handdator

Visa fullständig version : Sajco försöker dra sig uppåt


SajCo
2007-10-26, 15:15
Hej hej allihopa :) , hehe det är här är min tredje journal... slutat skriva i dom andra för det känns bättre att starta med en helt ny med nya mål :) har tränat sen ungefär juni, då jag i slutet av sommarlovet bestämde mej för att gå ner lite i vikt, så jag minskade från 73 till 66kg ungefär , förlorade en del muskler :/... annars så har jag aldrig hållt på med nån form av sport eller styrketräning innan, så vrålstark är man ju inte som dom flesta av er :em: ... iallafall så jag har boxats nu i ungefär 4 månader och små gymmat lite, och nu så tyckte jag det var dags att sätta nån ribba så man kommer igång lite.

Info
Ålder: 16
Vikt: ca 69 kg morgonvikt
Längd:180cm

Mitt mål till december:
70kg bänk
Marklyft vet jag inte riktigt vad jag ska sätta för mål , men det får jag fylla i nästa vecka.

jag kör på 5 träningar i veckan:

Måndag Boxning
Tisdag Gym
Onsdag Gym
Torsdag Boxning
Fredag Vila
Lördag Gym
Söndag Vila

Bilder får jag väl lägga upp med ^^, :
http://pici.se/thumbs/t_pOJPXXEMO.gif (http://pici.se/p/pOJPXXEMO)

SajCo
2007-10-27, 17:39
Dagens pass Triceps, Ben/vader :
Liggande tricepsextention : 20kg*8 3set
Hantel bakom nacke: 16kg*8 3set
Smal Bänkpress: 50kg*8 3set

Ben:
Benpress
90x8
100x8
110x8

(Nån maskin som jag inte kommer ihåg namnet på, man trycker ihop benen iallafall):
80x8 3set

Sittande Lårcurl:
70x8 3set

Benspark:
70x8 3set

Vadpress i benpressmaskinen:
110x8 2set

Övrigt:
Passet gick bra idag , ensam på gymmet idag :) känndes som man kunde pusta ut och låta som en best idag och köra järnet :P... Dock när jag skulle pressa dom sista benpressen så fick jag ont i huvudet :S , men det gick över fort...

SajCo
2007-11-04, 10:25
Tänkte att jag skulle köra enbart gym den kommande veckan nu , har stukat tummen så boxning läre väl icke bli :/ Jag har tänkt på det , vart fan är min träningsvärk :( ? borde man inte vara lite mör i armarna nuförtiden...

Zibbe
2007-11-04, 10:41
Jävlar du! Skillnaderna på bilderna var redigt bra du ;) Grattis! Schyssta benpressar! Ta gärna en kik i min journal om du har lust, vi verkar nästan sitta i samma sits du och jag. :thumbup:

SajCo
2007-11-04, 15:52
Jävlar du! Skillnaderna på bilderna var redigt bra du ;) Grattis! Schyssta benpressar! Ta gärna en kik i min journal om du har lust, vi verkar nästan sitta i samma sits du och jag. :thumbup:

hehe tack tack :) kul att det är nån som skriver ... Javisst , ska kicka in lite då och då och se hure går för dej ;)

Dagens pass blir lite motion 20-30 minuter, dags o svettas :hbang:

SajCo
2007-11-07, 00:00
Har bestämt mig att ändra mitt bänkmål :P då jag testkörde 70kg... och det gick ganska så , körde 70x5... så ändra får jag nog göra :P... 80 nya målet ^^, !

SajCo
2007-11-07, 00:02
Måndag: Bröst + Biceps
Onsdag: Ben
Fredag: Rygg + Axlar
Söndag: Triceps + Mage + Vader

Blir det nya upplägget för kommande veckor :)

Nimille
2007-11-12, 16:47
Update?

SajCo
2007-11-12, 16:50
Update?

hehe ja det kommer idag/ikväll... dagens pass blir biceps bröst.
jag glömmer bort att skriva upp här ;), roligare och skriva med jämna mellanrum när man har ökat i vikterna lite... men det kommer *popcorn*

Zibbe
2007-11-12, 19:31
Attan! :P fan vad alla springer om mig nu då! Mitt mål till vecka 5 är att klara fem reps på 70kg :) Ska köra på som in i h*lveta och jag förväntar mig att du gör detsamma :):hbang:

SajCo
2007-11-15, 20:35
Körde ju bröst/biceps i måndags... Testade då på peck deck, blev väldigt förvånad för jag tänkte lite på skoj att ja skulle ta och maxa 120... Och ja, jag körde 6x3 inga svårigheter. Nu är frågan vad det är för viktenhet :S. Technogym är det som gjort maskinen , och med tanke på att det står instruktioner på den på svenska vore det väl lite idiotiskt att använda pounds ist för kg på en svensk maskin. Jag ska bannimej fråga gymägaren imorgon...

