handdator

Visa fullständig version : För söta gainers


Arnoldski
2007-10-25, 15:12
Jag skickar i mig lite allmänt jox varje dag, bland annat Fairings recovery efter passet och en complete protein innan läggdags.

Nu har det kommit till en gräns när den överdrivet söta smaken börjar stå mig upp i halsen.

Är det några andra som tycker så?
Finns det mindre sötade gainers eller är den enda lösningen att helt sonika blanda egen gainer av tex Fairing malto och Esapro?

Tilläggas bör att jag trots beställning av choklad fick hallonsmak på gainern. *mini* Känns lite väl mycket som att slicka på nån cerise-färgad godis för min smak...

Tomas W
2007-10-25, 16:05
Testa att hälla i "citron-koncentrat" i shakern, du vet sån man köper på flaska eller plast-citron. Funkar bra för mig när jag vill ha bort den söta smaken.

EiseltUK
2007-10-25, 16:53
Sötman kan säkert variera lite mellan smakerna också. Annars finns det ju många alternativ, tex Esapro + malto som rekommenderes ovan eller ditt favoritprotein + malto, hydrolysat + malto osv.

Emil_Larsson
2007-10-25, 16:57
Gainer Pro vanilj *gah!* *spy*

Observera att jag älskar sött, och t.o.m jag tycker den är söt, ja då kan du räkna ut resten. :naughty:

EiseltUK
2007-10-25, 17:26
Jag tycker de flesta pulver är för söta i största allmänhet. De kan vara goda första drinkarna men sen tröttnar man snabbt.

Gädda
2007-10-25, 17:29
De värsta exemplena är ju gainers som innehåller sötningsmedel. Vidrigt, inte nog med att dom innehåller malto/druvsocker...så jäkla onödigt.

Arnoldski
2007-10-25, 17:47
Finns det då inga färdiga gainers som inte är sötade? eller i så fall endast marginellt?

Klart man kan blanda själv som jag skrev i första posten, men om man vill tjacka färdigt?

Hörni Eiselt & Fairing; -Kanske finns det en marknad här? :naughty:

Före passet kan det ju spela roll men när man med darrande steg välter in i omklädningsrummet efter ett mördande benpass kunde det man ska dricka smaka rövsås utan att det skulle minska njutningen.

Slipper man dessutom all aspartam/suckralos eller vad det nu är så lider man säkert ingen nöd pga det heller...

EiseltUK
2007-10-25, 17:54
Finns en gainer som är helt osötad. Vare sig sockerarter eller syntetiskt. Tror det är den enda. Ledtråd är F x ... för att inte göra för mycket reklam. :D

Den är väldigt mild skulle jag säga.

Arnoldski
2007-10-25, 18:28
Gainers kanske bara är väldigt söta generellt utan att det beror på aspartam (el. dyl.) , och tex Esapro går ju att grogga på och det innehåller väl inget sötningsmedel (utom i citrus-breeze versionen)?

-Men jag vill ha ett långsamt protein att dricka innan jag går till sängs. Finns det något sådant att få tag i/blanda till själv, helt utan sötningsmedel?

Arnoldski
2007-10-25, 18:29
Finns en gainer som är helt osötad. Vare sig sockerarter eller syntetiskt. Tror det är den enda. Ledtråd är F x ... för att inte göra för mycket reklam. :D

Den är väldigt mild skulle jag säga.

-Förresten, måste bara kolla här nu...
En gainer helt osötad? Var kommer kolisarna ifrån då?

:MrT:

Handcuff
2007-10-25, 18:47
-Förresten, måste bara kolla här nu...
En gainer helt osötad? Var kommer kolisarna ifrån då?

:MrT:

Alla kolhydrater är inte söta.

Rahf
2007-10-25, 19:44
Maltodextrin ger ingen söt smak.

EiseltUK
2007-10-25, 21:03
-Förresten, måste bara kolla här nu...
En gainer helt osötad? Var kommer kolisarna ifrån då?

:MrT:

Maltodextrin. Smaken är mild efteromsom det inte finns någon direkt sötma i produkten. Skulle säga att den är varken god eller äcklig.

Eventuellt kommer vi göra om sammansättningen snart så att den blir mer som Profx i smaken.