyad kicker i NFL.

Macroman
2016-10-05, 13:08
En fundering som jag har haft:

Alla QB:s som jag har sett har varit vita. Oftast ser de bra ut och ser ut att ha kommit från fina uppväxter, mycket möjligt sprungna ur en välbärgad familj. De känns lite som den perfekta amerikanen, stolta och lojala(lite överdrivet). Mina frågor:

1. Hur många mörkhyade QB:s finns det i ligan?
2. Varför dominerar de mörkhyade många andra positioner och inte QB?
3. Är det "en grej" att QB ska vara vit? Skulle det inte tas emot särskilt väl i USA om även QB blev en position som dominerades av mörkhyade?

Inget tjat om PK och anti-rasist nu, det är sååå långt från vad jag är ute efter med de här frågorna. Jag är bara genuint intresserad. Har inte sett så många matcher så det är mycket möjligt att det finns en hel del QB:s som är mörkhyade, men i sådant fall har jag missat dom.

Har också noterat att de flesta QBs verkar vara vita från bra hemförhållanden. Intressant det där. Det är ju den mest komplicerade positionen där man behöver en viss smarthet för att fungera också.


De flesta Qb:s är ju rätt långa, så jag skulle tro att de flesta svarta som är långa satsar på basket. Sen är det väl basket som gäller i förorten, medan vita barn kastar boll med farsan på gården.

Så långa är de ju inte att basketen konkurrerar ut AF bland de svarta. 190-195 är ju inte direkt jättelångt i basket. Lite beroende på position iofs.

Bland de nämnda svarta QBs är väl bara Winston, Newton, Wilson och Bridgewater odiskutabla QB1. Nu är ju Bradford i Minnesota och är nog bättre än Bridgewater varit som dessutom är långtidsskadad.

Intressant med CB. Läste att det var många år sen det fanns en vit sådan nu. Safeties har ju några vita men väldigt få. Smith i Minnesota är ju en sådan dock och mycket bra dessutom. Mycket tradition i vissa positioner verkar det som. Finns ju trots allt en del vita WRs.

Cooks
2016-10-05, 13:22
En fundering som jag har haft:

Alla QB:s som jag har sett har varit vita. Oftast ser de bra ut och ser ut att ha kommit från fina uppväxter, mycket möjligt sprungna ur en välbärgad familj. De känns lite som den perfekta amerikanen, stolta och lojala(lite överdrivet). Mina frågor:

1. Hur många mörkhyade QB:s finns det i ligan?
2. Varför dominerar de mörkhyade många andra positioner och inte QB?
3. Är det "en grej" att QB ska vara vit? Skulle det inte tas emot särskilt väl i USA om även QB blev en position som dominerades av mörkhyade?

Inget tjat om PK och anti-rasist nu, det är sååå långt från vad jag är ute efter med de här frågorna. Jag är bara genuint intresserad. Har inte sett så många matcher så det är mycket möjligt att det finns en hel del QB:s som är mörkhyade, men i sådant fall har jag missat dom.

Har också tänkt på detta ett par ggr och jag får det till att positioner där det krävs mycket hjärna och icke-fysiskt arbete domineras av vita och tvärtom, där positioner där du måste vara en sinnessjuk atlet domineras av mörka. OLine, QB = Vitt, resten är mörkt. Förutom kicker som också är vitt men det beror snarare på att de flesta tycker det är tråkigt. :d


En annan sak jag tänkt på, hur f-n kan man vara så j-a dum i huvudet att man ibland kostar sitt lag en match? Förra veckan tror jag det var i CIN - MIA matchen där Miami lyckas få en 3 and out och Cincy puntar från egen 10ish, MIA i skitbra position att äntligen få komma in i matchen. Vad händer? Cincy puntar och en fet jävla spelare ska knuffa omkull deras kicker 2s efter att han redan fått iväg bollen, AV VILKEN JÄVLA ANLEDNING?! Resulterade i 15 yards penalty, nya försök, en drive som ledde till TD och ni vet hur den matchen slutade. Förstår mig inte på hur man kan ha IQ som en fiskmås

r1kkie
2016-10-05, 14:39
Har också tänkt på detta ett par ggr och jag får det till att positioner där det krävs mycket hjärna och icke-fysiskt arbete domineras av vita och tvärtom, där positioner där du måste vara en sinnessjuk atlet domineras av mörka. OLine, QB = Vitt, resten är mörkt. Förutom kicker som också är vitt men det beror snarare på att de flesta tycker det är tråkigt. :d


En annan sak jag tänkt på, hur f-n kan man vara så j-a dum i huvudet att man ibland kostar sitt lag en match? Förra veckan tror jag det var i CIN - MIA matchen där Miami lyckas få en 3 and out och Cincy puntar från egen 10ish, MIA i skitbra position att äntligen få komma in i matchen. Vad händer? Cincy puntar och en fet jävla spelare ska knuffa omkull deras kicker 2s efter att han redan fått iväg bollen, AV VILKEN JÄVLA ANLEDNING?! Resulterade i 15 yards penalty, nya försök, en drive som ledde till TD och ni vet hur den matchen slutade. Förstår mig inte på hur man kan ha IQ som en fiskmås

Händer sånt lite då och då, både med roughing the kicker och unnecessary roughness/late hit på QB och jag tror det ibland kan vara svårt att hinna bromsa när man väl är påväg, man kanske känner att man är nära och sänker huvudet lite inför tacklingen så ser man inte att bollen är sparkad/kastad vad vet jag. Men i stridens hetta är det ju lätt att man går lite långt med adrenalin och sånt så det blir svårt att avbryta.

