handdator

Visa fullständig version : kvällsmålet


Wilson
2003-04-23, 19:55
vad är ok att äta som P+F mål på kvällen?
spelar det nån roll ifall fettet är mättat lr omättat? nån här åt ju biff med bearnais-sås *yeah* skulle ju inte vatt fel i så fall...

brukar antingen slänga i mig:
3-5 ägg
makrill
nötter och prottedrink
med mera med mera..

Linnet
2003-04-25, 17:45
Kroppen verkar ha lättare att lagra mättat fett, så om man är rädd att lägga på sig fett är fleromättat att föredra, åtminstone vad jag har hört.

supremo
2003-04-25, 20:20
Är det okej att slänga i sig fett och protein till kvällsmålet, även under en deff?
Ex, slänga i sig en näve nötter?
Med en drink eller liknande till såklart...
Vore ju smaskens med en näve torrostade jordnötter, lite mkt salt kanske, men... :cool:

z_bumbi
2003-04-25, 20:27
Originally posted by supremo
Är det okej att slänga i sig fett och protein till kvällsmålet, även under en deff?
Ex, slänga i sig en näve nötter?
Med en drink eller liknande till såklart...
Vore ju smaskens med en näve torrostade jordnötter, lite mkt salt kanske, men... :cool:

Äter du så att du har "plats" för det bland kalorierna så är det väl ingen fara ?

supremo
2003-04-25, 20:30
Okej, låter bra.
Tänkte främst på att många under deff oftast bara käkar rent protein.
Men tänker jag efter lite så är det ju rätt logiskt :smash:

King Grub
2003-04-25, 20:35
Rent protein under en deff? Hur många då? Inte någon som har någon koll på vad de sysslar med, antar jag.

supremo
2003-04-25, 20:59
Originally posted by King Grub
Rent protein under en deff? Hur många då? Inte någon som har någon koll på vad de sysslar med, antar jag.

Jag menade alltså som kvällsmål :smokin:

Sverker
2003-04-26, 06:37
Jag skulle äta fettet / nötterna när jag verkligen är hungrig eller sugen på något ( vad som helst ) att stoppa i munnen.

Det gruvligaste som finns är att gå och lägga sig hungrig så då kanske en näve nötter skulle passa bra.

supremo
2003-04-26, 07:57
Originally posted by Sverker

Det gruvligaste som finns är att gå och lägga sig hungrig så då kanske en näve nötter skulle passa bra.

Det var just den tanken jag hade!