handdator

Visa fullständig version : Tips på Crosstrainer


Prankie
2007-10-28, 20:02
Min knä har blivit skadade att jag inte kan löpa längre. Funderar på köpa en crosstrainer att ha hemma framför tv. Tips någon? Hur är Orbitrek? tyst?

Cilia
2007-10-28, 20:09
Jag tycker det där är svårt. För dom man testar på gymmen är ju mer avancerade och dyrare. Har du möjlighet att testa i någon affär innan du köper tycker jag du ska göra det.

btw är du fortfarande i Shanghai?

tntballe
2007-10-28, 20:16
Min knä har blivit skadade att jag inte kan löpa längre. Funderar på köpa en crosstrainer att ha hemma framför tv. Tips någon? Hur är Orbitrek? tyst?

Den orbitrek jag testade var ganska högljudd.
Har en som är köpt på intersport, billigaste varianten. Den upplever jag som ganska tyst. Har inte varit några problem nu efter 1 år.

Jackie Dee
2007-10-28, 20:22
Tjejen brukar stå på en orbitrek från tv shop, den låter ganska mycket men den känns ganska stabil.

kan dock inte jämföras med gymmets maskiner men det kan inte priset heller.

Prankie
2007-10-28, 20:29
Jag tycker det där är svårt. För dom man testar på gymmen är ju mer avancerade och dyrare. Har du möjlighet att testa i någon affär innan du köper tycker jag du ska göra det.

btw är du fortfarande i Shanghai?

Jag är tillbaka i Sverige nu, varit det ganska länge också. Ska dit under Jullovet igen.

Funderar på köpa en budget variant, det ska helst vara tyst för att jag vill titta på tv samtidigt. :) Finns väl bara 4-5 att välja bland om budget är 3000kr.

Prankie
2007-10-29, 15:18
Det blev inpulsköp på en Orbitrek platinum, 1500kr fraktfritt. Hoppas den är hälften så bra som den utlova sig att vara.

lectris
2007-10-29, 15:22
Det blev inpulsköp på en Orbitrek platinum, 1500kr fraktfritt. Hoppas den är hälften så bra som den utlova sig att vara.

ge oss en rapport när du har testat den vettja. :D

Prankie
2007-11-07, 20:48
Fick hem det idag, tog 45 minuter att montera ihop det. Blev en stor besvikelse av hur mycket det låter. Och det är förmodligen ingenting som man kan smörja in heller då det är ljulet som är obalanserad och gör det vibrerande ljud. Skruvade nu på max motstånd och det känns som en halvlätt konditionspass. Kör nu med tätslutande hörlurar och 3 avsnitt simpsons och återkommer med resultatet som skiten har brakat ihop eller ej. :P

raZmus
2008-01-21, 22:45
Höll det?

Kwon
2008-01-21, 22:46
Let's hear a review Prampus!

Prankie
2008-01-21, 22:48
Det höll och det låter faktist mindre nu efter ett tags användande. Kanske för att jag är van eller så har kedjan blivit inkörd.

Men jag har varit borta över en månad också så jag har inte kört. Kom tillbaka för 2 dagar sen.

raZmus
2008-01-21, 23:06
Funderar på att köpa en crosstrainer. Fast det kanske är bättre att hyra en, så kan man bara låta den hämtas när man inte vill ha den stående längre när det blir lite varmare ute :D