handdator

Visa fullständig version : Anna Skippers protein?


Kocken123
2007-10-27, 15:30
Jag var hos en lokal kosttillskott affär idag och pratade lite med ägaren, som jag vet har varit en riktig hulk och därför antagligen har stor erfarenhet. Jag frågade lite om vad han skulle rekommendera för protein, och han visade mig något som enligt han skulle vara det som används i "Du är vad du äter". Även om jag inte gillar Anna Skipper särskilt mycket så innehöll det bla L-glutamin och ingen form av sötningmedel alls, vilket lockade mig lite.

Är det någon som vet något om det proteinet, namn, kvalitet osv så jag inte blir lurad skulle det vara mycket tacksamt!

King Grub
2007-10-27, 15:39
Vanligt vasslekoncenterat med kakao- och vaniljpulver. "Skippers Proteinpulver" heter det, och ingår i "Skippers Viktkur". Inget dåligt, men inget utöver det vanliga. En gissning säger att det inte är speciellt prisvärt?

Kocken123
2007-10-27, 16:24
Detta proteinet hett onekligen inte "Skippers proteinpulver" Jag ska kolla upp namnet på måndag!

EiseltUK
2007-10-27, 18:02
Av innehållet att skulle jag säga att är samma produkt som Holistic säljer:

Skippers Proteinpulver 1 kg
Ultrafiltrerat vassleproteinkoncentrat från svenska gårdar. Kakaopulver och naturligt vaniljpulver, L-glutamin, lecitin. I kuren ingår Skippers specialutformade enzymmix som stödjer och främjar upptaget av proteiner samt Skippers probiotiska bakteriekultur med tarmbakterier som gynnar tarmfloran.

Vassleproteinet kommer sannolikt från Milko.

Runt 149 kr är ett rimligt pris.

MrBulk
2007-10-28, 02:39
Vassleproteinet kommer sannolikt från Milko.

Runt 149 kr är ett rimligt pris.


Vad är det för skillnad på Milko och Arla?

Cerberus
2007-10-28, 02:45
Milko har vi här i Värmland vet ja iaf, o Arla har de i storstäderna :D

Rahf
2007-10-28, 10:19
Milko är nordligare beläget gissar jag på, finns uppe i Ångermanland och vi saknar Arla.

*Edit* L-Glutamin är ett placebo-tillskott så att du vet det.

EiseltUK
2007-10-28, 11:50
Vad är det för skillnad på Milko och Arla?

Milko har ingen egen anläggning för tillverkning av protein vad jag vet så de levererar bara råmaterialet som jag tror renas i Tyskland. Arla har egna anläggningar för tillverkning av alla former av proteiner.

En del av mitt inlägg ovan raderades men jag ska säga det på ett mer sympatiskt sett. När vi fick hem prover på den råvaran för utvecklingen av en produkt till FX så tyckte vi inte att den riktigt höll måttet, dels vad gäller renhet och dels vad gäller löslighet. Det låga priser beror på att det inte är lika renat som ett vanligt vasslekoncentrat.

Det är inte Milko som tillverkar proteinet och jag tror inte heller att det är de som säljer det så inget ont om Milko.

Kocken123
2007-10-28, 18:36
*Edit* L-Glutamin är ett placebo-tillskott så att du vet det.

Vad menar du med det? Har det ingen effekt?

King Grub
2007-10-28, 18:36
Glutaminsupplementering har ingen effekt på kroppssammansättning, prestation eller muskeltillväxt, nej.

Kocken123
2007-10-28, 18:41
Ok, vilket protein skulle ni rekommendera om jag vill vara utan sötningsmedel och socker?

King Grub
2007-10-28, 18:43
Får du ett bra pris på det här du nämner är det inget fel på det.

Här är en tråd om saken, där du kanske kan finna rekommendationer:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87258&highlight=s%F6tningsmedel

mats-
2007-10-28, 18:44
*Edit* L-Glutamin är ett placebo-tillskott så att du vet det.

Så det gör ingen nytta alls för något då?

King Grub
2007-10-28, 18:48
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=94374&highlight=glutaminsupplementering

mats-
2007-10-28, 19:28
Det var som tusan..

Rahf
2007-10-28, 22:14
Det var som tusan..

Chockerande eller hur? Se det som positivt att du sparar en slant.

mats-
2007-10-28, 22:36
Chockerande eller hur? Se det som positivt att du sparar en slant.

På sätt och vis, man tror ju att folk inte säljer placebo saker och särskilt inte går ut med det i tv att det är så bra.

Eddie Vedder
2007-10-28, 22:39
På sätt och vis, man tror ju att folk inte säljer placebo saker och särskilt inte går ut med det i tv att det är så bra.

Ojoj, det lät inte så bra. Du bör vara mindre naiv än så. Ingen skillnad på kosttillskotsföretag och TV-shop, man vill sälja sin produkt helt enkelt. Vissa saker är skit och vissa är bra.

mats-
2007-10-28, 22:41
Ojoj, det lät inte så bra. Du bör vara mindre naiv än så. Ingen skillnad på kosttillskotsföretag och TV-shop, man vill sälja sin produkt helt enkelt. Vissa saker är skit och vissa är bra.

Kan inte påstå att jag ä godtrogen, för Anna Skipper säljer väl inte Glutamin?

Pepz
2007-10-28, 22:48
men stöd inte anna skipper hon sprider rykten och lögner och är inte någon som man vill uppmuntra till att fortsätta genom att köpa hennes produkter

mats-
2007-10-28, 23:00
För att citera King Grub i en annan tråd,

Vad har Anna Skipper med något att göra? Hon kan inget.