handdator

Visa fullständig version : Kreatin - Vilket?


szander
2007-10-24, 20:45
Hejsan.
Jag skulle gärna vilja ha ett bra tips på Kreatin. Alltså ingen prestationshöjare utan endast kreatin. Eller till mestadels kreatin.
Jag funderar på Fairings Kre-Alkalyn. Men jag vet inte. Ge mig tips på vad ni kör för kreatin.
Just nu kör jag KP3 innan träning, behöver ett kreatin, trots att det är lite kreatin i det. Sen tar jag protein efter.

Tack på förhand.

Pepz
2007-10-24, 20:50
kreatin monohydrat!

och kreatin ÄR en prestationshöjare

szander
2007-10-24, 20:51
Pepz jo vet. Fast kreatin utan koffein och taurin och lite sånt menar jag. För mig är Fierce och Rage mer prestationshöjare än KP3 liksom.

Nämn gärna vilket märke på kreatinet.

Tack

Pepz
2007-10-24, 20:54
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=79

har fungerat kanon för mig

szander
2007-10-24, 21:00
Ja, har funderat på det. Överdosera monohydrat =)
Vilken hemsida är billigast att beställa/köpa från? Skriv gärna ett privat message.

szander
2007-10-24, 21:02
Sen dessa kampanjer dom har på vissa sidor. 309 kronor för Star Nutritions Creatine Monohydrat 2 kilo. Hur bra är det? Är det budget eller är det lika bra som deras Whey?

Pepz
2007-10-24, 21:08
creapure har funkat bäst för mig och det är den råvaran eiselt använder..

Men många tycker monohydrat som monohydrat

internethjälten
2007-10-24, 22:01
Sen dessa kampanjer dom har på vissa sidor. 309 kronor för Star Nutritions Creatine Monohydrat 2 kilo. Hur bra är det? Är det budget eller är det lika bra som deras Whey?

Om det är det som är från GG så smakar det skit, de har smaksatt det med jordgubbssmak så när du blandat ut det smakar det som en utspädd jordgubsmjölk med grus i.

blekfet2
2007-10-24, 22:28
Om det är det som är från GG så smakar det skit, de har smaksatt det med jordgubbssmak så när du blandat ut det smakar det som en utspädd jordgubsmjölk med grus i.

seså, inte sura på ett klockrent företag :D

internethjälten
2007-10-24, 22:53
seså, inte sura på ett klockrent företag :D

Hahaha, men det är ju så! Bättre att lägga på ett par kronor
och få en produkt som man kan få i sig utan att rysa eller
må illa.

Jag beställde själv ett par burkar från Fairing, de där lila-svarta
kapslarna. Kre bla bla bla någonting, lät ju bra när man läste om
dem men det återstår att se. Jag är inte rädd för att såga en
produkt ;)

Raggis
2007-10-24, 23:16
Hahaha, men det är ju så! Bättre att lägga på ett par kronor
och få en produkt som man kan få i sig utan att rysa eller
må illa.

Jag beställde själv ett par burkar från Fairing, de där lila-svarta
kapslarna. Kre bla bla bla någonting, lät ju bra när man läste om
dem men det återstår att se. Jag är inte rädd för att såga en
produkt ;)

Jag presterar sämre efter intag av kre-alkalyn. Verkar dock som om jag är ensam.

Rahf
2007-10-24, 23:45
Star Nutrition har det diskuterats om och såvida jag inte missminner mig så var det inte rekommenderat. Slaggprodukter och andra spårämnen som man helst skippar var tydligen inblandade.

Filth
2007-10-25, 05:14
Star Nutrition har det diskuterats om och såvida jag inte missminner mig så var det inte rekommenderat. Slaggprodukter och andra spårämnen som man helst skippar var tydligen inblandade.


Oki. Ja beställde whey-80 naturell med avsikt. sen beställde jag även Dalblads kreatin monohydrat. Men istället fick jag Star's monohydrat. Det stod på plocklistan att jag beställde Dalblad men fick Star. jaja tänkte jag ingen ide att skicka tillbax 500g kreatin när det handlar om 160:-

Nu har jag kört på star's Kreatin cirka 9 dagar. Och det verkar funka som monohydrat ska. Blev lite misstänksam mot dom dära röda prickarna i vattnet när jag skulle blanda ut det, BLOD? *cry* :D inte visste ja fan att det var jordgubbsmak som någon ovan sa. Ja får känna efter nästa gång & se om det smakar jordgubbe.

Nu till saken. Vad var det för Slaggprodukter och andra spårämnen som man helst skippar i?:MrT:

Taragon
2007-10-25, 05:52
Star Nutrition har det diskuterats om och såvida jag inte missminner mig så var det inte rekommenderat. Slaggprodukter och andra spårämnen som man helst skippar var tydligen inblandade.

Ja nu vågar man inte köpa det allafall

NicoRacing
2007-10-25, 07:39
hej, om jag förstått det rätt så skall du köra på 2 kreatinsammansättningar samtidigt ? Om isåfall, är det värkligen bra?

szander
2007-10-25, 09:22
Alltså jag funderar på att köra på KP3 och Kre-Alkalyn.
Jag tror det skulle funka. Har inte varit någon som märker skillnad på fall jag tar det eller inte. Jag vet att det ger effekt fast för mig blir det lite av en placeebo. Tänker väl att jag känner mig större och tar mer =)
Sen jag började ta KP3 har hantelpressen höjts från 4 rep på 30. Till 6 rep på 35. Det var lite sjuk höjning. Så jag fortsätter, vad händer sen om man lägger till ännu en bra produkt? Inget negativt enligt mig.
Nja vågar inte heller köra på Star Nutritions Kreatin, deras Whey kan dom. Men kreatin funkar nog inte.

Så vilket kreatin bör jag köra på?
Kre-Alkalyn
KCG 2 (Har hört att Beta-alanine och Kre-alkalyn är bra, nu är dom tillsammans? Något att satsa på?)

Kör nu också på KP3, och av dom 8 gram per påse, hur mycket kreatin finns? Är det rent kreatin eller är det massa annan skit? (Har inte tillgång till dom där jag är nu)
Tack på förhand. Skriv gärna vilka produkter ni testat/använder och säg vad som är positivt och negativt.

Filth
2007-10-25, 11:30
Du får ju läsa vad folk skriver. ja skrev innan i denna tråden att monohydrat funkar. Svarar man bra på monohydrat så finns det ingen anledning till att testa nåt annat punkt

szander
2007-10-25, 12:29
Jasså, du är ensam på detta forum Filth? Vill veta vad fler använder.

Rahf
2007-10-25, 16:09
Vill du endast ha kreatin så kör på monohydrat. Som alla andra ställen så är användningen av kreatin utspridd på en uppsjö av produkter med en massa andra ingredienser än bara kreatin.

EiseltUK
2007-10-25, 17:20
Har inte varit någon som märker skillnad på fall jag tar det eller inte. Jag vet att det ger effekt fast för mig blir det lite av en placeebo. Tänker väl att jag känner mig större och tar mer =)

Med större vikter kommer volymen men det tar tid.

Sen jag började ta KP3 har hantelpressen höjts från 4 rep på 30. Till 6 rep på 35. Det var lite sjuk höjning.

Låter bra! :)

Så jag fortsätter, vad händer sen om man lägger till ännu en bra produkt? Inget negativt enligt mig.

Det finns nog ett tak där mer inte ger mer resultat men lite extra kreatin (vanligt monohydrat eller Kre-Alkalyn) kan bidra med en viss extra effekt.

Kör nu också på KP3, och av dom 8 gram per påse, hur mycket kreatin finns? Är det rent kreatin eller är det massa annan skit? (Har inte tillgång till dom där jag är nu)

Sammansättningen är en företags hemlighet men innehållet är Kreatinpyruvat, Beta-alanin och koffein. Om jag skulle komplettera med någon produkt så skulle jag nog i första hand ta rent arginin. vi har inte tagit med det i Kp3-blandningen eftersom många upplever att pumpen hämmar prestationen men för ren gymträning är inte prestation/uthållighet så viktigt.

Fat tony
2007-10-25, 19:47
Ja, har funderat på det. Överdosera monohydrat =)
Vilken hemsida är billigast att beställa/köpa från? Skriv gärna ett privat message.

hehehe you ROCK:hbang:

internethjälten
2007-10-26, 16:05
Jag funderar på Fairings Kre-Alkalyn.

Jag fick hem mina burkar igår, har kört 2 pass på dem och
jag märker en stor skillnad mot att inte köra på dem. Jag
ger dem en stor tumme upp faktiskt!!!

Av andra sorter har jag blivit lös i magen men inte av dessa
samt att det är smidigt att svälja kapslar än en vätska som
smakar kemikalie och grus.

Mvh

szander
2007-10-30, 19:47
Jag fick hem mina burkar igår, har kört 2 pass på dem och
jag märker en stor skillnad mot att inte köra på dem. Jag
ger dem en stor tumme upp faktiskt!!!

Av andra sorter har jag blivit lös i magen men inte av dessa
samt att det är smidigt att svälja kapslar än en vätska som
smakar kemikalie och grus.

Mvh

Haha fyfan va "word" det va på det med lös i magen och kemikalier och grus. Monohydratet från Star Nutrition är helt jävla kasst. Jag jobbar på sjukhus, ska dom ha laxeringsmedel så ska jag fan ta med mig en skopa av det. Helt otroligt va jag sket.

Fan sugen på att testa Kre-Alkalyn nu =P
Jag kör en lite mixx.
Blandar kp3 8 gram, med en halv skopa Fierce och en halv skopa Rage. Ragen smakar äckligt och beskt, Fiercen är söt och sur, och kp3 är typ stark citronsmak. Det blev otroligt nog gott att blanda ihop.

Kre-Alkalyn, är det värt pengarna Internethjälten?

Ska beställa Fairings Sloow Protein med, tydligen väldigt gott. Fast lite dyrt enligt mig.

Dan S
2008-01-02, 02:17
Får man fråga, Är det NÅGON skillnad, på kreatin sorterna, alkalyn monohydrat, creapure, eller vad det nu heter. Praktisk skillnad, eller är det bara hur jag svarar på skiten? Det är inte så att någon sort är bättre än någon annan, OM man nu svarar på just den sorten. Eller finns det kreatin som samverkar med andra ämnen och på det viset blir effektivare?*screwy*