handdator

Visa fullständig version : Fartberoende, tips på saker!


simpan
2007-10-26, 19:09
Har alltid gillat fart väldigt mycket och ibland blir det svårt att hålla hastigheten när man kör bil *whistle*. Tycker det är så jävla skönt med adrenalin kicken man får ;). Skulle gärna vilja tillfredställa fartbehovet med något lagligt och roligare! :)

Någon som har några tips på vad man kan prova på?

Prankie
2007-10-26, 19:14
Fallskärm och bungy tillhör väl standard. :)

mela
2007-10-26, 19:14
Sån streetrace som är laglig? :MrT:

egge
2007-10-26, 19:16
Downhill-cykling kanske?
Finns ju dom som åker skidor och försöker nå så hög hastighet som möjligt.
Banracing?

Fart är kul, tur att jag har en gammal skruttig saab som vibrerar satan när man kommer upp i 150. ;)

bertbert
2007-10-26, 19:17
På sturup finns det go-karts som kräver körkort och gör 200 knyck. Kanske vore nåt?

Edit: kanske finns något liknande närmare Ume....

simpan
2007-10-26, 19:20
Sån streetrace som är laglig? :MrT:

Då måste man ju ha en bra och snabb bil! Tyvärr har jag inte det :( .

Gokart har jag funderat på, men kostar så jävla mycket för typ 7minuters körtid...

HajduMan
2007-10-26, 19:22
bilspel med rattkontroll och gaspedal, fan de blev jag själv sugen på nu

Jax
2007-10-26, 19:24
Skeleton

coxie
2007-10-26, 19:32
Motorcross fungerar bra för mig.

Baan
2007-10-26, 19:37
MC-kort ffs. Ja, och en MC också då.

Versus
2007-10-26, 20:02
MC-kort ffs. Ja, och en MC också då.

Fast då blir det väldigt lätt väldigt olagliga farter... *whistle*


Jag cyklade downhill förut, jäkla kick att dundra fram i skogen och köra på hopp och grejor. Tappade dock intresset.

Annars så skidåkning, lite begränsat om man inte bor på någon skuta dock :/


Bilspel tex GTR 2 eller det där man kör runt på Hawaii är rätt tillfälligt bra för att få leka av sig lite.

Me_Myself
2007-10-26, 20:02
Uteridning i full fart. Gärna med lite små terränghinder på vägen :thumbup:

simpan
2007-10-26, 20:06
bilspel med rattkontroll och gaspedal, fan de blev jag själv sugen på nu

Mjo, har redan en xbox 360 med ratt och blir nog lite Dirt ikväll :). Men är ändå inte "riktig" fartkännsla...

HookersUnited
2007-10-26, 20:08
Skoter.

HajduMan
2007-10-26, 20:18
ok ett tips till då, liseberg

Börje H
2007-10-26, 20:20
Skoter.

+1000
Gärna 1000 cc också :D
Få landgående fordon med sådan acceleration :hbang:

simpan
2007-10-26, 20:28
+1000
Gärna 1000 cc också :D
Få landgående fordon med sådan acceleration :hbang:

^^ Har redan en skoter men finns ju ingen snö och är inte säker på det blir så bra vinter här "nere" i Umeå. Ska sälja skotern vilket fall som helst. Förhoppningsvis kommer det massor av snö så man kan köra mer än de två gånger som det blev förra vintern.

Fartman
2007-10-26, 21:45
+1000
Gärna 1000 cc också :D
Få landgående fordon med sådan acceleration :hbang:

Ja fyfan, premiärturen med skotern brukar vara en kamp för att undvika att göra ner sig medans man glatt gasar på och på nytt upptäcker vilket sjuhelvetes tryck det är i maskinerna. Och då har jag fan ändå en 15år gammal skoter med en hyfsat liten motor (536).

christian
2007-10-26, 21:58
En riktigt snabb båt ger grymma fartkänslor. Alt en låg, öppen, snabb, bil.

Dock kör jag själv MC numera och jag tycker inte att det finns något som slår snabba, svepande, svängar på små landsvägar i hög hastighet, vad gäller fartkänsla.

