handdator

Visa fullständig version : Letar efter begagnad gymutrustning. Tips?


joa
2007-10-23, 11:03
Tjenare,

Testar även denna på B&K´s forum (fy mej och vara otrogen), men det känns som det är bättre drag i detta forum.
Har fått tipset om almcareplan, men de är för dyra för att det skall vara intressant.

Har ett eget gym och letar ständingt efter fler maskiner. Inte för att jag har plats just nu, men funderar på att öka ytan med 20 kvm till totalt 60 kvm.
Har en förkärlek för Davidmaskiner och letar bl.a efter några sådana. Allt annat är också givetvis av intresse så alla tips är välkommna.Självklart är ju budgeten begränsad så maskiner upp mot 10.000 går ju bort. Det är skrämmande hur billigt en del maskiner går att få tag i (oftast ben) medan andra har fantasipriser.
Allt från enskilda maskiner till hela gym som skall byta ut sin park är välkommna tips.

Här är några jag letar efter:
Benpress 45 grader för fria vikter
Baksida axlar/pec dec kombi med viktmag
David Multipress M30
David Seated row C23
David Chest press C30 eller Incline C31

Det jag redan har som ni inte behöver tipsa om är:
Benspark
Hacklift
Bencurl
Sittande vadpress
Cable cross
Hantelset
Trappmaskin
Axelpress med viktmag
Latsdrag/rodd med viktmag
Knäböjrack
Vikter, stänger

//Jocke

joa
2007-10-23, 11:23
Ett tillägg. Självklart kollar jag av blocket, men det är sällan det dyker upp något av det jag söker.

joa
2007-11-28, 08:38
Hmm, det vimlar ju inte direkt av tips :-(
Visst måste det stå någon damsamlare i något hörn som kan behöva en "revival" i ett coolt hemgym.Hör med era gymägare om de vill bli av med något som passar in på mina önskemål.

JJ
2007-11-28, 08:45
Jag tror, efter att ha letat lite som du ett tag, att du tjänar på att fråga efter gym som har just Davidsmaskiner. Sedan kontaktar du gymmet direkt och frågar om de kan tänka sig att sälja någon gammal maskin.

joa
2007-11-28, 14:15
Bra tips. Jag lägger in en ny tråd om det.

//Jocke

joa
2007-11-28, 14:20
Om ni gör det kan ni inte länka till deras hemsida eller skriva ner ett telefonnummer.
Letar efter lite begagnade maskiner och fick det smarta rådet att leta rätt på gym med sådana maskiner och ta kontakt med dem direkt.

//Jocke

Arne Persson
2007-11-28, 19:36
Om ni gör det kan ni inte länka till deras hemsida eller skriva ner ett telefonnummer.
Letar efter lite begagnade maskiner och fick det smarta rådet att leta rätt på gym med sådana maskiner och ta kontakt med dem direkt.

//Jocke

Pm:a mig! Vi har mycket beg. utrustning. Nordic Gym, Pulse, Techno Gym Star Trac mm.

retsam_master
2007-12-09, 22:53
Hallå hallå... ny här på forumet.

Jag letar också utrustning och har precis som Joa kommit fram till att det är lite knepigt att hitta prisvärda beggade grejer... Almcareplan kikade jag också på men fann precis som trådskaparen att det kändes lite dyrt... iaf för mitt hemgym och beggade saker...

Nu är jag inte alls lika ambitiös som joa (eller har lika mycket utrymme) och det enda jag söker just nu är en schysst cablecross som kan få plats i mitt träningsrum i källaren...

Om någon har ett tips så får ni gärna pm:a mig.

Joa: Ursäkta threadjacken.. Om du i din jakt på de maskiner du söker hittar en vettig cablecross får du jättegärna skarva det till mig...

/Micke

joa
2008-07-08, 12:12
"Uppar" den här lite då jag fortfarande letar efter en par-tre saker:

Någon som har några tips om:

Baksida axlar/pec dec kombi med viktmag
David Multipress M30
David Seated row C23 eller motsvarande från Gymleco.

//Jocke