handdator

Visa fullständig version : viktuppgång clean bulk


magicteddy
2007-10-22, 14:22
Hej!
tänkte höra om nån mer erfaren person än mig kan hjälpa mig att kika på mitt kost schema, meningen med vikt uppgången är att inte lägga på sig alldeless för mycket fett utan ha den kontrollerad så att säga .. hur ser det ut?
vikt: 74kg
2789 (400kcal+) Så en dag ser ut som följande Ca.. fixar till kosten efter vågen så jag inte ökar för fort etc)

frukost: kl 08:00
havregrn 100gr
minimjölk 300gr
brödhårt råg rutor 20gr
whey80 30gr
solrosfrön

Lunch: protein drink, 100g ris, 200g kycklingfilee kl 12:00

Mellanmål: Frukt/bröd

prottedrink+snabba kolisar kreatin (innan träning) kl 16:00

middag: (efter) Ca kl: 17:00
paraboiled ris 150g
kyckling bröst(annat skit) 300gr
minimjölk 3dl
sallad å skit 20g pistasch nötter

mål2 kl: 18:30
proteindrink 30g+fullkornsmacka, kalkon/skinka å ost, kvarg

mål3: kl:20:00
kvarg+nå kött/nötter+bröd (sallad) ungefär 40g protte här)

kvällsmål kl: 23:00 ---> sova
100-200+mackagr kvarg
Sen blir det lite små äta mellan gångerna såsom nån protein drink, nån macka etc.
total : Ca 248g protte , ca 230g kolisar, ca 40g fett = 2732,6gkcal beroende på vad som äts utöver de ovanför underdagen

Tacksam för svar =)
Mvh

Exhale_
2007-10-22, 14:44
Jag tycker det är onödigt mycket protein, 2 gram protein per kroppsvikt brukar sägas räcka gott och väl under en bulk.

pragmatist
2007-10-22, 15:50
Som sagt, lugna dig lite med proteinet. Även om det inte är direkt skadligt så ger det knappast några fördelar i samband med viktuppgång, dessutom är det dyrt. En vettig energifördelning att sikta på i samband med viktuppgång är 25% från protein, 55% från kolhydrater och 20% från fett. I ditt fall skulle det bli 175 gram protein, 385 gram kolhydrater och 62 gram fett.

För övrigt tycker jag det är rätt onödigt att hålla på och räkna kalorier i samband med viktuppgång såvida man har någorlunda koll på vad man äter. Man vet ju hur mycket man normalt äter när man håller vikten, och sedan är det ju bara att öka på intaget av kolhydrater sakta men säkert tills man börjar gå upp i lagom takt.

Scratch89
2007-10-22, 15:58
Precis som de allra flesta verkar ha hör på forumet så äter du på tok för lite frukt o grönt. Minst 500 gram om dagen ska du få i dig, du kommer nog inte få i dig det på en vecka. :D

Det kan handla om att skiva i frukt till kvargen eller att koka broccoli och riva morötter till varmrätterna.
Det är inte heller så gott att äta torr kyckling med ris varje dag, gör en gryta och variera antingen basvarorna (potatis, ris, pasta) eller kryddorna/grönsakerna i grytan. Det ska vara roligt att äta också. *drool*

magicteddy
2007-10-22, 16:19
Okej tack för svaren ska se över de där. fixa å dona lite .. tack som sagt =)

Scratch: det blir en del grönsaker mer än 500g iaf;) käkar till middagen , sen rör man ihop en sallad diverse gröna saker, å nå kött på kvälls kvisten =) Gryta jaovisst !;D

Tjuckot
2007-10-22, 16:24
Som de säger, minska proteinet och lägg på någon mer fettkälla tycker jag.

Scratch89
2007-10-22, 16:31
Okej tack för svaren ska se över de där. fixa å dona lite .. tack som sagt =)

Scratch: det blir en del grönsaker mer än 500g iaf;) käkar till middagen , sen rör man ihop en sallad diverse gröna saker, å nå kött på kvälls kvisten =) Gryta jaovisst !;D

Förövrigt såg jag inte att de var du förrän nu. :D

Vad innebär grönsaker för dig? Gurka o tomat? Det ska vara rotfrukter med näring! :D

magicteddy
2007-10-22, 16:36
Förövrigt såg jag inte att de var du förrän nu. :D

Vad innebär grönsaker för dig? Gurka o tomat? Det ska vara rotfrukter med näring! :D

grejer som växer bakom garaget i närheten av komposthögen.. haha nä men.. islandssallad, skiva ner potatis bitar,tomat,gurka,paprika,majs.. slänger ner de mesta ska fan börja mixa all mat så jag kan dricka den haha :smash: