handdator

Visa fullständig version : Fråga på deffguiden


dragonfly
2007-10-24, 18:46
Hej!

Betyder nedanstående text att jag kan köra allt från promenader till intervallerpass på morgonen -utan att ha ätit något innan? (Alltså förutsatt att jag direkt efter passet äter frukost /dricke vassle eller dyl)

Jag är pigg och stark på morgonen och kör med fördel mina intervallpass då. Har börjat äta lite innan, bara för att jag trodde att man bör göra det för att inte bryta ner protein. Men Behövs inte det tränar jag nästa hellre utan mat i magen.

"Konditionsträning före frukost är populärt, och det har ingen negativ påverkan på muskelproteinnedbrytning över dagen, förutsatt att kosten är någorlunda normal och proteinrik. I fastande tillstånd är proteinbalansen alltid negativ (muskelproteinnedbrytningen är större än nybildningen av muskelprotein), men detta vänder vid avslutad aktivitet och kompenseras för över dagen." (deffguden)

Zakath
2007-10-24, 18:55
Ja, det går utmärkt, allt behöver inte heller vara "optimalt" för att man ska få tillfredsställande resultat. :)

dragonfly
2007-10-24, 19:04
Näe, men man vill ju helst undvika ev muskelnedbrytning *flex*

Ja, det går utmärkt, allt behöver inte heller vara "optimalt" för att man ska få tillfredsställande resultat. :)

King Grub
2007-10-24, 19:08
Muskelnedbrytning pågår alltid, och är särskilt förhöjd under aktivitet, men konditionsträningen stimulerar även nybildningen av muskelprotein såpass att nedbrytningen kompenseras över dygnet, såvida man inte svälter sig eller ger sig på marathonlöpning på energiunderskott.

dragonfly
2007-10-24, 21:27
Muskelnedbrytning pågår alltid, och är särskilt förhöjd under aktivitet, men konditionsträningen stimulerar även nybildningen av muskelprotein såpass att nedbrytningen kompenseras över dygnet, såvida man inte svälter sig eller ger sig på marathonlöpning på energiunderskott.

Intressant! Gäller det även för styrketräning på morgon (före frukost)? Eller blir det andra regler som spelar in då?

Eddie Vedder
2007-10-24, 21:32
Gäller det även för styrketräning på morgon (före frukost)? Eller blir det andra regler som spelar in då?

Den här tråden handlar om just det::thumbup:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=98194

dragonfly
2007-10-25, 10:56
Perfect!

Den här tråden handlar om just det::thumbup:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=98194