handdator

Visa fullständig version : Om du vaknade upp imorgon helt ensam på jorden!


Röda_Lacket
2007-10-18, 01:50
Vad skulle du då göra?Skulle du gå runt och leta efter andra människor eller skulle du plundra din lokala mataffär på läsk och godis?

delta_mats
2007-10-18, 01:52
Vad skulle du då göra?Skulle du gå runt och leta efter andra människor eller skulle du plundra din lokala mataffär på läsk och godis?

Jag skulle nog leta rätt på en bilfirma med exlusiva bilar, ta en bil. Sen skulle jag åka och titta mig omkring och fundera på vad jag skulle hitta på sen.

Pez
2007-10-18, 01:54
Bli fruktansvärt rädd, arg, förtvivlad och deprimerad.
I den ordningen.

delta_mats
2007-10-18, 01:57
Bli fruktansvärt rädd, arg, förtvivlad och deprimerad.
I den ordningen.

Frågan var vad du skulle göra. Inte hur du skulle reagera. Gör om gör rätt!

Frida.B
2007-10-18, 01:58
Jag skulle gå runt och hitta på saker tills jag en dag dör

joriice
2007-10-18, 02:01
Det kommer en film som handlar om det med Will Smith i huvudrollen, Jag tror den heter "last man on earth"

Ontopic: Jag skulle sprungit till någon affär, tagit någon överlevnadshandbok, flytta ut på landet till en stuga och leva som de gjorde "back in the old days"

Sedan beger man sig till affärer osv, och tar alla förnödigheter man behöver.. inte mat förstås eftersom det är råvara. Men tändstickor, sköna möbler, vapen och diverse.


SÅ!

Pez
2007-10-18, 02:07
Frågan var vad du skulle göra. Inte hur du skulle reagera. Gör om gör rätt!

Jag är uppenbarligen helt ensam på jorden, så jag bestämmer vad som är rätt eller fel.
För övrigt finns inte du.

Men visst - jag skulle sätta mig ner på en stol.
Sen skulle jag bli fruktansvärt rädd, arg, förtvivlad och deprimerad.

Det kommer en film som handlar om det med Will Smith i huvudrollen, Jag tror den heter "last man on earth"
Konceptet är inte direkt nytt.

delta_mats
2007-10-18, 02:32
[QUOTE=Pez;2580689]Jag är uppenbarligen helt ensam på jorden, så jag bestämmer vad som är rätt eller fel.
För övrigt finns inte du.

Men visst - jag skulle sätta mig ner på en stol.
Sen skulle jag bli fruktansvärt rädd, arg, förtvivlad och deprimerad.


En soffa är väl ändå mycket bekvämare?

Prankie
2007-10-18, 02:45
animalsex for teh win! :D Seriöst skulle jag nog besöka alla ställe som man nromalt inte få fara till. Militära baser, försöka på mig en härdsmälta och titta sen på mushroom molnet.

Daniiiel
2007-10-18, 03:12
Skulle söka i hela staden för min familj och sen åka runt för att hitta liv i sverige, sen resten av norden. Kanske åka runt i resten av europa och left efter någon överlevande. Hittade jag inte någon inom något halvår så skulle jag ta självmord.

Troll
2007-10-18, 04:08
Gått och lagt mig igen...
Möjligen hoppats att jag inte skulle vakna mer.

plattenbullen
2007-10-18, 04:30
Skulle satta mig mitt i ett kopcenter och onanera s*tan, sen lagga saften pa roligt stalle.

Alexton
2007-10-18, 06:53
Skulle dra och styra upp lite lyxartiklar.Kanske en stereo för ett par hundra tusen och en tv till. Sen skulle jag nog börja gå igenom filmer jag velat se men inte haft tid. Börja samla konserver och mat. Skulle nog flytta till en lite lyxigare lägenhet. Min katt skulle få en egen lägenhet i närheten.

stridis
2007-10-18, 06:56
Skulle lägga mig igen, sovmorgon!
Nästnästa morgon skulle jag gå och göra lite annorlunda grejer, lite allmän förstörelse antagligen.

z_bumbi
2007-10-18, 07:25
Skulle lägga mig igen, sovmorgon!
Nästnästa morgon skulle jag gå och göra lite annorlunda grejer, lite allmän förstörelse antagligen.

Sova är en bra panikreaktion, alternativet är att hoppa från balkongen men jag bor bara på andra våningen så det garanterat inte en säker död.

Stoltz
2007-10-18, 07:28
Det kommer en film som handlar om det med Will Smith i huvudrollen, Jag tror den heter "last man on earth"


Den heter "I am Legend".

Jag hade fått der über depression. Sen hade jag börjat sända radiosignaler för att försöka hitta någon annan, helt enkelt hoppas.

Osten80
2007-10-18, 07:30
Förse mig själv med oerhörda mängder knark.

coxie
2007-10-18, 07:47
Hur lång tid tar det innan strömmen försvinner? Går ett kärnkraftverk av sig själv eller försvinner all ström direkt när folket försvinner?

Jag skulle försöka säkra bensin/diesel innan pumparna lägger av. Första nätterna skulle inte vara roliga om jag satt helt ensam i en kall, mörk lägenhet.

interpx
2007-10-18, 07:59
Inhandlat mig en jävla massa porr, Sen ta livet av mig efter jag sett alla rullarna. :)

Yucko
2007-10-18, 08:01
Onanera med en sax i lugn och ro.

iwytd
2007-10-18, 08:07
Rätt intressant tråd ändå.

