handdator

Visa fullständig version : fotboll + styrketräning.


Big_Vik
2003-04-24, 10:16
tjena alla styrketränande fotbollsspelare. frågar detta eftersom jag sett att ni finns...
Jag är inne på min sista säsong och vill gärna avsluta med en serieseger innan jag lägger av och börjar köra hårdare med styrketräningen.
jag undrar hur ni lägger upp er träning, schemat? vad ni prioriterar? både ang. muskelgrupper och träning. hur länge har ni tränat? eller om ni har tips eller liknande? jag gissar på att det krävs mycket mat och sömn för att orka med så därav vore det av stort intresse att få se era kost/kosttillskottscheman.

Big_Vik
2003-04-24, 10:23
Mitt eget schema:
siffran före anger hur många set per musklegrupp.

Pass.1 6xRygg, 4xaxlar, ev. någon underarmsövning.

Pass.2 4-5xBröst, 6xarmar(3 set biceps,e triceps) 3xmage

pass.3 6xBen, 4xvader, 2xtraps


är det något jag ska ändra på? ska jag köra fler/färre set för någon muskelgrupp?

jag personligen tycker att det är viktigt att träna hela kroppen, speciellt eftersom jag bara tränat till och från i ett halvår och förmodligen inte känner min kropp lika bra eller nåt.

mangemani
2003-04-24, 10:26
Originally posted by Big_Vik
tjena alla styrketränande fotbollsspelare. frågar detta eftersom jag sett att ni finns...
Jag är inne på min sista säsong och vill gärna avsluta med en serieseger innan jag lägger av och börjar köra hårdare med styrketräningen.
jag undrar hur ni lägger upp er träning, schemat? vad ni prioriterar? både ang. muskelgrupper och träning. hur länge har ni tränat? eller om ni har tips eller liknande? jag gissar på att det krävs mycket mat och sömn för att orka med så därav vore det av stort intresse att få se era kost/kosttillskottscheman.


äter:patsa,ris(jasmin efter träningen),potatis(ibland,väldigt sällan),tonfisk,magert kött,makrill.

tränar:
månda:axlar/underarmar
tisda:ben/mage
onsda:rygg/biceps
torsda:vila
freda:bröst/triceps
lörda/sönda:vila

kör:väldigt tungt

sover:7 timmar

motionerar(under deff nu):90 min varje morgon

dricker vatten:4 liter om dagen(utspritt över dagen)

har tränat:i 4 månader nu(seriöst)tränat hela mit liv oseriöst

prioriterar:alla mukelgrupper såklart!

kosttillskott:protec+!!!!!

tänka på:är du nybörjare så kör med LÄTTA vikter det första halvåret så att musklerna får bra fäste på skelletet ditt(annars är det risk för skador om du öser på med tunga vikter det första du gör)


hoppas du blev nöjd

mangemani
2003-04-24, 10:26
kör så som du själv känner,men lär dej att lyssna på din kropp!!

Big_Vik
2003-04-24, 10:28
OBS: jag menar inte den primitiva s.k sport som spelas i USA.
:booty:

z_bumbi
2003-04-24, 13:54
Originally posted by Big_Vik
OBS: jag menar inte den primitiva s.k sport som spelas i USA.
:booty:

Jag blir verkligen glad när jag ser att Aussie ruels slagit igenom i Sverige..för du pratar väl inte om det där eländet som visas på tips-extra ? :D

Säsongen börjar snart i vilket fall som helst så det är lite väl sent att börja med uppbyggnaden nu ?
Ett basprogram baserat på basövningar tills du börjar spela och sen reduverad volym under säsongen är mitt tips för denna säsong.

Matmässigt: Ät bra mat, finns massor av trådar att leta reda på om hur kosten kan vara upplagd, du bör ju inte äta ketodiet eller deffa under uppbyggnaden så läs resten av trådarna.