Dock är det ju ännuvärre när dem efter ett spel börjar gruffa å det blir penalty på de, 15y. Då är ju inte ens spelet igång. *slap*

HerrLuta
2016-10-05, 23:27
Det är även intressant att nästan alla svarta QBs är otroligt mer "mobile" än deras vita jämlikar. Cam Newton är ju i en klass för sig där, men även RGIII, Russel Wilson, osv. är ju inte direkt några långsamma gubbar. Dem white people R 2 slow :D

Cooks
2016-10-06, 02:45
Det är även intressant att nästan alla svarta QBs är otroligt mer "mobile" än deras vita jämlikar. Cam Newton är ju i en klass för sig där, men även RGIII, Russel Wilson, osv. är ju inte direkt några långsamma gubbar. Dem white people R 2 slow :D

En Cam Newton med Peyton Mannings spelsinne :D Game over på den

Cooks
2016-10-06, 19:06
04 BƯỚC ÄỂ GIAO DỊCH THÀNH CÔNG CÄ‚N HỘ OPAL SKYVIEW (http://opal-skyview.org/)
Tìm hiểu thông tin vá» dá»± án căn há»™ Opal Skyview Thủ Äức (http://www.opal-skyview.org/)
Truy cáº*p website chÃ*nh thức của Äất Xanh: www.opal-skyview.org (http://www.opal-skyview.org/)
Liên hệ chủ đầu tÆ°: 097.3333.683 để được há»— trợ tÆ° vấn nhiệt tình, cung cấp đầy đủ thông tin vÃ* giải đáp tất cả các câu há»i liên quan.
Äể lại Tên, Số Ä‘iện thoại vÃ* ThÆ° Ä‘iện tá»* để nháº*n tÃ*i liệu vÃ* thông tin giá cả sá»›m nhất vÃ* cụ thể nhất.
Äặt hẹn tham quan nhÃ* mẫu vÃ* trải nghiệm thá»±c tế.
Thông thÆ°á»ng vÃ*o dịp cuối tuần: Thứ 7, Chủ Nháº*t
NhÃ* mẫu mở cá»*a cho khách tham quan từ 08:00 sáng đến 19:00 tối hằng ngÃ*y.
Tại đây khách hÃ*ng sẽ được hÆ°á»›ng dẫn lá»±a chá»n sản phẩm phù hợp theo nhu cầu: Vị trÃ* căn – Diện tÃ*ch – HÆ°á»›ng – Giải pháp tÃ*i chÃ*nh.
Tiến hÃ*nh thủ tục giữ chá»— lấy số Æ°u tiên:
Số tiá»n yêu cầu: 50.000.000 đồng/ căn (năm mÆ°Æ¡i triệu đồng cho má»™t căn há»™)
Äặt chá»— trá»±c tiếp vá»›i chủ đầu tÆ° (Phòng TÃ*i chÃ*nh/ Kế toán – Lầu 3, tòa nhÃ* Äất Xanh, số 27 Äinh Bá»™ LÄ©nh, Bình Thạnh)
Thanh toán tiá»n mặt hay chuyển khoản Ä‘á»u khả dụng.
Khách hÃ*ng sẽ nháº*n được phiếu thu (biên nháº*n) + biên bản giữ chá»—.
à nghÄ©a: Giúp khách hÃ*ng có lợi thế để chá»n được căn há»™ có vị trÃ* đẹp trÆ°á»›c khi dá»± án vÃ*o giai Ä‘oạn công bố giá bán sản phẩm.
Tham gia ngÃ*y công bố dá»± án (áp dụng cho cả khách hÃ*ng chÆ°a đặt chá»— ở bÆ°á»›c 3)
Khách hÃ*ng được thông báo thá»i gian, địa Ä‘iểm cụ thể qua: Äiện thoại, Tin nhắn, ThÆ° Ä‘iện tá»*, Website Opal-Skyview.org… vÃ* Thiệp má»i danh dá»±.
Hẹn nhân viên tÆ° vấn để được đăng ký vị trÃ* ngồi sang trá»ng vÃ* thuáº*n tiện nhất.
Theo dõi thông tin sá»± kiện để ra quyết định đặt cá»c khi có được vị trÃ* căn + báo giá phù hợp.
Số tiá»n yêu cầu: 200.000.000 đồng/ căn (hai trăm triệu đồng cho má»™t căn há»™) đã bao gồm tiá»n đặt chá»—.
Khách hÃ*ng có thể xác nháº*n ký thá»a thuáº*n trÆ°á»›c, thanh toán sau trong vòng 07 ngÃ*y..
* Lưu ý:

TrÆ°á»ng hợp khách hÃ*ng không chá»n được căn vừa ý hay báo giá không phù hợp, khách hÃ*ng được hoÃ*n 100% tiá»n đặt chá»—.
TrÆ°á»ng hợp khách hÃ*ng đã chá»n được căn Opal Skyview (http://www.opal-skyview.org/) vÃ* ký thá»a thuáº*n cá»c vá»›i chủ đầu tÆ° mặc nhiên số tiá»n đặt chá»— sẽ được chuyển thÃ*nh tiá»n đặt cá»c tÆ°Æ¡ng ứng.
Các trÆ°á»ng hợp khác, khách hÃ*ng vui lòng liên hệ nhân viên tÆ° vấn Äất Xanh để được há»— trợ chuyên nghiệp.


:confused:

r1kkie
2016-10-07, 09:40
En Cam Newton med Peyton Mannings spelsinne :D Game over på den

En ny Micheal Vick :naughty:

kaer
2016-10-18, 08:45
Nu har man (igen) lärt sig läxan att inte stänga av matchen innan det är färdigt.

Gick ifrån och började göra annat när det var 23-9 till Colts. Hör sen tv'n i bakgrunden när det är 23 lika :-/

Jag blir galen på hur ojämna Texans känns. Sista 10 var de hur bra som helst, tidigare i matchen var det så fruktansvärt slätstruket.
Det känns ju dessutom som att Deandre Hopkins och Alfred Blue inte alls är lika bra som förra året, men det kanske tar sig.

Cooks
2016-10-18, 22:37
Själv blir man galen på att domarna alltid ska hjälpa Seahawks...


https://cdn2.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/51378381/cap.0.jpg

NEONGUL/GRÖN handske på en kolsvart arm, domarn ser allt men väljer att inte flagga. Vissa andra gånger blir man flaggad om man blåser någon i ryggen på en kick return...

C.E.J.
2016-10-19, 16:28
Får man snacka NCAAF också eller är det bara NFL som gäller?

Cooks
2016-10-19, 17:13
Får man snacka NCAAF också eller är det bara NFL som gäller?

Så lite liv i den här tråden, kör på :)

Cooks
2016-10-21, 21:34
http://www.stack.com/a/this-pass-interference-penalty-against-the-giants-might-be-the-worst-call-in-nfl-history?&utm_source=ClutchPoints&utm_medium=Social&utm_campaign=passint

kaer
2016-10-24, 15:02
Jag är i full färd med att lura mig själv inför kvällen match (texans vs Broncos).

