handdator

Visa fullständig version : Eiselt Double Pro


tigerofsweden
2007-10-27, 08:51
Köpte för någon dag sen Double Pro med chokladsmak och jag har bara en sak att säga, wow *drool*

Blandar man det med 2dl mjölk och låter de stå i kylskåpet en stund blir det så likt chokladpudding som möjligt och framförallt, det SMAKAR som chokladpudding :thumbup: Lätt det godaste proteintillskottet jag provat!

Min enda last under diet och uppbyggnad är choklad men tack vare Eiselt kommer jag nu lätt tillfredställa de behovet med Double Pro vilket är suveränt!

Var bara tvungen att hylla de en gång till :D 6 byggartummar av 5 möjliga! Har ni inte köpt det så gör det.. IDAG *popcorn*

Emil_Larsson
2007-10-27, 10:03
:bow: :bow: :bow: :hbang: :hbang: för eiselt!

Animalistic
2007-10-27, 11:16
blir till att prova nästa gång man inhandlar :D

tack för tipset :thumbup:

micke81
2007-10-27, 11:18
håller med smaken är helt i en klass för sej själv!smakar faktiskt riktigt krämigt chokladigt till och med blandat med vatten

Svedberg
2007-10-27, 11:50
Ja den smaken är den bästa någonsin, banan/jordnöt är också bra. Fast pistachen är lite väl jobbig

ZHTOHELLAS
2007-10-28, 18:10
Köpte för någon dag sen Double Pro med chokladsmak och jag har bara en sak att säga, wow *drool*

Blandar man det med 2dl mjölk och låter de stå i kylskåpet en stund blir det så likt chokladpudding som möjligt och framförallt, det SMAKAR som chokladpudding :thumbup: Lätt det godaste proteintillskottet jag provat!

Min enda last under diet och uppbyggnad är choklad men tack vare Eiselt kommer jag nu lätt tillfredställa de behovet med Double Pro vilket är suveränt!

Var bara tvungen att hylla de en gång till :D 6 byggartummar av 5 möjliga! Har ni inte köpt det så gör det.. IDAG *popcorn*

Så den smakar inte massa sötningsmedel då?

Johan.S
2007-10-28, 21:12
Så den smakar inte massa sötningsmedel då?

Absolut inte. Chokladen är som en jävla drog. Tror att jag måste gå och fixa mig lite chokladpudding

Rahf
2008-02-20, 00:11
Bumpar denna tråd för att instämma i kören om double-pros fantastiska smak! Chokladpudding under deff, who'da thunk it? :D

Hobbes
2008-02-20, 00:55
Bumpar denna tråd för att instämma i kören om double-pros fantastiska smak! Chokladpudding under deff, who'da thunk it? :D

Då var jag inte helt störd i mina smaklökar då, fick lite pisk i en annan tråd där jag beskrev den som chokladpudding!:)

Åke
2008-02-20, 01:11
Jag hade högre förväntningar, inte så len som jag trodde, inte heller så mkt smak. Brukar ha i oboy, då blir det skillnad, (fast är ju inte samma sak)

Tabbe
2008-02-20, 08:15
eller hur :D smakar helt underbar!

EiseltUK
2008-02-20, 08:54
Jag hade högre förväntningar, inte så len som jag trodde, inte heller så mkt smak. Brukar ha i oboy, då blir det skillnad, (fast är ju inte samma sak)

Låt den stå ett tag så blir den som bäst i både smak och konsistens.

nelson24
2008-02-20, 09:05
Då var jag inte helt störd i mina smaklökar då, fick lite pisk i en annan tråd där jag beskrev den som chokladpudding!:)

Jag tror att det är mig du syftar på och i så fall är "smisk" lite i överkant:)
Nu har jag inte ätit chokladpudding på typ 10 år men om det inte har gått helt åt he***te i chokladpuddingsbranchen sedan dess så är DoublePro faktiskt inte ens i närheten i smak eller konsistens ;)

TROTS detta så är DoublePro choklad en av de godaste proteintillskotten jag har smakat (och det är en hel del):thumbup:

Rahf
2008-02-20, 09:15
Då var jag inte helt störd i mina smaklökar då, fick lite pisk i en annan tråd där jag beskrev den som chokladpudding!:)

Folk verkar ha stora problem med att tolka en viss konsistens och en typ av smaksensation som pudding. Bara för att man har sin favoritsort betyder inte att double-pro som stått i kylen i 20-30 minuter inte kan klassas som chokladpudding. Det blir reaktionen "Blääää! Den smakar inte exakt likadant som alla andra chokladpuddingar jag ätit!" Nej, det blir det inte, men nära kommer den.

Väldigt god var den.

Hobbes
2008-02-20, 10:11
Jag tror att det är mig du syftar på och i så fall är "smisk" lite i överkant:)
Nu har jag inte ätit chokladpudding på typ 10 år men om det inte har gått helt åt he***te i chokladpuddingsbranchen sedan dess så är DoublePro faktiskt inte ens i närheten i smak eller konsistens ;)

TROTS detta så är DoublePro choklad en av de godaste proteintillskotten jag har smakat (och det är en hel del):thumbup:

:D

Jag överdrev lite, dock blir det som sagt chokladpudding i min sinnesvärld. Visst är den helt underbart god.:thumbup:

Troll
2008-02-20, 19:01
Hur är det med Double Pro, är det till största delen eller enbart kasein protein?
Eller hur är fördelningen om det även är vassle?

Ni som tar Double Pro, gör ni det efter träning eller som kväll/nattprotein?.

Är lite sugen på att beställa näst det blir av. *drool*

ligne
2008-02-20, 19:31
jag använder Double Pro både efter träning och innan läggdags.

Troll
2008-02-21, 08:52
jag använder Double Pro både efter träning och innan läggdags.

Okej.

Är det någon som vet mängden kasein, står i koloshopen att det är både kasein och vassle men inte hur mycket av vardera?.

Rahf
2008-02-21, 09:05
Kvällsprotein för mig. Egentligen är det en lögn då jag tar det som dessert efter middagen :D.

Jag tycker det är för dyrt att använda både efter träningen och vid andra tidpunkter.

Endura
2008-02-21, 09:50
Okej.

Är det någon som vet mängden kasein, står i koloshopen att det är både kasein och vassle men inte hur mycket av vardera?.

Har för mig det ska vara 75% kasein och 25% vassle

Troll
2008-02-21, 10:23
Tack! :)

EiseltUK
2008-02-21, 11:41
DoublePro innehåller sk total milk protein så det är den naturliga fördelningen mellan kasein och vassle, dvs cirka 80 : 20. Protec däremot innehåller ca 75 : 25.

Troll
2008-02-21, 11:49
DoublePro innehåller sk total milk protein så det är den naturliga fördelningen mellan kasein och vassle, dvs cirka 80 : 20. Protec däremot innehåller ca 75 : 25.


Okej, tack! *popcorn*

schabo-labo
2008-02-27, 19:06
Pistage coconut är ju super duper god. 5 apelsiner av 5.

RanShi
2008-02-27, 19:23
Double Pro är en av självklarheterna man tar varje dag tillsammans med omega-3 och multivits och mineraler. Ett plus att den är grymt god också, choklad menar jag då.

Men jag har också provat Banan + jordnöt, försöker ta slut på påsen så snabbt som möjligt, smakar bra men man tröttnar så jävla lätt.

fonzie
2008-02-27, 21:44
Jag vill ha sex med min double pro påse.

Handcuff
2008-02-27, 21:45
Jag vill ha sex med min double pro påse.

You snooze u loose...eller vad det nu heter :D

EiseltUK
2008-02-27, 23:20
Jag vill ha sex med min double pro påse.

