handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott till nybörjare som ska upp i vikt


sg85
2007-10-25, 10:31
Tjenis, Jag är en spinkis som tänker försöka gå upp i vikt nu under vintern, med start inom närmsta veckorna.
Jag har hög ämnesomsättning vilket som ni vet gör att jag måste trycka i mig en helvettes massa för att komma över min kallorigräns för att gå upp i vikt.
Jag har testat perioder där jag käkat mat som tusan bara för att se om jag går upp, men inte lyckats. Det ligger i släkten.

Men hur som helst. Jag har kollat upp detta hav av tillskott som finns. Och jag har bollat fram och tillbaka en massa gånger eftersom folk tycker olika om allt när man läser om tips osv. Men nu har jag mer eller mindre bestämt mig för en uppsättning produkter jag ska införskaffa till starten av mitt projekt.
Jag vill bara höra med er snabbt innan jag drar iväg beställningen om det saknas något, eller att något skulle vara tokfel.

Jag har tänkt beställa allt från samma butik (nätet) så snälla tipsa inte om helt andra märken osv för det rör bara till precis allting. :P

PS. Jag vet att det krävs en helvettes massa mat/träning osv också, och inte bara tillskott.

Detta är vad jag tänkt beställa:

Pepti Power Gainer (choklad)
Dalblads kreatin
Probar (coccos) (några få, mest för att smaka dom) :P
Shaker

Ok, det där är det jag har i huvudet nu. Vad jag UNDRAR är: behövs nånting som jag kan ta efter mellanmål osv? barsen funkar väl till det antar jag, men det beställer jag inte tillräckliga mängder av för att förlita mig på en längre tid. Är Vassleprotein (typ Pepti Power Whey el. likn.) rätt att ta då? Eller är det Kolhydrater man ska trycka även till mellanmålen?

Tacksam för rätt snabba svar eftersom jag tänkt dra iväg best. innan 18:00.

Tack!

X-ecuter
2007-10-25, 10:49
grejen är den att du inte behöver ett enda kosttilskott första tiden, jag har dock kört med gainer under störredelen av tiden, och har fått utmärkta resultat på 2 år nu... så käka bara mat, resten är slöseri

sg85
2007-10-25, 10:53
grejen är den att du inte behöver ett enda kosttilskott första tiden, jag har dock kört med gainer under störredelen av tiden, och har fått utmärkta resultat på 2 år nu... så käka bara mat, resten är slöseri

Hm nu vet jag inte om jag förstår dig rätt :P Du skriver att du fått bra resultat med gainer. Då funkar det väl bra?

Problemet med att om jag inte käkar gainer utöver mitt kommande, fortfarande höga intag av mat, så kommer jag troligtvis ha mkt svårt att käka tillräckligt mkt kallorier.

sleep is the enemy
2007-10-25, 11:06
Gainer kan vara ett sätt att öka sitt kalorintag med. Eftersom det är lättare att dricka kalorier än att äta dom. Jag vet inte vad det är för gainer du köpt iofs. Annars kan du också blanda din egen (billigare). Om du köper maltodextrin och vassleprotein. Sen kan du kanske börja att äta något kaloritätt som du tycker är gott varje dag. Typ nötter, eller nån choklad bit. Du behöver inte äta supernyttigt för att få resultat. Att äta nåt litet mindre nyttigt ibland är ingen fara, fortsätt bara ät vanlig mat och ät det övriga dessutom!

Nonamenoshame
2007-10-25, 11:07
Mat fungerar kalas för mig . Men sen för att inte behöva äta äta äta hela tiden så tar jag en gainer efter träningen så man får i sig från det.

Det jag kan rekomendera om du ska ta något så är det en gainer.
Köp någon billig, titta in i kolozzeums egna shop?

sg85
2007-10-25, 11:10
Gainer kan vara ett sätt att öka sitt kalorintag med. Eftersom det är lättare att dricka kalorier än att äta dom. Jag vet inte vad det är för gainer du köpt iofs. Annars kan du också blanda din egen (billigare). Om du köper maltodextrin och vassleprotein. Sen kan du kanske börja att äta något kaloritätt som du tycker är gott varje dag. Typ nötter, eller nån choklad bit. Du behöver inte äta supernyttigt för att få resultat. Att äta nåt litet mindre nyttigt ibland är ingen fara, fortsätt bara ät vanlig mat och ät det övriga dessutom!