Jag fattar ju att Texans är kopiösa underdogs. Men defense är ju bra. Miller var ju sinnesjuk i förra matchen, kanske det lossnar för Osweiler nu.

Varför gör jag så här mot mig själv?

MinLillaPyjamas
2016-10-25, 13:38
Jag är i full färd med att lura mig själv inför kvällen match (texans vs Broncos).

Jag fattar ju att Texans är kopiösa underdogs. Men defense är ju bra. Miller var ju sinnesjuk i förra matchen, kanske det lossnar för Osweiler nu.

Varför gör jag så här mot mig själv?

Blev en smärtsam läxa för din del. Brocks fumble i fjärde quartern var ganska rolig. Högst oklart om det är en fumble eller inte eftersom han passar som en kratta mest hela tiden.

kaer
2016-10-26, 07:50
Blev en smärtsam läxa för din del. Brocks fumble i fjärde quartern var ganska rolig. Högst oklart om det är en fumble eller inte eftersom han passar som en kratta mest hela tiden.

Ptja, jag anade ju vad som komma skulle :-/
Det känns ju som att texans alltid ska ligga undan lagom mycket för att man ska må dåligt och bli förbannad, men inte tillräckligt mycket för att man ska sluta kolla.
Förutom förra veckan då, då de låg under svinmycket men sen vände när alla redan gett upp.

Jaja, egentligen är säsongen hittills inte alls så dålig som det känns.
4-3 och förlusterna har kommit mot Vikings, Patriots och Broncos.

Men vinsterna, det går aldrig lätt. Laget ser aldrig riktigt bra ut, knappt en enda drive.

r1kkie
2016-10-26, 14:27
Ptja, jag anade ju vad som komma skulle :-/
Det känns ju som att texans alltid ska ligga undan lagom mycket för att man ska må dåligt och bli förbannad, men inte tillräckligt mycket för att man ska sluta kolla.
Förutom förra veckan då, då de låg under svinmycket men sen vände när alla redan gett upp.

Jaja, egentligen är säsongen hittills inte alls så dålig som det känns.
4-3 och förlusterna har kommit mot Vikings, Patriots och Broncos.

Men vinsterna, det går aldrig lätt. Laget ser aldrig riktigt bra ut, knappt en enda drive.

Tror jag bara sett en match med texans iår och det va mot Patriots men kännslan är verkligen att dem matcherna dem vinner är det väldigt tight och det kan sluta åt båda hållen. Förlusterna har istället varit klara.

Som Pats supporter har man verkligen varit bortskämd med bra spel och vinster. Iår har man igen ett riktigt bra lag och värvningen av Bennet gjorde inte saken sämre. Känns som det kommer bli svårt att stoppa Pats iår. Blunt har även han startat riktigt bra i running gamet. Blir intressant att se Pats - Seahawks framöver. :)

Cooks
2016-10-26, 16:14
http://puu.sh/rWi0B/3babf9756f.jpg

Kan vara bland de bästa jag sett ifrån publiken :laugh:

StarkaUlf
2016-10-26, 19:12
http://puu.sh/rWi0B/3babf9756f.jpg

Kan vara bland de bästa jag sett ifrån publiken :laugh:

Jag vill också kunna skratta åt bilden :( explain please.

Cooks
2016-10-26, 20:15
Jag vill också kunna skratta åt bilden :( explain please.

Brock Osweiler (Texans Quarterback) spelade bakomg P.Manning åt Broncos förra säsongen men fick starta någon match här och där pga skador på Manning , han spelade något bättre än Manning men blev ändå bänkad och förbannad pga det (Manning är en future HoF och det i princip bara att välja mellan pest och kolera för coachen). Hur som helst, Manning går i pension och nu är jobbet Osweilers men istället för att stanna med ett lag som har ligans bästa defence, en riktigt bra RB och grymma recievers (och även en bra o-line) så tar han istället ett erbjudande ifrån Texans på 72 miljoner (18 per år), Broncos erbjöd honom 16 per år. Hur som helst, det visar sig att det var allting runtomkring som fick honom att se någorlunda bra ut bara och nu har Broncos en QB som de betalar EN HALV miljon för istället för 16 och han spelar mycket bättre :d


tl;dr Brock Osweilers kontrakt = 72M (18M per år)

r1kkie
2016-10-27, 11:13
Brock Osweiler (Texans Quarterback) spelade bakomg P.Manning åt Broncos förra säsongen men fick starta någon match här och där pga skador på Manning , han spelade något bättre än Manning men blev ändå bänkad och förbannad pga det (Manning är en future HoF och det i princip bara att välja mellan pest och kolera för coachen). Hur som helst, Manning går i pension och nu är jobbet Osweilers men istället för att stanna med ett lag som har ligans bästa defence, en riktigt bra RB och grymma recievers (och även en bra o-line) så tar han istället ett erbjudande ifrån Texans på 72 miljoner (18 per år), Broncos erbjöd honom 16 per år. Hur som helst, det visar sig att det var allting runtomkring som fick honom att se någorlunda bra ut bara och nu har Broncos en QB som de betalar EN HALV miljon för istället för 16 och han spelar mycket bättre :d


tl;dr Brock Osweilers kontrakt = 72M (18M per år)

Cash is king eller vad säger man? :laugh:

StarkaUlf
2016-10-27, 11:31
Brock Osweiler (Texans Quarterback) spelade bakomg P.Manning åt Broncos förra säsongen men fick starta någon match här och där pga skador på Manning , han spelade något bättre än Manning men blev ändå bänkad och förbannad pga det (Manning är en future HoF och det i princip bara att välja mellan pest och kolera för coachen). Hur som helst, Manning går i pension och nu är jobbet Osweilers men istället för att stanna med ett lag som har ligans bästa defence, en riktigt bra RB och grymma recievers (och även en bra o-line) så tar han istället ett erbjudande ifrån Texans på 72 miljoner (18 per år), Broncos erbjöd honom 16 per år. Hur som helst, det visar sig att det var allting runtomkring som fick honom att se någorlunda bra ut bara och nu har Broncos en QB som de betalar EN HALV miljon för istället för 16 och han spelar mycket bättre :d


tl;dr Brock Osweilers kontrakt = 72M (18M per år)

Aha :D Då förstår jag :D Tack!

r1kkie
2016-10-31, 10:02
Radiers slår nytt NFL rekorde i helgen mot TB Buccaneers. Inte nått direkt smickrande rekord man slår då det är flest bestraffningar i en match som landar på sjuka 23 st som ger 200 yards. Snacka om att man skjuter sig själva i foten då många va offensiva. Match lyckas man endå vinna på OT men dem borde ha vunnit med två siffrigt om man inte klantat till de så mkt.

