handdator

Visa fullständig version : Årets snyggaste mål


Pingu
2007-10-20, 22:34
Chicago BlackHawks Jonathan "joe sakic jr" Toews sätter årets balja.
Hyffsade dragningar :hbang:
Bara en skada kommer att stoppa han i kampen om Calder trophy (årets nykomling)

http://www.youtube.com/watch?v=obp8G2JFgkM

daja
2007-10-20, 22:44
Grymt!

NotoriousEreko
2007-10-21, 00:55
Ser inte imponerande ut, men är säkert svårt :D

burre
2007-10-21, 01:15
Ser inte imponerande ut, men är säkert svårt :D

Tvärtom?


Galet snyggt mål!

Pingu
2007-10-21, 07:49
Skrämmande med denna kille är att han är lika bra defensivt som offensivt..

Vilka lirare Canada har fått fram sista åren
Sidney Crosby Född 1987
Jonathan Toews 1988
John Tavares 1990

Richard85
2007-10-21, 07:51
Ja det ser ut som Canada kommer dominera hockeyn inom ett par år..Ser det ut på ryssarnas sida? Dom har väl också ett par guldkorn på väg upp

Pingu
2007-10-21, 10:19
Ja det ser ut som Canada kommer dominera hockeyn inom ett par år..Ser det ut på ryssarnas sida? Dom har väl också ett par guldkorn på väg upp

Ryssarna ligger efter men så gör alla länder utom USA som har en hel del speciellt på backsidan. Det är bara Malkin och Ovechkin som sticker ut från mängden bland ryssarna, men dom 2 är rugguigt bra.

Canada öser ur sig talanger, dom 3 jag redan skrivit + killar som Jason spezza, Eric Staal och killen som kommer gå som första spelare till sommarens draft Steven Stamkos är killar som kommer dominera.
Från
sverige har vi egentligen bara en riktigt spännande kille och det är Victor Hedman, han kommer bli bra

John Tavares klipp, kolla runt 4,40 in på filmen. Han visar lite sjuka tekniska saker i ca 1 minut

http://www.youtube.com/watch?v=xDFYFllf918

daja
2007-10-27, 09:03
Vad hände med tråden om den galna tacklingen i NHL? Varför togs den bort?

Psychological
2007-10-27, 09:06
VVwqnHIO2gA

sundvall
2007-10-27, 14:36
Jävlaranamma vad fint!

Emil_Larsson
2007-10-27, 14:40
Det var nog bland det stiligaste och mest överlägsna mål jag sett på länge.

DarcyGrahn
2007-10-27, 15:58
Från
sverige har vi egentligen bara en riktigt spännande kille och det är Victor Hedman, han kommer bli bra
http://www.youtube.com/watch?v=xDFYFllf918

Pääjärvi? Tedenby? Patrik Berglund?

Sedan David Rundblad från ditt favoritlag är väl också en talang?(Två elitserie matcher, vet ej dock hur mkt han spela). Född 1990 och spelar i j18 landslaget. Har du sett han spela nå förresten? Var länge sedan jag mötte han i en match och då kommer jag inte ihåg hur bra han var.

Inga spännande killar enligt dig?

Fast jag kanske missförstod dig lite:D

Pingu
2007-10-27, 16:59
Pääjärvi? Tedenby? Patrik Berglund?

Sedan David Rundblad från ditt favoritlag är väl också en talang?(Två elitserie matcher, vet ej dock hur mkt han spela). Född 1990 och spelar i j18 landslaget. Har du sett han spela nå förresten? Var länge sedan jag mötte han i en match och då kommer jag inte ihåg hur bra han var.

Inga spännande killar enligt dig?

Fast jag kanske missförstod dig lite:D

Dom killarna håller inte samma klass som Crosby ,tavares, Toews, etc helt enkelt.
Det syns i juniorlandslaget, höll på att skratta ihjäl mig när Torgny Bendelin står och säger att vi är nära Canada nu (efter semi förlusten i jvm). Ett Canada utan deras topp 3 centrar (crosby, Brule och Staal), utan deras topp vänsterforward i Lantedresse + backen Vlasic som alla lirade i NHL.