Haha.. det är väl inget som hindrar dig! :D

Hobbes
2008-02-27, 23:44
Haha.. det är väl inget som hindrar dig! :D

JO, men man vill ju inte vara otrogen emot RAGE*whistle*

Per B
2008-02-28, 08:26
Precis som trådskaparen blandar jag också 1 dl Double Pro Choklad med 2 dl mjölk för att få chokladpudding, och det är verkligen supergott! *drool* Jag ställer den t o m i frysen ett tag ibland för att få den riktigt kall och fräsch. Däremot tycker jag inte det är lika gott att blanda med mer mjölk och dricka, då föredrar jag bärsmak (använder Sloow Protein jordgubb då). Att blanda med vatten gör jag inte alls.

Timme
2008-02-28, 12:19
Håller med Double pro smakar helt underbart!

Jay-Z
2008-02-28, 13:30
I Can't Believe It's Not Butter!!1

Handcuff
2008-02-28, 14:00
Moste köpa nya påsar....*drool*

Inget är sig likt sedan jag provade första gången. INGET!!

EiseltUK
2008-02-28, 15:12
Testade igår att köra Banana & Peanuts i elmixer med lite extra jordnötter (salta). Blev riktigt bra. Började att mixa nötterna ordentligt och sen i med mjölk och sen pulver. Gjorde lite på måfå så jag kommer inte ihåg proportionerna exakt. Ganska lite mjölk ska det vara så att den blir ganska trögflytande. Vill man köra bulkvarianten så blandar man i lite glass också. :D

Kanske skulle jordnötssmör vara ännu bättre.

C.E.J.
2008-03-18, 00:31
DoublePro innehåller sk total milk protein så det är den naturliga fördelningen mellan kasein och vassle, dvs cirka 80 : 20. Protec däremot innehåller ca 75 : 25.

Bump. Skulle gärna se en produkt med 1:1 ratio *cupid*

Per B
2008-03-18, 07:54
Och jag undrar när Double Pro med bärsmak kommer...

Arnoldski
2008-03-18, 11:12
Ni som kör DoublePro efter träning -blandar ni i kolisar då?

Vilken sort och hur mycket i så fall?

DoublePro verkar ju mest känd för sin goda smak -sabbas den av kolisarna i så fall?

jenni
2008-03-18, 12:13
Testade igår att köra Banana & Peanuts i elmixer med lite extra jordnötter (salta). Blev riktigt bra. Började att mixa nötterna ordentligt och sen i med mjölk och sen pulver. Gjorde lite på måfå så jag kommer inte ihåg proportionerna exakt. Ganska lite mjölk ska det vara så att den blir ganska trögflytande. Vill man köra bulkvarianten så blandar man i lite glass också. :D

Kanske skulle jordnötssmör vara ännu bättre.

kan ni inte öka jordnöts aromen i banana-peanut proteinet
och öka cocos aromen i pistage-cocos proteinet
banan-smaken tar ju över helt när man blandar till drinken samma med pistage-cocos proteinet

och när kommer de nya smakerna ? :)

Sofy
2008-03-24, 19:07
Ja när dyker de nya smakerna upp??? Längtar och väntar!

garm
2008-04-02, 08:15
Favoriten är krämig coconut & pistage till kvällsmålet *drool*
Fantastiskt gott!! 5/5 i betyg här utan en blinkning

Pelle2
2008-04-23, 13:03
Måste bara skriva att, från att ha haft Doublepro och sen gå till något annat protein som sägs vara gott är ingen bra ide.. allt annat smakar .... mindre bra (!) i jämförelse.. :devil: Nu måste jag kämpa mig igenom det andra inköpta proteinet innan jag får gå tillbaka till Double igen *cry*

He-man
2008-04-23, 16:38
Ja, Eiselt skämmer bort oss med goda smaker på gott och ont! :D

Ajin
2008-04-23, 18:57
Eiselt verkar överhuvudtaget kuna pricka rätt på de flestas smaklökar (bortsett från EsaPro där förutsättningarna är hopplösa ändå). Jag tycker Protec är enormt god, och efter denna respons måste man ändå testa Double pro också!

Udd3n
2008-04-23, 19:33
Inte för att jag vet vad dom andra smakerna smakar men...
Jag har Protec choklad hemma nu och den smakar verkligen inte bra i jämförelse med DoublePro.
Är det så att dom andra smakerna av Protec är bättre? :)

garm
2008-04-23, 19:43
Eiselt protec jordgubb(lr vad det är för smak) är en riktigt krämigt och gott protein!

EiseltUK
2008-04-23, 19:45
Inte för att jag vet vad dom andra smakerna smakar men...
Jag har Protec choklad hemma nu och den smakar verkligen inte bra i jämförelse med DoublePro.
Är det så att dom andra smakerna av Protec är bättre? :)

Det går inte att jämföra DP choklad med Protec Choklad. Det är mycket mer riktig choklad i DP. Protec vanilj och jordgubb är ganska ok.

Udd3n
2008-04-23, 19:47
Det går inte att jämföra DP choklad med Protec Choklad. Det är mycket mer riktig choklad i DP. Protec vanilj och jordgubb är ganska ok.

Tackar, får prova någon av dom nästa gång istället.
DoublePro är faktiskt det godaste chokladtillskottet jag provat :)
Speciellt om man gör "chockladpudding" av det! *drool*

jenni
2008-04-23, 19:48
Det går inte att jämföra DP choklad med Protec Choklad. Det är mycket mer riktig choklad i DP. Protec vanilj och jordgubb är ganska ok.


Eiselt! när kommer de nya doublepro smakerna?

EiseltUK
2008-04-23, 19:50
Eiselt! när kommer de nya doublepro smakerna?

Alla näringsvärden måsta sammanställas först och det tar lite tid innan det är klart. Så fort vi har dem kör vi igång så fort vi kan. :)

Är inte riktigt nöjd med "bärsmaken" ännu så den får vänta.

Hank
2008-04-23, 20:08
Det här är alltså något man utan problem kan använda sig av under deff?

Udd3n
2008-04-23, 20:13
Det här är alltså något man utan problem kan använda sig av under deff?

Självklart! Så länge du inte dricker så mycket av det så du hamnar på +kcal! ;)

EiseltUK
2008-04-23, 21:17
Blanda med cirka 1-1.5 dl vatten eller mjölk, låt stå cirka 15 minuter så att det blir tjockare konsistens så kan du äta med sked. Känns lite matigare än att bara dricka vilket är bra när man drar ned på kalorierna. Jag brukar sätta i lite avsalt också både för att motverka sötman lite och för att jag upplever mig behöva extra salt eftersom jag pinkar så pass mycket mer under diet.

Halldin
2008-04-24, 08:02
Även jag har testat DP DoubleChocolate nu och det stämmer ungefär vad folk säger. Smakar inte proteinpulver utan riktig choklad, och gör man allt ordentligt blir slutresultatet något i stil med chokladpudding. :thumbup:

Hade vart kul om det fanns provpåsar när man ändå beställde 3st, hade t.ex vart kul att testa Pistachio-Coconut men jag gillar inte traditionell kokosnötssmak. Att köpa en påse för 200kr/kg eller mer bara för att konstatera att det inte föll en i smaken är ju inte så skoj.

Udd3n
2008-04-24, 08:04
Blanda med cirka 1-1.5 dl vatten eller mjölk

Så lite? Brukar ta 2dl lättmjölk med 1 dl DP och ställa det i kylen 15+ minuter. Då får jag nästan identiskt konsistens med hemmagjord chokladpudding. Blir det inte väldigt svårt att få bort klumpar om man blandar med så lite? *popcorn*

jenni
2008-04-24, 15:42
Alla näringsvärden måsta sammanställas först och det tar lite tid innan det är klart. Så fort vi har dem kör vi igång så fort vi kan. :)

Är inte riktigt nöjd med "bärsmaken" ännu så den får vänta.

kan ni inte släppa "efterrätts"smaken så länge då?