***

Sen fick man en riktigt bisarr scen i Buffalo när någon får för sig att kasta in en stor dildo på planen under matchen. :D
http://images0.minutemediacdn.com/production/912x516/581649e0f9d15f5741000003.jpeg

StarkaUlf
2016-11-01, 08:43
Haha, dildon alltså..


Har vändningen kommit för Vikings nu? :( bäst att det blir en seger nästa match, annars känns det som att detta kan börja rinna iväg åt fel håll..

r1kkie
2016-11-01, 10:13
Patriots tradear bort Jamie Collins till Browns. Snacka om nerköp på lag.

http://www.nflsupporter.se/nyheter/patriots-skickar-jamie-collins-till-browns/

Cooks
2016-11-01, 10:36
Patriots tradear bort Jamie Collins till Browns. Snacka om nerköp på lag.

http://www.nflsupporter.se/nyheter/patriots-skickar-jamie-collins-till-browns/

Hörde att han ville ha Von Miller-lön, kan inte annat än älska Belichick när han inte viker sig för såna pengakåta jävlar som vill ha 20% lagets lön när de utgör en 1/53-del :d

Hoppas på revansch för Jay Cutler, älskar när QBs blir "thrown into the dirty" och kommer tillbaka ännu bättre

kaer
2016-11-03, 08:55
Har vändningen kommit för Vikings nu? :( bäst att det blir en seger nästa match, annars känns det som att detta kan börja rinna iväg åt fel håll..
Tror du kan vara lugn, tycker det känts väldigt bra och att det är förlusterna som är en tillfällighet och inte vinsterna.

Hörde att han ville ha Von Miller-lön, kan inte annat än älska Belichick när han inte viker sig för såna pengakåta jävlar som vill ha 20% lagets lön när de utgör en 1/53-del :d

Är ingen Patriots-fan, men det där är ju ett väldigt sympatiskt drag.
Men det är klart att det är lättare att agera så när man har haft ett bra lag under lång tid.
'Jaha, passar det inte, dra till något sämre lag då'.

MinLillaPyjamas
2016-11-03, 16:42
Haha, dildon alltså..


Har vändningen kommit för Vikings nu? :( bäst att det blir en seger nästa match, annars känns det som att detta kan börja rinna iväg åt fel håll..

Offense såg otroligt blekt ut mot Bears. Tveksamt till att det blir bättre utan Norv heller. Är rädd att Vikings kan få stora problem framöver om de inte trollar fram en kompetent O-line. Såg till och med värre ut än Ravens bedrövliga O-line som jag tvingats se alldeles för mycket av i år.

kaer
2016-11-04, 09:44
Vikings möter ju Lions hemma i nästa runda, borde inte vara oöverstigligt.

Texans har ju vilovecka, vad tycker ni är den mest intressanta/bästa matchen att ha ögonen på? Broncos vs Raiders?

MinLillaPyjamas
2016-11-04, 11:17
Steelers @ Ravens och Eagles @ Giants kl. 19. Brukar kunna bli roliga matcher. Även Lions @ Vikings kanske eftersom matchen känns avgörande för Vikings fortsatta säsong.

Matcherna som börjar kring 22 känns rent allmänt som ganska ointressanta, men Bronoc @ Raiders som SNF kan bli skoj att se på måndag morgon. Carr vs. Denvers D.

StarkaUlf
2016-11-06, 21:58
Vikings gör 16-13 med 27 sek kvar. Lions har ingen time-out kvar. Dom sätter FG med 2 sek kvar till 16-16, 58 yards *gah!*

StarkaUlf
2016-11-06, 22:14
Vikings gör 16-13 med 27 sek kvar. Lions har ingen time-out kvar. Dom sätter FG med 2 sek kvar till 16-16, 58 yards *gah!*

Och så det där försvaret på avgörandet...

MinLillaPyjamas
2016-11-07, 13:03
Walsh kostar Vikings poäng. Förra året satte han ensam stopp för deras säsong. Kan bli samma sak i år igen. Vikings behöver en annan kicker.

StarkaUlf
2016-11-07, 13:20
Walsh kostar Vikings poäng. Förra året satte han ensam stopp för deras säsong. Kan bli samma sak i år igen. Vikings behöver en annan kicker.

Yup :(

Man kanske borde ansöka om platsen. Är rätt så duktig på att sparka boll (och am. boll) :D

Cooks
2016-11-07, 15:41
Oakland motherfucking Raiders !! Vem förväntade sig det?! :D

MinLillaPyjamas
2016-11-08, 16:23
Oakland motherfucking Raiders !! Vem förväntade sig det?! :D

De har väl varit på gång lite smått.. men detta? Nä. Riktigt skoj. Ska snart över till Oakland och kolla matchen mot Bills.

kaer
2016-11-10, 15:48
Vad har hänt med veckans nfl-podden? Känns som den bara dröjer mer och mer för varje vecka.

Nyland
2016-11-11, 23:42
7-2. Det känns konstigt att vinna. Börjar nästan tro att jag kommer få uppleva min första slutspelsmatch med Raiders. Fast vi har ett tufft schema så jag tänker inte ta ut något i förskott.

StarkaUlf
2016-11-15, 18:21
Walsh på waivers av Vikings.

MinLillaPyjamas
2016-11-16, 08:44
Walsh på waivers av Vikings.

Bättre sent än aldrig. Inte övertygad av Forbath som tar över. Men sämre kan det ju omöjligt bli.

Var för övrigt massor med kanonmatcher denna helg med massor av "ledningsskiften". Roligaste helgen hittills denna säsong!