Kom på mig själv häromdan med att tänka: "jag vågar köra 200 km/h på smala vägar ute på en åker, men jag är för feg för att köra all out i skidbacken, vad är det för fel på mig?".

viktore
2007-10-26, 22:05
ta en gammal rostig barnvagn, knalla upp på en backe och njut av åkturen nerför.
så gjorde jag och min kära vän guraan back in the days.

simpan
2007-10-26, 22:07
Ja fyfan, premiärturen med skotern brukar vara en kamp för att undvika att göra ner sig medans man glatt gasar på och på nytt upptäcker vilket sjuhelvetes tryck det är i maskinerna. Och då har jag fan ändå en 15år gammal skoter med en hyfsat liten motor (536).

Stämmer fan exakt! Första turen känns det som det går 200km/h! Sedan kommer verkligheten ikapp tyvärr...

flesh
2007-10-26, 22:17
Jag är också ett speedfreak med blyfot. Har spelat en del bilspel med ratt och pedal och det ger en liten kick i ungefär en vecka, sen är man tillbaks på ruta ett :P

Downhill cykling har nämnts, men det är ju ganska..ekonomiskt krävande, skulle jag villja säga.

Vet inte riktigt hur umeå ser ut som stad, men mitt tipps är att skaffa en o.k hojj och börja köra runt i staden. Hitta nerförsbackar med snäva kurvor osv. Se till att bromsarna tar ;) Gör en rutt. Kombinera motion med fartkick.

Tevespel i all ära, men den riktiga kicken kommer inte om man inte riskerar sin hälsa ;)

Jazen
2007-10-26, 22:52
som sagt åka bana med rätt bil är svårt att slå!! känslan då man kommer ut från en kurva o känner att baken släpper lite men ändå kontrollerad är rysligt :D
Men när bilen är avställd under vinter åkte jag och köpte en 42" lcd tv med ratt och pedaler, stolen får jag om några veckor, det är störtskönt o spela forza 2 på så stor tv, grym känsla =D
http://i20.tinypic.com/24kw5ew.jpg

simpan
2007-10-27, 00:14
Vad har du beställt för stol och vad kostar den? :O Är jävligt sugen på skaffa en till Forza jag med :). Tvivlar bara att morsan blir så glad om en fet stol ska stå framför hennes 42" plasma...

Jazen
2007-10-27, 01:12
jag beställde nå Peter solberg edition stol från komplett.se , kolla in det är så jääääkla skoj...säg till morsan att det är billigare att krocka i spelet än irl =D

Baan
2007-10-27, 08:55
Fast då blir det väldigt lätt väldigt olagliga farter... *whistle*


Jag cyklade downhill förut, jäkla kick att dundra fram i skogen och köra på hopp och grejor. Tappade dock intresset.

Annars så skidåkning, lite begränsat om man inte bor på någon skuta dock :/


Bilspel tex GTR 2 eller det där man kör runt på Hawaii är rätt tillfälligt bra för att få leka av sig lite.

Ingen som säger att du måste åka på allmän väg. Sen är det ju bättre fartkänsla även om man är laglig ;)

stridis
2007-10-27, 10:27
Då måste man ju ha en bra och snabb bil! Tyvärr har jag inte det :( .


Folkrace då? Inte en enorm fartsensation men kul sägs det.(Ville bara nämna sporten.)

Imni
2007-10-27, 10:42
Lider av samma "problem" men jag har insett min begränsning och låter beroendet styra;) Inge bra men tro mig, mina försök att hålla begränsningen har varit många och alla har slutat dåligt. Att det ska vara så svårt:S Varje gång jag sitter bakom ratten blir det "bly-högerfoten".

RösböJunior
2007-10-27, 19:33
hur menar du?.

Gillar du höga hastigheter?

Eller vad jag tror eftersom de är vanligt bland lite omogna normala ungdomar;)
att du kör "sportigt" (enligt dig sj) typ häftiga accelerationer,bromsningar mm?

(och sen vad det beror på vet juh inte vi,stress,ful ovana? )

= kör gokart,streetrace,gärna med 2jul för mer fartkänsla

simpan
2007-10-27, 19:37
hur menar du?.

Gillar du höga hastigheter?

Eller vad jag tror eftersom de är vanligt bland lite omogna normala ungdomar;)
att du kör "sportigt" (enligt dig sj) typ häftiga accelerationer,bromsningar mm?

(och sen vad det beror på vet juh inte vi,stress,ful ovana? )

= kör gokart,streetrace,gärna med 2jul för mer fartkänsla

Haha :D. Gillar mest när det går fort. Bilen är inte så sportig av sig så blir inte så sportig körning även om man försöker...