handdator

Visa fullständig version : Frossa efter hård träning!


debbe
2007-10-19, 16:15
Hej..
Efter träningarna 1.5 timmes grappling pass duschar jag, åker hem, äter.
Sen kommer frossa, fryser och är jättetrött men inte trött så jag kan sova.

Vad är detta?

Robbin
2007-10-19, 16:21
Jag som trodde att det handlade om att frossa i mat :/

ChrisDEFC
2007-10-19, 16:59
virus i kroppen?

King Grub
2007-10-19, 17:06
Är det varje gång eller bara nu senaste passet?

machine gun
2007-10-19, 17:50
Jag kan få det ibland efter tävlingar eller långpass och då har jag gissat mig till att det beror på vätskebrist och/eller energibrist.

zeusden1
2007-10-19, 17:52
Hej..
Efter träningarna 1.5 timmes grappling pass duschar jag, åker hem, äter.
Sen kommer frossa, fryser och är jättetrött men inte trött så jag kan sova.

Vad är detta?

Jag har haft samma problem några gånger. Jag har blivit sjuk efter detta..

debbe
2007-10-19, 18:30
Ja det är väl nästan varje gång dom gånger jag tränar hårt.. och jag har verkligen inte en aning om vad det kan vara eftersom jag dricker 2 liter sportdricka med massa kolhydrater + äter en stor måltid efter.

:l

Gädda
2007-10-19, 18:40
Konstigt, jag brukar snarare svettas...

Yankeee
2007-10-19, 18:43
De enda gånger jag har fått frossa är när jag har sprungit och det har varit väldigt varmt ute. Antagligen vätskebrist för mig då.

debbe
2007-10-19, 18:46
Ja det skulle man kunna tro.
Men rikligt med vätska innan, minst 2 liter sportdryck under passet (1.5h) och mat och dricka efter.


Jag är nyfiken på en förklaring iaf, för kroppen säger ju ifrån och det behöver ju inte vara på ett posetivt sätt, för det känns inte posetivt :)

amincissez
2007-10-20, 09:48
Ja det skulle man kunna tro.
Men rikligt med vätska innan, minst 2 liter sportdryck under passet (1.5h) och mat och dricka efter.


Jag är nyfiken på en förklaring iaf, för kroppen säger ju ifrån och det behöver ju inte vara på ett posetivt sätt, för det känns inte posetivt :)

Jag får frossa emellanåt efter hårda pass,o ibland mitt i passet,,ja måste ta på mig långärmat mitt i ett svettigt pass,,jag tror de handlar om hög ämnesomsättning/förbränning ,,,iaf va jag hört av min dr ,för ja har hög amnesomsättning(sköldkörteln). Det har visat sig i dom prover the doc tog på mig.Sen har ja märkt att uppiggande piller ökar frossan.

amincissez
2007-10-20, 09:49
Fast ja blir inte trött som du säger..tvärtom ja e hur pigg som helst.

mellankrigarn
2007-10-20, 12:25
Efter att jag har tränat extra hårt och länge (mer är 6h) tex när man har marscherat sönder sig så blir min kroppstemp åt helvete i flera timmar efteråt.
Får liksom feber och fryser som en idiot fast jag säkert har 39graders feber. Enda som hjälper för mig för att fort bli återställd är en lång dusch (först så duschar jag så varmt jag bara klarar av för att sluta frysa sen så sänker jag tempen tills jag står och duschar iskallt efter ca 25min) vet i fan om det är nyttigt men jag blir helt återställd efteråt ialla fall.

debbe
2007-10-20, 15:37
Jag blir inte trött så jag kan sova, utan kroppen är helt slut. Det ska den ju vara om man tar ut sig helt men detta känns konstigt? Fryser som fan som vid värsta febern.
Duschandet.. hmm.. ajg badar jacuzzi efter.. det är efter allt lugnat sig jag börjar frysa. Duscha kallt??? =) no way.. värme är skönt, kylan är inte men kanske värt ett försök.

Ämnesomsättningen? kan den göra ngt så jag fryser??? :)

amincissez
2007-10-20, 15:45
Jag blir inte trött så jag kan sova, utan kroppen är helt slut. Det ska den ju vara om man tar ut sig helt men detta känns konstigt? Fryser som fan som vid värsta febern.
Duschandet.. hmm.. ajg badar jacuzzi efter.. det är efter allt lugnat sig jag börjar frysa. Duscha kallt??? =) no way.. värme är skönt, kylan är inte men kanske värt ett försök.

Ämnesomsättningen? kan den göra ngt så jag fryser??? :)

Jag har fattat iaf att det är så.Har man fart på ämnesoms ,,så visar de sig som frossa,efter hård träning.Jag va hos the doc för en månad sen,,o klagade på tränings frossa,,alla blodprover och fysiska undersökningar var enl the doc perfekta.Hon sa tom att min kondition va över de normala.Så jag e frisk som en nötkärna.Men du borde kanske gå till en doc,,o höra vad de kan va.

debbe
2007-10-20, 16:07
ska iväg till läkare spec. på idrottsskador för armbågarna.. frågar honom vad det kan vara.. tack för svaren ;) kolozzeum är bäst!

Gnusram
2007-10-20, 16:11
Det jag kommer att tänka på är hur bra du ätit under dagen innan du tränar? Du tycks ju käka bra efteråt men har du tillräckligt med energi i kroppen när du börjar?

debbe
2007-10-20, 16:14
Jag äter stor måltid 2 timmar innan jag tränar ungefär. Sen ngt lätt innan.. kan vara en frukt typ,... sen dricker jag isotonisk eller hyptonisk dricka före också och det ska väl vara tillräckligt med energi? 100gram av det pulvret = 540kcal!

Gnusram
2007-10-20, 16:18
Jag äter stor måltid 2 timmar innan jag tränar ungefär. Sen ngt lätt innan.. kan vara en frukt typ,... sen dricker jag isotonisk eller hyptonisk dricka före också och det ska väl vara tillräckligt med energi? 100gram av det pulvret = 540kcal!

Det låter ju helt okej, då har jag inga andra idéer... :)

debbe
2007-10-20, 16:23
Nä.. känslan säger ju överträning..
för kroppen är inte i någon prima form dagen efter..
men förstår verkligen inte hur det kan bli så :(

stargate
2007-10-20, 16:25
sä här är det för mig:

Efter jag tränat styrketräning: Hungrig efter passet, kan oftast somna om jag inte tränat FÖR hårt

Efter jag tränat thaiboxning: Mår illa, ingen matlust alls, jättetrött men kan inte somna eftersom kroppen känns orolig på nåt sätt.