handdator

Visa fullständig version : Bra fin restaurang i Stockholm


Grisen
2007-10-27, 23:47
Söker en bra och "fin" restaurang, gärna lite hipp och trendig.

Budget cirkus 400 kr med ett glas vin eller öl. Kommer bara käka en rätt.

Koettman
2007-10-28, 00:00
Prinsen är jag svag för. Och med tanke på att jag satt brevid Sofie Farhman en gång så borde den vara lite hipp och trendig iaf.

Grisen
2007-10-28, 00:02
Prinsen är jag svag för. Och med tanke på att jag satt brevid Sofie Farhman en gång så borde den vara lite hipp och trendig iaf.

Tack för att du svarar. Varför tycker du stället är bra?

Koettman
2007-10-28, 00:13
Tack för att du svarar. Varför tycker du stället är bra?

Tycker dels det är en mysig lokal som andas tradition. Trevlig personal. Och ffa, en gudomlig biff rydberg!

Fd_Megatuttarna
2007-10-28, 00:16
Tycker dels det är en mysig lokal som andas tradition. Trevlig personal. Och ffa, en gudomlig biff rydberg!

+1 ang. biff rydberg :thumbup:

Pez
2007-10-28, 00:27
Tycker dels det är en mysig lokal som andas tradition. Trevlig personal. Och ffa, en gudomlig biff rydberg!

Om Biff Rydberg ska intas så får jag nog rekommendera Rydberg's Bar och Matsal.
Vad deras specialité är kanske inte är så svårt att gissa sig till.. :D

Bra restaurang för 400:-/skalle a' en rätt + ett glas vin..

Serwito - italienare, hipp vetefan.. maten håller hög klass iallafall.
Grill - modern köttrestaurang, kanske något urvattnad "hipp"-faktor, men bra mat.

Matte_Maiden
2007-10-28, 03:06
Nu vet jag inte riktigt vad du menar med "hippt", men Pontus by the Sea är en mycket trevlig restaurang som har många riktiga goda rätter.

Cilia
2007-10-28, 14:46
Jag är med Pezt-man, Grill är trevlig och har god mat.
Blev lite jobbigt det där med att det ska vara trendigt med.
Jag var på Republik på Tulegatan härrom veckan.
Riktigt bra mat och jag älskar inredningen.

Om vi ändå är i den ändan av stan så har du ju
Den Gamle och havet

Tranan (är den fortfarande hip? antagligen inte)

försöker komma ihåg namnet på en annan restaurang.
Har aldrig varit där men kommer ofta i topp på recensioner men det är blankt just nu

Grisen
2007-10-28, 15:53
Tack så mycket, kan bli prinsen.

Är Riche bra?

yoshy
2007-10-28, 16:43
Kika in på http://www.whiteguide.se/ bra sida om man letar matställen

Cilia
2007-10-28, 21:25
Tack så mycket, kan bli prinsen.

Är Riche bra?
Vad är du ute efter för typ av restaurang?
Prinsen är väl alltid ok.
Ganska mycket skådispack där och har alltid varit.
Är inte vad jag skulle kalla trend trendig utan mer alltid inne.
Men det är inget ställe jag skulle gå på en dejt om det är det du är ute efter nu?

Riche är ok.
Har inte ätit där sen dom renoverade men det är inte heller det mest romantiska ställe.

För en dejt skulle jag välja andra ställen.

Grisen
2007-10-28, 21:28
Vad är du ute efter för typ av restaurang?
Prinsen är väl alltid ok.
Ganska mycket skådispack där och har alltid varit.
Är inte vad jag skulle kalla trend trendig utan mer alltid inne.
Men det är inget ställe jag skulle gå på en dejt om det är det du är ute efter nu?

Riche är ok.
Har inte ätit där sen dom renoverade men det är inte heller det mest romantiska ställe.

För en dejt skulle jag välja andra ställen.

Bra käk och trendig, så enkelt men ändå så svårt. Ingen dejt, om inte du vill? :naughty:

bear.flowertwig
2007-10-28, 23:13
Kolla DNs utmärkelse "Gulddraken". Googla på det så kommer du hitta nominerade och vinnare i olika prisklasser. Du hittar garanterat nån som passar.

Själv provade jag "Döden i grytan" förra veckan. Inte kreddigt men ruskigt gott, trevligt och prisvärt.

Cilia
2007-10-29, 07:47
Tack Grisen, jag återkommer *w*



Själv provade jag "Döden i grytan" förra veckan. Inte kreddigt men ruskigt gott, trevligt och prisvärt.
känner en annan här på forumet som provade den i helgen.
Hon var också nöjd.

Den ligger lite off så jag ville inte rekomendera den.

JTH
2007-10-29, 07:50
Den gamle och havet (http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=gamle+och+havet&var=&Vkiid=GNMwUHTtuEnSDPbymPHhIA%3d%3d&Vkid=13308329&isAlternateNumberResult=False) = fisk.

Cilia
2007-10-29, 07:51
Den gamle och havet (http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=gamle+och+havet&var=&Vkiid=GNMwUHTtuEnSDPbymPHhIA%3d%3d&Vkid=13308329&isAlternateNumberResult=False) = fisk.
älskar fisk

Jax
2007-10-29, 07:59
För en dejt skulle jag välja andra ställen.
Vars tar du dina 19-åringar?



...jag är kräsen. Sibylla är det lägsta som funkar.

Grisen
2007-11-02, 17:09
Teatergrillen, är det nåt som funkar?

ThisIsTheOne
2009-05-28, 09:03
Bumpbump.

Mathias Dahlgrens Matbaren - någon med egna erfarenheter och tips? Jag har ett bord på måndag kväll och läste i morgonens Metro att stället röstats fram som nummer ett av kockeliten själv, vilket gör att jag nu ser fram emot besöket än mer.

Psychological
2009-05-28, 09:12
Inte hip hopig , men jävla god mat o bira. SOLDATEN SVEJK

grakka
2009-05-28, 11:10
Min systers kille jobbar på en fin restaurang i stockholm. Vet tyvärr inte vad den heter men kan återkomma med det senare. Det lustiga är att han har en tvillingbror som jobbar på samma ställe. Brukar bli en del blickar och skratt från kunderna och framförallt turistgrupper. Exempelvis; när en utav dom går in i köket med en jäkla massa disk och så kommer den andra ut med ny mat 2 sekunder senare. Har t.o.m hänt att dom har fått applåder, som om det skulle vara ett "trick" att vara tvilling. Ett fint och uppskattat ställe av många iaf.