handdator

Visa fullständig version : Lära lillebroder hut


Greg
2007-10-21, 00:30
Har ett litet dilemma

Precis varit ute och haft roligt med mina vänner.

Kommer hem, för min lillebror bad mig att ta mig en titt, fanns massa tjejer hemma hos oss sa han (han brukar ha styr på ting).

Problemet är att jag kom hem och, visst, där fanns en massa människor här, men huset såg ut som en enda röra. Någon gick runt och drack öl ur vår kaffekanna, och allting var klippigt överallt.

Min lillebror brukar kunna sköta detta själv, men idag har han inte gjort det på ett sätt som jag tycker är acceptabelt.

Han är just nu på toaletten och mår inte så värst bra.

Han har vänner hemma som hjälper honom, men när jag kom hem berättade jag för honom hur besviken jag var på honom, och, jag älskade honom, men jag tänkte inte hjälpa honom att städa upp.

Jag tyckte detta var rätt gjort, att inte hjälpa honom och låta honom ta eget ansvar för en gång skull, men har ringt rungt och snackat med polare som alla säger "men,,, fffs,,, han är ju bror!!!!!1111111111".

Jag väljer att vända mig till er, visa koloiter..

Jag tycker att han bör lära sig ansvar, och städa upp hela huset innan våra föräldrar kommer hem.

Gör jag rätt eller fel? Aldrig blivit ställt för detta dilemma förut... Jag har aldrig sett honom för så illa. Han sitter nästan och spyr på toaletten.

Tigerkotten
2007-10-21, 00:37
Har han skött sig tidigare tycker jag du borde tänka på det. Detta verkar ju inte ske normalt, så jag tycker att du kan hjälpa till.


Han ringde dig för att jag antar han var smått orolig hur saker & ting var, vilket är bra gjort. För han kunde kanske trott att han kunde "löst" det på egen hand, men istället räckte han ut en hand för hjälp. Detta tycker jag är viktigt att han känner att han kan göra det.

Mantus
2007-10-21, 00:39
Det är bra för honom, ger honom karaktär. Inget är så karaktärsdanande som att dammsuga riktigt jävla bakfull. :D Låt honom och hans kompisar städa upp sin röra själva. Det dör han inte av, förmodligen lär han sig bättre till nästa gång också.
Har alltid sett till att städa upp min egen röra själv och det ger en en minesbeta som heter duga, nästa gång planerar man saker och ting bättre. Man blir inte jobboförmögen för att man är bakfull, bara lite långsammare och mer ångerfull.

Ugh
2007-10-21, 00:40
Äh oroa dig inte... Du gör rätt.
Iofs har jag druckit lite whiskey idag när jag fyller 18 men det är fortfarande rätt :P

Arf Pingvin
2007-10-21, 00:41
Nästa gång är det kanske du som mår dåligt. Få honom att hjälpa till bara. Sen kan du ju påminna honom om det i framtiden, he owes you maaan, bara att han stiger upp mitt i natten och kommer och hämtar dig när du är oförmögen att ta dig hem etc...

Baan
2007-10-21, 00:42
Du glömde en ordentlig MANLIG örfil där du hämtar kraft från rygg/axel osv. Sen är uppfostrandet komplett.

Yucko
2007-10-21, 00:45
Vad hände med brudarna som var på festen??

Greg
2007-10-21, 00:46
Vad hände med brudarna som var på festen??

Jag slängde ut dem.

Mantus
2007-10-21, 00:46
Vad hände med brudarna som var på festen??

De gick väl hem med dem som inte redan var fullt upptagna med att tungkyssa toaletten?

Yucko
2007-10-21, 00:48
:/

Griip
2007-10-21, 01:44
Börja med att slänga ut idioten som går runt å dricker öl ur kaffekannan, fortsätt med att proppa alla som har ett problem med att göra som du säger eller dra därifrån. Har din bror tid att städa innan era päron kommer hem så låt honom göra det, hans skit så att säga. Kommer dem innan dess så ställ upp för laget

tjabon
2007-10-21, 02:27
Jo,
viktigt för dej är att inte tappa humöret och rasa på brorsan.
han har ju gått lite (??) utanför gränsen och ditt ansvar är att
styra honom rätt igen.
Får du honom att inse att det är ENBART hans ansvar att ställa allt
tillrätta igen, så är mycket vunnet. Om han sedan snällt och ångerfullt
ber dej att hjälpa till, så tycker jag du ska ställa upp. Då är han skyldig
dej en gentjänst.

jag har också lillebror !!!

Sebbe_H
2007-10-21, 02:36
Låt honom, städa ich ge honom en käftsmälll så attth an lärssig.

Pingu
2007-10-21, 07:45
Har ett litet dilemma

Precis varit ute och haft roligt med mina vänner.

Kommer hem, för min lillebror bad mig att ta mig en titt, fanns massa tjejer hemma hos oss sa han (han brukar ha styr på ting).

Problemet är att jag kom hem och, visst, där fanns en massa människor här, men huset såg ut som en enda röra. Någon gick runt och drack öl ur vår kaffekanna, och allting var klippigt överallt.

Min lillebror brukar kunna sköta detta själv, men idag har han inte gjort det på ett sätt som jag tycker är acceptabelt.