Själv skulle man väl bara bli oerhört förvirrad men sen skulle jag väl försöka hitta liv på något sätt, försöka hitta någon större radio att sända via.

Annars som vissa har sagt försöka fixa så mycket bensin och olja som möjligt, Utforska Area 51 typ, om man kan ta sig dit på något vis :D Testa skjuta raketgevär tror jag nog att jag skulle göra också, bara för att, leka lite rambo för sig själv=D

Annars skulle jag fixa oerhörda mängder med chips och dipp då det faktigst inte fanns någon annan på jorden som behövde se hur man såg ut? ;d äta mig till döds framför grymma filmer typ. LoL

blekfet2
2007-10-18, 08:09
jag skulle springa till första bästa gungbräda.

mela
2007-10-18, 08:56
Jag skulle undra vart f*n alla hade tagit vägen och varför jag inte fått följa med. Så skulle jag förmodligen bli deprimerad och sätta mig nånstans och bara stirra ut i tomma intet. Sedan vet jag faktiskt inte. Tror inte att jag hade kunnat ha en massa roligt och sno saker osv.

Fredszky
2007-10-18, 09:18
Det finns en film som handlar just om det här, "The Quiet Earth", en äldre från 80-talet, rätt kul! Jag gillar undergångsfilmer av någon anledning. Spana in den och se vad en man gjorde. Den är inte svår att hitta för den som vet hur man letar.

teargaz
2007-10-18, 09:21
Jag skulle sätta mig i en grävmaskin, köra in på åhlens city och gräva gräva gräva.

Sen hade jag tagit en finlandsbåt och kört rakt in i slussen.

Efter det hade jag tagit en långtradare och försökt fickparkera den inne på Mc Donalds.

Sen hade jag nog dragit till arlanda och försökt köra lite flygplan.

Om jag överlever det så skulle jag flyga till Italien, letat rätt på en Formel 1 bil. Kört i den till Paris och målat om triumf bågen rosa.

Fortsättning kommer...

Fredszky
2007-10-18, 09:21
Min första reaktion hade varit som många andras verkar vara; leta upp en schysst bil (Varför inte en hummer?) Utrusta mig själv med vapen eftersom jag antagligen blir paranoid, åka omkring och utforska, försöka hitta ledtrådar till varför jag är ensam. Roa mig, planera, säkerligen bli deprimerad förr eller senare.

shut teh face
2007-10-18, 09:23
Skulle man vara sista människan skulle man ju inte kunna räkna med vatten i kran, el, etc, för alltid. Det finns ju personer som sköter det där.

Jag hade nog lärt mig prata med djur och sedan varit hövding här på jorden

Snafu
2007-10-18, 09:28
Ja vafan skulle man göra egentligen?

1. Ordna mat (mkt proteinpulver kanske?)
2. Ordna vatten
3. Fixa vapen så jag kan döda zombisarna som kommer snart
4. Fixa flygplan så jag kan flyga till en öde ö när det kommer för många zombisar
5. Sno en jävla massa pengar, människorna kanske kommer tillbaka, och då vore det ju schysst att vara rik?
6. Utforska resten av världen, kanske? På något sätt?

Eddie Vedder
2007-10-18, 09:32
Jag inleder nog med att inte reagera alls, jag vaknar alltid först i korridoren i vilket fall så då träffar jag ändå inga människor.

Sedan slår jag på TV:n och datorn, blir först förundrar över att ingen nyhetsmorgon visas nånstans. Sen kommer jag in på kolo och ser att inte en jäkel är där heller.

Nu börjar jag bli fundersam och kollar ut genom förnstret, lyssnar i trappuppgången ifall någon lever m.m.

När jag inser att jag är helt själv nyper jag mig hårt som satan i armen. När armen gör ont får jag en chock.

Här vet jag inte längre hur det skulle fortlöpa....

Dandersen
2007-10-18, 09:36
Jag skulle nog plugga biokemi sedan gå in på genteknik. Bryta mig in i en del genbanker och sedan skapa en, eller flera, partner(s) så jag inte längre var ensam.

Sen skulle jag befolka jorden utav bara helvete. :D

Snafu
2007-10-18, 09:36
Blir väl till att skaffa några såna där knulldockor också tror jag, så man kan kramas. skulle ju aldrig stoppa in snorren, liksom :(

tejpis
2007-10-18, 09:37
Här vet jag inte längre hur det skulle fortlöpa....
Joggingtur gissar jag på.

Jag hade begravt mig i biblioteket tills nästa sommar, läsandes överlevnadslitteratur. Sen hade jag "antagligen" gett mig av söderut där man kan finna sin egen föda och inte frysa ihjäl.

Egentligen hade jag fått panik och flippat ur.

Trance
2007-10-18, 09:38
Prioritet 1 skulle vara att hålla igång datorn, som de flesta förstår. Det mesta funktionerna skulle ju eventuellt dö ut så det gäller att säkra vissa funktioner.

Sjukhus är ju en bra början att leta upp. Brukar finnas apotek i närheten samt sjukhus har massa bra utrustning och för att inte tala om, reservgeneratorer. Förmodligen borde de ha dieseldrivna, annars får man väl leta upp någon bondgård med en.