Koloftw
2008-04-24, 16:06
Eiselt:

Måste bara säga. WOW vad sjukt gott Banana&Peanut är i minimjölk om man låtit det stå i kylen! :eating:

Det är liksom krämigt som om det vore någon slags kräm som man har på tårtor, fastän det är nästintill fettfritt. Helt sjukt underbart god!

EiseltUK
2008-04-24, 17:51
Även jag har testat DP DoubleChocolate nu och det stämmer ungefär vad folk säger. Smakar inte proteinpulver utan riktig choklad, och gör man allt ordentligt blir slutresultatet något i stil med chokladpudding. :thumbup:

Hade vart kul om det fanns provpåsar när man ändå beställde 3st, hade t.ex vart kul att testa Pistachio-Coconut men jag gillar inte traditionell kokosnötssmak. Att köpa en påse för 200kr/kg eller mer bara för att konstatera att det inte föll en i smaken är ju inte så skoj.



Pistachio & Coconut smakar i princip inte kokos alls. Det är bara i för att runda av smaken lite. Gillar du pistageglass så tror jag du gillar den smaken.

EiseltUK
2008-04-24, 17:53
kan ni inte släppa "efterrätts"smaken så länge då?


Jopp, det är det vi kommer att göra och jag hoppas att vi kan ha den om kanske en och en halv månad.

Halldin
2008-04-24, 20:45
Pistachio & Coconut smakar i princip inte kokos alls. Det är bara i för att runda av smaken lite. Gillar du pistageglass så tror jag du gillar den smaken.
Hm ja, det gör jag förvisso.
Nåja, kanske blir att slå till ifall det kommer en sån där rabatt igen nån gång.

Tabbe
2008-04-24, 21:20
mm det är så dyrt men ack så underbart :D

plexmar
2008-04-25, 16:02
Hur gör ni när ni blandar DP med mjölken? Jag kör i shaker, men pga endast 2 dl mjölk så blir det ibland lite klumpar och pulvret i botten blandas inte ut helt.

Pelle2
2008-04-25, 16:49
Hur lyckas du med det? Själv kan jag blanda i 1.5dl mjölk utan att det blir klumpar! Skaka ett tag sen låter du det stå i kylen 10min.. sen är saken biFF!*slap*

He-man
2008-04-25, 17:20
Hur gör ni när ni blandar DP med mjölken? Jag kör i shaker, men pga endast 2 dl mjölk så blir det ibland lite klumpar och pulvret i botten blandas inte ut helt.

Har du i pulvret i shakern före vätskan? Då kan det fastna lite i botten när du tillför vätskan, prova därför att hälla i pulvret efter.

plexmar
2008-04-25, 17:32
Har du i pulvret i shakern före vätskan? Då kan det fastna lite i botten när du tillför vätskan, prova därför att hälla i pulvret efter.

Låter som en klok idé! Att det kunde vara så simpelt :)

He-man
2008-04-25, 17:35
I'm glad I could help! :thumbup:

Hank
2008-08-29, 17:54
Tror ni det är skadligt för något annat än plånboken att käka dp 2 - 3 gånger om dagen? Hur ofta brukar ni ta det?

Jag brukar köra 1 dl pulver, 2 dl mjölk, frusna jordubbar, hallon och blåbär. Är som en jävla drog, godare än glass, godis eller till o med riktig chokladpudding.

He-man
2008-08-29, 21:29
Det som eventuellt skulle kunna vara skadligt på sikt är i så fall sötningsmedlet och den stora mängd kalcium som man får i sig via kaseinprotein (höga doser kalcium under lång tid tycks ha vissa samband med prostatacancer hos män). Men jag tror inte att du behöver oroa dig speciellt mycket ändå. :)

AmericanDragon
2008-08-29, 21:31
Tror ni det är skadligt för något annat än plånboken att käka dp 2 - 3 gånger om dagen? Hur ofta brukar ni ta det?

Jag brukar köra 1 dl pulver, 2 dl mjölk, frusna jordubbar, hallon och blåbär. Är som en jävla drog, godare än glass, godis eller till o med riktig chokladpudding.

Varför skulle du behöva dricka det 2-3 på samma dag? Det är ett tillskott utöver din diet inte nån slags ersättare. Försök ät mat istället för dom där 2 extra shaksen! :thumbup: :thumbup:

priceless
2008-08-29, 22:20
Vad gör Double Pro för gott då? :)

Hank
2008-08-29, 22:58
Varför skulle du behöva dricka det 2-3 på samma dag? Det är ett tillskott utöver din diet inte nån slags ersättare. Försök ät mat istället för dom där 2 extra shaksen! :thumbup: :thumbup:

Nja behöver och behöver. Jag äter det som efterätt mest för att det är gott*drool* Plus att man blir biff av protein:hbang:

jenni
2008-09-13, 18:13
Jopp, det är det vi kommer att göra och jag hoppas att vi kan ha den om kanske en och en halv månad.


nu har det gått bra mycket längre än en och en halv månad *cupid*
Kommer inte de nya smakerna snart*drool*

L-Sami
2008-09-13, 19:16
Banana-Peanut är min favorit, kan bara dricka det för det är så gott :)

barreth
2008-09-16, 19:41
Har letat länge efter en Proteindrink som inte smaka blöja utan mjölk då jag är laktosintolerant och laktosfri mjölk är så satans dyrt.
Denna smakade skit med vatten man det är ju sååå god med mjölk.
Lägger en beställning till nu, får se om Banan-Peanut är ok med vatten så kan man varva med chokladen med mjölk för att lyxa till det =)

Per B
2008-09-16, 20:06
nu har det gått bra mycket längre än en och en halv månad *cupid*
Kommer inte de nya smakerna snart*drool*

+1
När kommer dom? Vill ha Double Pro med bärsmak. *drool*

Ch4rles
2008-09-16, 20:58
Smakade den för första gången idag, choklad. Väldigt gott, dock var det ungefär som jag förväntat mig på grund av den extrema hype som råder. Nästa gång ska jag nog krydda med extra kakao och kanske lite bär.

schabo-labo
2008-09-16, 23:44
Banana-Peanut är min favorit, kan bara dricka det för det är så gott :)Eller hur, den är super-duper mumsig.

zowie
2008-09-17, 09:42
Vad gör Double Pro för gott då? :)

proteinpulver från eiselt (se länk). jag äter den som pudding ibland, men tar lite extra kakao för att slipper sötningsmedelsmaken. har bara testat choklad.

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=195

AmericanDragon
2008-09-17, 12:56
Nja behöver och behöver. Jag äter det som efterätt mest för att det är gott*drool* Plus att man blir biff av protein:hbang:

Jo men du kan få i dig nog med protein från vanlig kost istället för att trycka tre stycken DP shakes varje dag. Men visst det är väl inte direkt något negativt med det förutom att det är dyrt. Men det tycker jag räcker som anledning att inte överkonsumera så mycket när det absolut inte behövs.

schabo-labo
2009-01-11, 14:42
Nya smaker på gång?

Pungis
2009-01-11, 15:41
Större påsar på gång?

Silva
2009-01-11, 17:50
Efter ha läst den här tråden så köpte jag 3 KG Double Pro chokladsmak, men jag blev faktiskt besviken. Att blanda det med mjölk och låta stå i kylen en stund blev inte alls likt chokladpudding enligt mig. Jag provade endast med double pro och en annan gång med oboy iblandat för att förbättra smaken, men icke den gången var jag värst förtjust. Att blanda med vatten i shakern och dricka blir inte heller bra, det krävs alldeles för mycket vatten för att göra 1 dl lättdrucket, konsistensen blir alldeles för tjock enligt mig.

Vad gör jag fel?

WHITEFOLKS
2009-01-11, 17:59
Antagligen har du väl större krav än vad andra har.

Doublepro är till stor del kasein vilket blir tjockare än vassle, speciellt om det får stå en stund. Lösningen är att dricka snabbare eller använda mer vätska. Kan även ersätta delar med vassle eller lägga till vassle för möjligtvis rinnigare konsistens.

frambogir
2009-01-11, 18:09
Mer tjat på gång?

