handdator

Visa fullständig version : Bra "efter träningsdryck" ?


Turbonisse
2007-10-22, 16:29
Hejsan!

Iväntan på att malton skall komma på posten köpte jag på skoj ett par glasflaskor innehållandes bla malto i butiken idag, vad anser ni om en sådan efter träning som subtitut för gainer då.

Ingredisenser
fruktos/glykos,maltodextrin, guarana,koffein etc
100ml ger följande: Kolhydrater 10.2g varav sockerarter 8.45
Flaskan rymmer 200ml

Vad sägs om denna?

Handcuff
2007-10-22, 16:34
Vad tror du själv? 0g protein. Annars malto som malto.

Turbonisse
2007-10-22, 16:45
Kanske ska ta oboy i proteindrinken istället då.

zeusden1
2007-10-22, 17:07
Kanske ska ta oboy i proteindrinken istället då.

köp ett paket russin

Sverker
2007-10-22, 19:19
Vad ska du med koffein till EFTER träningen ? Ta burken en stund före träningen istället. Gör mer nytta då.

Turbonisse
2007-10-22, 19:44
Det är mest de snabba kollisarna jag vill åt.

Går det bra att blanda oboypulver i vassledrinken(efterdrinken), mycket socker varav 20% druvsocker.(detta för att få i sig snabba kollisar då)

King Grub
2007-10-22, 19:58
O'boy är som strösocker med extra insulinfrisättning. Lite väl mycket fruktos för att vara lämplig som enda kolhydratkälla, kanske, men som smaksättare fungerar det bra. Druvsocker eller maltodextrin är ett bättre val som bas. Finns O'Boy Light där kolhydraterna är just maltodextrin.

Turbonisse
2007-10-22, 20:31
Okej på så vis.
"Duger" produkten jag redovisade i första inlägget tro?

King Grub
2007-10-22, 20:33
Jag vet inte riktigt vad dom menar med "fruktos/glykos". Att det är sak samma? Det är fel i sådana fall.

Turbonisse
2007-10-22, 20:35
Det står så på flaskan :(, underligt
"Naturligt druvsocker"

Måste vara fruktos och glykos som menas.

King Grub
2007-10-22, 20:52
Det som det är mest av, skall stå först. Eftersom druvsocker är glukos, inte fruktos, tycker jag det är en förvillande text, svårt att säga vad den innehåller egentligen.

Betar
2007-10-22, 20:52
O'boy är som strösocker med extra insulinfrisättning. Lite väl mycket fruktos för att vara lämplig som enda kolhydratkälla, kanske, men som smaksättare fungerar det bra. Druvsocker eller maltodextrin är ett bättre val som bas. Finns O'Boy Light där kolhydraterna är just maltodextrin.

Om jag kan låna tråden lite... :)

Vad skulle du tipsa att man tog efter träning och varför? (sånt som finns på alla ica/konsum)

Fatalist
2007-10-22, 21:44
Om jag kan låna tråden lite... :)

Vad skulle du tipsa att man tog efter träning och varför? (sånt som finns på alla ica/konsum)

Jag är inte Grub, men vad sägs om Gainer? :)

Dahlblads variant finns på alla Ica i min stad.

Turbonisse
2007-10-23, 07:36
Om jag kan låna tråden lite... :)

Vad skulle du tipsa att man tog efter träning och varför? (sånt som finns på alla ica/konsum)

Efter dagensträning tog jag en proteinshake tillsammans med ett gäng riskakor.

Betar
2007-10-28, 14:01
Efter dagensträning tog jag en proteinshake tillsammans med ett gäng riskakor.

Är det något att rekomendera känns som man kan äta hur många riskakor utan att få i sig nån kalorier? Proteinshake som finns väl inte på ica-affärer? Rätta mig om jag har fel

Fler tips motages gärna på > Vad skulle du tipsa om att man tog efter träning och varför? (livsmedel som finns på de flesta ica/konsum-affärerna)

Eddie Vedder
2007-10-28, 14:02
Mjölk

Sheogorath
2007-10-28, 14:08
För mig är koffein efter träningen mycket viktigare än före träningen. Jag blir trött av min träning; inte pigg. Inte alls särskilt märkvärdigt. Detta trots att jag har konstant tillflöde av glukos under mitt tränigspass, och mat strax därefter. Med en mindre dos koffein (~70 mg) direkt efter träningen och en riktigt stor kopp svart kaffe (~400 mg) när jag kommer hem, orkar jag med det mest basala på seneftermiddag och kväll. :)

major Pectoralis
2007-10-30, 17:21
Hejsan!

Iväntan på att malton skall komma på posten köpte jag på skoj ett par glasflaskor innehållandes bla malto i butiken idag, vad anser ni om en sådan efter träning som subtitut för gainer då.

Ingredisenser
fruktos/glykos,maltodextrin, guarana,koffein etc
100ml ger följande: Kolhydrater 10.2g varav sockerarter 8.45
Flaskan rymmer 200ml

Vad sägs om denna?

Senaste nytt från kostetablessimanget!!!!

Den bästa återhämtningsdrycken är...........................:MJÖÖÖLK !!! :hbang: :hbang:

Kort sagt: vill du bli en Belgisk blå så drick mjölk :D
På bilden nedan en belgisk blå (obs. det är "nötkötet" jag tänker på)

http://img514.imageshack.us/img514/7209/myostatinrelatedmusculagq8.jpg