handdator

Visa fullständig version : Det rycker i min rygg


Snabel
2007-10-18, 21:39
Hej,

det har ryckt i min vänstra lats hela dagen, riktigt irriterande. Det har som sagt pågått hela dagen och om jag sätter handen där så känner man verkligen hur den rycker..

Snälla hjälp mig, vad är mitt problem? :-( :-(

zeusden1
2007-10-18, 21:41
Vila tills imorrn, äre det inte borta då, vet jag inte..

Tricklev
2007-10-18, 21:41
Känner igen det där, får det i högerlåret och triceps ibland, har även varit trådar uppe om det förut. Minns dock inte vad dom sa att man skulle göra. ;)

RTB
2007-10-18, 21:46
Brukar få det i både höger och vänster ibland. Händer att det håller i sig några dar men det går över så småningom. Måste se rätt lustigt ut då det antagligen ser ut som jag försöker armbåga nån frenetiskt:Virro

tjabon
2007-10-18, 21:51
Muskler jag brukar få Ryck i:

Ryggen, höger lår, båda vaderna. vänster biceps.


jag har fått en ny hobby.......

zeusden1
2007-10-18, 21:55
Har du kört ett hårt rygg pass nyligen?

ante
2007-10-18, 21:57
Det är för att du är så grofv! Hela kroppen skakar av att latsen rycker va?

Snabel
2007-10-18, 22:40
Absolut, kroppen liksom fladdrar!

Nja, jag har inte tränat på två dagar, men mitt senaste pass var faktiskt rygg!

Edit: Jag har haft ryckningar i ett ögonlock en gång också, höll i sig några dagar. (jag hade inte tränat ögat innan)

Slartibartfast
2007-10-18, 22:51
Hade jag startat denna tråd hade den stämplats som en gnälltråd.

Det blir bättre tills du gifter dig.

Jag brukar rycka och krampa allt emellanåt. Oftast i lår, axlar eller triceps.

überstarken
2007-10-18, 22:54
Jag brukar rycka och krampa allt emellanåt. Oftast i lår, axlar eller triceps.

Men det var hemskt vad du gnäller! :smash:



Nä skojjar bara med dig

mangs
2007-10-19, 07:59
Men det var hemskt vad du gnäller! :smash:



Nä skojjar bara med dig

:D

Precis vad jag tänkte skriva.


OnT

Ryck i latsen är inte att leka med, jag vet en polare till mig som fick lite ryck och två dagar senare dog han. Vad du än gör så kolla upp det på någon akutmottagning














Bara skojade, det är säkerligen en nerv i kläm eller något och det kommer gå över av sig själv.

Snabel
2007-10-23, 07:37
:D

Precis vad jag tänkte skriva.


OnT

Ryck i latsen är inte att leka med, jag vet en polare till mig som fick lite ryck och två dagar senare dog han. Vad du än gör så kolla upp det på någon akutmottagning














Bara skojade, det är säkerligen en nerv i kläm eller något och det kommer gå över av sig själv.


Haha, det där var hemskt ;-( Det rycker fortfarande. Det börjar bli irriterande, specielllt på kvällen då man ska sova eller under föreläsningar..

champion
2007-10-23, 08:12
Jag hade det förut i ena bröstmuskeln och då fick jag massage och det gick över. Annars får jag det ganska ofta i fingrarna.

High1ander
2007-10-23, 09:48
Da o da rycker det i baguetten.


Ne, skamt asido, jag brukar kunna fa ryck i muskler, mestdels biceps och delta. Oftare hander det dock att det pulserar mer blod pa vissa stallen, typ laret eller biceps, och det e freaky. Da kanns det som helt plotsligt blodet anvander en "reservpulsader", det harliga e att man kan kanna med fingrar ocksa hur blodet bara forsar igenom...

Snabel
2007-10-29, 18:37
Nu har ryckningarna i ryggen nästan avtagit helt, men det har istället börjat rycka i min näsa och lite under ögonen. Det har ryckt i ca. 3 dagar oavbrutet.

Ingen som vet vad ryckningarna beror på? Jag är relativt utvilad, har heller inte tränat någon näsa under den senaste tiden.