handdator

Visa fullständig version : Missade hälsningar


NiXPhoenix
2007-10-25, 00:33
Ja alla har nog varit med om att någon hälsar och att man själv inte märker det eller förstår det först när det är försent så att säga. Eller vice versa.

Idag var jag på väg till gymmet något senare än vanligt på onsdagar, kommer i sista backen där det åker en del bilar, en parkerar 20m framför mig och bländar mig med ljusen ett tag innan han stänger av. Det är mörkt ute och jag ser att jag möter två kvinnor som kommer från gymmet, tittar ytttert hastigt på ena och tänker att hon är ju lite lik den där stammisen. Men inte hon, inte så här tidigt heller. Återgår till att stirra rakt fram och tänka mina något dystra tankar.
Rätt vad det är så hör man ett aningen gällt Hej! och oj.. Den rösten känner jag igen, det är ju hon, heta MILFen som börjat heja på mig nu i höst efter typ ett års "hej-uppehåll". :Virro

Min hjärna kopplar lite segt, får till slut ur mig ett aningen för tyst "uhh tja" men då har de redan passerat. Stor risk att hon inte ens hörde det. :/

Hur som helst, får försöka vara lite extra alert och le när jag ser henne på fredag så att hon inte får för sig att jag inte vill hälsa på henne längre - det vore synd då jag mer än gärna gör det. :thumbup:
Även sist när vi hejade så var det nämligen lite tveksamt från min sida, satt och körde i en maskin och kollade undan när hon kom, känns fel att hälsa under set men hon hejade och log självklart trots det.


Aja, dela gärna med er av era erfarenheter kring det här med missade hälsningar och märkliga hälsningar.

Med det senare menar jag när folk hejar på en så att man nästan inte får tid att svara, hejar precis när man möts.

En annan tjej på gymmet t ex, vi har hälsat lite i perioder eftersom vi både går där så mycket, pratar alltså inget. Efter ett tag så blir det nästan som ett tvång att hälsa och det känns ju ganska onödigt. Hon har hälsat på mig precis när jag gått in bakom maskiner och väggar, ganska udda om man säger så. Ibland har jag fått ur mig ett hej, ibland inte. Fattar ju liksom inte vem som det hälsas på, tar ett tag innan man fattar att det är en själv, sen ser man inte varann osv.
Min teori är att hon gjorde så för att kunna få en ursäkt att sluta hälsa - han hälsar inte när jag säger hej så kan jag skita i det. :laugh:


Hälsa inte för sent alltså - lite trögare människor med reaktionsförmåga som en koala kan få problem, tänk på det!

Sen de här människorna man pratat väldigt lite med, hejar lite tyst ibland, nickar till ibland, ibland inget alls. Men det funkar rätt bra tycker jag.


Hur ska man förresten göra när man hälsar på två personer?
Jag är ensam och de är två, räcker det med ett hälsningsord eller ska man säga tja, tja hej, hej eller? Detta tycker jag vållar problem, vill ju inte tas för oartig när jag vill vara trevlig.

Mazr
2007-10-25, 00:37
Förlåt mig... men HAHAHAHHAHAHAHA! :D Vad sött!
Känner igen mig så hemskt mycket!

egge
2007-10-25, 00:44
Förlåt mig... men HAHAHAHHAHAHAHA! :D Vad sött!
Känner igen mig så hemskt mycket!

Jag med. Är ofta inne i mina egna dagdrömmar och om då någon hälsar blir man helt paff och kollar på dom som "vem fan är du!", kan bli lite jobbigt ibland. :D

PowPow
2007-10-25, 00:45
Ah, en tråd där man kan dela med sig av situationer där man missat att hälsa på någon (alternativt hälsat i ett osedvanligt sent skede) av diverse anledningar. Detta kan ju bli riktigt bra!

ffs? :D

Baan
2007-10-25, 00:48
Det är lite segt. Är dock ganska social av mig så dom som börjar hälsa får räkna med att bli mina nya vänner. HAHAHAHAHAHA. Nej, men har faktiskt inte så många hälsa-på-bara-men-inget-annat-bekanta. Det som dock förekommer, och tyvärr rätt ofta, är att dom på receptionen gärna slänger in ett hej även fast jag försöker undvika dom och bara gå förbi, och då blir det att man får snabbt vrida huvudte och ropa ett "HALLÅ ELLER!1". Ibland är jag borta och går bara förbi, känns så otrevligt :/ Dom hälsar helt random också, ibland skiter dom i att jag smiter förbi och ibland ska dom fan hälsa.

Hälsade även på allt och alla i trappuppgången innan men efter att flera utlänningar (utländska studenter, främst pack från europa) bara går förbi när man kör sitt HALLÅ ELLER så skiter jag i allt och alla nu. Nyligen var det en tjej som när jag gick förbi henne fick ur sig ett tyst osäker "hej" så även där blev det en sista sekunden vridning och hejande tillbaks.

