handdator

Visa fullständig version : varför?


Jesper
2007-10-27, 11:53
funkar inte mitt ps3 på vanlig skit-tv (ej plattskärm), sitter nu och ska vara barnvakt åt en 7 årig lillebror som tjatat och längtat efter att få spela ps3 i en vecka nu och så funkar inte skiten på morsans tv-apparater. Hjälp mig det är nödläge och har ingen lust att åka 3 mil hem till mig med ungen för att kunna få igång det:S:S:S

Chris
2007-10-27, 11:56
funkar inte mitt ps3 på vanlig skit-tv (ej plattskärm), sitter nu och ska vara barnvakt åt en 7 årig lillebror som tjatat och längtat efter att få spela ps3 i en vecka nu och så funkar inte skiten på morsans tv-apparater. Hjälp mig det är nödläge och har ingen lust att åka 3 mil hem till mig med ungen för att kunna få igång det:S:S:S

Krävs det inte olika kablar för vanlig och HD-tv? Är bilden bara svart när du startar så kan det ju bero på det. Är inte helt säker dock men jag tror min bror hade liknande problem på en gammal "skit-tv"

Greg
2007-10-27, 12:02
???

Jag har en skit-TV och det fungerar utan problem.

Lelle Pelle
2007-10-27, 12:02
Håll in startknappen i några sekunder när du startar upp det, tills det piper till.

Jesper
2007-10-27, 12:07
Håll in startknappen i några sekunder när du startar upp det, tills det piper till.

när jag startar upp det eller när ja stänger av det? när det är på och jag håller in så piper det och stängs av men ingen skillnad .

Jesper
2007-10-27, 12:07
Krävs det inte olika kablar för vanlig och HD-tv? Är bilden bara svart när du startar så kan det ju bero på det. Är inte helt säker dock men jag tror min bror hade liknande problem på en gammal "skit-tv"

jo men jag använder den medföljande kabeln nu så det ska ju funka.

Jesper
2007-10-27, 12:10
Håll in startknappen i några sekunder när du startar upp det, tills det piper till.

tack du rädda kvällen!:thumbup:

Lelle Pelle
2007-10-27, 12:54
tack du rädda kvällen!:thumbup:
Great! Happy gaming!:)

Tuniz
2007-10-27, 17:43
När du håller in startknappen i 5-6 sekunder nollställer du inställningarna så den går tillbaka till grundinställningarna.

Problemet du hade var nog att du hade HDMI eller DVI som ljud/bildkälla och när du då slänger in RGB-kabeln så letar den inte efter bilden genom RGB.

Grundinställd funkar PS3an med RGB så där var problemet ;)