handdator

Visa fullständig version : Svårt/kan inte gå upp i vikt?


Mushan
2007-10-25, 16:41
Hej, har en snabb fråga bara.

Finns det folk som INTE kan gå upp i vikt, genom träning, eller att äta mycket?


Känns inte som jag går upp mycket i vikt, men har bara kört lite seriösare i 1 månad. Men innan det körde jag ganska mycket, fast oseriöst. Tog långa pauser. T.ex ett helt sommarlov, och då lär jag ju ha tappat allt igen.. Har också testat att äta mycket skräp och godis, gick inte upp.. Kan fetma/muskler komma senare i livet? Vill helst inte bli fet senare i livet..

Vägde dock 63 när jag började, då var jag 16. Är nu 18 och väger runt 70-71 kg. Eller det kanske är för jag växt och blivit äldre som jag gått upp? Började köra seriöst en månad sen nu, tror jag har gått upp, känns dock inte så. Men man kan ju inte förvänta sig det efter en månad..

Fast det tar ju lång tid att gå upp i vikt vad jag har läst. Om jag går upp 0.5kg i månaden lär det ju inte märkas så mycket, det är kanske därför jag tycker så, men jag ska iallafall inte ge upp!

Äter runt 5-6 mål per dag, och jag vet att jag äter mer än vad jag gör av med. Ursäkta den långa tråden.. har mycket frågor som jag vill ha svar på. :)

Hoppas nån kan svara, tack på förhand

myling
2007-10-25, 16:57
Förstår inte riktigt vad du är ute efter men eftersom viktuppgång kräver att du får i dig mer energi än vad du gör av med så, ja? Äter du inte tillräckligt för att överskrida din förbrukning så ja. Vissa är mer känsliga än andra med hur mycket + (i förhållande till hur man åt förut) man måste ligga för att öka i vikt, men alla kan ju öka i vikt