David Rundblad är riktigt bra och jag har sett lite av han, grymt skicklig offensivt men han är inte i samma klass som Hedman.
Han har fått riktigt lite speltid dom 2 matcher han har varit ombytt, varav 10 sekunder i den första.

DarcyGrahn
2007-10-27, 17:30
Pingu: Dom killarna håller inte samma klass som Crosby ,tavares, Toews, etc helt enkelt.

Darcy: Pääjärvi tycker jag iaf är minst lika talangfull som hedman. Så om hedman kan mäta sig med crosby och co så kan pääjärvi det också.


Pingu: Det syns i juniorlandslaget, höll på att skratta ihjäl mig när Torgny Bendelin står och säger att vi är nära Canada nu (efter semi förlusten i jvm). Ett Canada utan deras topp 3 centrar (crosby, Brule och Staal), utan deras topp vänsterforward i Lantedresse + backen Vlasic som alla lirade i NHL.

Darcy: Haha ja:D Men svenska spelare brukar inte utvecklas lika fort nord-amerikanska spelare och det syns i senior landslaget där Sverige vart väldigt bra på senare år. Så samma kapacitet som kanadensarna tror jag våra svenska talanger också har i slutändan, fast i junior ålder kanske kandensare känns överlägsna svenskarna.



Pingu: David Rundblad är riktigt bra och jag har sett lite av han, grymt skicklig offensivt men han är inte i samma klass som Hedman.
Han har fått riktigt lite speltid dom 2 matcher han har varit ombytt, varav 10 sekunder i den första.

Darcy: Kul med en hockeyintresserad som vet mkt! Tack för du berätta om han, då jag inte sett han själv. Förhoppningsvis får jag göra det i vinter:).

Pingu
2007-10-27, 18:01
Pingu: Dom killarna håller inte samma klass som Crosby ,tavares, Toews, etc helt enkelt.

Darcy: Pääjärvi tycker jag iaf är minst lika talangfull som hedman. Så om hedman kan mäta sig med crosby och co så kan pääjärvi det också.

Nja han är talangfull men inte i Hedmans klass

Darcy: Haha ja:D Men svenska spelare brukar inte utvecklas lika fort nord-amerikanska spelare och det syns i senior landslaget där Sverige vart väldigt bra på senare år. Så samma kapacitet som kanadensarna tror jag våra svenska talanger också har i slutändan, fast i junior ålder kanske kandensare känns överlägsna svenskarna.

Seinor landslaget är lite annorlunda, Vm kan man inte räckna då inget lag ställer ens hälften av topp spelarna på isen.
Att vinna os kräver talang och en stor portion tur, slippa skador tänkte jag främst på. Vi slapp skador och gick hela vägen medans ett lag som Canada hade fruktansvärt mycket skador speciellt på backsidan. Nidermayer var borta, Pronger lirade med bruten fot och var inte alls bra, jovanovski var också skadad. Pronger och Nidermayer är ju med Lidström världens klart 3 bästa backar så det kändes ordentligt för dom att just dom 2 var borta.
Sedan så hade Gretzky tagit ut helt fel lag vilket han fick svidande kritik för, han tog ut spelare som hade funkat bra ihop men hade dåliga säsonger.
Fullständigt vansinnigt att han inte vågade ta med Crosby *gah!*
Annars så kan Canada som enda nation mönstra 2 lag som skulle kunna ta medalj i ett os

Darcy: Kul med en hockeyintresserad som vet mkt! Tack för du berätta om han, då jag inte sett han själv. Förhoppningsvis får jag göra det i vinter:).

I detta hus så lever vi och andas hockey, ialla fall jag och junior :D
Saik ska värva en ny back så jag är tveksam att Rundblad kommer få någon ärlig chans och det är bra, så unga spelare ska matchas försiktigt för det kan slå fullständigt fel annars

Oj vad fel denna post blev

DarcyGrahn
2007-10-27, 18:14
I detta hus så lever vi och andas hockey, ialla fall jag och junior :D
Saik ska värva en ny back så jag är tveksam att Rundblad kommer få någon ärlig chans och det är bra, så unga spelare ska matchas försiktigt för det kan slå fullständigt fel annars

Oj vad fel denna post blev


Haha okej:)

Okej då får jag hoppas att jag ser han när mora j-20 och saik j-20 möts:P