handdator

Visa fullständig version : Födelsedagsklap jelp.


Slartibartfast
2007-10-18, 14:45
Vad köper man åt en tjej som fyller 24, som man känt ca en månad?

Jag är snål och fattig, så inga dyra grejer.

DanielF
2007-10-18, 14:49
En parfym och en blomma.

Fettecke
2007-10-18, 14:51
En parfym och en blomma.

nej, kvinnor är konstig så då tror hon att slarti tycker hon luktar skumt.

Du har känt henne kort tid alltså, har du vart där och puttat? annars funkar det bara att ta med henne ut på en fika och gratulera med en blomma... inget riktigt fancy men effektfullt

Fed up
2007-10-18, 14:52
Det är rea på glitter nu, om det finns i ditt land, där kan du köpa fint krimskrams, det gillar de flesta tjejer.

lectris
2007-10-18, 14:53
sjysst flaska vin kanske?

Snafu
2007-10-18, 14:55
Japp, Lectris is onto something, flarra vin, en ask chocklad?

DanielF
2007-10-18, 14:55
nej, kvinnor är konstig så då tror hon att slarti tycker hon luktar skumt.

Nej, tror det är en myt.

Racso
2007-10-18, 14:56
Vad köper man åt en tjej som fyller 24, som man känt ca en månad?

Jag är snål och fattig, så inga dyra grejer.

Hur känner du henne? + Hur vill du fortsätta känna henne?

Snafu
2007-10-18, 14:57
Hur känner du henne?

Kanske en tjej genom hans flickvän, typ hennes kompis? ELler va? Varför annars anstränger du dig? =)

Slartibartfast
2007-10-18, 14:58
Nä, det är inget sexualt med i leken. Vi blev utexaminerade samma dag tillsammans med två andra, och vi fyra har liksom blivit lite kompisar efter den examensfesten (iaf är vi e polare på facebook)

Ska till hennes nu på lördan på en kombinerad examens/födelsedagsfest.

Smycken och sånt tycker jag inte passar sig i dethär fallet.

Får gärna vara nåt som hon har praktisk nytta av.

Egentligen borde jag köpa ett Twinner (TM) damsugarmunstycke åt henne! *popcorn*

Loke
2007-10-18, 14:59
Det är rea på glitter nu, om det finns i ditt land, där kan du köpa fint krimskrams, det gillar de flesta tjejer.

Seriöst, även om de är 24? Wow, trodde alla tjejer över ~18 blev smått förolämpade av sånt.

Slartibartfast
2007-10-18, 15:00
sjysst flaska vin kanske?

Jo, det är ju nödlösningen, men jag tycker bara det är så alldagligt och tråkigt.

Men det funkar.

Fed up
2007-10-18, 15:01
Seriöst, även om de är 24? Wow, trodde alla tjejer över ~18 blev smått förolämpade av sånt.

Jag är 25 och har handlat för flera hundra där sista veckorna. Men jag har ju iof. konstig smak, tycks det.

Racso
2007-10-18, 15:09
Nä, det är inget sexualt med i leken. Vi blev utexaminerade samma dag tillsammans med två andra, och vi fyra har liksom blivit lite kompisar efter den examensfesten (iaf är vi e polare på facebook)

Då är denna utesluten http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=370236 *rolleyes*

Dandersen
2007-10-18, 15:10
Tja, det finns väl 2 sätt att göra det på:
1: Ät ute på stan och avsluta med bio.
2: Laga mat och bjuda hem henne, softa sedan med ostbricka, vin och en väl utvald film.

Att ge presenter så tidigt tror jag kommer kännas konstigt. Har ni bara varit ihopa en månad så finns det ju inte direkt något att basera hennes behov eller intressen på; vilket tjejen förhoppningsvis förstår utan att något behövs att sägas.
Att ge neutrala presenter som halsduk (pga av den kommande vintern), choklad (utjatat och fantasilöst, såvida det inte den är 14:e feb), T-Shirt med "Världens bästa..." motiv på (skona mig...) eller annat sådant är något man ger till frugan när man varit ihopa i 30 år.

Så jag tror nog att göra något istället för att ge något är det bästa alternativet.
Annars om du tvunget ska köpa något så köp 3 blodröda rosor. Du kan ju säga att dom symboliserar passionen för kvällen, natten och morgonen. hehe

Granatgiraffen
2007-10-18, 15:13
Sätt en rosett på din arm och låt henne känna på din bicep i kanske 1 minut.

NiXPhoenix
2007-10-18, 15:14
Köp en blomma, alltså mer av typen krukväxt. Kanske en en eller nåt annat som håller sig.

Dandersen
2007-10-18, 15:18
Ok, det handlade visst inte om en flickvän. Glöm mitt ovanstående förslag helt.

Hmm...
Underkläder med olika veckodagar tryckta på dom? (Nej, jag skämtar! haha)

Få se nu. *klura*

Flaska vin och biobiljett! Gjutet ju! Sen när hon öppnat kuvertet och nog uppenbarligen undrar varför det bara finns en biobiljett i kuvertet så tar du fram den andra och frågar sedan om hon vill med på bio på fredag (eller ngn annan lämligt utvald dag). Vinflaskan är din "safe-present".

Fed up
2007-10-18, 15:18
Om hon gillar te eller kaffe kan du ju köpa en påse av nån lite speciell, lyxig sort. Annars gillar väl alla tjejer choklad?

Men skulle det vara nåt husligt så köp det då, om du vill köpa nåt fint kan du ju köpa typ fina disktrasor och sånt som de har på designtorget (om det nu finns i ditt förbannade land). Annars är väl ett dammsugarmunstycke jättebra om hon behöver det. Det bästa är ju såna presenter när nån sett att man faktiskt behöver nåt specifikt, det blir personligt och skoj.

lectris
2007-10-18, 15:20
dammsugarmunstycke! :laugh:

Granatgiraffen
2007-10-18, 15:21
dammsugarmunstycke! :laugh:

Ja. Jag hade kastat ut den personen från festen som hade gett mig ett dammsugarmunstycke.

TCOG
2007-10-18, 15:24
Ta med henne på strippklubb & köp champagne på is, funkar alltid för mig :thumbup:

Snafu
2007-10-18, 15:32
Ta med henne på strippklubb & köp champagne på is, funkar alltid för mig :thumbup:

Pink Lady i Waasa rekommenderas starkt. Jag hittade aldrig dit själv men mina kompisar hävdar att det var bra grejjer.

tntballe
2007-10-18, 15:43
Vad köper man åt en tjej som fyller 24, som man känt ca en månad?

Jag är snål och fattig, så inga dyra grejer.

spa-kit, eller ansiktsbehandling?

Greg
2007-10-18, 16:07
Dildo?

Om hon är finne borde väl en flaska renat göra henne jätteglad?

Kniv?

Slartibartfast
2007-10-18, 17:34
Då är denna utesluten http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=370236 *rolleyes*

WOW! kanske inte optimala presenten att ge åt just denhär tjejen. Min flickvän kanske har invändningar. Men jag skulle ändå vilja ha en sån åt mig själv!

Ja. Jag hade kastat ut den personen från festen som hade gett mig ett dammsugarmunstycke.

Meh! Det är inte vilket dammsugamunstycke som helst, det är ett Twinner, ffs!

http://www.onoff.com/online/picdb.nsf/vPictures/17325/$file/prod_17325.jpg

lectris
2007-10-18, 17:47
WOW! kanske inte optimala presenten att ge åt just denhär tjejen. Min flickvän kanske har invändningar. Men jag skulle ändå vilja ha en sån åt mig själv!

Var beredd att köpa ett par stycken om du få en lyckad willy... det är rätt klurigt att få det till att gå ihop. Om du ska ge dig på den så som sagt, ha MINST en i backup och se till att du har en assistent som kan hjälpa dig. Det är många saker som.. man ska ha i händerna samtidigt, om man säger så... :D

:angel:

Denstillasittande
2007-10-18, 18:35
Meh! Det är inte vilket dammsugamunstycke som helst, det är ett Twinner, ffs!

http://www.onoff.com/online/picdb.nsf/vPictures/17325/$file/prod_17325.jpg


Grymt bra damnsugamunstycke faktiskt, Tummen upp för de !

Snafu
2007-10-18, 19:53
Twinner görs i Övik tror jag. Eller så är det en lokalskröna. Tomas Brolin var delägare, stort.

Tricklev
2007-10-18, 20:46
Köp henne en popcornmaskin, något hon är garanterad att aldrig använda mer än 1 gång.

http://www.onoff.com/online/picdb.nsf/vPictures/26456/$file/prod_26456.jpg