handdator

Visa fullständig version : Blanda kreatin i shakern?


yaska
2007-10-22, 17:32
Äter kreatinmonohydrat från Dalblands, en portion 1 timme innan träning och en portion efter träning.
Min fråga är:

Kan jag blanda ut kreatinet i min shaker tillsammans med min gainer efter träningen? Eller förstör detta effekten på kreatinet på något vis? ;)

MVH/Yaska

Flykt
2007-10-22, 17:33
Äter kreatinmonohydrat från Dalblands, en portion 1 timme innan träning och en portion efter träning.
Min fråga är:

Kan jag blanda ut kreatinet i min shaker tillsammans med min gainer efter träningen? Eller förstör detta effekten på kreatinet på något vis? ;)

MVH/Yaska
Det går bra att blanda i shakern med din gainer.

Raggis
2007-10-22, 17:40
Går alldeles utmärkt.

yaska
2007-10-22, 18:25
Man tackar för det snabba svaret :D

Emil_Larsson
2007-10-22, 18:39
Bara jag som tycker att kreatin gör så att gainern eller vad det nu är smakar sämre med kreatin? eller mindre sött och mer beskt? eller så inbildar jag mig bara :D

Rahf
2007-10-22, 19:36
Bara jag som tycker att kreatin gör så att gainern eller vad det nu är smakar sämre med kreatin? eller mindre sött och mer beskt? eller så inbildar jag mig bara :D

Kreatin (monohydrat åtminstone) är smaklöst så det är förmodligen du som TROR att det smakar annorlunda och vips så blir det så. Själv störs jag bara lite av att konsistensen blir så kornig.

Frillan
2007-10-22, 19:51
Löser det sig i mjölk på samma sätt som vatten? Är inte riktigt säker där.

Rahf
2007-10-22, 20:05
Löser det sig i mjölk på samma sätt som vatten? Är inte riktigt säker där.

Mjölken är nog för kall eftersom få tycker om att dricka varm mjölk. Däremot verkar det funka normalt ändå. Kroppen fixar biffen i denna situation.

Obs: I det här läget hade du enkelt kunnat söka på orden "kreatin mjölk" och fått direkt svar på frågan.

Alfred Nobel
2007-10-22, 20:46
Kreatin i samband med kost är rekommenderat!

saidy
2007-10-23, 17:25
Kreatin i samband med kost är rekommenderat!
Du menar nog kolhydrater (snabba sådana är optimalt). Vilka ingår i en gainer så det går med andra ord utmärkt att blanda kreatin i sin gainer.

Alfred Nobel
2007-10-23, 20:01
Du menar nog kolhydrater (snabba sådana är optimalt). Vilka ingår i en gainer så det går med andra ord utmärkt att blanda kreatin i sin gainer.

Jag menar kost i helhet.

Dandersen
2007-10-23, 20:20
Kreatinpyruvat (fr. eiselt) och den andra kreatinen som jag åt innan är inte precis smaklöst.
- Visst har det en smak! Om du doppar fingret ner i burken och smakar av direkt så kan du nog inte påstå sedan att den inte har en smak.
Jag tar kreatinen med Esapro och vill mena att jag helt klart kan skilja mellan rent esapro och esapro+kreatinpyruvat.
Det spelar väl ingen större roll om det smakar "mysko" -- det är ju inte den goda smaken man är ute efter. ;)

Raggis
2007-10-23, 20:29
Kreatinpyruvat (fr. eiselt) och den andra kreatinen som jag åt innan är inte precis smaklöst.
- Visst har det en smak! Om du doppar fingret ner i burken och smakar av direkt så kan du nog inte påstå sedan att den inte har en smak.
Jag tar kreatinen med Esapro och vill mena att jag helt klart kan skilja mellan rent esapro och esapro+kreatinpyruvat.
Det spelar väl ingen större roll om det smakar "mysko" -- det är ju inte den goda smaken man är ute efter. ;)

Det är dock inte monohydrat.

agazza
2007-10-23, 20:31
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=2592953&highlight=Mitt+Studenten+%F6lglas+SPRACK+n%E4r+jag +Gjorde+min+gr%F6t%2Fkreatin+drink#post2592953

Monohydrat har inte tillräckligt stark smak för att det ska kännas ifall man blandar det med något annat smaksatt, men visst smakar det, typ papper.

Rahf
2007-10-23, 20:34
Vad jag känner så smakar monohydrat ingenting, det är den ändrade konsistensen som "smakar".