handdator

Visa fullständig version : Anger management?


Lellan
2007-10-26, 22:34
Vilket sätt är sundast, effektivast - ja i ditt tycke bästa sättet att hantera ilska på? *popcorn*

(ja, jag måste ha en rubrik på utrikiska för det låter ju asballt)

regus
2007-10-26, 22:36
1. Räkna till tio och var tyst en stund

2. Släpp ut det.

Petf
2007-10-26, 22:38
smäll närmsta individ du stör dig på

Tricklev
2007-10-26, 22:39
Att släppa ur det är väll en sådär idé, och gör man det ska det vara under kontrollerade former. Forskningen har redan kartlagt att personer som "släpper ut det" också har lättare att släppa ut det igen, och återigen, det är mao inte bra att släppa ut det för ofta.


Edit: Eller så gör man som coola tonåringar ifrån klippan, det är extra status om du tar en cigg efteråt, helst ska du spotta, och sparka på personen så fort du har fått ner personen på marken.

JustinCredible
2007-10-26, 22:48
Släppa ut det är det sämsta man kan göra iaf. Då vänjer man bara kroppen och sinnet vid att ilskan ska få ta plats och bli en accepterad del av dig. Man ska försöka ersätta ilskan med någon annan känsla när den kryper på. Att räkna till tio är ju en klassiker. Kul hur jag sitter och skriver det här och samtidigt skriker könsord åt mitt sega modem.

Se Pen&Tellers Bullshit - Anger Management

raQblad
2007-10-26, 22:54
Släppa ut det är det sämsta man kan göra iaf. Då vänjer man bara kroppen och sinnet vid att ilskan ska få ta plats och bli en accepterad del av dig. Man ska försöka ersätta ilskan med någon annan känsla när den kryper på. Att räkna till tio är ju en klassiker. Kul hur jag sitter och skriver det här och samtidigt skriker könsord åt mitt sega modem.

Se Pen&Tellers Bullshit - Anger ManagementVad är det för fel med att släppa på det, egentligen? Allt måste få sin plats, även ilska. Tror inte man mår bättre som person om man bara trycker ner ilskan istället.
Release your anger!

JustinCredible
2007-10-26, 22:59
Vad är det för fel med att släppa på det, egentligen? Allt måste få sin plats, även ilska. Tror inte man mår bättre som person om man bara trycker ner ilskan istället.
Release your anger!

Jo alltså det gäller väl mest sånna som har problem med sin ilska. Klart man inte ska hålla inne det jämt om nåt går åt helvete
kBVmfIUR1DA

Lellan
2007-10-26, 23:07
Jo alltså det gäller väl mest sånna som har problem med sin ilska. Klart man inte ska hålla inne det jämt om nåt går åt helvete
galen tysk

Jösses. Det är uppenbarligen inte arg jag är. Oglad kanske?
:confused:

ErikWrestlingFreaket
2007-10-26, 23:32
Hur är det då när det gäller kampsport? Borde inte det utlösa och göra folk mer aggressiva?

tjabon
2007-10-26, 23:41
Om man är en sund, normalfungerande person
med normal arbete och normal familjesituation,
så borde man inte alltför ofta hamna i situationer som
genererar extrem aggresivitet/ilska.

Annars är det ju en bit av uppfostran att lära sej hantera
sådant. Det viktiga i sådana situationer är ju att alltid hålla
en öppen och levande dialog.

Har man däremot en medicinsk diagnos / kemisk obalans,
ja, då är det väl bara till att äta piller.

raQblad
2007-10-26, 23:42
Hur är det då när det gäller kampsport? Borde inte det utlösa och göra folk mer aggressiva?De flesta kamsporter lär väl även ut disciplinen att använda den också. T.ex försvarskampsporter, är ju inte gjorda för att attackera folk...dock går det ju.

regus
2007-10-26, 23:42
Hur är det då när det gäller kampsport? Borde inte det utlösa och göra folk mer aggressiva?

Kampsport gör folk mer benägna att slåss.. Tror jag då.

mats-
2007-10-27, 00:07
1. Räkna till tio och var tyst en stund

2. Släpp ut det.

+1

Rahf
2007-10-27, 00:22
De flesta kamsporter lär väl även ut disciplinen att använda den också. T.ex försvarskampsporter, är ju inte gjorda för att attackera folk...dock går det ju.

Kampsport gör folk mer benägna att slåss.. Tror jag då.

Samtidigt så funkar det som en katalysator för att folk ska få ut sina aggressioner. Hockey är ett praktexempel på hur lugna beskedliga människor tar ut sina innersta demoner när de spelar.

joriice
2007-10-27, 00:23
Kampsport gör folk mer benägna att slåss.. Tror jag då.

Har du någon erfarenhet av kampsport, annars - vad grundar du det på? :confused:

PowPow
2007-10-27, 00:33
Har du någon erfarenhet av kampsport, annars - vad grundar du det på? :confused:

Det finns en del som håller med regus.
Martin Ingvar, professor i neurofysiologi vid Karolinska institutet, bland annat:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=598107&previousRenderType=2

Jag vet inte om det stämmer eller ej, men jag tyckte mig bli mer våldsam av att träna kampsport.
Edit: Inte av samma anledning som Invar framför dock. Jag började snarare se susningen i att slåss.

regus
2007-10-27, 00:38
Har du någon erfarenhet av kampsport, annars - vad grundar du det på? :confused:

Ja, jag har erfarenhet av kampsport.

plussettar powpows "susningen i att slåss"

Frida.B
2007-10-27, 01:14
kBVmfIUR1DA

Been there:D

Psychological
2007-10-27, 05:26
När jag är riktigt förbannad / ledsen så tycker jag jobbet är bra att använda sig av för att lugna ner sig.. Det är oxå riktigt bra medicin om det strular mycket och man måste slita hund och t.e.x hoppa över lunchen.. Man glömmer bort sina privata problem för en stund och bara kör på som en galning på jobbet..

joriice
2007-10-27, 05:52
Det finns en del som håller med regus.
Martin Ingvar, professor i neurofysiologi vid Karolinska institutet, bland annat:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=598107&previousRenderType=2

Jag vet inte om det stämmer eller ej, men jag tyckte mig bli mer våldsam av att träna kampsport.
Edit: Inte av samma anledning som Invar framför dock. Jag började snarare se susningen i att slåss.

Okej, jag vet inte hurvida typen av kampsport har någon inverkan på faktorer av våldsamhet-även utanför träningen,

Men jag skulle kunna förstå om säg t.ex. boxare ger folk på käften ute på gatan oftare än säg en kungfu-utövande

Alltså, moralen inom sporten tror jag spelar en stor roll, inte själva striden/kampen som många verkar tro.

dessbee
2007-10-29, 00:23
God sömn :sleep:, motion och stresskontroll är bra för humöret och impulskontrollen.

Alltid bra att kunna behärska sig... tycker oftast det är pinsamt när jag tappar humöret över saker man skrattar åt två timmar senare.

jwzrd
2007-10-29, 00:25
Andra, alltså sådana som har hett temperament, brukar säga att styrketräning fungerar bra. Styrkelyft kanske? Men... du får fråga någon som lätt blir arg.

bear.flowertwig
2007-10-29, 01:30
Vissa avreagerar sig tydligen genom att svära något helt otroligt:

http://www.youtube.com/watch?v=-6E2S16MoaE

:laugh:

stevebc
2007-11-01, 19:06
På tal om anger management:

http://www.youtube.com/watch?v=dmOq9DN4Jmo

Till slut brister det :hbang:

Chris
2007-11-01, 19:35
På tal om anger management:

http://www.youtube.com/watch?v=dmOq9DN4Jmo

Till slut brister det :hbang:

Hahahahah :D

egge
2007-11-01, 19:54
På tal om anger management:

http://www.youtube.com/watch?v=dmOq9DN4Jmo

Till slut brister det :hbang:

Följde lite related videos till den och efter 2-3 st kom denna:

JmFYzyOZFbU&NR=1
*flex*