C.E.J.
2016-11-19, 19:12
FLA @ LSU nu. Varför är LSU favoriter? Callaway kommer ta hem detta åt Gators, hehehe...

C.E.J.
2016-11-19, 22:20
Fla lsu 16-10, lsu 4th and short, 3 sek kvar. Men fla höll emot och vann, holy jebus. Hjärtattack snart, andas...

kaer
2016-11-22, 21:10
Holy fucking shit, domarna Texans vs Raiders. Texans spelar för en gångs skull hyfsat men domarna har glömt både ledarhund och käpp hemma.
Har fan inte lust att se fler games (vilket jag kommer glömt tills på söndag).

Edit: Publik som lyser med laser på spelarna behöver spöstraff.

StarkaUlf
2016-11-24, 09:25
Bättre sent än aldrig. Inte övertygad av Forbath som tar över. Men sämre kan det ju omöjligt bli.

!

Det började ju bra... :D



Skönt med lite matcher idag :) (Och speciellt Vikings). Synd bara att dom spelar typ samtidigt som Manchester United.

r1kkie
2016-11-24, 16:54
Det började ju bra... :D



Skönt med lite matcher idag :) (Och speciellt Vikings). Synd bara att dom spelar typ samtidigt som Manchester United.

Fy fan det hade jag missat. Torsdagsunderhållningen fixad alltså. :D

NFL > Fotboll alla dagar i veckan. Tom Browns. :laugh:

Arnoldski
2016-11-24, 17:08
Jag hoppar inte alls på stomp-Blair Wlash-bandwagon, han är grym bara ur form. Om Vikings hade varit förmögna att göra touchdowns hade han inte ensamt fått bära hundhuvudet för den smärtsamma torsken mot Seahawks förra året.

MinLillaPyjamas
2016-11-25, 12:48
Jag hoppar inte alls på stomp-Blair Wlash-bandwagon, han är grym bara ur form. Om Vikings hade varit förmögna att göra touchdowns hade han inte ensamt fått bära hundhuvudet för den smärtsamma torsken mot Seahawks förra året.

Om det bara hade varit den missen då... Som kicker i NFL får man aldrig vara ur form. Inget lag har råd med en kicker som är ur form en hel säsong. Förhoppningsvis kan Walsh komma tillbaka. Vikings hade dock inte mycket till val.

Snöplig förlust igår.

Arnoldski
2016-11-25, 15:01
Ja usch ja, och mot nån i samma division dessutom... :-/

r1kkie
2016-11-28, 10:39
Cardinals, vad ska man säga. Ger bort matchen till Falcons. Visst, Falcons offens är riktigt vasst men när man gör 2 PI på 3rd down som annars hade resulterat i FG samt punt. Sen toppar man även med en offside på 4th down punten som ger en 1st down. *facepalm*

***

Panthers åker på torsk mot Radiers och är mer eller mindre borta från slutspel. Snacka om Superbowl hangover denna säsong. Kul att Raiders går bra och galet jämn den divisionen är. Raider på 9-2, Chiefs 8-3 och Broncos 7-4. :)

Arnoldski
2016-11-28, 10:50
Raiders är årets chock!

r1kkie
2016-11-28, 18:46
Raiders är årets chock!

+Panthers

Nyland
2016-11-29, 19:32
Raiders är årets chock!

Det var höga förhoppningar inför säsongen men de har ändå överträffat dem ganska rejält. Helt sinnesjukt spännande matcher också, speciellt mot New Orleans, Baltimore, Tampa Bay och nu senast Carolina.

Slutspelet känns spikat men jag tror tyvärr inte att vi kan gå speciellt långt med det här försvaret, trots att Mack har god chans att vinna defensive MVP.

HerrLuta
2017-02-05, 20:49
Super Bowl ikväll - vad tror ni om utgången?

Jag håller givetvis hårt i tummen för att Patriots ska vinna (bring dem haters) men Falcons har producerat bra denna säsongen och Ryan är i grym form!

svenbanan
2017-02-05, 21:37
Jag har inte sett en enda match sedan förra årets superbowl. Men kanske orkar jag kolla inatt. Vore ju lite kul om Brady kunde ro hem en femte titel...

StarkaUlf
2017-02-05, 21:46
Hoppas på Falcons :)

Gerdler
2017-02-06, 01:51
Är det utklassning på gång? Är det vanligt? 21-0 nu... När det är så i Hockey eller Fotboll så betyder det att matchen är slut i vart fall. Har satsat lite pengar på matchen för att göra den spännande också och är plus så här långt och om Atlanta vinner så blir det fint. :)

Tree Fiddy
2017-02-06, 02:32
Är det utklassning på gång? Är det vanligt? 21-0 nu... När det är så i Hockey eller Fotboll så betyder det att matchen är slut i vart fall. Har satsat lite pengar på matchen för att göra den spännande också och är plus så här långt och om Atlanta vinner så blir det fint. :)

Har du missat att man får 6 poäng för en touchdown i amerikansk fotboll?

Så påstår du att matchen är slut när det står 3-0 i hockey också. :laugh:

HerrLuta
2017-02-06, 11:05
Alltså ÅRETS vändning! Sjukaste SB jag sett! 04:30 blev plötsligt så mycket mer värt :D

Vinter
2017-02-06, 11:09
Tom Brady signalerade inför extrapoäng försöken att de skulle gå för 2 poäng efter den första misslyckade 1-poängs försöket. Sedan tog man då alla i rad. Det är lite extra magi.

HerrLuta
2017-02-06, 11:48
Deras första two-point conversion där de fakear en hög snap och den går direkt till White - S P E C T A C U L A R !

Shqypnia
2017-02-06, 11:49
Kollar någon utöver amerikaner på riktigt på NFL...

zzZZzzZzZz...

r1kkie
2017-02-06, 13:17
Kollar någon utöver amerikaner på riktigt på NFL...

zzZZzzZzZz...

Jappz, sett alla Pats matcher i år. :D

Denna var inget undantag. GALET!

r1kkie
2017-02-06, 13:18
Qcr_6__wuoo

Så jävla galen catch, helt sinnessjukt!

HerrLuta
2017-02-06, 13:20
Qcr_6__wuoo

Så jävla galen catch, helt sinnessjukt!