Cidersson
2009-01-11, 18:54
Det var ju ett himla tjat om den här Double Pro, jag blir ju bara mer och mer sugen att inhandla ett par påsar trots att det redan står 10kg protein i köket! Nu kan jag snart inte hålla mig längre! :(

schabo-labo
2009-01-11, 21:14
Tycker också chockladen inte är såå god. Tycker peanut/banana är supermumsig däremot.

Alfred Nobel
2009-01-11, 21:35
Jag är kär i Choklad och ogillar Banana & Peanut :D

Cidersson
2009-01-11, 22:37
Eftersom det råder så delade uppfattningar om vilken smak man ska välja så får jag cäl helt enkelt ta både choklad och banana/peanut och sälja den mindre lyckade till högstbjudande helt enkelt :)

tigerofsweden
2009-01-12, 00:34
Eftersom det råder så delade uppfattningar om vilken smak man ska välja så får jag cäl helt enkelt ta både choklad och banana/peanut och sälja den mindre lyckade till högstbjudande helt enkelt :)

Risken är rätt stor att du behåller båda påsarna ;) Double pro is teh shiet *drool*

Nelli
2009-01-12, 02:40
Eftersom det råder så delade uppfattningar om vilken smak man ska välja så får jag cäl helt enkelt ta både choklad och banana/peanut och sälja den mindre lyckade till högstbjudande helt enkelt :)

Pistage m cocos smakar mumma med

Cidersson
2009-01-12, 10:22
Pistage m cocos smakar mumma med

Var du tvungen att göra det ännu esvårare för mig?! :)

schabo-labo
2009-01-12, 11:14
Jag är kär i Choklad och ogillar Banana & Peanut :D
Konstigt att man kan tycka så olika...
Pistage m cocos smakar mumma medAbsolut den är supermumsig den med.

Var du tvungen att göra det ännu esvårare för mig?! :)Det är svårt. Vilka märken har du smakat på innan som du tyckt om?

Degpekka
2009-01-12, 11:40
Var du tvungen att göra det ännu esvårare för mig?! :)

pistagen är riktigt hemsk, så fundera inte ens på den! :thumbup:

Nelli
2009-01-12, 12:43
Var du tvungen att göra det ännu esvårare för mig?! :)

hehe Kunde inte lata bli LOL

Cidersson
2009-01-12, 14:07
Det är svårt. Vilka märken har du smakat på innan som du tyckt om?

Den överlägset godaste jag smakat i proteindjungeln måste absolut vara triple whey från maxmuscle.. tyvärr har den inte gått att få tag på på hur länge som helst! :(

Nelli: Tack du onda människa! ;)

isterbuk
2009-01-13, 12:26
1dl vatten, 1dl mjölk en skopa DP Chocklad och sen en matsked kakao på det = mumma! :)

Hur går det med dom nya smakerna? Är riktigt taggad.

Fredriiik
2009-01-13, 12:34
1dl vatten, 1dl mjölk en skopa DP Chocklad och sen en matsked kakao på det = mumma! :)

Hur går det med dom nya smakerna? Är riktigt taggad.

dom nya smakerna var tydligen uppskjutna i tiden pga att dom har många andra saker som ska tas fram just nu.

wwraver
2009-01-14, 14:26
Efter att ha provat Mass FX (ej relaterat på något sätt, jämför bara smakmässigt) så smakar det mesta på sin höjd medelmåttigt. Mass FX choklad smakar som den godaste milkshake. Har en påse Double Pro Choklad hemma och ska testa ikväll, men Banana&Peanut var en liten besvikelse. Det går an, men det är knappast något jag äter till efterrätt. Smakar forfarande konstgjort och lite urvattnat trots att jag blandar med mjölk.

Men sedan kan jag knappast säga att jag skiter i att använda dem för att de inte smakar som godis, sålänge det är ät-/drickbart så duger det!

Men det är klart, Protec tar jag inte i med en tång. Kastade en hel påse med Protec Choklad... tvi.

schabo-labo
2009-01-14, 21:18
Mass FX är väl en gainer?

WHITEFOLKS
2009-01-14, 21:30
Mass Fx är en gainer ja. Har tidigare haft en väldigt mild smak men vet inte om den har ändrats.

L-Sami
2009-01-14, 21:36
Både Pistage & Cocos och Banana & Peanut är delikatesser *drool*

Alfred Nobel
2009-01-14, 21:53
Jag ska tjacka en påse Pistage i veckan och se hur pass den står sig mot favoriten choklad och besvikelsen banana & peanut :)

ravendb
2009-01-15, 11:57
Jag ska tjacka en påse Pistage i veckan och se hur pass den står sig mot favoriten choklad och besvikelsen banana & peanut :)

Den är super gooood =)

ChrisDEFC
2009-01-15, 12:06
Större påsar på gång?

funderar åxå på det eller om det finns nått erbjudande nånstans där man får mängdrabatt om man köper fler? tacksam för svar!

Rahf
2009-01-15, 12:55
Neeeeeeeej! Double Pro tog slut igår! :furious::cryout:

Måste vänta innan jag tömt antingen proteinlagret eller lagret på rage innan jag beställer nytt :MrT:.

arremannen
2009-01-15, 13:11
Efter att ha provat Mass FX (ej relaterat på något sätt, jämför bara smakmässigt) så smakar det mesta på sin höjd medelmåttigt. Mass FX choklad smakar som den godaste milkshake. Har en påse Double Pro Choklad hemma och ska testa ikväll, men Banana&Peanut var en liten besvikelse. Det går an, men det är knappast något jag äter till efterrätt. Smakar forfarande konstgjort och lite urvattnat trots att jag blandar med mjölk.

Men sedan kan jag knappast säga att jag skiter i att använda dem för att de inte smakar som godis, sålänge det är ät-/drickbart så duger det!

Men det är klart, Protec tar jag inte i med en tång. Kastade en hel påse med Protec Choklad... tvi.

WORD! Fick hem en beställning från GV på mass FX... choklad, enormt god (mjölk). Om det kommer i närheten av den smaken med vatten så är jag mer än nöjd! :hbang:

Double Pro är lite för dyr för en fattig student som jag. :em:

Maod
2009-01-15, 15:55
funderar åxå på det eller om det finns nått erbjudande nånstans där man får mängdrabatt om man köper fler? tacksam för svar!

Närmsta Caredirect butik. De har alltid ta 5 betala för 4.

fåret
2009-01-15, 19:56
WORD! Fick hem en beställning från GV på mass FX... choklad, enormt god (mjölk). Om det kommer i närheten av den smaken med vatten så är jag mer än nöjd! :hbang:

Double Pro är lite för dyr för en fattig student som jag. :em:
smakar skit rent ut sagt *mini med vatten

arremannen
2009-01-15, 21:11
smakar skit rent ut sagt *mini med vatten

Nej, testade nyss! inte lika gott men fullt godkänd och mer därtill! *drool*

jenni
2009-01-17, 17:44
jag är mest besviken på att de nya smakerna aldrig dyker upp,
orkar inte tjata längre, utan hittat en underbar ersättare, Hy-pro ! likadan konsistens (man kan alltså göra pudding på den om man vill) + att den finns i flera än 10 smaker :)

schabo-labo
2009-01-17, 18:45
jag är mest besviken på att de nya smakerna aldrig dyker upp, orkar inte tjata längre, utan hittat en underbar ersättare, Hy-pro ! likadan konsistens (man kan alltså göra pudding på den om man vill) + att den finns i flera än 10 smaker :)Japp jag håller med dig.

schabo-labo
2009-01-23, 19:17
Nån annan som brukar experimentera lite själv med att blanda de tre olika smakerna med varandra. Tog nyss 1/3 chocklad och 2/3 peanut och vips har jag en "ny" smak. Kanske inte nån revolution, men ändå lite nytt i väntan på nya spännande smaker.