Bondgårdar har ju även dieseltankar som man kan pumpa ur diesel från, vilket är smidigt. Vatten och mat kan man ju plundra livsmedelsbutiker på, finns vätska på flaska samt konserver/vitaminpiller som borde kunna föda en rätt länge. Nästa steg är ju att hitta större lager och eventuellt militärlager för...att det är coolt med vapen samt man kan försöka lära sig att jaga för skojs skull.

Bibliotek/bokhandlar med överlevnadshanböcker och instruktionsböcker är ju en höjdare också. Man kan även försöka hitta något ställe med solceller som man kan försöka lära sig att få ut någon nytta av. Samt plundra alla ställen som har bekväma och användbara saker. Eventuellt migrerar man söderut med bilar som man byter lite då och då, hela tiden säkrar de resurser man behöver successivt, detta för att slippa en jobbig vinter.

Sedan så adopterar man en hundvalp(eller en mindre flock kanske, starta kennel?) och spenderar resten av tiden med att umgås med den, spela alla dator/tv-spel man hittar och läser böcker samt kollar in häftiga saker och prövar prylar.

Muskelbyggaren
2007-10-18, 09:41
Trance är ett föredöme framför alla quitters här i tråden.

Det gäller nog att inte fixera sig vid faktum att det inte finns några människor kvar, utan istället inbilla sig att man fast på en öde och och gilla läget. Man har om inte annat hamnat på en mycket välutrustad öde ö.

Liten Men Fet
2007-10-18, 09:47
Trilla i trappan, bryta ett ben och stryka med på natten när jag inte klarar av att hålla dom herrelösa hundarna borta.

joriice
2007-10-18, 09:54
Trance är ett föredöme framför alla quitters här i tråden.

Det gäller nog att inte fixera sig vid faktum att det inte finns några människor kvar, utan istället inbilla sig att man fast på en öde och och gilla läget. Man har om inte annat hamnat på en mycket välutrustad öde ö.

+1! Vilka quiters det finns här! *gah!*

Slartibartfast
2007-10-18, 10:08
Tänkte svara i tråden, men så ser jag att Snafu redan prickat in precis de saker jag skulle göra. :thumbup:

The_RobRoy
2007-10-18, 10:17
Om man är tjej ligger man ju bra mycket bättre till, leta upp närmaste spermadonator bank och starta en ny population

Tricklev
2007-10-18, 10:21
Vettefasen om jag hade kunnat leva utan någon social interaktion, skaffa en hund hade mao fått hög prio. ;)

Snafu
2007-10-18, 10:25
Tänkte svara i tråden, men så ser jag att Snafu redan prickat in precis de saker jag skulle göra. :thumbup:

:D

Stoltz
2007-10-18, 10:27
Om man är tjej ligger man ju bra mycket bättre till, leta upp närmaste spermadonator bank och starta en ny population

Mm... framtida incest ftw.

shut teh face
2007-10-18, 11:04
Jag hade nog personligen knarkat tills jag dött. Liksom, för stunden är det ju skönt. Och sålänge jag får nytt är det ju gött.

Skulle inte klara av ett normalt liv sådär öde.

Tricklev
2007-10-18, 11:12
Äsh, jag hade antagligen tagit livet av mig, hade inte klarat av att vara organiserad under något sådant här. Creds till alla er som hade orkat.

egge
2007-10-18, 11:23
Jag hade nog personligen knarkat tills jag dött. Liksom, för stunden är det ju skönt. Och sålänge jag får nytt är det ju gött.

Skulle inte klara av ett normalt liv sådär öde.

Håller med. I början kan det säkert vara lite kul att upptäcka massa ställen som man inte får vara på nu men efter ett tag hade nog allt blivit förbannat tråkigt. Ska man ta livet av sig så kan man ju lika gärna knarka ihjäl sig. Hoppa ifrån Eiffeltornet under en syratripp är nog en intressant upplevelse.

jeppe på berget
2007-10-18, 12:27
Jag skulle anordna dom största tävlingarna, ställa upp i dom och bli världsmästare och ta OS guld i alla grenar det vore coolt. Sen skulle jag sätta mig och wanka

Micke-s
2007-10-18, 12:30
sovit med olåst dörr

interpx
2007-10-18, 12:33
Fan va många var ute efter vapen ;) Var HAR NI PORREN?

Kwon
2007-10-18, 12:34
Vad skulle du då göra?Skulle du gå runt och leta efter andra människor eller skulle du plundra din lokala mataffär på läsk och godis?

Skulle gå in på en biograf och titta på "Last Man on Earth", "The Omega Man" och "I am Legend" i den ordningen.

champion
2007-10-18, 14:34
Blivit deprimerad och börjat gråta så man blivit uttorkad och dött på de viset.

egge
2007-10-18, 14:39
Håller med. I början kan det säkert vara lite kul att upptäcka massa ställen som man inte får vara på nu men efter ett tag hade nog allt blivit förbannat tråkigt. Ska man ta livet av sig så kan man ju lika gärna knarka ihjäl sig. Hoppa ifrån Eiffeltornet under en syratripp är nog en intressant upplevelse.

Hade det varit sommar och varmt så hade jag gjort ovanstående grejer fast naken.

Deceiver85
2007-10-18, 14:49
Upplevelsen skulle antagligen vara alldeles bisarr för att man skulle förstå innebörden förens ett par dagar eller så. Men när den värsta chocken hade lagt sig...tja, vad gör man då?

