handdator

Visa fullständig version : Tjej: mål=athletic fitness


soife
2007-10-25, 22:51
har nu tränat ett tag bara för att.. men nu vill jag gå vidare... mitt mål är att kunna vara med och tävla i athletic fitness om några år.. men jag skulle behöva lite råd hur man kan träna, (schema) samt kost :) tack tack

Commando1980
2007-10-25, 22:56
har nu tränat ett tag bara för att.. men nu vill jag gå vidare... mitt mål är att kunna vara med och tävla i athletic fitness om några år.. men jag skulle behöva lite råd hur man kan träna, (schema) samt kost :) tack tack

vill inte låta dryg, men du ställer en så pass allmän fråga att du nog själv får söka på forumet och läsa lite.


träning: 3-4 gym pass i veckan

kost: positiv energibalans, konsumera 2 g protein per kilo kroppsvikt och dag.

Fed up
2007-10-26, 09:08
Omöjligt att svara på när man inte vet något om dig, hur du tränar nu, hur din form är nu, hur snart du tror du kan tävla osv?

Generellt skulle jag säga läs på och träna på, bygg upp grundfysik och styrka, sen när formen börjar närma sig lite kan det vara bra att försöka hitta en coach med erfarenhet från tävling som kan hjälpa dig den sista biten med deff och allt sånt.

Lycka till!

mini
2007-10-26, 09:31
Jag skulle rekommendera att du skaffar en träningskompis/mentor som kan hjälpa dig på gymmet. Någon som ser utgångsläge och förutsättningar.
Till dess - träna effektivt, ät bra mat, sov ordentligt, läs på, sätt upp delmål.

Lycka till.

champion
2007-10-26, 09:45
har nu tränat ett tag bara för att.. men nu vill jag gå vidare... mitt mål är att kunna vara med och tävla i athletic fitness om några år.. men jag skulle behöva lite råd hur man kan träna, (schema) samt kost :) tack tack


schema:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Näring i maten:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=21223

Vet inte mer tips. Hoppas dom var bra.

cam
2007-10-26, 09:45
Bygg muskler så att du får upp en bra grund och kör även en hel del kondition. Börja gärna redan nu att öva på chins och dips. Ät bra!

Kolla med någon som tävlat i AF, finns några här på forumet och själv ska jag debutera nu i december :)

Lycka till :thumbup:

Durayan
2007-10-26, 10:07
AF är väl också en hel del koordination samt vighet, så bara gym räcker inte.

Ironbabe
2007-10-26, 10:12
Hoppas AF inte dör ut innan du vill tävla, som det ser ut i dagsläget så verkar det dessvärre som att sporten kommer att försvinna pga för få deltagare :(