Loke
2007-10-25, 01:02
Hela den här grejen med att hälsa känns lite konstig ibland. Jag hälsar på ganska få människor, det är då personer som jag känner hyffsat. Undantaget är på gymmet där jag hälsar på nästan alla, men det är för att det är den atmosfären på gymmet, och så är det så litet att man helt enkelt hälsar på alla samtidigt, så det är smidigt avklarat.

Men ta grannar till exempel. Jag hälsar ju såklart om de hälsar på mig, men oftast då bara med en blick och en nickning. Men en vän som jag har går omvägar för att hälsa på sin mormors grannar! Det känns så falskt och oärligt att göra så. Han bryr sig ju inte om dem, han bara gör det för att han tror att det förväntas av honom. Jag blir bara obekväm när han gör sånt, för jag vet ju att han egentligen inte är typen som är lite bekant med alla.

Det här med att hälsa när man nästan gått förbi. Bör man inte göra så att man söker ögonkontakt med den man vill hälsa på, och när man har det så säger man "hej"? Det tycker jag känns bra. Då blir det ju också så att man nästan inte ens behöver säga hej, utan den där ögonkontakten räcker som bekräftelse att man noterat varandra.

JustinCredible
2007-10-25, 01:48
Värsta är ju när man tar fel på person och råkar hälsa på nån man tror att man känner. Gick förbi ett gäng som satt och fikade på en uteservering i somras och en av killarna såg exakt ut som en kille som i gick i min gymnasieklass. Jag stannar till och lägger armarna på räcket och ba "Tja" och dom typ "Hej..." Då märker jag att jag inte känner nån av dom. Står kvar som ett sär, säger "HEHE!" och går bara därifrån. Hemskt.

watertouch
2007-10-25, 02:48
Värsta är ju när man tar fel på person och råkar hälsa på nån man tror att man känner. Gick förbi ett gäng som satt och fikade på en uteservering i somras och en av killarna såg exakt ut som en kille som i gick i min gymnasieklass. Jag stannar till och lägger armarna på räcket och ba "Tja" och dom typ "Hej..." Då märker jag att jag inte känner nån av dom. Står kvar som ett sär, säger "HEHE!" och går bara därifrån. Hemskt.

AHahaHAHA garvar så jag nästan väcker dom andra i huset:laugh:

Daniiiel
2007-10-25, 02:54
Värsta är ju när man tar fel på person och råkar hälsa på nån man tror att man känner. Gick förbi ett gäng som satt och fikade på en uteservering i somras och en av killarna såg exakt ut som en kille som i gick i min gymnasieklass. Jag stannar till och lägger armarna på räcket och ba "Tja" och dom typ "Hej..." Då märker jag att jag inte känner nån av dom. Står kvar som ett sär, säger "HEHE!" och går bara därifrån. Hemskt.

:laugh: :laugh: Fan det bästa jag läst under hela natten!

Tuniz
2007-10-25, 13:21
hahaha! sån jävla go tråd :laugh:


Har hänt mig samma som trådskaparen en del gånger. Man känner inte igen personen eller är allmänt trög och får ut ett "hej!" när personen i fråga har passerat gatuhörnet eller liknande :smash: .

Sen har säkert alla här stött på tillfällen då man frågar sig "ska jag säga hej?" och utbrister ett "tjenare!" till en gymstammis och dom blänger tillbaka på en som van inte vore klok :D.

Något jag också är dålig på är att tajma hälsningarna. När gymstammisen 32 kommer in i rummet (vanligtvis snygga tjejer <_< ) kommer dom i det sämsta ögonblicket. Ta tex förra månaden eller så när jag körde marklyft...

*snygg tjej 32 går in i rummet och förbi mig*
"hejsan.." (med ett leende på läpparna)

*uppvärmd psykisk och börjar dra en singel i mark på 140 kg samtidigt som jag hälsar*
"HALLÅÅÅÅÅÅ!!!"

Kvinnan blev fan livrädd och raskade ut ur rummet som hon sett ett spöke :confused: :laugh:

Scratch89
2007-10-25, 13:24
Åh vad jag älskar alla trådar på kolo när folk har kommunikationssvårigheter. :D

coxie
2007-10-25, 13:33
Lider av samma sak då jag precis som du alltid befinner mig i min egen värld när jag är ensam. Det händer att jag missar helt att hälsa på folk jag borde hälsat på trots att jag får ögonkontakt med personen ifråga. Detta är sjukt pinsamt och jag retar mig på det allt för ofta.

Å andra sidan är det rätt skönt med en egen värld, man slipper alla irritationsmoment som en tur på stan innebär.