handdator

Visa fullständig version : Brist på Vitaminer


Hunttrader
2007-10-28, 10:00
Jag tränar 4-5 gånger i veckan och har tränat i snart 5 år nu. Äter dagligen 10g kreatin,10g glutamin, 100g kolhydrater och 80 protien.

Mitt problem är nu när jag har börjat få större musklar och mina axlar börjar växa så börjar jag få lätt skador i mina axlar, ibland när jag sover och vaknar så har jag plötsligt konstig smärta i mina axlar men efter ca en kvart så försvinner det.

Vet ni om det är någon brist på Vitaminer så orskar mina smärtor i axlar och kroppen, jag hörde att om man tar mycket kreatien så blir det brist på några Vitaminer i kroppen som t.ex c-vitamin stämmer det?
Undrar vilka konsekvenser finns det när man har brist på vitaminer?

Tacksam för svar

Eddie Vedder
2007-10-28, 11:48
Ingen lär orka gå igenom bristsymptom för samtliga mikronutrienter direkt. Det får du kolla upp själv.

Men hursomhelst har jag extrem svårt att se hur just vitaminbrist skulle orsaka dina smärtor. Du tränar hårt och ibland kommer känningar här och där, så är det för alla.

Har du anledning att tro att din kost är otillräcklig?

piraten99
2007-10-28, 11:54
80 gram protein låter lite. det kanske är 0,8g/kilo på dig?

Handcuff
2007-10-28, 11:55
80 gram protein låter lite. det kanske är 0,8g/kilo på dig?

Han menar nog att han supplementerar med 80g.

Tjuckot
2007-10-28, 12:00
Med 100g kolhydrater och 80g protein så menar du i vassle/kassein/maltodextrin osv? Annars vore det ju jäkligt lite med käk ;)

bab0n
2007-10-28, 13:32
Jag tränar 4-5 gånger i veckan och har tränat i snart 5 år nu. Äter dagligen 10g kreatin,10g glutamin, 100g kolhydrater och 80 protien.

Mitt problem är nu när jag har börjat få större musklar och mina axlar börjar växa så börjar jag få lätt skador i mina axlar, ibland när jag sover och vaknar så har jag plötsligt konstig smärta i mina axlar men efter ca en kvart så försvinner det.

Vet ni om det är någon brist på Vitaminer så orskar mina smärtor i axlar och kroppen, jag hörde att om man tar mycket kreatien så blir det brist på några Vitaminer i kroppen som t.ex c-vitamin stämmer det?
Undrar vilka konsekvenser finns det när man har brist på vitaminer?

Tacksam för svar

Testa fronta kreatinet med lite C-vitamin.

Hunttrader
2007-10-29, 11:53
Jag tror faktiskt att jag har någon brist på några vitaminer som c-vitamin.
Nu har jag beställt kreatin Booster som innehåller extra glutamin och c-vitamin så får jag se om det blir bättre.


MVH

Eddie Vedder
2007-10-29, 11:55
Varför svarar du inte på frågorna? Är den energin du nämner i förstaposten från tillskott eller det enda du äter överhuvudtaget?

Tolkia
2007-10-29, 12:07
Om du lätt skadar axlarna tycker jag att det snarare låter som om det är fråga om någon brist i hur du tränar - hur du tränar just axlarna t.ex.