Antagligen skulle jag åka till Stockholms Slott, klä mig i Kalle Dussins kläder och sen leva resten av mitt liv som vansinnig nere i Livrustkammaren.

Metal_boy_
2007-10-18, 14:58
Frågan var vad du skulle göra. Inte hur du skulle reagera. Gör om gör rätt!

Vad gör han? Jo han reagerar. Då gör han nåt. Gör rätt själv!

Metal_boy_
2007-10-18, 15:05
Skulle nån bry sig om sitt utseende "för sin egen skull"? Som många så fint brukar säga :)

Andy.da.wohoo
2007-10-18, 15:07
Skulle först vakna och sen märka att det är ovanligt lugnt i huset. Antar att alla åkt hemifrån. Skulle chillat tills jag startar datan och loggar in på msn och märker att ingen är inloggad. Antar att msns server dampat och försökt ringa någon polare. När ingen svarar tar jag moppen eller ev. bilen in till byn i närheten för att kolla om dom är hemma. När jag märker att det är helt tomt i hela veinge(byns namn) hade jag nog blivit förvirrad och lite skrämd/panikslagen. Sedan tror jag jag hade blivit depprimerad av att inte ha ett socialt samspel. När jag accepterat att alla är borta hade jag nog skaffat mat och vatten så man överlever och sen försökt leta världen över efter en annan människa.

Kwon
2007-10-18, 15:14
Skulle nån bry sig om sitt utseende "för sin egen skull"? Som många så fint brukar säga :)

LOL no.

Jag tror det flesta hade struntat i å raka sig och flanerat runt med långt hår och skägg!

stargate
2007-10-18, 15:23
Jag har för mig att dom gör sånna där verklighetstrogna dockor nånstans i USA så jag hade nog åkt dit.

Micke-s
2007-10-18, 15:35
men den viktiga "underfrågan" är ,, vem här hade vågat sova med olåst dörr ???

Deceiver85
2007-10-18, 15:36
men den viktiga "underfrågan" är ,, vem här hade vågat sova med olåst dörr ???
Antagligen skulle jag blivit ännu mer paranoid och installerat ett gäng extralås

panzerpig
2007-10-18, 15:46
Skulle gå in på en biograf och titta på "Last Man on Earth", "The Omega Man" och "I am Legend" i den ordningen.

haha, satt just och funderade på om det inte fanns äldre filmer som handlade om samma sak som will smiths nyaste, kom inte på namnen :) har för mig att det finns en till film, 80-talare.. minns den inte. förresten är väl omega man och I am legend baserade på samma bok? "I am legend" tror jag till och med den heter. ska rota på imdb.

stridis
2007-10-18, 19:17
Förresten jag skulle nog gå skvatt galen och skrattat besvärande länge över den bisarra situationen. Överlevnadstid antagligen under två veckor.

stridis
2007-10-18, 19:20
men den viktiga "underfrågan" är ,, vem här hade vågat sova med olåst dörr ???

Vill rymdisarna ta mig så hjälper inte lås!!! Det enda som hjälper att springa långt in i skogen naken inrullad i biologiskt material som maskerar min människolukt.

Mago
2007-10-18, 19:32
Jag skulle nog sökt mig söder ut. Södra Frankrike kanske och inskaffat mig en fin gård. Skaffat ett par hundar som sällskap. Skulle nog utbildat mig själv till pilot så jag kunde röra mig över stora områden lätt.

Sen skulle jag väl försökt underhålla mig så gott jag kunnat.
Flyga runt i världen och kapa fina båtar och åka runt och fiska tillsammans med mina dawgs t.ex.

Jag skulle nog leva ett ganska gott liv.

maRRtin
2007-10-18, 20:05
Jag hade tagit mig till en militärbas och hoppat in första bästa stridsplan och hoppats på att det finns en instruktionsbok under sätet.

Lellan
2007-10-18, 20:32
Haha, jag måste vara helt störd. Rent instinktivt när jag såg tråden tänkte jag att jag skulle testa hur det känns att sitta naken på bänken man väntar på bussen på, kanske fortsätter jag till affären naken - men jag skulle nog rätt snabbt bli rädd och deppad så det är ju bara vad jag fick för mig nu. Konsum är förresten worthless without folk ju.

Förresten står det en skylt "här är det 30" på vägen mellan lgtn och affären, och jag undrar alltid om den skulle ge utslag om man sprang eller om det behövs bil.

Summa summarum: Jag skulle klä av mig naken, sätta mig på en bänk sedan springa till affären där jag kanske skulle onanera till alla porrtidningar.

Hm. Svaret på denna fråga hade kanske blivit annorlunda om jag inte, som just nu, precis vaknat från en powernap?:MrT:

Mazr
2007-10-18, 20:39
Wow... jag hade sprungit runt med en massa vapen, naken såklart och skjutit på allt jag såg. Sen skulle jag dragit till Dubai och lekt med alla otroliga saker som fanns där, hur jag tar mig dit är en annan fråga. Kanske fixat en massa mat, lite hundar, galet ljudsystem, filmer, bensin och "lånat" en galen båt som tog mig dit.

Skulle lära hundarna sjukt roliga och användbara trick, läsa böcker, se på filmer, dyka, fiska, ****** dockor, bli schitzofren så jag har någon att prata med.

