handdator

Visa fullständig version : 3timmarspass, 1 gång i veckan, 6 dagars vila.


katzeklo
2007-10-21, 17:08
.. vad tror ni om det?:D Alltså att lira bortom failure och pressa sig till max, sedan återhämta sig och äta i massvis resterande sex dagar, prestera max på dagen det gäller. Har hört att det finns vissa som kör så, och även nån sån varit svensk eller nordisk mästare i bänkpress eller om det var styrkelyft, minns inte vad han sa. Men iallafall, hur tycker ni det låter, KAN det vara lovande om man har tid till ett sådant pass i veckan?:confused:

King Grub
2007-10-21, 17:10
Min gode vän Robban tränade så i många år med goda resultat.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=90867

Att överäta hela veckan utan träning kommer dock antagligen att leda till mer fettillväxt än muskeltillväxt. Någon kontroll över ätandet får man nog ha.

katzeklo
2007-10-21, 17:15
jeevlar.. vad kan vara viktigt att tänka på då?

Gnusram
2007-10-21, 17:18
Den gamle hjälte Yngve Gustafsson körde nästan så. Böj, bänk å mark på lördan. Tungt. Sen for han uppåt landet och jobbade som säljare nånstans och körde kanske nåt lätt byggarpass, hans egna ord, mitt i veckan.

Möjligt att han överåt också kanske. Jag är inte hundra nu men jag tror han vägde i nånstans runt 155kg och var inte speciellt lång.

Sniggel
2007-10-21, 19:31
jeevlar.. vad kan vara viktigt att tänka på då?

Jag hade nog ätit speciellt ordentligt dagen före, på dagen och dagen efter samt tagit gainer under passets gång, mängder kan man diskutera. :)
Resten av dagarna kan man nog ta det lite mer normalt med själva ätandet.

dyxeldoff
2008-01-22, 02:36
säger såhär
jag har lagt om mitt pass kanske ca 20 gånger

och det där du snackar om 3 h 1 dag i veckan

var mitt första pass ;)

hoppas du förstår min poäng

schabo-labo
2008-01-22, 05:27
säger såhär
jag har lagt om mitt pass kanske ca 20 gånger

och det där du snackar om 3 h 1 dag i veckan

var mitt första pass ;)

hoppas du förstår min poäng
Nej förstår inte, du får nog utveckla det där lite mer.

dyxeldoff
2008-01-22, 18:42
Nej förstår inte, du får nog utveckla det där lite mer.

ok skickar ett pm till dig efterson du inte fattar