handdator

Visa fullständig version : Vilken amerikansk byggartidning föredrar ni?


tp_88
2007-10-27, 21:59
Har prenumererat på BODY nu i 2år, och jag måste säga att jag börjar tröttna lite på dess inriktning. Det är trotsallt proffsbyggningen jag tycker är mest intressant och det skrivs det inte jättemycket om. Så därför har jag tänkt börja prenumerera på en amerikansk tidning nu istället när den gamla prenumerationen går ut.

Så, vilken gillar ni bäst av Muscular Developement, Flex och Muscle & Fitness? Det är inte stor prisskillnad; M&F ligger på $64/år, Flex på $84 och MD på $80. Jag har bara en handfull amerikanska tidningar hemma, men utifrån det minst sagt dåliga bedömningsunderlaget känns MD mest lockande. Tycker deras websida är överlägsen också, även om det är irrelevant.

Nåja, input pls!

tjabon
2007-10-27, 22:09
Body e skit.
Bodybuilding.com tycker jag är bäst om man vill hålla
sej uppdaterad i byggarvärlden.
Klart billigast också.

Cerberus
2007-10-27, 23:04
Body är slöseri på träd, Muscular Development har ja precis börjat prenumerera på :D för 70 dollar per år lr nåt. Lätt bästa tidningen, asmkt artiklar och det känns som det e färre intervjuer än artiklar(vilket är bra för jag skiter ganska fullständigt hur proffsen äter sin kyckling och broccoli) och studierapporter.

Råkade få två exemplar av december-numret också, synd att ja inte har några irl byggarkompisar :(

Mass-Tech
2007-10-27, 23:14
FLEX helt klart.
Står inte ut med MD dubbelmoral och skit.

Runda Grodan
2007-10-27, 23:39
Den bästaste tidningen finns ju inte med i pollen - Ironman.



Edit. Det var i och för sig ett tag sedan jag köpte den...

Greg
2007-10-28, 02:09
FLEX helt klart.
Står inte ut med MD dubbelmoral och skit.

???

Fatalist
2007-10-28, 02:13
Haha BODY är så jävla rolig, hyckleriet i den tidningen är på sådan nivå att jag inte skulle bli ett dugg förvånad om de gick ut med att allt bara var ett skämt. :)

Cerberus
2007-10-28, 02:28
jag gillar att MD talar så fritt om drogerna i sporten och inte hush hushar dom som andra tidningar.

internethjälten
2007-10-28, 09:56
Muscle & Fitness brukar jag köpa mellan varven, läser dock Body med men den har blivit så amerikaniserad sista året. Dvs 8 sidor reklam innan man ens kommer till innehållsförteckningen :/

Jacksatan
2007-10-28, 10:55
Haha BODY är så jävla rolig, hyckleriet i den tidningen är på sådan nivå att jag inte skulle bli ett dugg förvånad om de gick ut med att allt bara var ett skämt. :)

Det finns ju inte riktigt någon annan väg att gå heller.

tp_88
2007-10-28, 13:26
MD leder pollen och känns spontant bäst. Beslut taget. :thumbup: Thx för synpunkter.

RG; Ironman har jag knappt ens kollat på. Känns lite för mkt fitness? :em:

Greg
2007-10-28, 13:34
MD leder pollen och känns spontant bäst. Beslut taget. :thumbup: Thx för synpunkter.

RG; Ironman har jag knappt ens kollat på. Känns lite för mkt fitness? :em:

Du gör ett bra val.

MD har mängder med artiklar och kröniker.

Sen har de ju Gregg Valentino som skriver 5-7 sidor vid varje issue. Han är ALLTID rolig att läsa.

Sen så har du flera sidor med proffs som Wolf, Branch, Ruhl, Dexter, Martinez etc som skriver och svarar på frågor.

De tar upp allt inom mat, fettförbränning, muskeltillväxt, steroider och har väldigt mycket reportage från mindre byggar-tävlingar.

Alex
2007-10-28, 17:32
Haha BODY är så jävla rolig, hyckleriet i den tidningen är på sådan nivå att jag inte skulle bli ett dugg förvånad om de gick ut med att allt bara var ett skämt. :)

OK, exakt i vad består hyckleriet, anser du? Och vilket "allt" är det som skulle vara ett skämt?


mvh


Alex

mr ruhl
2007-10-28, 17:50
MD är ju riktigt bra, är ju dock en jävla massa reklam men det är det ju iofs i alla amerikanska tidningar..brukar köpa den ibland som ett komplement till body.

jakke
2007-10-28, 17:59
Muscle & Fitness brukar jag köpa mellan varven, läser dock Body med men den har blivit så amerikaniserad sista året. Dvs 8 sidor reklam innan man ens kommer till innehållsförteckningen :/

kapitaliserad är ett bättre ord.

ligne
2008-07-29, 19:12
bump!

blev det någon tidning?

funderar själv på MD nu.

tp_88
2008-07-29, 19:18
bump!

blev det någon tidning?

funderar själv på MD nu.
Det råkade bli ett år till med BODY (prenumerationen går ut i december tror jag), sedan blir det MD.

Go for it, det är kul läsning.

ligne
2008-07-29, 19:27
det står på hemsidan att det kostar 79$

man blir väl inte lurad och får betala massa extra avgifter sen hoppas jag?
tull eller nåt sånt skit :Virro

jag har inte koll på om man måste betala tull för sånna grejer.

Kwon
2008-07-29, 19:29
Big 'Uns e min favorit.

tp_88
2008-07-29, 19:30
det står på hemsidan att det kostar 79$

man blir väl inte lurad och får betala massa extra avgifter sen hoppas jag?
tull eller nåt sånt skit :Virro

jag har inte koll på om man måste betala tull för sånna grejer.
Jag vet inte, men det kan jag inte tänka mig att man behöver.

L-Sami
2008-07-29, 19:56
Muscle & Fitness läste jag en gång i tiden. Då jag trodde fortfarande att proffsbyggare var rena från doping och att man kunde bli lika stor som dem genom olika typer kosttillskott som de marknadsför i tidningen. Nu kör jag svenskt och Body, funderade faktiskt på att köpa tidningen när jag smygläste den i affären häromdan.

Ryska_raketen
2008-07-29, 19:57
Muscle & Fitness läste jag en gång i tiden. Då jag trodde fortfarande att proffsbyggare var rena från doping och att man kunde bli lika stor som dem genom olika typer kosttillskott som de marknadsför i tidningen. Nu kör jag svenskt och Body, funderade faktiskt på att köpa tidningen när jag smygläste den i affären häromdan.

Skillnaden?

L-Sami
2008-07-29, 20:09
Skillnaden?

Skillnaden mellan M&F och Body? Det jag menade var att det var ett tag sen sist jag läste tidningen (M&F)

Ryska_raketen
2008-07-29, 20:10
Förstår inte vad vad du menar, men det jag menade var att det var ett tag sen sist jag läste tidningen.

Nu kör jag svenskt och body, för att komma "ifrån" dopingen ? Eller hur menade du med ditt förra inlägg?

Kwon
2008-07-29, 20:14
Jag brukade köpa FLEX förr i tiden och självklart B & K magazine.

Minns jag hade slarvat bort ett favorit-nummer (90-talet någon gång) så jag ringde Ove Rytter från jobbet och förklarade min situation och han skickade mig ett gratis exemplar! Tur att han hade backnummer inne då det var flera månader som gått.

Gotta love Ove!

Nuförtiden endast Body om det händer att jag införskaffar mig en byggartidning (vilket inte hänt på länge nu).

ligne
2008-07-29, 20:17
jag köpte BODY häromdan.

tittade lite snabbt i den och slängde den.
så jävla trött på den tidningen nu!

varje gång inbillar jag mig att det ska finnas lite intressant att läsa.
oj så fel man kan ha ...

ligne
2008-07-31, 20:15
drog iväg en beställning på MD nu.

första får jag om 6-8 veckor.
det ska bli intressant.

Inge Enveten
2008-07-31, 20:22
Eftersom att jag e noob så räcker BODY för mig :D

berra_berra
2008-07-31, 20:49
http://www.urbanpk.com/images/staff/Techno-Architect/Publications/Building%20&%20Interior%20-%20June%202007%20Edition%20-%20Front%20Page.jpg

Eller vad menar ni med byggartidning? ;)