Fatcan
2009-01-28, 16:08
Köpte pistage och kokos-smaken i går, den var ingen höjdare. Inte äcklig men verkligen inte god heller. Det var en lite konstigt kemisk smak plus att det kändes grynigt i munnen även fast konsistensen var helt krämig. Får bli chokladsmaken nästa gång.

AmericanDragon
2009-01-28, 21:34
vet inte om detta frågats förut men skulle uppskatta svar.

Om jag blandar och gör iordning ca 40 gram doublepro med mjölk så det blir rätt seg konsistens runt 06:00 tiden på morgonen och äter det vid 09:00 (tar med till jobbet i en liten låda), kommer proteinet bli "förstört". T ex att det oxiderar eller liknande, eller skulle t ex smaken bli konstig?

WHITEFOLKS
2009-01-28, 22:02
Det går alldeles utmärkt utan att något blir förstört.

Fredriiik
2009-01-28, 22:02
drog hem två chokladpåsar och en banana peanut, bananjordnöt va god med inte mer. Den funkar liksom. De blir bara choklad i framtiden för min del!

enraged
2009-01-29, 10:13
ska testa chokladen ikväll. vilken mjölk/pulver ratio är bra för att käka med sked?

Rahf
2009-01-29, 10:42
2dl mjölk och en dos pulver, det står på påsen.

enraged
2009-01-29, 10:50
står det inte att den fördelningen är som smält milkshake?

Hobbes
2009-01-29, 11:10
står det inte att den fördelningen är som smält milkshake?

Kör på det som står på påsen - sen med fördel kan du ställa den i kylen 10-20 minuter!

Sen avnjuter du den med sked*drool*

Rahf
2009-01-29, 11:11
Japp, kyl det i 20 minuter också så får du chokladpudding.

enraged
2009-01-29, 11:12
ja att låta den vila ett tag låter som en bra idé. min definition av smält milkshake är aningens för lös för att äta med sked men jag testar :)

enraged
2009-01-30, 08:18
mnja blev väl mer mousse än pudding vilket inte kändes helt bra av nån anledning så jag tar det nog i flytande form hellre :)

*Lina*
2009-01-30, 17:23
Kan rekommendera All Stars Hy-Pro, det är också ett kasein-protein som finns i mååånga underbara smaker! Många puddingar att välja bland *popcorn*

Pelle2
2009-01-30, 20:02
kan rekommendera all stars hy-pro, det är också ett kasein-protein som finns i mååånga underbara smaker! Många puddingar att välja bland *popcorn*

dyrt :(

tuben
2009-02-02, 10:21
Hur står sig fairings complete protein III smaker i jämförelse med double pro?
Vill bara veta vilken som är godast för behöver nått protein man kan unna sig med när man vart snel :)

enraged
2009-02-02, 15:17
mnja blev väl mer mousse än pudding vilket inte kändes helt bra av nån anledning så jag tar det nog i flytande form hellre :)

testade med skivad banan i som mellanmål idag och det blev nice. ska nog fortsätta i samma banor.

Kotten20
2009-02-02, 17:16
Banan i blir riktigt gott! Har kört på det ett tag nu faktiskt, rekommenderar ! :)

Kakskerta
2009-02-03, 18:01
Chokladen har gjort Eiselt en rikman på mig haha
Ätit den sedan våren, 4ggr varje dag.. men de smakar fortfarande lika underbart som första gången!

Kreh
2009-02-04, 10:03
Någon som vet en affär i stockholmsområdet som säljer DoublePro till ett bra pris, liknande det som finns i webshoppen här?

young_george
2009-02-04, 11:30
Nu har ni pumpat upp mig så mycket att jag måste beställa den.

Smakar det inte pudding så räkna med att jag drar kniiiiiiiven

GLC
2009-02-09, 17:17
Jag ska tjacka en påse Pistage i veckan och se hur pass den står sig mot favoriten choklad och besvikelsen banana & peanut :)

Fått chans att prova Pistage ännu? Hur var den tycker du?

MarcusB
2009-02-09, 18:19
jag köpte en påse av varje smak och började köra på "banana & peanut" för några dagar sen. konsistensen man fick med lite (~1.5dl) mjölk var ingen höjdare.

747
2009-02-09, 19:47
Jag kör med 2 dl mjölk, in i kylen en halvtimme, sen äter jag med sked. Konsistensen är perfekt för det. Smaken däremot på banan och peanut är kanske inget man direkt längtar efter.

Razorman
2009-02-09, 21:52
jag personligen gillar banan/peanut mycket bättre än choklad, tröttnade på chokladen efter 2a shaken :P hade vart sweet om det kom en ny smak - gillar eiselts prylar :-)

Pirko
2009-02-09, 23:00
Guh, man blir rätt sugen att köpa choklad smaken..
Dricker vanligt vassel nu. Vad är skillnaden på kasein och vassel protein?

Hank
2009-02-13, 16:34
Har kört på dp nu ett tag och nästan enbart kört det som pudding förut, men nu har jag börjat föredra att få i mig de snabbt och lätt och blandar det med vatten.

Problemet är att det är helt jävla omöjligt att få den klumpfri. Mår ju illa efter att ha sörplat i sig 2,5 dl choklad med massvis av småklumpar. Jag skakar för övrigt med galler med små glipor, hjälper inte.

Någon som har samma problem och tips?

isterbuk
2009-02-13, 16:39
Det är ju bara o vispa, vispa och vispa.. Brukar få min DP helt klumpfri oavsett om jag blandar den med vatten eller mjölk.

Hank
2009-02-13, 19:56
Det är ju bara o vispa, vispa och vispa.. Brukar få min DP helt klumpfri oavsett om jag blandar den med vatten eller mjölk.

Weird.. Igår stod jag och skakade till jag fick kramp i armen och sedan vispade jag även med sked, trots detta fanns det små klumpar kvar.

isterbuk
2009-02-13, 20:38
Weird.. Igår stod jag och skakade till jag fick kramp i armen och sedan vispade jag även med sked, trots detta fanns det små klumpar kvar.

Använd en visp, det kör jag med.

Hobbes
2009-02-14, 12:53
Låt den stå en stund - jag har aldrig lyckats få klumpar i min, så låter jag den stå en stund oxå!

Rocco74
2009-02-15, 19:01
Mixer/mixerstav är ganska bra mot klumpar.

Pirko
2009-02-16, 13:33
Guh, man blir rätt sugen att köpa choklad smaken..
Dricker vanligt vassel nu. Vad är skillnaden på kasein och vassel protein?

Fick aldrig nått svar. :em:
Men köpte två påsar ändå, haha.

Pelle2
2009-02-16, 13:53
Fick aldrig nått svar. :em:
Men köpte två påsar ändå, haha.

Kasein är långsammare och tas upp långsammare av kroppen samt har en tjockare konsistens, blir mer "Krämig"

Rahf
2009-02-16, 14:57
Kasein brukar generellt ha sämre smak än vassle också. Åtminstone om man går efter vad andra har sagt.

Heniin
2009-02-17, 17:39
provade dp för första gången i mitt liv idag, måste säga att jag är besviken och tyckte inte det var så gott som folk får det att framstå. Föredrar ON's protein som har mycket godare smak.

GurraGo
2009-02-22, 20:33
Har ingen större erfarenhet av kosttillskott (enbart testat Kolozzeum Pro Whey och Fairing Fast Carbs samt EAA) men igår och idag testade jag DP och det var helt klart :thumbup: . Tycker - precis som många andra - att det är som att äta chokladpudding. Synd att man komer bli ruinerad om man ska äta DP särskilt ofta...

Onigiri
2009-02-24, 17:52
provade dp för första gången i mitt liv idag, måste säga att jag är besviken och tyckte inte det var så gott som folk får det att framstå. Föredrar ON's protein som har mycket godare smak.Du blandade med mjölk då? Blir lite sämre smak med vatten tycker jag. Släng på lite yogurt också så smakar det superbra.

