handdator

Visa fullständig version : Symmetri förbättring! Hjälp behövs.


slakker
2007-10-28, 18:37
Hej,

Pga. tidigare discoträning och lathet har vissa muskelgrupper släpat efter i utvecklingen en smula. Nu är det dags att förändra det.

Har en del frågor kring detta och behöver en del tips om hur jag bör lägga upp min träning för att få bukt på problemet. Muskelgrupper som bör prioriteras är ben samt ryggtjocklek.

Till att börja med kan jag ju reda ut frågan om hur jag bör göra med övriga muskelgrupper när jag prioriterar dessa. Ska jag exempelvis köra dessa två ggr/vecka fram till jul och endast mjukträna (eller inte träna alls) de övriga muskelgrupperna?

Hur som hellst, tillbaka till agendan; BEN. Bästa ass-övningen för massa? (Djupa knäböj samt djup benpress?)

RYGG. Ganska ovanlig fråga (därför jag ej har hittat något svar i tidigare trådar), hur ska jag gå tillväga för att öka i tjocklek med ej i bredd? Jag är faktiskt inte alls intresserad av att öka mer i bredd än som det ser ut i dagsläget. Vad jag däremot vill är att öka generellt i tjocklek; specifikt i området mellan skulderbladen/under trapzen. Har ni några tips? Idag kör jag mycket roddar och kör framåtböjda sidolyft med hantel samt schugz för det sistnämnda området. (Behövs förändring?)

MYCKET tacksam för svar. Dock inte för informationslösa svar eller av besserwisser-personer utan erfarenhet utav träning.

Ha en trevilg kväll.

Mvh

strongmomme
2007-10-29, 14:00
Marklyft