Fan vilken svår fråga... :P

Emil_Larsson
2007-10-18, 21:06
Sätta mig på en stol, ha en tyst minut, sätta ett skott i pannan.

Nej men jag vet seriöst inte vad jag hade gjort. Förmodligen tatt lite grejer, levt loppan, sen skjutit mig.

willis
2007-10-18, 21:24
Haha, jag måste vara helt störd. Rent instinktivt när jag såg tråden tänkte jag att jag skulle testa hur det känns att sitta naken på bänken man väntar på bussen på, kanske fortsätter jag till affären naken - men jag skulle nog rätt snabbt bli rädd och deppad så det är ju bara vad jag fick för mig nu. Konsum är förresten worthless without folk ju.

Förresten står det en skylt "här är det 30" på vägen mellan lgtn och affären, och jag undrar alltid om den skulle ge utslag om man sprang eller om det behövs bil.

Summa summarum: Jag skulle klä av mig naken, sätta mig på en bänk sedan springa till affären där jag kanske skulle onanera till alla porrtidningar.

Hm. Svaret på denna fråga hade kanske blivit annorlunda om jag inte, som just nu, precis vaknat från en powernap?:MrT:

Hahahaha det där är ungefär vad jag tänkte också, men jag skulle förmodligen undra om jag var utsatt för världens brutalaste practical joke och inte tagit av mig kläderna föräns jag var säker på att ingen tjuvkollade :Virro

interpx
2007-10-18, 21:26
Sådärja.. Mer naket kom igen gubbar & tjejer!! Ni börjar närma er! :D

"Skulle lära hundarna sjukt roliga och användbara trick, läsa böcker, se på filmer, dyka, fiska, ****** dockor, bli schitzofren så jag har någon att prata med."

Gillar Schitzo delen hahahahaha

Eddie Vedder
2007-10-18, 21:28
Sätta mig på en stol, ha en tyst minut, sätta ett skott i pannan.

Nej men jag vet seriöst inte vad jag hade gjort. Förmodligen tatt lite grejer, levt loppan, sen skjutit mig.

Ge dig nu Emil, du hade gett dig ut på godisjakt. Satan va du hade ätit!:eating:

Alla konserveringsmedel och allt socker, godiset kommer ju dessutom stå sig tills dess att du käat upp allt.:D

Purren
2007-10-18, 23:10
Rent spontant

Köra maxhastigheten i en lyxbil
Bosätta mig i en mataffär

Slartibartfast
2007-10-18, 23:15
Skulle ni deffa på vårarna ännu? :D

Metal_boy_
2007-10-18, 23:58
Hur vet man att man är ensam kvar på Jorden då?

willis
2007-10-19, 00:12
Hur vet man att man är ensam kvar på Jorden då?

Du klär av dig naken och inväntar skratt

Doctor Snuggles
2007-10-19, 00:13
Hur vet man att man är ensam kvar på Jorden då?

Bra poäng.
Om alla bara försvinner så skulle man snarare bli väldigt konfunderad och försöka lista ut vart alla har tagit vägen. Efter ett tag när elen försvinner (elkraftverk är väl rätt automatiserade så ett tag bör de funka iaf), så börjar man nog tänka på hur man skall överleva.
T.ex på gångavstånd från mig finns det ett flertal köpcenter, så jag skulle nog bryta mig in, och lassa på lite matvaror. När det gäller mat så finns det nog tillräckligt med lagervaror, t.ex. konserver osv som skulle räcka i hela ens liv.
Plocka på mig en generator så man kan få lite el och värme.
Problemet vore vatten. Ingen aning om hur automatiserat vattenverken är, men det är nog inte realistiskt att tro att vatten ur kranen skulle fortsätta komma. Man skulle kunna hitta ett sånt där vattenfilter så man kunde filtrera typ insjövatten från bakterier och tungmetaller.
Då skulle jag förstås hitta nåt ställe nära relativt rent vatten.
Skulle börja fundera på varmare breddgrader också. Det finns tillräckligt med bensin kvar på bensinstationer för att köra ner till frankrike eller spanien eller nåt, eller så får man lyfta ut lite bensin via slang från bilar på vägen. Där kan man senare leva bra. Surfa hela dagarna. :D

Fast eftersom man aldrig kan vara säker på att det inte finns någon annan kvar på hela jorden (kolla kunskapstråden :D), så skulle man nog tillslut spendera en bra stund av ens resterande liv att leta igenom hela jordklotet så gott man kan efter spår av liv.

Slartibartfast
2007-10-19, 00:16
Hur vet man att man är ensam kvar på Jorden då?

Man börjar lägga en patiens, och om man inte är ensam kvar på jorden så dyker det upp någon bakom ens axel som säger "den kan du lägga där".

Doctor Snuggles
2007-10-19, 00:17
Man börjar lägga en patiens, och om man inte är ensam kvar på jorden så dyker det upp någon bakom ens axel som säger "den kan du lägga där".

Haha, är det seinfelt som inte är ensam på jorden eller?

Slartibartfast
2007-10-19, 00:19
Haha, är det seinfelt som inte är ensam på jorden eller?

Aha! Är det från Seinfeld? Kom inte ihåg vart jag hört det.

tjabon
2007-10-19, 00:19
Gå hem till vissa personer och rota igenom deras lådor..:D

Doctor Snuggles
2007-10-19, 00:23
Gå hem till vissa personer och rota igenom deras lådor..:D

Fast du kommer aldrig att träffa dem mer, så vad spelar det för roll om du känner till deras hemligheter egentligen?

regus
2007-10-19, 00:24
Springa till alla resturanger i stan och göra matlåder som jag ställer in i kylen/fryser in. Gott med resturangmat.