Heniin
2009-02-24, 19:20
Du blandade med mjölk då? Blir lite sämre smak med vatten tycker jag. Släng på lite yogurt också så smakar det superbra.

Japp blandade med mjölk.. det var okej men inte det godaste jag stoppat i mig direkt.

GLC
2009-03-02, 19:27
DP choklad = sjukt gott. Har blivit helt hooked, nästan läge att planera in en bulk så man har samvete att äta ännu mer :D

Kim Jong Il
2010-02-23, 22:34
Har det inte kommit nya smaker av Double Pro?

Varför finns de inte i Kolozzeums webshop?

Halldin
2010-02-23, 22:39
Japp blandade med mjölk.. det var okej men inte det godaste jag stoppat i mig direkt.
Använd ca. 40g pulver till 2dl mjölk, blanda ordentligt och ställ i kylen i en kvart.

Nöjet ligger ju egentligen inte i att dricka det, utan att äta det som om det vore chokladpudding.

Kim Jong Il
2010-03-15, 19:47
Har det inte kommit nya smaker av Double Pro?

Varför finns de inte i Kolozzeums webshop?

bump

isterbuk
2010-03-15, 20:20
De finns i smakerna:
DOUBLE CHOCOLATE
BANANA PEANUT
PISTACHIO & COCONUT
VANILLA DREAMS
DOUBLE STRAWBERRY

De två sistnämnda är de nyaste smakerna.

Los
2010-03-16, 11:48
De finns i smakerna:
DOUBLE CHOCOLATE
BANANA PEANUT
PISTACHIO & COCONUT
VANILLA DREAMS
DOUBLE STRAWBERRY

De två sistnämnda är de nyaste smakerna.

Har provat båda nya.

- Double Strawberry smakar väldigt syntetiskt och illa. Tycker normalt sett om syntetisk saft, typ FUN light, men detta var för mycket.
- Vanilla Dreams. Helt okej vaniljsmak. Mycket likt vanliljglass, passar utmärkt att mixa med frukt, kvarg, fil, frukt m.m.

Double Chocolate (på mjölk och extra cacao) är klart bäst (har dock ej provat de andra pga nötallergi).

creperiet
2010-03-16, 13:15
Har provat båda nya.

- Double Strawberry smakar väldigt syntetiskt och illa. Tycker normalt sett om syntetisk saft, typ FUN light, men detta var för mycket.
- Vanilla Dreams. Helt okej vaniljsmak. Mycket likt vanliljglass, passar utmärkt att mixa med frukt, kvarg, fil, frukt m.m.

Instämmer. Vad sjutton har de gjort med jordgubbssmaken??

Vaniljen har jag provat med vatten, salt och kanel. Jättegott.

machine gun
2010-03-16, 21:52
Vaniljen har jag provat med vatten, salt och kanel. Jättegott.

Salt?

creperiet
2010-03-17, 09:08
Salt?

Salt ja. Ska man nu äta något gott kan lika gärna göra det ännu godare. En smula salt till en del söta grejer gör det godare, typ choklad, kakdegar eller double pro.

Sir Anselm
2010-03-17, 14:36
Salt ja. Ska man nu äta något gott kan lika gärna göra det ännu godare. En smula salt till en del söta grejer gör det godare, typ choklad, kakdegar eller double pro.

På mitt lokala "chokladhak" så gör de en fantastisk chokladkaka med kanderade jordnötter och flingsalt *drool*

machine gun
2010-03-17, 21:56
Salt ja. Ska man nu äta något gott kan lika gärna göra det ännu godare. En smula salt till en del söta grejer gör det godare, typ choklad, kakdegar eller double pro.

Det måste jag prova! Tack!

machine gun
2010-06-30, 14:29
Jag trodde länge att vaniljsmaken var helt utom hopp (verkligen inte god som den är), men nu har jag äntligen hittat en bra mix!

1 dl double pro vanilj
2 dl mjölk
1 tsk snabbkaffepulver

Vispa ihop till pudding (vispa lite extra, så att kaffet löser sig), ställ i frysen ca 10 min och ät som vanligt. Lite café latte-känsla. Faktiskt riktigt gott! Nu slipper jag slänga påsen.

Los
2010-06-30, 15:25
1 dl double pro vanilj
2 dl mjölk
1 tsk snabbkaffepulver


Låter inte dumt, beställde nyss hem vaniljen. Skall provas!

Mitt nuvarande favoritrecept är detta:

- 40-50 gram double chocolate.
- 10 gram kakao
- 5-10 ml calvados (typ en skätt).
- snabbkaffe
- mjölk
- salt.

In i kylskåp efter ihopvispning sålklart, ibland lyxar jag till det med vispgrädde uppepå *cupid*

machine gun
2010-06-30, 16:49
Låter inte dumt, beställde nyss hem vaniljen. Skall provas!

Mitt nuvarande favoritrecept är detta:

- 40-50 gram double chocolate.
- 10 gram kakao
- 5-10 ml calvados (typ en skätt).
- snabbkaffe
- mjölk
- salt.

In i kylskåp efter ihopvispning sålklart, ibland lyxar jag till det med vispgrädde uppepå *cupid*

Det där lät verkligen inte dumt! Haha, skulle nog aldrig komma på tanken att använda sprit i proteinpulver, men å andra sidan använder man det ju titt som tätt i desserter av olika slag och det är ju mer än dessert än någonting annat. Borde kunna fungera med mörk rom också.

Los
2010-06-30, 17:53
Borde kunna fungera med mörk rom också.
Japps, funkar minst lika bra!

Haha, skulle nog aldrig komma på tanken att använda sprit i proteinpulver, men å andra sidan använder man det ju titt som tätt i desserter av olika slag och det är ju mer än dessert än någonting annat.
hehe, sant. Jag äter nästan alltid double pro som dessert för att få lite extra mättnad. Proteinet är mest en bonus :)

schabo-labo
2010-06-30, 22:46
Måste ni fresta med så mumsiga recept, nu MÅSTE jag beställa nytt och det ingår inte i min budget:cryout:

machine gun
2010-07-01, 13:59
Jag trodde länge att vaniljsmaken var helt utom hopp (verkligen inte god som den är), men nu har jag äntligen hittat en bra mix!

1 dl double pro vanilj
2 dl mjölk
1 tsk snabbkaffepulver

Vispa ihop till pudding (vispa lite extra, så att kaffet löser sig), ställ i frysen ca 10 min och ät som vanligt. Lite café latte-känsla. Faktiskt riktigt gott! Nu slipper jag slänga påsen.

Körde på samma mix, men slängde i 1-2 tsk kakao också. Riktigt gott det med. Inte helt olikt chokladsmaken, vilket passar bra eftersom min är slut.

mikaelj
2010-07-01, 14:01
DoublePro choklad med extra kakao + vatten/mjölk
Ett lager jordnötssmör
Keso/glass ovanpå.

Snickers! Omnomnom.

machine gun
2010-07-01, 14:24
DoublePro choklad med extra kakao + vatten/mjölk
Ett lager jordnötssmör
Keso/glass ovanpå.

Snickers! Omnomnom.

Har provat fast utan keso/glass. Väldigt gott.

Har du provat att spetsa pistage-kokos med kokosmjölk? Har funderat på det, men ej kommit mig för. Det borde kunna bli riktigt fint.

Musselbank
2010-07-11, 22:24
Chokladen i vatten är väl sådär, i mjölk bra mycket bättre, men jag kör nu i filmjölk - ett bruk jag inte hört mycket om! Med min übermüsli med morot i blir det riktigt bra. Det känns fint att skicka med lite fibrer och skit till maggen.

Computerman
2010-07-18, 22:47
Har kört på Double Pro under sommaren och jisses va smarrigt det är. Efter att ha testat det mesta i proteinväg så är det nog detta protein som får bära ledartröjan ett bra tag framöver. Blir till att beställa några nya smaker när man kommer hem från utlandet.

