handdator

Visa fullständig version : Knäskada


supremo
2003-04-23, 08:10
För ca. 2 år sen, fick jag ont i knäna efter många knäböjpass med för tunga vikter och dålig uppvärmning.
Jag vilade ett tag, och det onda försvann, sedan har jag haft ont i enbart höger knä då & då, främst när jag löptränar, kör knäböj och marklyft, men även då jag måste hoppa, springa snabbt mm (exmpelvis badminton, fotboll mm).
Det verkar som om det onda försvinner lite när knäet blir varmt. Deta har jag känt nångång när jag vågat mig på knäböj, och då värmt upp riktigt ordentligt.

Nu börjar jag bli trött på att ha ont, vill kunna löpträna och lira fotboll med polarna utan att behöva ha ont. Jag vet att det gått väldigt lång tid, men jag planerar att boka tid hos någon. Min fråga blir, ska jag boka tid hos en läkare eller hos en naprapat?

Någon som varit med om ngt liknande?

King Grub
2003-04-23, 09:13
Har det gått 2 år utan att du sökt hjälp? :smash: :smash: :smash: Självklart skall du gå till en läkare, för en röntgenundersökning och beslut om artroskopi om det är meniskproblem eller något annat.

Jag genomgick själv en artroskopioperation för mitt vänsterknä sommaren 2002, och tog bort en liten del av menisken och slipade insidan av knäskålen. 2 dagars vila från styrketräningen, 1 missat benpass och 1 veckas vila från cardion. Nu är allt på topp igen. :thumbup: