handdator

Visa fullständig version : Basprogram


MathiasP
2003-04-23, 20:52
HEJ ALLIHOPA!

HAR ETT UPPEHÅLL FRÅN TRÄNINGEN PGA ATT JAG HAR NGN INFEKTION I KROPPEN.NÄR JAG NU ÅTERUPPTAR TRÄNINGEN OM NGN VECKA ELLER SÅ,SKULLE JAG VILLE BÖRJA KÖRA MER BASÖVNINGAR, 2GGR/VECKAN.HAR NI NÅGRA SERIÖSA FÖRSLAG?
C.A 1,5 H-PASS.HELST ETT PROGRAM SOM TAR MED HELA KROPPEN PÅ 2 PASS.

Åse Columbus
2003-04-23, 21:04
man ska inte skrika på nätet........

jag har ett basprogram...skicka mig din e-mail i ett pm..

Valrossen
2003-04-23, 21:06
dag1: Bröst, Axlar, Triceps, Mage

- Bänkpress
- Dips (bröst)
- Millitärpress/hantelpress (axlar)
- Frenchpress
- Latreal Raises
- Crunches
- Kabelcrunches

dag2: Ben, Rygg, Biceps, Vader,

- Knäböj
- Raka Marklyft SLDL
- Chins/Latsdrag
- Stångrodd/Hantelrodd
- Skivstångscurl
- Stående Vadpress


mvh
Jimmy :smokin:

emmzan
2003-04-23, 21:06
pass 1.

Bänkpress
Sned bänkpress
Latsdrag
Rodd
Marklyft
Vader


pass 2.
Militärpress
Tricepspress
Bicepcurl
Knäböj
Lårcurl
Mage

MaW
2003-04-23, 21:52
Sitter infektionen i västerhanden... du trycker ju ner shift hela tiden så i så fall är det inte så konstigt:notme:

MathiasP
2003-04-24, 00:31
Tack för svaren,ni som är seriösa.Ni som är 5 år kan växa upp.Jag varken "skrek" eller "tryckte" in shift hela tiden,den råkade glömmas kvar.

MathiasP
2003-04-24, 00:35
Jag förstår att du Åse skojade,du har ju erbjudit din hjälp också.Ursäkta att jag snurrade till det.Jag ska skicka adressen.

Pez
2003-04-24, 01:11
Originally posted by MathiasP
Tack för svaren,ni som är seriösa.Ni som är 5 år kan växa upp.Jag varken "skrek" eller "tryckte" in shift hela tiden,den råkade glömmas kvar.

Mathias... här på Kolozzeum kan jargongen vara något hård ibland men om man inte genast tar allt folk säger som ett regelrätt personangrepp så ser man faktiskt att det är oftast är skrivet med glimten i ögat. Man får helt enkelt vara beredd på att folk driver lite med en om man gjort nåt klantigt och se till att ge en liten känga tillbaka. ;)

mvh
/pez

Åse Columbus
2003-04-24, 07:01
Originally posted by MathiasP
Jag förstår att du Åse skojade,du har ju erbjudit din hjälp också.Ursäkta att jag snurrade till det.Jag ska skicka adressen.

o ja har svarat dig....:cool:

Slartibartfast
2003-04-24, 07:43
Ultrabasprogram:

dag 1
knäböj
stelbenta marklyft

dag 2
bänkpress
stångrodd

Den typen av program som gamla rävar typ Daniel Hutchinson(stavning) och Gunnar Dahlin på cybrepump hävdade kunde bygga 13 kg massa på en månad.

Survivor
2003-04-24, 09:04
Originally posted by MathiasP
HEJ ALLIHOPA!
HAR ETT UPPEHÅLL FRÅN TRÄNINGEN PGA ATT JAG HAR NGN INFEKTION I KROPPEN.NÄR JAG NU ÅTERUPPTAR TRÄNINGEN OM NGN VECKA ELLER SÅ,SKULLE JAG VILLE BÖRJA KÖRA MER BASÖVNINGAR, 2GGR/VECKAN.HAR NI NÅGRA SERIÖSA FÖRSLAG?
C.A 1,5 H-PASS.HELST ETT PROGRAM SOM TAR MED HELA KROPPEN PÅ 2 PASS.
Välj övningar själv och prova dig fram och se vad som fungerar för dig.
Det spelar inte så jävla stor roll vilka övningar du väljer, huvudsaken är att de känns bra, "tar" där de ska samt gör ditt träningspass till ett rent helvete :devil:

MathiasP
2003-04-24, 17:05
Tack för svaren.Det var inte meningen att vara överkänslig,larvigt av mig.Självklart ska man kunna skämta om ngn gör bort sig.Det där Ultrabasprogrammet, kan det verligen ta på i stort sett hela kroppen?Värt att testa.

Slartibartfast
2003-04-24, 18:01
Originally posted by MathiasP
Tack för svaren.Det var inte meningen att vara överkänslig,larvigt av mig.Självklart ska man kunna skämta om ngn gör bort sig.Det där Ultrabasprogrammet, kan det verligen ta på i stort sett hela kroppen?Värt att testa.

Det är väldigt synd att cyberpump.com har blivit en betalsite. Annars hade du kunnat kolla in Daniel Hutchinsons frågespalt XXXL. Där körde de med superkorta pass, var sanslöst stora och lyfte fruktansvärda vikter (åtminstone enligt dem själva :D )

En artickel:
http://www.bodybuilding.com/fun/shannon8.htm

Här är en annan artickel om ultra korta pass. Ganska lång, men intressant.
http://fochtman.www6.50megs.com/OldSchoolArticlesJeffPittsAbbreviatedTraining.htm

jhonny
2003-04-24, 21:07
artiklarna va väldigt intressanta.
nån här som har testat med goda resultat..

man vill ju inte ofra ett halvår om det inte e effektivt

Greenman
2003-04-24, 21:20
Pass1:
Stöt 4-6 set på runt 90% av maxvikt

Pass2:
Bänkpress 4 set 90%
skivstångsrodd 4 set 85%

sådär, där fick du in hela kroppen, tycker inte man sa köra isolations och discoövningar om man kör en 2-split

Slartibartfast
2003-04-25, 12:33
Originally posted by jhonny
artiklarna va väldigt intressanta.
nån här som har testat med goda resultat..

man vill ju inte ofra ett halvår om det inte e effektivt

Skulle inte kalla det att "offra" oavsett om du får resultat eller inte. Du blir ju en erfarenhet rikare och ser vad som funkar och inte funkar för dig. På två månader borde det stå ganska klart om du ökar eller inte. Grejen är ju att du ska öka varje pass.

Själv har jag aldrig kört ultra lågvolym, men när jag började köra lågvolym ökade jag som en galning de första månaderna. Det är bara när man slutar öka som man bör ändra på något.

jhonny
2003-04-25, 17:19
va e stöt??
tänkte testa nu fram till hösten