handdator

Visa fullständig version : Yr av alkohol?


erik_strid
2007-10-27, 12:27
Jag va ute och drack igår,nåra öl och lite vodka. Jag drack som vanligt ganska snabbt. Jag blev full,men inte bara full utan yr också. Jag va yr hela kvällen. Så har det vart varje gång jag supit. Jag blir alltså yr och har inte så mycket koll på vad som händer omkring mej och går lite småvingligt och så. Det blir så för mej även när jag inte dricker så speciellt mycket men dricker snabbt. Vad beror detta på? Tycket det är mycket konstigt iaf,är 15 år.

747
2007-10-27, 12:32
Alkoholen påverkar balanssinnet? Klart att du blir mer påverkad om du dricker snabbt. Jag förstår inte vad ditt problem är.

von huff
2007-10-27, 12:33
Jag va ute och drack igår,nåra öl och lite vodka. Jag drack som vanligt ganska snabbt. Jag blev full,men inte bara full utan yr också. Jag va yr hela kvällen. Så har det vart varje gång jag supit. Jag blir alltså yr och har inte så mycket koll på vad som händer omkring mej och går lite småvingligt och så. Det blir så för mej även när jag inte dricker så speciellt mycket men dricker snabbt. Vad beror detta på? Tycket det är mycket konstigt iaf,är 15 år.

Om du dricker snabbt så stiger väl alkoholen snabbt i skallen och därför blir du "yr".

Fartman
2007-10-27, 12:35
Du blev lite fullare än vad du är van vid. Lösningen heter att dricka lite mindre nästa gång, eller iaf ta det i ett lite lugnare tempo så du känner när det börjar bli snurrigt för att vid det läget inte dricka mer. För visst är det inte kul när hela världen snurrar och illamåendet kommer som ett brev på posten?
Om du i dagsläget dricker sprit skulle jag råda dig att dricka öl (eller motsvarande, typ cider) istället, då har man betydligt bättre kontroll på hur full man blir. Om du inte har tillgång till annat än sprit kan jag rekommendera att blanda lite svagare groggar och låta bli att shotta.
Sist men inte minst, du är 15 år och borde egentligen inte dricka. Men då jag antar att det skiter du i så kan jag bara säga att ta det lugnt. Av egen erfarenhet vet jag att en helvetes massa jävla skit kan/brukar inträffa när man är full, speciellt i den åldern.

Petf
2007-10-27, 12:35
ja du tåler väl sprit dåligt , bara fortsätta kröga så ska du se att du pallar det bättre sen .. ännu en av kolos supernödvändiga trådar skapad.

Micke-s
2007-10-27, 12:37
Jag va ute och drack igår,nåra öl och lite vodka. Jag drack som vanligt ganska snabbt. Jag blev full,men inte bara full utan yr också. Jag va yr hela kvällen. Så har det vart varje gång jag supit. Jag blir alltså yr och har inte så mycket koll på vad som händer omkring mej och går lite småvingligt och så. Det blir så för mej även när jag inte dricker så speciellt mycket men dricker snabbt. Vad beror detta på? Tycket det är mycket konstigt iaf,är 15 år.

hahahah det e en bieffekt av alkohol intag, som många ibland har kännt vid intag av alkohol så blir man varm vinglig (yr) och 2000 ggr snyggare än nykter:krampus :krampus :krampus

Arf Pingvin
2007-10-27, 12:37
Blir man yr av alkohol? Källa på det?

Piranha
2007-10-27, 12:43
*gah!*

ingen ytterligare förklarning behövs.