handdator

Visa fullständig version : Hårdare samt bättre tryck vid uppvaknande.


Otto GROV
2007-10-26, 00:43
Presic vid uppvaknandet efter nattens sömn brukar ja ställa mig framför spegeln å beundra min kropp, Ja upplever då att att ja har bra tryck å fin hårdhet.
15-20min efter uppvalnandet minskar både tryck å hårdhet avsevärt, Detta utan att ja intagit någon slags föda.
Så här är det alltid varenda dag, Både när ja ä bulkad samt deffad.
Va kan detta bero på?
Nån me likande erfarenheter?

Doctor Snuggles
2007-10-26, 01:14
Presic vid uppvaknandet efter nattens sömn brukar ja ställa mig framför spegeln å beundra min kropp, Ja upplever då att att ja har bra tryck å fin hårdhet.
15-20min efter uppvalnandet minskar både tryck å hårdhet avsevärt, Detta utan att ja intagit någon slags föda.
Så här är det alltid varenda dag, Både när ja ä bulkad samt deffad.
Va kan detta bero på?
Nån me likande erfarenheter?

Du vaknar?

Otto GROV
2007-10-26, 01:17
Du vaknar?

Va

flenders
2007-10-26, 01:51
Beror mest förmodligen på tömd magsäck, förlorad kroppsvätska och andra faktorer.

tp_88
2007-10-26, 02:08
Upplever ungefär samma sak, stiga upp -> dusch -> spegeln = opti! :D

Varför har jag dock ingen aning om.

sleep is the enemy
2007-10-26, 07:35
Haha, ja tycker också ja alltid ser bäst ut på morgonen direkt när man gått upp. Men trodde det bara var inbillning, som trådskaparen säger så ser de sämre ut bara efter en liten stund.

bengdoktor
2007-10-26, 08:17
jag tycker jag ser tunn ut, fast magen den är mindre på morgonen! sen kommer den där sköna stora svullna magen på kvällen, då blir man trygg!

Gpajpen
2007-10-26, 10:41
magen ser bättre ut på morgonen, medan resten av kroppen känns svag och ser trycklös ut, tvärtom blir det på kvällen.

Barca
2007-10-26, 10:45
Har för mig att det har att göra med att
musklerna är som mest fyllda med glykogen på morgonen.

Man kan kanske tro att det är tvärtom, (eftersom man inte ätit på så länge)
men under natten så fylls det alltså upp istället för att tömmas.

Jag är dock inte helt säker på att det är såhär,
men jag har för mig att jag läst det på kolo, säkert Grub som skrivit det.

mangs
2007-10-26, 11:24
Eftersom du inte har druckit på länge så har du inte lika mycket vätska vilket gör att man ser hårdare ut.

Trycket vet jag inte däremot. Jag brukar oftast känna mig trycklös när jag vaknar men om du tryckt i dig en massa kolhydrater på kvällen så kanske det hjälper dig.

Det är ju så tävlande gör dygnet innan de går upp på scen, mängder med kolisar och minimalt med vätska. *flex*

Depzon
2007-10-26, 12:00
Ser alltid förjävla svag ut på morgonen, direkt från uppvaknandet. Måste aktivera mig eller börja frysa eller nåt, för att det ska se annorlunda ut.

Halldin
2007-10-26, 12:15
Upplever samma sak, ser bättre ut på morgonen.

ChrisDEFC
2007-10-26, 12:56
bättre tryck = morgonstånd kallas det










:naughty: kunde inte låta bli... sorry!

ChrisDEFC
2007-10-26, 12:59
om jag ska försöka va lite seriös i ämnet så tycker jag att (nu när jag är i en bra träningsperiod) jag känner mig som överkörd av ett tåg eller nått på morgonen. Får nästan rulla ur sängen och är otroligt stel men efter ett litet tag kommer kroppen igång och då är det lugnt. Ang tryck så har jag inte upplevt någon större skillnad på morgon kväll, men då är jag riktigt smal så jag tycker det är roligare att titta i spegeln på kvällen då jag är mer uppumpad och fylld med mat!

Otto GROV
2007-10-26, 14:07
ja verkar inte va ensam om detta fenomen alla fall.
Att man ser hårdare ut ä ju inte så konstigt, Men att ja har bra tryck känns lite skumt.
om ja tex inte äter på 7-8h på eftermiddagen när ja är vaken, Ser ja mest trycklös å fet ut, Till skillnad mot morgonen då jag är hård samt har bra tröööck