Eller hur! Snacka om "hämnd" för David Tyree's catch för några år sedan *drool*

Gerdler
2017-02-06, 15:55
Har du missat att man får 6 poäng för en touchdown i amerikansk fotboll?

Så påstår du att matchen är slut när det står 3-0 i hockey också. :laugh:
6 poäng? Domaren är mutad! *gah!*

Nä, jag är fullt med på det. Jag såg matchen också även om jag inte kollar på NFL i vanliga fall.

Tree Fiddy
2017-02-06, 17:14
6 poäng? Domaren är mutad! *gah!*

Nä, jag är fullt med på det. Jag såg matchen också även om jag inte kollar på NFL i vanliga fall.

Varför sa du då att matchen är över när det är motsvarande 3-0? I vilken sport ses matchen som över när det står 3-0 förutom möjligtvis fotboll där det blir typ 0.1 mål per match. *rolleyes*

Gerdler
2017-02-06, 17:37
Varför sa du då att matchen är över när det är motsvarande 3-0? I vilken sport ses matchen som över när det står 3-0 förutom möjligtvis fotboll där det blir typ 0.1 mål per match. *rolleyes*
Är det inte uppenbart att jag var ironisk? Barn brukar lära sig förstå ironi när de är runt 7-9 år gamla. Vissa kanske utvecklar det senare. ;)

r1kkie
2017-02-06, 17:42
Eller hur! Snacka om "hämnd" för David Tyree's catch för några år sedan *drool*

David Tyree reverse :D

Tree Fiddy
2017-02-06, 18:52
Är det inte uppenbart att jag var ironisk? Barn brukar lära sig förstå ironi när de är runt 7-9 år gamla. Vissa kanske utvecklar det senare. ;)

Läs din ursprungliga kommentar och se hur "uppenbart" det är att du är "ironisk".... *rolleyes*

mottat
2017-02-06, 19:10
Övertids regeln verkar ju va brutalt dålig. Allt för mycket avgörs på en coinflip. Värre än straffar i fotboll.

WHITEFOLKS
2017-02-06, 19:44
Övertids regeln verkar ju va brutalt dålig. Allt för mycket avgörs på en coinflip. Värre än straffar i fotboll.

Nja vettefan. Om inte Patriots lyckas med sin td så räcker det ju med fg för att falcons ska vinna.

r1kkie
2017-02-06, 20:45
Övertids regeln verkar ju va brutalt dålig. Allt för mycket avgörs på en coinflip. Värre än straffar i fotboll.

För några år sen räckte det med att bara ta poäng. Nu krävs det ju safty eller TD för direkt avgörnade på första driven.

svenbanan
2017-02-06, 21:01
Hah. Jag kollade första quartern och en bra bit in på andra. Minns inte riktigt ställningen eftersom jag slumrade till hela tiden. Det kändes också som ett bra läge att inte plåga sig vaken, med tanke på hur det såg ut. Det var kanske inte helt rätt beslut...

Vad tusan började Patriots göra annorlunda egentligen? De såg ju ut att ha enorma problem med Falcons anfall.

svenbanan
2017-02-06, 21:05
Är det inte uppenbart att jag var ironisk? Barn brukar lära sig förstå ironi när de är runt 7-9 år gamla. Vissa kanske utvecklar det senare. ;)

7? Skulle nog tro det är några år senare för de flesta kids. fast det beror kanske på hur "avancerad" ironi det handlar om...

Med det sagt, så verkar ju trädfemtio vara extremt sugen på att berätta för andra vad de tror och tycker i olika frågor. Nu vet ju hen att du faktiskt tyckte matchen var avgjord. Så det har kanske inte nåt med ironiförståelse att göra.

mottat
2017-02-06, 22:09
Nja vettefan. Om inte Patriots lyckas med sin td så räcker det ju med fg för att falcons ska vinna.

Tycker fortfarande för mycket hänger på en coinfilp. Som att man skulle ha sudden på straffar i fotboll(förstår att det är lättare att göra mål på straff i fotboll). Båda lagen borde ju testa sin offensiv.

WHITEFOLKS
2017-02-06, 22:27
Tycker fortfarande för mycket hänger på en coinfilp. Som att man skulle ha sudden på straffar i fotboll(förstår att det är lättare att göra mål på straff i fotboll). Båda lagen borde ju testa sin offensiv.

Nej för du gör fortfarande ett val om du går på td eller fg (och du kan dessutom bli av med bollen genom fumble, interception etc). På de straffar du föreslår så gör du alltid likadant oavsett vad motståndarna har gjort eller kommer göra.

mottat
2017-02-06, 22:45
Nej för du gör fortfarande ett val om du går på td eller fg (och du kan dessutom bli av med bollen genom fumble, interception etc). På de straffar du föreslår så gör du alltid likadant oavsett vad motståndarna har gjort eller kommer göra.

Du gör ett val om du ska slå straffen i mitten höger eller vänster, vem som ska skjuta. Du kan halka, kan skjuta i stolpen.


Så du säger att det i princip inte är någon fördel fall du vinner coinflippen?


Kan du istället då argumentera för varför det inte skulle vara bättre med att låta båda lagen ha en chans på offensiven. jag kan bara komma på fördelar.

WHITEFOLKS
2017-02-06, 22:56
Du gör ett val om du ska slå straffen i mitten höger eller vänster, vem som ska skjuta. Du kan halka, kan skjuta i stolpen.


Så du säger att det i princip inte är någon fördel fall du vinner coinflippen?


Kan du istället då argumentera för varför det inte skulle vara bättre med att låta båda lagen ha en chans på offensiven. jag kan bara komma på fördelar.

Ja men du kan bara skjuta straffen i mål. Det finns inga olika sätt att vinna matchen på och du tjänar inget på att inte försöka göra mål på straffen.

mottat
2017-02-06, 22:59
Ja men du kan bara skjuta straffen i mål. Det finns inga olika sätt att vinna matchen på och du tjänar inget på att inte försöka göra mål på straffen.

Kan du istället då argumentera för varför det inte skulle vara bättre med att låta båda lagen ha en chans på offensiven. jag kan bara komma på fördelar.

WHITEFOLKS
2017-02-06, 23:03
Kan du istället då argumentera för varför det inte skulle vara bättre med att låta båda lagen ha en chans på offensiven. jag kan bara komma på fördelar.