Han är just nu på toaletten och mår inte så värst bra.

Han har vänner hemma som hjälper honom, men när jag kom hem berättade jag för honom hur besviken jag var på honom, och, jag älskade honom, men jag tänkte inte hjälpa honom att städa upp.

Jag tyckte detta var rätt gjort, att inte hjälpa honom och låta honom ta eget ansvar för en gång skull, men har ringt rungt och snackat med polare som alla säger "men,,, fffs,,, han är ju bror!!!!!1111111111".

Jag väljer att vända mig till er, visa koloiter..

Jag tycker att han bör lära sig ansvar, och städa upp hela huset innan våra föräldrar kommer hem.

Gör jag rätt eller fel? Aldrig blivit ställt för detta dilemma förut... Jag har aldrig sett honom för så illa. Han sitter nästan och spyr på toaletten.

En grej med att vara vuxen är att ta ansvar för sina handlingar, så låt han göra det. Har han ställt till det så får han fixa det också

Yankeee
2007-10-21, 07:55
Varför ska han få hjälp med att städa? Hur kan du ens tänka tanken?

syrén
2007-10-21, 08:17
Låt han börja städningen, så han förstår att det är hans ansvar. Sedan tycker jag att du kan hjälpa till, av ren omtänksamhet. Men låt honom göra det först själv en stund, då uppskattar han din hjälp bättre.

Hur mår han idag?

Greg
2007-10-21, 08:34
Låt han börja städningen, så han förstår att det är hans ansvar. Sedan tycker jag att du kan hjälpa till, av ren omtänksamhet. Men låt honom göra det först själv en stund, då uppskattar han din hjälp bättre.

Hur mår han idag?

Han mår förvånansvärt bra.

Jag förklarade för honom att detta får han sköta själv. Jag slängde ut alla hans kompisar och gick sen och lade mig.

När jag gick upp idag så var det mesta omhändertaget.

hahavaffan
2007-10-21, 08:37
Börja med att slänga ut idioten som går runt å dricker öl ur kaffekannan, fortsätt med att proppa alla som har ett problem med att göra som du säger eller dra därifrån. Har din bror tid att städa innan era päron kommer hem så låt honom göra det, hans skit så att säga. Kommer dem innan dess så ställ upp för lagetExakt detta jag tänkte skriva, förutom då användandet av ordet propp ;)

Yankeee
2007-10-21, 08:41
Nu till det viktiga. Jag hoppas att du gick runt med bar överkropp och intensiv blick när du kastade ut folket, om inte vill vi ha en förklaring och en ursäkt.

Greg
2007-10-21, 08:46
Nu till det viktiga. Jag hoppas att du gick runt med bar överkropp och intensiv blick när du kastade ut folket, om inte vill vi ha en förklaring och en ursäkt.

Nej, vill inte göra de ärrade för livet.

Dock gick jag runt med mitt baseball-trä. Bra nog?

Ryska_raketen
2007-10-21, 08:46
Du glömde en ordentlig MANLIG örfil där du hämtar kraft från rygg/axel osv. Sen är uppfostrandet komplett.

EXAKT! Do it the bosnian style BIATCH! Nej, du ska inte hjälpa honom. Han får lära sig att ta ansvar. Hans fest=hans städning=hans problem= NFP!

Yankeee
2007-10-21, 08:49
Dock gick jag runt med mitt baseball-trä. Bra nog?

Lite white trash med baseball-trä, men du ska helt klart ha cred för det. Bra!

Greg
2007-10-21, 08:54
Lite white trash med baseball-trä, men du ska helt klart ha cred för det. Bra!

WTF!

White Trasigt med en Louisville Slugger?

Yankeee
2007-10-21, 08:56
WTF!

White Trasigt med en Louisville Slugger?

Att du har döpt "den" gör dig betydligt mer white trash, nu vet jag inte om du är så cool längre.

Bronkitkorv
2007-10-21, 08:58
Om någon inte frivilligt gick ut så antar jag att du slet sönder din skjorta och flexade för att sedan ta första ungjävel som vågade möta din blick, slängde upp han på köksbordet och började hugga gafflar i benet på han väl ?..
Annars har dom nog inte lärt sej nåt till nästa gång.... Va ?

ManuelIT
2007-10-21, 09:03
pffft. hjälpa till?
min brorsa hade gett mig en käftsmäll

Greg
2007-10-21, 09:03
Att du har döpt "den" gör dig betydligt mer white trash, nu vet jag inte om du är så cool längre.

Nej, det är namnet på baseballträet... Typ som Nike Zoom, så heter träet Louisville Slugger.

Om någon inte frivilligt gick ut så antar jag att du slet sönder din skjorta och flexade för att sedan ta första ungjävel som vågade möta din blick, slängde upp han på köksbordet och började hugga gafflar i benet på han väl ?..
Annars har dom nog inte lärt sej nåt till nästa gång.... Va ?

Kul. Inte direkt.

Yankeee
2007-10-21, 09:06
Nej, det är namnet på baseballträet... Typ som Nike Zoom, så heter träet Louisville Slugger.


Jo, jag förstod i inlägget innan att du hade döpt ditt baseballträ.