Åkt till olika affärer och plocka med mig mat och tv-spel.

Polisen måste ha lite vapen liggandes. Så in där.

Massa drivmedel (disel/bensin) och lite elgeneratorer

Några böcker hur man driver värmeverket och hur man underhåller generatorer.

Efter några månader (när maten är slut och tv-spelen avklarade)

Åka jättesnabbt i snabb lyxbil

Ta jättemycket droger - Bli helt snurrig, se massa saker.

Åka jättesnabbt i snabb lyxbil hög som ett hus och antagligen dö.

joriice
2007-10-19, 00:26
Gå hem till vissa personer och rota igenom deras lådor..:D

+1

Jag skulle också åkt hem till Grubs lya, letat upp hans träningsschema (om det finns antecknat)

Kollat igenom hans skafferi, kylskåp osv..


*whistle*

Loke
2007-10-19, 00:35
Det jobbigaste vore att ingen skulle imponeras av mina framgångar. Jag vet inte hur ni andra skulle motivera er, men för mig skulle det bli meningslöst att fortsätta leva om det inte påverkade nån annans liv.

Doctor Snuggles
2007-10-19, 00:39
Det jobbigaste vore att ingen skulle imponeras av mina framgångar. Jag vet inte hur ni andra skulle motivera er, men för mig skulle det bli meningslöst att fortsätta leva om det inte påverkade nån annans liv.

Vad får du ut av att påverka någon annans liv?

Loke
2007-10-19, 01:12
Vad får du ut av att påverka någon annans liv?

Tja, jag tycker det är roligt och känns meningsfullt helt enkelt. Jag har läst ungefär halva Urkällan, så jag anar var din fråga kommer från, men jag kan faktiskt inte komma på något som skulle kännas roligt att göra om det inte fanns andra människor. Eller ja, i några dagar skulle man väl hålla sig sysselsatt.

Deceiver85
2007-10-19, 01:15
Kom på en till sak jag skulle göra:

Jag skulle bryta mot alla forumregler på kolozzeum :D

Doctor Snuggles
2007-10-19, 01:31
Tja, jag tycker det är roligt och känns meningsfullt helt enkelt. Jag har läst ungefär halva Urkällan, så jag anar var din fråga kommer från, men jag kan faktiskt inte komma på något som skulle kännas roligt att göra om det inte fanns andra människor. Eller ja, i några dagar skulle man väl hålla sig sysselsatt.

Vet inte vad urkällan är, men poängen är väl att det är känslan du vill åt, inte människorna i sig. Men visst, antagligen är det rätt djupt hårdkodat i oss, det primala sociala behovet.
EDIT: Jaha, Ayn Rands bok. Min signatur till trots så har jag inte läst något av Ayn Rand.

RassK
2007-10-19, 09:34
Jag hade nog gått till gymmet, sen gått hem och wankat.
Efter en vecka hade jag nog begått självmord :/

LadyInsane
2007-10-19, 10:21
Jag skulle börja med att bryta mig in i diverse klädbutiker och ta med mig alla kläder som jag tyckte om. Sedan skulle jag välja ut en schysst lya mitt i city med en uberskön säng. Därefter skulle jag spela guitar hero och singstar tills jag tröttnade. Sedan skulle jag hitta en häst. Rida runt från stad till stad och leta efter roliga saker att underhålla mig med. När jag blev hungrig skulle jag bryta mig in på ICA och sedan fortsätta. Tror definitivt att jag skulle kunna ha ruskigt skoj i en massa år ensam på jorden. :D

Versus
2007-10-19, 12:06
Hur upptäcker man att man är helt ensam på Jorden?

När jag går upp på morgonen så är det knappt en själ ute :P

Det vore antagligen först på motorvägen påväg till jobbet som jag skulle upptäcka att "fan vad lite trafik det är idag".
Hade nog inte tänkt så mycket på det mer utan mer framme på jobbet undrat varför ingen annan hade kommit när klockan närmare sig 0730 (börjar 0700).

Hade antagligen ringt runt till kollegor och bekanta och ännu mera undrat varför inte en jävel hade svarat.

Då först hade jag åkt in till centrala stan. Letat upp en stor shysst statsjeep som jag hade åkt runt med i Norstan och pajat rutor med. hade plockat på mig lite shyssta grejor som är bra att ha också.
Sedan hade jag letat upp en jävligt snabb bil och kört jävligt snabbt med på motorvägen och i city.

Sen fixat en jäkligt stor lastbil. Fyllt den med mat, kläder, bränsle och allt möjligt bra att ha skit.
Så hade jag kört ner till Frankrike och antagligen slått mig ner där och softat resten av livet.
Hade självklart fixat mycket vapen och sådant också, för att frågan är inte om zombisarna kommer utan när!

Snafu
2007-10-19, 12:10
Hade självklart fixat mycket vapen och sådant också, för att frågan är inte om zombisarna kommer utan när!

Japp, håller med.