Det skulle bli mindre dramatiskt och mindre utav "går vi för en TD eller går vi för ett FG". För mig skulle det inte spela någon större roll med vilket som men att jmf det med att det skulle vara som sudden death vid vanlig straffläggning är direkt felaktigt.

Har du ett bra försvar så kan det mycket väl vara bättre att låta de andra försöka först och stoppa de på 50 för att sedan köra på fg. Det är mycket mer komplext än att man har fördel av att börja på anfall. Hur många bollinnehav under matchen ledde till td?

Gerdler
2017-02-07, 11:53
Det spelar mindre roll att övertiden är turaktig eftersom den är så ovanlig. Om jag hörde kommentatorerna rätt så var det första övertiden i en super bowl så det verkar sjukt ovanligt.

Om det hade blivit övertid en gång på 500 matcher så hade det inte varit särskilt orättvist om typ hemmalaget vann, presidenten eller den äldsta/yngsta på stadiumet valde vinnare eller det var en ren slantsingling.
Detta förfarandet kräver ju ändå en rejäl fysisk prestation eller en taktisk överlistning.

r1kkie
2017-02-07, 12:09
Stats on Overtime Coin Tosses (1974-2003)

The NFL has had 325 overtime games since the rule was adopted in 1974. The results:

Both teams have had possession 235 times (72.3%).
The team that has won the toss has won 169 times (52.0%).
The team that has lost the toss has won 141 times (43.4%).
223 games were decided by a field goal (68.6%).
86 games were decided by a TD (26.5%).
One game was decided by a safety (0.3%).
There have been 15 ties (4.6%).
It seems fair but these numbers are somewhat misleading because in 1994 a rule changed moved the kickoff back 5 yards to the 30 yard line (those numbers were based on data from 1973-2003). Since then, it's been about 60%. Prior to the rule change, the coin toss had no predictive value for deciding who would eventually win the game. Since 1994, the coin flip winner has a clear advantage.

TL;DR There is a fairly significant statistical advantage for the team that wins the toss. More than 25% of teams that lost the coin toss never touched the ball. Since 1994, the team that won the overtime coin toss won the game 34.4 percent of the time on the first possession and have won about 60% of the time total.

Den lär vara jämnare nu då det inte räcker med FG på första drivern att avgöra direkt.

Detective
2017-08-19, 20:09
Äntligen dags för lite Titans igen :)

Detective
2017-08-19, 23:30
Nattens tips:
Cowboys besegrar Colts
Lions besegrar Jets.

Vad tros om detta?

r1kkie
2018-09-09, 21:57
Dags att återuppliva denna tråd igen nu när säsongen är igång.

Pats vinner i vanlig ordning, onödigt tight efter slarv i andra halvlek men vad gör de sålänge det blir vinst. :Virro

Hahaha!
Browns kan verkligen inte vinna. Blockat field goal med 10 sekunder kvar av övertiden. Hade varit sjukt om dem vunnit mot steelers. :laugh::laugh:

StarkaUlf
2018-09-11, 18:52
Skönt för Cousins att få inleda med en seger :hbang: i år gör vi det!

kaer
2018-09-12, 21:44
Riktigt kul att det är igång igen.
Förutom era egna lag, vilka matcher ska ni se i veckan? Vecka 2 ser riktigt bra ut.
Vikings vs packers och chiefs vs steelers tror jag iallafall att det blir för mig.

Patrick Mahones var ju klart underhållande veckan som var.
Vikings tror jag kan gå hela vägen i år och packers med Aaron Rodgers borde väl bli spännande.

Underpresterade steelers eller har browns spelat upp sig?
Blir småsugen på att på browns vs saints med...

r1kkie
2018-09-13, 06:46
Riktigt kul att det är igång igen.
Förutom era egna lag, vilka matcher ska ni se i veckan? Vecka 2 ser riktigt bra ut.
Vikings vs packers och chiefs vs steelers tror jag iallafall att det blir för mig.

Patrick Mahones var ju klart underhållande veckan som var.
Vikings tror jag kan gå hela vägen i år och packers med Aaron Rodgers borde väl bli spännande.

Underpresterade steelers eller har browns spelat upp sig?
Blir småsugen på att på browns vs saints med...

BLir såklart Pats mot Jags 22.30.
Sen får det bli GP - Vikings innan så mycket jag hinner då jag är bortbjuden på kvällen.
Browns är på rätt väg, ungt spännande lag men det var snarare Steelers som underpresterade. Dem bjuder in Browns i matchen med 6-1 i turnovers. Visserligen uselt väder med mycket regn.

kaer
2018-09-16, 14:13
Eagles vs buccs och Cardinals vs Rams tror jag med kan bli spännande =)

Kan någon rekommendera vad man ska titta på om man vill se lite bättre sammanfattning och analys? Lite som om man tänker tv-sporten skulle ha gjort matchreportage?
NFL.coms egna sammanfattningar är ju bara 5-10 minuter highlights.

StarkaUlf
2018-09-16, 21:40
Men för helvete... bara ge Carlson kicken resten av säsongen...

Iallafall ta in en annan nästa match och ge han något att fundera på..

Stark vändning iallafall. Det får man vara nöjd med. Synd bara att man inte lyckas ta matchen...

StarkaUlf
2018-09-17, 20:50
Carlson kickad ^^ verkar som att Bailey kommer in. Nu kanske vi kan avgöra några matcher med sparkar :D

r1kkie
2018-09-18, 07:19
Carlson kickad ^^ verkar som att Bailey kommer in. Nu kanske vi kan avgöra några matcher med sparkar :D

Ganska väntat, tråkigt dock för oss Svenskar. Hade varit kul att se en halv svansk spelare lyckas i NFL.

***

Josh Gordon tradead till Pats från Browns. Intressant å se om Pats kan få ordning på honom och hans problem off field.

StarkaUlf
2018-09-18, 07:27
Ganska väntat, tråkigt dock för oss Svenskar. Hade varit kul att se en halv svansk spelare lyckas i NFL.

***

Josh Gordon tradead till Pats från Browns. Intressant å se om Pats kan få ordning på honom och hans problem off field.