Imorgon blir det rygg/axlar , längtar så mycket att jag biter sönder mina naglar ;)

SajCo
2007-11-19, 20:38
http://pici.se/p/cuLeBgEwt

en bild från dagsformen -_-

SajCo
2007-11-19, 20:40
Körde ju bröst/biceps i måndags... Testade då på peck deck, blev väldigt förvånad för jag tänkte lite på skoj att ja skulle ta och maxa 120... Och ja, jag körde 6x3 inga svårigheter. Nu är frågan vad det är för viktenhet :S. Technogym är det som gjort maskinen , och med tanke på att det står instruktioner på den på svenska vore det väl lite idiotiskt att använda pounds ist för kg på en svensk maskin. Jag ska bannimej fråga gymägaren imorgon...

Imorgon blir det rygg/axlar , längtar så mycket att jag biter sönder mina naglar ;)

det var kg :hbang:

SajCo
2007-11-25, 13:22
hej o hå, nu har jag missat 2 träningspass , har fått den såkallade vinterkräksjukan och min kost är åt helvete. har haft den sen i torsdags tills idag (söndag), nu är jag mest lite förkyld och halsont. så jag hoppas att jag kan köra hårt på onsdag. har gått ner från 74 kg till 69 kg , kollade vikten idag på morgonen. :(

SajCo
2007-12-22, 12:21
kommer med lite stats nästa vecka, har inte orkat skriva här på ett tag nu. nu ska det bli fint med lite frulle CIAO ! :hbang:

SajCo
2008-01-26, 01:57
http://pici.se/thumbs/t_UkZlKhfse.gif (http://pici.se/p/UkZlKhfse)

en liten då och nu bild...

Mushan
2008-01-27, 13:46
http://pici.se/thumbs/t_UkZlKhfse.gif (http://pici.se/p/UkZlKhfse)

en liten då och nu bild...

Nice. ;) Du ser mycket större ut nu, fina ökningar! Skrattade lite åt poseringen "då". :D

Mushan
2008-01-27, 13:52
Förresten hur funkar det att träna 5ggr/veckan + bulk? Funderar också på att börja på boxning. Du lär få att rejält? :)

SajCo
2008-01-27, 22:23
Nice. ;) Du ser mycket större ut nu, fina ökningar! Skrattade lite åt poseringen "då". :D

hahaha mjo poseringen är riktigt komisk "då" :P den får ja be om ursäkt för ... ja vet inte vad ja höll på med ...

SajCo
2008-01-27, 22:27
Förresten hur funkar det att träna 5ggr/veckan + bulk? Funderar också på att börja på boxning. Du lär få att rejält? :)

jag boxas inte längre :/ eller för tillfället... skadade min tumme, stuckade den sen efter det så har den inte varit sig lik smärtan sitter där . funderar på att gå till läkare. men iafall just då så funkade det bra tyckte jag! boxningen är skitkul ;)

yaska
2008-01-27, 22:40
Riktigt bra muskulära ökningar! Kör på i samma tempo så är du snart riktigt grov! :D :thumbup:

SajCo
2008-01-27, 23:34
Riktigt bra muskulära ökningar! Kör på i samma tempo så är du snart riktigt grov! :D :thumbup:

tack tack :) ! alltid kul med komplimanger , det peppar en :) !

SajCo
2008-01-28, 19:09
Dagens pass Bröst/biceps:

Biceps:
Hantelcurl 2x6 20kg 1x6 18kg
Scottcurl 3x6 20+stång
Cablecurl 3x6 17,5kg

Bröst:
Bänkpress 3x5 75kg ( Gick väldigt bra , fick lite hjälp på sista , var helt slut i armarna efter biceps övningarna )

Peckdeck 3x6 75-80kg ( jag nämnde att jag kunde ta 120 kg i den förut , men jag tror inte jag hade helt kontakt med brösten så jag tar den lite lugnt i denna och försöker få riktigt bra kontakt ist, man ska inte vara så viktkåt ;) )

Cable cross over 3x6 17,5 kg (denna e riktigt god, blir helt slut i denna känner jag).

Övriga kommentarer:
Dagens pass var nog ett av dom bästa på väldigt länge :) riktigt nöjd! nästa pass Onsdag , då blire ben !.