Snafu
2007-10-19, 12:12
Frågan är vilket vapen: jag tror jag kör på en såndär automathagelbössa: zombisar är långsamma och man måste skjuta av huvudet på dom så....ja..hagelbössa, kanske med slugs. Sen en fet magnum eller DE tror jag. Och en machete. Och Jofa-hockeyhjälm.

budadi
2007-10-19, 13:55
Jag hade nog fixat en riktigt fet och snabb bil, massor av drivmedel. En massa böcker så man lär sig hur man gör en massa saker osv. Men innan jag börjar läsa alla böcker skulle jag nog äta allt vad jag kom över i ett par veckor, åka så långt jag orkar med bil så jag kan försäkra mig om att det inte finns en levande människa kvar.

Väldigt svår fråga det här, finns ju så mycket att göra. Men jag skulle nog bli knäpp efter ett tag :Virro

Spawn
2007-10-19, 13:59
Det första som hade slagit mig hade nog varit hur tyst det är.
När jag väl insett att jag är ensam hade jag skaffat mig en säker bil för några hastighetsskyltar lär man inte följa.

Jag hade nog skaffat mig sådana där batteri som drivs på solceller sen kopplat in den fetaste tvn jag kunde hitta och fisa sönder framför några filmer.

Jag hade nog försökt anskaffa mig så mycket bensin jag kunde samt mat som håller ett tag ;).

Jag hade nog försökt hitta någon sexaffär och pippat en docka för att lugna ner mig lite sen hade jag nog faktiskt dragit och gymmat och njutit av att inte bli störd eller behöva vänta på att folk ska bli klara. Jag har alltid velat panga lite så hade fixat några vapen och testat dess effekt på ett boskap med antingen får eller kor.

Skaffat mig lite gas borde nog vara bra då jag vill grilla lite kött.
jag skulle gå till närmaste biblotek och leta upp någon bok om detta för det finns garanterat. Följer den och lever ett så bra liv som möjligt.

Det tror jag är vad jag skulle hitta på första dagen.

Snafu
2007-10-19, 14:00
Ett tema som återkommer är vapen, droger och sexdockor. Jag ser genast fram emot världens undergång.

Mel
2007-10-19, 14:13
Jag skulle börja knarka, om jag inte kört eller flugit ihjäl mig först.

Spawn
2007-10-19, 14:20
Jag skulle börja knarka, om jag inte kört eller flugit ihjäl mig först.

vart ska du hitta knarket?

Eddie Vedder
2007-10-19, 14:24
vart ska du hitta knarket?

Sjukhus och Apotek har nog en hel del t.ex.;)

Spawn
2007-10-19, 14:31
Sjukhus och Apotek har nog en hel del t.ex.;)

Iof beror ju på vad man menar med knark..de lär väl inte ha kokain och sådana tunga saker där va :P För det är det jag förknippar med knark. Droger är väl en annan sak då...

Muskelbyggaren
2007-10-19, 14:44
Kom på en annan grej, skulle leta upp ett gigantiskt kylrum och slakta en hel kohjord så man slipper bli vegetarian. Djuren i fångeskap lär annars svälta ihjäl rätt fort när ingen matar dem.

Spawn
2007-10-19, 14:47
Kom på en annan grej, skulle leta upp ett gigantiskt kylrum och slakta en hel kohjord så man slipper bli vegetarian. Djuren i fångeskap lär annars svälta ihjäl rätt fort när ingen matar dem.

De lär ju gå på bete en del...
Vore rätt kul att dra till en miliärförläggning och leka med pansarvagnar :)

Kan passa på att fråga en sak för allmänt vetande. Dör kor om de ej mjölkas? har för mig jag har hört det någon stans.

Upptaget
2007-10-19, 14:52
Jag skulle springa ned till Holmgrens (bilaffär) och snott den nya Saab 95 aeron som står där inne :Virro

Emil_Larsson
2007-10-19, 15:57
Ge dig nu Emil, du hade gett dig ut på godisjakt. Satan va du hade ätit!:eating:

Alla konserveringsmedel och allt socker, godiset kommer ju dessutom stå sig tills dess att du käat upp allt.:D

Hahahaha dagens :D

willis
2007-10-19, 15:58
Frågan är vilket vapen: jag tror jag kör på en såndär automathagelbössa: zombisar är långsamma och man måste skjuta av huvudet på dom så....ja..hagelbössa, kanske med slugs. Sen en fet magnum eller DE tror jag. Och en machete. Och Jofa-hockeyhjälm.

En magnum givetvis eftersom det är 90% chans att man gör ett headshot, denna kompletterar du med en 12-gauge, den är bra när det är många zombies omkring och lätt att göra headshot med när dom kommer nära (bara att sikta uppåt). Slutligen kan det vara bra att ha ett gäng incendiary grenades.

Baan
2007-10-19, 16:07
Kom på en annan grej, skulle leta upp ett gigantiskt kylrum och slakta en hel kohjord så man slipper bli vegetarian. Djuren i fångeskap lär annars svälta ihjäl rätt fort när ingen matar dem.

Du har kunskapen? Om inte, som jag misstänker är svaret, så är det bättre att du gör en Grub, fast utan att betala alls då, och slänger in massa redan slaktade djur i ditt frysrum.

Muskelbyggaren
2007-10-19, 16:25
De lär ju gå på bete en del...
Vore rätt kul att dra till en miliärförläggning och leka med pansarvagnar :)

Kan passa på att fråga en sak för allmänt vetande. Dör kor om de ej mjölkas? har för mig jag har hört det någon stans.
De slutar väl bara producera mjölk?