Bendermannen
2010-07-18, 22:51
Chokladen i vatten är väl sådär, i mjölk bra mycket bättre, men jag kör nu i filmjölk - ett bruk jag inte hört mycket om! Med min übermüsli med morot i blir det riktigt bra. Det känns fint att skicka med lite fibrer och skit till maggen.

Testade att ha i det i yoghurt, men det blev inte alls bra. Blev lite strävt/torrt (1 dl dp i 3 dl yoghurt) på något sätt. :(

Nible
2010-07-19, 07:07
Blandade min Double Chocolate med mjölk, lite ICA's Kvarg, kakao, en skvätt sötningsmedel och frusna bär och lät det stå i dryga halvtimmen i kylskåpet. Toppade den med lite extra sötningsströ efteråt. Hur gott som helst!

karlingen
2010-09-02, 15:44
DoublePro choklad med extra kakao + vatten/mjölk
Ett lager jordnötssmör
Keso/glass ovanpå.

Snickers! Omnomnom.

Fryser/kyler du det efteråt eller käkar du det direkt?

ajsen
2010-09-02, 17:52
Någon som har ett gott recept på Strawberry? Pulvret blandat med vatten eller mjölk smakar tyvärr väldigt illa

EiseltUK
2010-09-02, 19:14
DoublePro choklad med extra kakao + vatten/mjölk
Ett lager jordnötssmör
Keso/glass ovanpå.

Snickers! Omnomnom.

Testa extra jordnötssmör i den som heter Banana-Peanut och möjligen en gnutta salt. Har inte testat det själv ännu.

koffein_beroende
2010-09-02, 19:28
Ingen som har smaskiga bilder på era DP recept?:)

DGARD
2010-09-04, 09:13
Skulle prova choklad igår men den var slut så det fick bli banan peanut. Nu har jag inte druckit proteinpulver på en massa år men det är väl inte fantatiskt, särskilt inte med vatten.

Dock har jag en fungering om man skulle kunna blanda en drink med mjölk på kvällen o låta den stå över natten för intag till frukost eller blir den dålig?

King Grub
2010-09-04, 09:17
Förvara i kylskåp så är det inga problem.

Men är det mycket svårare att blanda den med mjölk på morgonen?

karlingen
2010-09-09, 12:35
på förpackningen står det att 1dl double pro är ca 30g.. Enligt min matvåg är det 40g.. Och nej jag vägde inte skopan tillsammans med pulvret :P

Nån mer som har märkt det här?

Tacos
2010-09-09, 14:01
Hur gör ni som har jordnötssmör i DP-drinken. Blandar ni i det efter den stått i kylen, eller blnadar ni i det direkt med DP-pulvret och sedan in i kylen?

Pungis
2010-09-09, 20:45
Var köper man det billigast? Så jäkla störande att de inte finns större förpackningar ..

Provade PISTACHIO & COCONUT för ett tag sen förresten, RIKTIGT äckligt

Vad är skillnaden mot den lite billigare Protec förresten?

Apjavel
2011-01-30, 10:47
Vad tycker ni om den här smaken Banan-Peanut? Bara tanken får det att vattnas i munnen på mig.

johanhej
2011-01-30, 11:12
på förpackningen står det att 1dl double pro är ca 30g.. Enligt min matvåg är det 40g.. Och nej jag vägde inte skopan tillsammans med pulvret :P

Nån mer som har märkt det här?

30g är antagligen opackat, medan 40g är packat.

Tacos
2011-01-30, 11:49
Vad tycker ni om den här smaken Banan-Peanut? Bara tanken får det att vattnas i munnen på mig.

Tyvärr ingen höjdare tycker jag. Smakar mest syntetisk banan. Jordnötssmaken kommer tyvärr inte fram alls.

BarbieErik
2011-01-30, 12:20
Hur är vaniljsmaken blandat med vatten?

Apjavel
2011-01-30, 12:35
Tyvärr ingen höjdare tycker jag. Smakar mest syntetisk banan. Jordnötssmaken kommer tyvärr inte fram alls.

Ok, vad synd. Då får det bli chokladen som frälst så många.

isterbuk
2011-01-30, 13:07
Jag tycker Choklad och Banan Jordnöt är dom två absolut godaste smakerna i serien :)

ThisIsTheOne
2011-01-30, 14:08
Vad tycker ni om den här smaken Banan-Peanut? Bara tanken får det att vattnas i munnen på mig.

Jag tycker inte att den smakar banan. Eller jordnöt heller för den delen.

Apjavel
2011-01-31, 14:02
Nu har jag beställt en Banan-Peanut och en Double Chocolate. Återkommer med smakrecension. Tack för era svar.

Tacos
2011-01-31, 14:43
Nu har jag beställt en Banan-Peanut och en Double Chocolate. Återkommer med smakrecension. Tack för era svar.

Blanda chokladen med mjölk och ställ in den i kylen minst 20 min. innan du tar den.
Blir helt fantastiskt god då!

Paradiddle
2011-01-31, 15:51
pudding gjort på Double Chocolate ;[]~~

Mobik
2011-01-31, 19:24
Kör just nu på Banan Jordnöt, tycker den smakar toppen. Jordnötssmaken är inte vidare framträdande som några tidigare sagt men saknar den inte, smakar jättegott ändå och den blir väldigt krämig (blandar med mjölk). Rankar den faktiskt högre än chokladen.

vicarious
2011-06-27, 10:32
Hur ser fördelningen mellan kasein och vassle ut i Double Pro?

Är det 80% kasein, 20% vassle eller 50/50?

isterbuk
2011-06-27, 11:06
80/20.

daloatf
2011-06-27, 11:17
Den är trögflytande så antar att det är 80/20

Ronn
2011-06-27, 12:12
pudding gjort på Double Chocolate ;[]~~

Japp så jäääävla gott! Blandar 3,25dl lättmjölk 2dl DP låter stå ett tag helt perfekt konsistens, käkar varje dag. :D

vicarious
2011-06-27, 12:44
Har 4 påsar DP hemma som ska testas i veckan.

Vanilla Dreams
Pistage & Coconut
Double Chocolate
Peanut & Banana

Tänkte testa med lite fluff och kanske pudding ikväll.

Någon som kan bekräfta att det är 80/20 fördelning kasein/vassle? Gärna med källhänvisning av något slag :D Jag vet inte varför men jag har fått för mig att det finns något pulver som har 50/50 fördelning men jag vet inte vilket det är.

Tacos
2011-06-27, 13:33
Har 4 påsar DP hemma som ska testas i veckan.

Vanilla Dreams
Pistage & Coconut
Double Chocolate
Peanut & Banana

Tänkte testa med lite fluff och kanske pudding ikväll.

Någon som kan bekräfta att det är 80/20 fördelning kasein/vassle? Gärna med källhänvisning av något slag :D Jag vet inte varför men jag har fått för mig att det finns något pulver som har 50/50 fördelning men jag vet inte vilket det är.

Är ju ett isolerat helmjölksprotein = 80/20 kasein/Vassle

http://www.eiselt.se/tools/DoublePro.htm

vicarious
2011-06-27, 13:43
Är ju ett isolerat helmjölksprotein = 80/20 kasein/Vassle

http://www.eiselt.se/tools/DoublePro.htm

Jag ser ingenting där som bekräftar det. Bara för att det står "helmjölksprotein" så betyder väl inte det per automatik 80/20? Jag vet att det är så fördelningen ungefär ser ut i mjölk men ändå.

Tacos
2011-06-27, 13:44
Kolla här: http://*******.nordevik.se/Webshop/index.php?manufacturers_id=10&osCsid=9465ece58d0f08872c1fbace67504982

vicarious
2011-06-27, 13:45
Kolla här: http://*******.nordevik.se/Webshop/index.php?manufacturers_id=10&osCsid=9465ece58d0f08872c1fbace67504982

Dude, dat dere link not workking.