Mushan
2008-01-28, 20:08
jag boxas inte längre :/ eller för tillfället... skadade min tumme, stuckade den sen efter det så har den inte varit sig lik smärtan sitter där . funderar på att gå till läkare. men iafall just då så funkade det bra tyckte jag! boxningen är skitkul ;)

Okej, trevligt :D. Ska nog testa i veckan då. Denna journalen sak även följas!

SajCo
2008-02-06, 09:36
Jag funderar på om jag ska deffa bort några kilon... sisådär 5-6 kilo till sommaren. men jag vet inte än >_< känner mej tjock runt midjan , speciellt röven.

troot
2008-02-06, 16:01
Jag funderar på om jag ska deffa bort några kilon... sisådär 5-6 kilo till sommaren. men jag vet inte än >_< känner mej tjock runt midjan , speciellt röven.

Tror inte du behöver deffa så mkt ^^ Hur runt är du runt midjan där du är som smalast och tjockast?. Med tanke på att du typ är i samma vikt klass som mig lär det nog räkna med ca 3-6 veckor för att vara fit inför sommaren. Beror väll på att man känner sig lite tjock för att man är van vid och vara pinsmal ^^. Blir även försöka följa den här träningsjournalen då det är kul att ha koll på folk i samma viktklass som en själv :)

SajCo
2008-02-07, 17:39
Tror inte du behöver deffa så mkt ^^ Hur runt är du runt midjan där du är som smalast och tjockast?. Med tanke på att du typ är i samma vikt klass som mig lär det nog räkna med ca 3-6 veckor för att vara fit inför sommaren. Beror väll på att man känner sig lite tjock för att man är van vid och vara pinsmal ^^. Blir även försöka följa den här träningsjournalen då det är kul att ha koll på folk i samma viktklass som en själv :)

mjo sant, fast jag känner nästan att ja lagt på mig lite för snabbt :/ ... började äta satan i november då vägde jag ungefär 68-69 kg, och nu e jag uppe i 80 ungefär alltså ungefär 11-12 kg på 3 månader, lite för mkt....

fast jag känner mej ganska hård runtom, finns inte direkt nåt ställe där fettet skvalpar :)... ska ta en titt i din journal med nu ;)

troot
2008-02-08, 00:03
mjo sant, fast jag känner nästan att ja lagt på mig lite för snabbt :/ ... började äta satan i november då vägde jag ungefär 68-69 kg, och nu e jag uppe i 80 ungefär alltså ungefär 11-12 kg på 3 månader, lite för mkt....

fast jag känner mej ganska hård runtom, finns inte direkt nåt ställe där fettet skvalpar :)... ska ta en titt i din journal med nu ;)

Shit då är du lite tyngre än mig nu då :) Jag försöker köra lite som Frank Zane och Franco Columbo gjorde att inte försöka lägga på mig för mkt fet,men samtidigt öka sakta men säkert i vikt. Vad har du käkat för att kunna öka så mkt så fort?

SajCo
2008-02-08, 00:16
Shit då är du lite tyngre än mig nu då :) Jag försöker köra lite som Frank Zane och Franco Columbo gjorde att inte försöka lägga på mig för mkt fet,men samtidigt öka sakta men säkert i vikt. Vad har du käkat för att kunna öka så mkt så fort?

okay ;) de e väl bäst så kanske...

haha ja du, bra fråga. Mycket av allt möjligt skulle jag vilja säga, en vanlig träningsdag kan se ut såhär:

Frukost:
Tallrik med gröt/musli
Kreatin
Whey-80

Lunch i skolan:
Pasta med köttfärssås :hbang: en stoor portion.

Mellanmål:
Protargo proteindrink.
Kreatin

Efter träning:
Gainer pro
Kreatin

Middag:
5-6 potatisar , i en normal storlek inte dom här pluttiga ;P.
2 kotletter
sås
2-3 glas vatten eller 1-2 glas mjölk

Kvällsmat:
Protargo proteindrink...
Kreatin
var nyss ute på praktik, så jag bodde på ett vandrarhem och tränade bara helgerna i 3 veckor.
åt som en tjur då, var väldigt hungrig , och ibland så försökte jag tvinga i mej det sista på fatet (så jag var säker på att öka i vikt).
kunde ta en tallrik med makaroner och nästan en halv tallrik med köttbullar, lite mindre kanske... tallrikarna var ifursej väldigt små enligt mej :P... har ingen aning om hur jag ska göra nu. man kanske ska köra tills nårra veckor innan sommarlovet.:confused:

Mushan
2008-02-08, 13:58
okay ;) de e väl bäst så kanske...

haha ja du, bra fråga. Mycket av allt möjligt skulle jag vilja säga, en vanlig träningsdag kan se ut såhär:

Frukost:
Tallrik med gröt/musli
Kreatin
Whey-80

Lunch i skolan:
Pasta med köttfärssås :hbang: en stoor portion.

