handdator

Visa fullständig version : Nävarna sviker!


ArcTiC
2007-10-27, 23:13
Har problem när jag kör låg-reps (3-5, ibland även vid högre repsantal - utmattning) ryggövningar/SLDL pga min veka greppstyrka. Det känns som att jag lägger för mycket energi/fokusering bara att försöka hålla kvar stång/handtag vilket medför att ryggen ev inte får sin tunga träning fullt ut.

Är det dags för mig att även lägga in greppträning, skaffa hjälpmedel eller ska jag nöta på ?

Vad rekommenderas, för/nackdelar?

Deceiver85
2007-10-27, 23:24
Dragremmar och/eller magnesium för de jobbiga seten har ingen dött av...

ZHTOHELLAS
2007-10-27, 23:45
Dragremmar och/eller magnesium för de jobbiga seten har ingen dött av...

+1

Är han byggare spelar det inte stor roll heller.

internethjälten
2007-10-28, 09:30
Köp du ett par dragremmar med gott samvete även om många är negativa mot dem och gnäller över att man ska träna upp greppet istället. Givetvis ska man träna greppet också men tills man fått upp styrkan i händerna så ska man ju inte låta ryggträningen gå på halvfart.

Sheogorath
2007-10-28, 09:33
http://pilgrimmw.files.wordpress.com/2007/07/coc-3.jpg

+

http://www.fraziersports.com/images/130538.jpg

=

Klad Grephest

ArcTiC
2007-10-28, 09:47
Tack för svaren :)
Ska prova med dragremmar och se hur det känns. Ska även kika efter grepptränare på ortens butiker så att jag kan spöa upp min klena nävar alena.

Fettecke
2007-10-28, 09:52
Tack för svaren :)
Ska prova med dragremmar och se hur det känns. Ska även kika efter grepptränare på ortens butiker så att jag kan spöa upp min klena nävar alena.

static holds har gjort underverk mot mina fd. klena nypor
varva det och grippers så borde greppet bli bra skit sen...
jag skulle ha köpt CoC grippers på nätet... men det är ju vad jag hade gjort .)

ArcTiC
2007-10-28, 09:58
static holds har gjort underverk mot mina fd. klena nypor varva det och grippers så borde greppet bli bra skit sen...
jag skulle ha köpt CoC grippers på nätet... men det är ju vad jag hade gjort .)

Static holds, ja det är ju en ide ja. Det ska jag prova till veckan :)

Jo, COCs ska jag kika upp, men jag antar att jag måste införskaffa den klenaste varianten.

Fettecke
2007-11-01, 16:56
Static holds, ja det är ju en ide ja. Det ska jag prova till veckan :)

Jo, COCs ska jag kika upp, men jag antar att jag måste införskaffa den klenaste varianten.

det går oftast snabbt i böprjan att öka i nävarna
kommer ihåg att jag inte stängde en RB130 på långsa vägar när jag köpte den, men efter nå veckor fick jag ihop den, 3 månader senare klämde jag en RB160 och en CoC #2a, meen sen gick det slött....

Liten Men Fet
2007-11-01, 17:40
det går oftast snabbt i böprjan att öka i nävarna
kommer ihåg att jag inte stängde en RB130 på långsa vägar när jag köpte den, men efter nå veckor fick jag ihop den, 3 månader senare klämde jag en RB160 och en CoC #2a, meen sen gick det slött....

Ja jag känner igen det där, gick rätt snabbt upp till RB180 men sen tog det stopp å RB210 är det lååååååååååångt till. Men det räcker att klara RB180 för mig för att jag inte ska begränsas i ryggträningen av greppet iallafall.

Honken
2007-11-01, 18:11
Magnesium. Jag hade ett väldigt svagt grepp men det löstes genom nötning och magnesium (största anledningen är att man blir svettig, magnesium löser problemet direkt).