handdator

Visa fullständig version : Begreppsförklaringar träning?


kapten_mio
2007-10-18, 15:58
Hej hej allihopa.

Jag har jättedålig koll på olika begrepp som poppar upp här och där hela tiden. Känner att jag trots min aktiva träning gått miste om träningsspråket.

Verkar kanske helt född ur ett flingpaket *whistle* men ett exempel är bulk, och ett annat är deff. Deff har jag förstått har med fettbörbränning att göra!?

Finns det ingen möjlighet att skapa en tråd eller ett eget forum för förklaring av alla dessa typer av kortformer som beskriver träningstyper, träningsredskap etc. (En komplett överlevnadsguide med andra ord) :cool:

Jag vill också hänga med i samtiden!!! :hbang:

tont
2007-10-18, 16:12
Är du osäker på ett ord, testa sök funktionen och skriv in ordet du är osäker på. Det kommer antagligen komma upp en massa svar angående ditt ord. Ett annat sätt är att tex gå in på wikipedia och söka, där finns också massa svar.

Annars är det bara att sufra runt lite på forumet och läsa, det finns stickys där dom förklarar vissa basic grejer.

Tricklev
2007-10-18, 16:16
Eller så behöver du bara fråga i tråden lite snabbt, oftast är det någon vänlig själ som snabbt svarar.

Att deffa är att gå ner i vikt, samtidigt som du försöker behåller så mycket muskelmassa som möjligt.

Snafu
2007-10-18, 16:17
Jag har en kompis, tämligen ovan vid gym, som vid upprepade tillfällen sade "fan vad deffad du är" efter jag gjort 8-10 chins.

Egocentrisk som man är tänkte jag inte vidare på det, men nästa gång han såg mig göra chins igen sa han samma sak. Han ville helt enkelt säga att jag var stark, men trodde att deffad betydde precis det.

Jag vill nog inte ha något sagt med det egentligen.

agazza
2007-10-18, 16:31
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=102657

finns mycket bra i två av länkarna :)