Mellanmål:
Protargo proteindrink.
Kreatin

Efter träning:
Gainer pro
Kreatin

Middag:
5-6 potatisar , i en normal storlek inte dom här pluttiga ;P.
2 kotletter
sås
2-3 glas vatten eller 1-2 glas mjölk

Kvällsmat:
Protargo proteindrink...
Kreatin
var nyss ute på praktik, så jag bodde på ett vandrarhem och tränade bara helgerna i 3 veckor.
åt som en tjur då, var väldigt hungrig , och ibland så försökte jag tvinga i mej det sista på fatet (så jag var säker på att öka i vikt).
kunde ta en tallrik med makaroner och nästan en halv tallrik med köttbullar, lite mindre kanske... tallrikarna var ifursej väldigt små enligt mej :P... har ingen aning om hur jag ska göra nu. man kanske ska köra tills nårra veckor innan sommarlovet.:confused:

Ät mer! *popcorn*

Beror på om du trivs med den massa du har nu, så kör på. Men om du tycker du börjar bli för fet, deffa? :)

SajCo
2008-02-08, 14:15
äta mer ? ^^, jag går ju upp i vikt redan som en raket...

Mushan
2008-02-08, 18:16
äta mer ? ^^, jag går ju upp i vikt redan som en raket...

skojade. ;)

SajCo
2008-02-08, 19:35
skojade. ;)

menar de ;)

Mushan
2008-02-13, 18:12
Pass från i Måndags och idag?! (ons)? :D

SajCo
2008-02-15, 00:13
Pass från i Måndags och idag?! (ons)? :D

jag skriver mest när jag känner för att ^^, måndags pass var väl ungefär som förra :)...

men ja kan ju säga hur jag ligger till i benen:

Benpressen så kör jag 180kg x 6

Benspark 100kg x 6-8

sen kommer jag inte på vad den heter , men man pressar ihop benen och tränar innelåren 80kg x 10

Sen den maskinen som man tränar baksida lår (man pressar bak) 75 kg x 6...

Mushan
2008-02-18, 17:38
jag skriver mest när jag känner för att ^^, måndags pass var väl ungefär som förra :)...

men ja kan ju säga hur jag ligger till i benen:

Benpressen så kör jag 180kg x 6

Benspark 100kg x 6-8

sen kommer jag inte på vad den heter , men man pressar ihop benen och tränar innelåren 80kg x 10

Sen den maskinen som man tränar baksida lår (man pressar bak) 75 kg x 6...

Fint ju, benstyrkan kommer bra nu. :) Varför inga böjar? :(

SajCo
2008-02-25, 08:12
Fint ju, benstyrkan kommer bra nu. :) Varför inga böjar? :(

ja du , vet faktiskt inte ^^, tänkte börja med dom nån vecka snart :)....


Dagens pass blir Biceps & Bröst update kommer senare

SajCo
2008-02-27, 23:54
det blir nog en tidigare deff än vad ja hade väntat mig... t o m nästa vecka på måndag... en långsam sådan, det behövs känner jag. Päronen har börjat klaga t o m :P ... kan knappt ha några tidigare kläder ur garderoben... så alla tips är välkomna för att få en lyckad deff som möjligt.

SajCo
2008-03-03, 18:43
Nej det blir ingen deff ! inte än ^^, ... Blir iaf en vilovecka nu, har brytit tån :/ så blir kryckor 1-2 veckor framöver.

SajCo
2008-03-10, 18:28
Idag så blire äntligen ett biceps & bröst pass , efter en vecka med en värkande tå. Men nu kan jag iallafall halta mig fram och köra vissa övningar :) . Har t o m satt ut ett deff datum , det kommer att ske någon gång i slutet av April.

SajCo
2008-03-15, 20:27
Drog igång med deffen igår :) har funkat rätt så bra än så länge, det dumma är att jag precis börjat bli sjuk fast ändå äre rätt bra för aptiten försvinner väldigt mycket. Kommer med update på Måndag !

SajCo
2008-03-27, 11:33
Nu mår jag prima skinka :) Tränar hårt och äter bra och ligger på kaloriunderskott. Återstår att se resultatet om några veckor. Har fått hudbristningar på armen :S