Jo, man såg det väl komma. Kan ju mycket väl bli upplockad av något annat lag så småningom och få chansen sen. Minnesota kanske är fel lag att starta i när det kommer till sparkar ;) han har ju fortfarande inte missat en extrapoäng i sin karriär.

r1kkie
2018-09-18, 08:26
Jo, man såg det väl komma. Kan ju mycket väl bli upplockad av något annat lag så småningom och få chansen sen. Minnesota kanske är fel lag att starta i när det kommer till sparkar ;) han har ju fortfarande inte missat en extrapoäng i sin karriär.

Visst är det så men man ska även tänka på att det finns många kickers där ute att välja på.

kaer
2018-09-21, 21:59
Vilket preimärgame för Baker Mayfiled, riktigt kul för honom och browns!

StarkaUlf
2018-09-23, 18:30
Bra start för Vikings... TD för Bills direkt, sen fumble -> FG och fumble -> TD *cry* 17-0 efter 10 min...

kaer
2018-09-23, 19:06
Helvete jävla piss nflgamepass. Nere hela första quartern. Tappat humöret helt nu och har absolut ingen glädje att se ngn match.
Det var precis likadant förra året. Och den skiten betalar jag för!

mulliy
2018-09-23, 23:03
Helvete jävla piss nflgamepass. Nere hela första quartern. Tappat humöret helt nu och har absolut ingen glädje att se ngn match.
Det var precis likadant förra året. Och den skiten betalar jag för!

Konstigt, har funkat klockrent för mig hela dagen.

Sjukt att Bills piskar Vikings så hårt, blir en väldigt intressant torsdag för deras del. Väldigt tråkigt att Garappolo verkar vara nästa QB som har sönder korsbandet :(

r1kkie
2018-09-24, 05:26
Wow, det kan inte vara lätt att vara passrusher längre i NFL. Clay Mattew fick ytterligare en roughing the passer mot sig, ser man tacklingen som kommer rakt framifrån, hur ska han kunna undvika att inte hamna ovanför qbn? Jisses. Snart blir det väll som på träning, man får bara dutta med händerna. :(

StarkaUlf
2018-09-30, 19:44
Hyfsad första halvlek:

https://i.imgur.com/Af66w8A.png

r1kkie
2018-10-09, 08:12
Drew Brees slog igår Brett Favres passningrekord igår mot Vikings. Dessutom va spelet han slog det en 60+ TD passning. Mäktiga bilder som spelas upp efteråt!

StarkaUlf
2018-10-09, 09:52
Drew Brees slog igår Brett Favres passningrekord igår mot Vikings. Dessutom va spelet han slog det en 60+ TD passning. Mäktiga bilder som spelas upp efteråt!

Redskins* ;)

Jo, riktigt mäktigt alltså. Tungt!

r1kkie
2018-10-09, 10:01
Redskins* ;)

Jo, riktigt mäktigt alltså. Tungt!

Va i hellvete fick jag Vikings från när jag skrev inlägget. Skämskudden på där. *facepalm*

Baldr
2019-01-21, 11:32
Min längtan efter Super Bowl tvärdog inatt.

https://www.reddit.com/r/sports/comments/ai3ltc/controversial_no_call_on_a_potential_pass/

r1kkie
2019-01-21, 12:16
Min längtan efter Super Bowl tvärdog inatt.

https://www.reddit.com/r/sports/comments/ai3ltc/controversial_no_call_on_a_potential_pass/

Jag är fortfarande helt paff att dem släppte den. Helt sjukt!
Förövrigt riktigt bra matcher som bjöd på härlig fight. Såg inte Rams Saints men Pats Chiefs va en nagelbitare där mitt Pats drog det längsta strået.

Hoppades på att Saints skulle knipa första platsen för att få de gamla giganterna att mötas head to head (Brady 41 , Brees 40) åtminstone en sista gång. Oklart hur länge dessa herrar fortsätter.
Goff och Mahomes kommer garanterat få chansen igen om dem klarar sig från skador vill säga. Mahomes ser jag som ligans future star.

StarkaUlf
2019-01-21, 17:10
Min längtan efter Super Bowl tvärdog inatt.

https://www.reddit.com/r/sports/comments/ai3ltc/controversial_no_call_on_a_potential_pass/

Haha den är så sjuk alltså.

r1kkie
2019-11-14, 21:16
Finns det några som följer NFL fortfarande på kolo?

Cooks
2019-11-19, 12:33
Finns det några som följer NFL fortfarande på kolo?

Ibland!

StarkaUlf
2019-11-25, 14:19
Absolut :)

StarkaUlf
2020-01-05, 10:43
Gött att Patriots åkte ut...

Hoppas Vikings vinner ikväll, men det känns osannolikt. Brees lär dominera.

IbraNosebleed
2020-02-04, 18:45
Några Kansas City Chiefs fans?!
Hurra för de! Vilket sista quarter de gjorde.

Jay-Z
2020-04-20, 17:55
Snart är det ju draft. Vilka vågar posta sina mockdrafts? Jag har några som jag tror på.

Picks i draftordning.

Cincinnati Bengals
Burrow

Washington Redskins
Chase Young

Detroit Lions
Jeff Okuda

New York Giants
Tristan Wirfs

Miami Dolphins
Tua Tagovailao

Los Angeles Chargers
Justin Herbert

Carolina Panthers
Jedrick Willis

Arizona Cardinals
Derrick Brown

r1kkie
2020-04-22, 06:45
WTF is going on.
Först Brady till Tampa och nu gör Gronkowski comeback och tradeas till Tampa.

Dax
2020-04-24, 17:38
WTF is going on.
Först Brady till Tampa och nu gör Gronkowski comeback och tradeas till Tampa.

Jag hörde att Edelman ev var på väg också? Troligtvis fake news, men inget är omöjligt!

Tror att nästa säsong kommer bjuda på många lag som går från losing till winning seasons. Med tanke på alla trades och draft

r1kkie
2020-06-29, 08:19
Patriots signar Cam Newton. *kissass*

r1kkie
2021-01-25, 08:59
Brady gör sin 10nd superbowl som 43 åring. Sjukt.

Agitator
2022-02-14, 11:00
Då var det dags igen då.

gdsUKphmB3Y

BH5-rSxilxo

7l2Z0Zro7uU