Hej, japp att man kan blanda vet jag också. Dock tror jag det "enklaste" är att köpa gainers för att se att det ger resultat (är ju okunnig inom området, och bara "katalogläst" info på tex detta forumet, träningsbloggar osv)
Sen efter att jag ser att det funkar är det mkt möjligt att jag börjar fixa eget för att hålla nere kostnader osv.

Då köper jag godis och annat kolhydratrikt till mellanmålet ist. för mer tillskott. Tack!

sg85
2007-10-25, 11:12
Mat fungerar kalas för mig . Men sen för att inte behöva äta äta äta hela tiden så tar jag en gainer efter träningen så man får i sig från det.

Det jag kan rekomendera om du ska ta något så är det en gainer.
Köp någon billig, titta in i kolozzeums egna shop?

Den har jag kollat, men jag tror det jag köper nu blir billigare, samt att den gainern jag tänkt köpa har jag blivit tipsad av en kompis som jag har stort förtroende för när det gäller detta.

sleep is the enemy
2007-10-25, 11:17
Hej, japp att man kan blanda vet jag också. Dock tror jag det "enklaste" är att köpa gainers för att se att det ger resultat (är ju okunnig inom området, och bara "katalogläst" info på tex detta forumet, träningsbloggar osv)
Sen efter att jag ser att det funkar är det mkt möjligt att jag börjar fixa eget för att hålla nere kostnader osv.

Då köper jag godis och annat kolhydratrikt till mellanmålet ist. för mer tillskott. Tack!

Som mellanmål tycker jag nog gainer, macka å nån frukt att föredra. Det "onyttiga" kan man äta som efterätt till mat.

sg85
2007-10-25, 11:20
Som mellanmål tycker jag nog gainer, macka å nån frukt att föredra. Det "onyttiga" kan man äta som efterätt till mat.

Ok, kan jag köra samma gainer som jag tar efter träningen då? Alltså Pepti Power Gainer
(Prot. 30g, Kolh. 63g, á 100g)

Eller behöver jag skaffa en annan.

Edit: tackar för snabba svar btw! Kanonershjälp!

X-ecuter
2007-10-25, 11:41
Hm nu vet jag inte om jag förstår dig rätt :P Du skriver att du fått bra resultat med gainer. Då funkar det väl bra?

Problemet med att om jag inte käkar gainer utöver mitt kommande, fortfarande höga intag av mat, så kommer jag troligtvis ha mkt svårt att käka tillräckligt mkt kallorier.

skall tillägga att jag nog hade fått liknande resultat ändå, utan denna gainer, och jag proppar inte i mig några stora mängder mat, utan kör på känsla

sleep is the enemy
2007-10-25, 11:49
Ok, kan jag köra samma gainer som jag tar efter träningen då? Alltså Pepti Power Gainer
(Prot. 30g, Kolh. 63g, á 100g)

Eller behöver jag skaffa en annan.

Edit: tackar för snabba svar btw! Kanonershjälp!
Ja, det kan du, fast ta gärna nån macka till också!

sg85
2007-10-25, 11:52
Ja, det kan du, fast ta gärna nån macka till också!


Det ska jag :) Tusen tack.

sleep is the enemy
2007-10-25, 12:03
Det ska jag :) Tusen tack.

Ge inte upp bara! De e tufft att gå upp i vikt, ja va också väldigt spinkig förr och får kämpa hela tiden ja me.

sg85
2007-10-25, 12:41
Ge inte upp bara! De e tufft att gå upp i vikt, ja va också väldigt spinkig förr och får kämpa hela tiden ja me.

Nejdå :) jag ska köra hårt.

sg85
2007-10-25, 14:44
Sådär, allt beställt. landade på 700nånting.