Tacos
2011-06-27, 13:46
Shit får inte till länken. Du får helt enkelt lita på mig :)

vicarious
2011-06-27, 13:47
Shit får inte till länken. Du får helt enkelt lita på mig :)

Jag googlade och tror jag hittade din länk men hittade ingen info om fördelningen ändå.

Nevermind jag hittade.

Tacos
2011-06-27, 13:51
http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=353&pictureid=2114

Är det okej som källa?

Tacos
2011-06-27, 13:54
Sorry, blev lite liten bild. Nu går det troll i det här

vicarious
2011-06-27, 13:55
http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=353&pictureid=2114

Är det okej som källa?

Det var just den jag hittade alldeles nyss :)

Duger egentligen inte som regelrätt bekräftelse men varför skulle någon ljuga om något sånt. Jag får lita på det :)

Tacos
2011-06-27, 13:57
Det var just den jag hittade alldeles nyss :)

Duger egentligen inte som regelrätt bekräftelse men varför skulle någon ljuga om något sånt. Jag får lita på det :)

Håller med, inte den bästa källan kanske.
Föreslår att du mailar Eiselt. Gjorde det när jag ville få reda på hur mycket aspartam det var i deras proteinpulver. Fick svar snabbt vill jag minnas.

vicarious
2011-06-27, 13:57
Håller med, inte den bästa källan kanske.
Föreslår att du mailar Eiselt. Gjorde det när jag ville få reda på hur mycket aspartam det var i deras proteinpulver. Fick svar snabbt vill jag minnas.

Jag vill minnas att jag redan gjort det man kan inte hitta något svar i min inbox :Virro Jag har fått svar på min fråga iaf, tack.

vicarious
2011-06-27, 19:29
Gjorde fluff på Double Chocolate ikväll. Den var riktigt god, smaken påminner väldigt mycket om sån chokladpudding som man gör av pulver.

Fluffet avnjöts med 38%-ig vispgrädde :eating:

Maod
2011-06-27, 19:53
Har 4 påsar DP hemma som ska testas i veckan.

Vanilla Dreams
Pistage & Coconut
Double Chocolate
Peanut & Banana

Tänkte testa med lite fluff och kanske pudding ikväll.

Någon som kan bekräfta att det är 80/20 fördelning kasein/vassle? Gärna med källhänvisning av något slag :D Jag vet inte varför men jag har fått för mig att det finns något pulver som har 50/50 fördelning men jag vet inte vilket det är.

Andra sidan i den här tråden :naughty:

DoublePro innehåller sk total milk protein så det är den naturliga fördelningen mellan kasein och vassle, dvs cirka 80 : 20. Protec däremot innehåller ca 75 : 25.

vicarious
2011-06-27, 20:08
Andra sidan i den här tråden :naughty:

Haha där ser man =)

Ronn
2011-06-27, 20:21
Gjorde fluff på Double Chocolate ikväll. Den var riktigt god, smaken påminner väldigt mycket om sån chokladpudding som man gör av pulver.

Fluffet avnjöts med 38%-ig vispgrädde :eating:

Prova bara mjölk iställe för fluffa, blir jäkligt bra bara det. :thumbup:

exnm
2011-06-27, 21:55
Prova bara mjölk iställe för fluffa, blir jäkligt bra bara det. :thumbup:

Testade själv det idag. Mycket gott:hbang:
Synd bara att det var den sista av Choklad jag hade hemma, testade med jordgubb men det var tyvärr ingen hit att göra pudding av *cry*

Toppis
2011-12-05, 14:19
Pistage & Coconut
Peanut & Banana

Hur är dessa som fluffprotein?

vicarious
2011-12-06, 11:23
Pistage & Coconut
Peanut & Banana

Hur är dessa som fluffprotein?

Som alla andra kaseinprotein med 80/20 fördelning. Pistagesmaken är väl ingen höjdare dock tycker jag. Peanut & banana är god, gärna med en gnutta salt i.

Toppis
2011-12-07, 09:08
Synd, älskar kokos nämligen men det blir nog att testa en Peanut & banana iaf med nästa beställning.

Hajp
2011-12-22, 16:48
Efter att ha läst genom tråden sitter jag här nu med en påse double chocolate.
This better be good!!

Sheogorath
2011-12-22, 16:59
Efter att ha läst genom tråden sitter jag här nu med en påse double chocolate.
This better be good!!

Kolla i tråden ->Sheo gör saker med druvsocker<- (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=171595) för recept på varm choklad med double pro! :thumbup:

Double Pro är för övrigt en gudagåva till mänskligheten. Nästan i klass med Pepsi Max.

Hobbes
2011-12-22, 17:45
Efter att ha läst genom tråden sitter jag här nu med en påse double chocolate.
This better be good!!

Låter som du gick på Hajp:en:D

EiseltUK
2011-12-23, 23:49
Kolla i tråden ->Sheo gör saker med druvsocker<- (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=171595) för recept på varm choklad med double pro! :thumbup:

Double Pro är för övrigt en gudagåva till mänskligheten. Nästan i klass med Pepsi Max.

Måste nog instämma. :D

TheIsh
2012-05-14, 15:04
Prova bara mjölk iställe för fluffa, blir jäkligt bra bara det. :thumbup:
Skaka det i en shaker då eller? Folk pratar om att det blir en tjock konsistens som chokaldpudding.. Hur gör man det utan visp? :confused:

Erik_Hellström
2012-05-14, 15:10
Skaka det i en shaker då eller? Folk pratar om att det blir en tjock konsistens som chokaldpudding.. Hur gör man det utan visp? :confused:

Häll 2dl mjölk i en liten skål/tallrik, i med 30g pulver och rör runt med gaffel/visp/finger/whatever (löser sig väldigt lätt...)

In i kylen 15-20 min, och du har en chokladpudding (förutsatt chokladsmak, doh) som står i smakrelation med vilken chokladpudding som helst, fast består i princip av bara protein.

King Grub
2012-05-14, 15:12
Hur gör man det utan visp? :confused:

Det är kasein. Kaseinets egenskap är just att det koagulerar.

TheIsh
2012-05-14, 15:25
Ahh, tack gubbar (och Grubar).

j0nisch
2014-08-16, 20:13
Extremt god chokladpudding av detta protein, har dock märkt att smaken är aningen pulvrig, något tips på att bli av med det? Mer mjölk för det eller?

EiseltUK
2014-08-16, 22:52
Extremt god chokladpudding av detta protein, har dock märkt att smaken är aningen pulvrig, något tips på att bli av med det? Mer mjölk för det eller?

Det är bara att blanda drinken och vänta en liten stund så brukar konsistensen bli bra. DP är inte speciellt känslig för olika mängd vätska.

Jimmy20
2014-08-17, 08:56
Häll 2dl mjölk i en liten skål/tallrik, i med 30g pulver och rör runt med gaffel/visp/finger/whatever (löser sig väldigt lätt...)

In i kylen 15-20 min, och du har en chokladpudding (förutsatt chokladsmak, doh) som står i smakrelation med vilken chokladpudding som helst, fast består i princip av bara protein.


Satan var gott de var!*drool*

wierdo
2014-08-17, 18:48
Är det någon som dricker sin DP i shake och kan rekommendera det? Eller är det pudding och liknande som gäller för de flesta? :)

Grazzafukkinrazzi
2014-08-17, 19:41
Är det någon som dricker sin DP i shake och kan rekommendera det? Eller är det pudding och liknande som gäller för de flesta? :)

Den är god att dricka men vore slöseri att inte göra pudding på den ;)

Sheogorath
2014-08-17, 20:07
Är det någon som dricker sin DP i shake och kan rekommendera det? Eller är det pudding och liknande som gäller för de flesta? :)

Dricker.

EiseltUK
2014-08-18, 23:15
Föredrar nog också att dricka men utblandad med ganska lite vätska för att få en krämig konsistens.