handdator

Visa fullständig version : Poker - sajter om pokermatematik o.s.v


Doctor Snuggles
2007-10-24, 22:48
Ngn spelare som är intresserad av sannolikheter o dyl och som har bra sajter att rekommendera? Gärna sajter där de baserar sina åsikter på matematik, statistik o dyl.

Trance
2007-10-24, 22:49
Jag spelar inte poker men vet att gamle löjtnanten brukade rekommendera dessa forumen: http://forumserver.twoplustwo.com/ubbthreads.php

Antar att det kanske är lite matte där.

Doctor Snuggles
2007-10-24, 22:55
Jag spelar inte poker men vet att gamle löjtnanten brukade rekommendera dessa forumen: http://forumserver.twoplustwo.com/ubbthreads.php

Antar att det kanske är lite matte där.

Ah, sklansky (känd pokerteoretiker) är moderator där. Sjysst, thx.

Är lite nyfiken på det hela iom mitt intresse för AI. Fnular på system för förståelse, och poker verkar vara ett lämpligt underområde då många aspekter av den mänskliga kognitionen används (logiskt tänkande, "intuition", psykologi o.s.v.).

PS:
Äh, jag erkänner, ska göra en poker-bot. :D

dared
2007-10-24, 22:56
2+2 är det största och bästa pokerforumet. Där hittar du säkert info.
Finns böcker och tanka ner om ämnet också om du är intresserad, tror jag har några böcker på datan, men har faktiskt inte orkat läsa så kan ej säga om de är bra eller dåliga.

dared
2007-10-24, 23:03
Pokerböcker jag har på datan som är inom främst matematik, statestik osv är:

The Mathematics of Card Games, Betting & The Mathematics Of Poker


PokerMathMadeEasy

Mathematics Of Gambling - Edward Thorpe

Introduction To Probability Theory- Charles Grinstead

Hold'em Brain - King Yao

Ebook Poker Statistics And Appendix Advanced Texas Holdem

brian.alspach.mathematics.and.poker


Har massa andra också av Sklansky, Doyle osv osv


Jag har dock bara läst 2 st eller något.

Trance
2007-10-24, 23:07
Ah, sklansky (känd pokerteoretiker) är moderator där. Sjysst, thx.

Är lite nyfiken på det hela iom mitt intresse för AI. Fnular på system för förståelse, och poker verkar vara ett lämpligt underområde då många aspekter av den mänskliga kognitionen används (logiskt tänkande, "intuition", psykologi o.s.v.).

PS:
Äh, jag erkänner, ska göra en poker-bot. :D

Det är rätt svårt. Finns ju en som spelar dugligt mot en elit-spelare men klarar inte sig vid ett fullt bord, någon universitetsavdelning jobbade med den tror jag. Men ryktas ju om att det finns en del bottar som kan klara sig vid nybörjarborden. Finns ju någon stor sida med en poker-bot som har dels en fri variant och en som kostar pengar tror jag, har ett stort forum också. Glömt helt vad den heter tyvärr.

Doctor Snuggles
2007-10-24, 23:15
Det är rätt svårt. Finns ju en som spelar dugligt mot en elit-spelare men klarar inte sig vid ett fullt bord, någon universitetsavdelning jobbade med den tror jag. Men ryktas ju om att det finns en del bottar som kan klara sig vid nybörjarborden. Finns ju någon stor sida med en poker-bot som har dels en fri variant och en som kostar pengar tror jag, har ett stort forum också. Glömt helt vad den heter tyvärr.

Jo jag vet, vill dock börja från scratch, eftersom jag vill veta exakt vad som krävs. Iaf förstå teorin bakom, eftersom efter vad jag förstår så kräver ändå "färdiga" program en hel del programmering/modifiering.

Nej AI är inte lätt inte, men det är oerhört intressant.

Doctor Snuggles
2007-10-24, 23:16
Pokerböcker jag har på datan som är inom främst matematik, statestik osv är:

The Mathematics of Card Games, Betting & The Mathematics Of Poker


PokerMathMadeEasy

Mathematics Of Gambling - Edward Thorpe

Introduction To Probability Theory- Charles Grinstead

Hold'em Brain - King Yao

Ebook Poker Statistics And Appendix Advanced Texas Holdem

brian.alspach.mathematics.and.poker


Har massa andra också av Sklansky, Doyle osv osv


Jag har dock bara läst 2 st eller något.

Ah, kan man torrenta ned dem eller nåt? Har några pappersbundna pokerböcker (som jag bara skummat).

Trance
2007-10-24, 23:19
Jo jag vet, vill dock börja från scratch, eftersom jag vill veta exakt vad som krävs. Iaf förstå teorin bakom, eftersom efter vad jag förstår så kräver ändå "färdiga" program en hel del programmering/modifiering.

Nej AI är inte lätt inte, men det är oerhört intressant.

Jag menade just att välja poker eftersom det är så enormt komplext, fast du kanske har pillat med AI en del innan. Många börjar med någon variant med mindre kort och förenklade regler då den inte har så många möjligheter och varianter. Lite lättare att få överblick och få något som fungerar hyfsat då.

dared
2007-10-24, 23:23
Ah, kan man torrenta ned dem eller nåt? Har några pappersbundna pokerböcker (som jag bara skummat).

Japp, skickade ett pm.