Du har kunskapen? Om inte, som jag misstänker är svaret, så är det bättre att du gör en Grub, fast utan att betala alls då, och slänger in massa redan slaktade djur i ditt frysrum.
Hmm, fast ska man åka och samla ihop färdigslaktat kött lär elnätet paja och alla frysar gå ur funktion innan man hunnit samla ihop för ett års förbrukning ens.

Det här blir ett större problem ju mer jag tänker på det. Om köttet ska räcka en hel livstid krävs redigt stora mängder. Efter ordentligt övervägande tror jag att den bästa metoden ändå är att börja samla ihop en herrans massa kreatur i ett enormt fryshus. Väl där dräper man dem alla på en och samma gång förslagsvis genom att täta utrymmet och pumpa ut luften. Sedan kan man börja slakten, som lär ta ett antal veckor, i lugn och ro varför djuren måste ligga på kylning under tiden. När det gäller kunskapen får man hoppas att något bibliotek finns till hands.

Baan
2007-10-19, 16:39
De slutar väl bara producera mjölk?


Hmm, fast ska man åka och samla ihop färdigslaktat kött lär elnätet paja och alla frysar gå ur funktion innan man hunnit samla ihop för ett års förbrukning ens.

Det här blir ett större problem ju mer jag tänker på det. Om köttet ska räcka en hel livstid krävs redigt stora mängder. Efter ordentligt övervägande tror jag att den bästa metoden ändå är att börja samla ihop en herrans massa kreatur i ett enormt fryshus. Väl där dräper man dem alla på en och samma gång förslagsvis genom att täta utrymmet och pumpa ut luften. Sedan kan man börja slakten, som lär ta ett antal veckor, i lugn och ro varför djuren måste ligga på kylning under tiden. När det gäller kunskapen får man hoppas att något bibliotek finns till hands.

Du får ju vara snabb. Problemet är att det inte räcker livet ut i vilket fall, för en vanlig frys är ju inte hållbarheten på grejerna direkt 500 år om vi säger så. Högpresterande frysrum är en annan femma kanske, om det nu finns såna som håller bra låga minuisgrader.

Tror slakt är ganska svårt och något man får lära sig för att inte förstöra köttet.

Muskelbyggaren
2007-10-19, 16:41
Du får ju vara snabb. Problemet är att det inte räcker livet ut i vilket fall, för en vanlig frys är ju inte hållbarheten på grejerna direkt 500 år om vi säger så. Högpresterande frysrum är en annan femma kanske, om det nu finns såna som håller bra låga minuisgrader.

Tror slakt är ganska svårt och något man får lära sig för att inte förstöra köttet.
Mja, frågan är om det egentligen inte vore enklast att starta upp sitt eget småskaliga bondgårderi? Fast man lär ha en väldans massa djur om det ska gå att slakta ett lite då och då utan att det blir inavel. Det skulle också ge lite balans på tillvaron, man får jobba och stå i och sen njuta och dra sig tillbaka med nåt mer intelektuellt utmanande på eftermiddan. Livet som eremit börjar låta alltmer drömskt måste jag säga. *cupid*

Trance
2007-10-19, 16:45
Iof beror ju på vad man menar med knark..de lär väl inte ha kokain och sådana tunga saker där va :P För det är det jag förknippar med knark. Droger är väl en annan sak då...

Typ amfetamin, morfin och benzo kan ju man nog klassa som droger ja.

Baan
2007-10-19, 16:46
Mja, frågan är om det egentligen inte vore enklast att starta upp sitt eget småskaliga bondgårderi? Fast man lär ha en väldans massa djur om det ska gå att slakta ett lite då och då utan att det blir inavel. Det skulle också ge lite balans på tillvaron, man får jobba och stå i och sen njuta och dra sig tillbaka med nåt mer intelektuellt utmanande på eftermiddan. Livet som eremit börjar låta alltmer drömskt måste jag säga. *cupid*

Ja, det är väl det enda vettiga alternativet. Bara sno någon storbondens bondgård så har du en del djur att öva på, med mycket övning och rätt litteratur så kanske du lyckas slakta djuren rätt till slut. Med dom misslyckade försöken kan du mata dina många hundar (typ alla hundar i Sverige), som du senare tränar upp i två läger som får slåss mot varandra för att roa dig (Guden). Ja, finns många möjligheter.

Muskelbyggaren
2007-10-19, 16:49
Ja, det är väl det enda vettiga alternativet. Bara sno någon storbondens bondgård så har du en del djur att öva på, med mycket övning och rätt litteratur så kanske du lyckas slakta djuren rätt till slut. Med dom misslyckade försöken kan du mata dina många hundar (typ alla hundar i Sverige), som du senare tränar upp i två läger som får slåss mot varandra för att roa dig (Guden). Ja, finns många möjligheter.
http://www.gosimpsons.com/ProdImages/BurnsExcellentSticker.jpg

TcAnders
2007-10-19, 16:50
Helt klart försöka ha så kul jag bara kan, köra mkt snabbt mellan Borlänge - Sthlm i en bra bil t.ex.. Det är något jag är sugen på..
Men antagligen tröttnar man, då blir det till att leta reda på en stuga ute i vildmarken och börja leva som man gjorde förr.. Elda och liknande, det blir nog bra..

// Anders

Dissector
2007-10-19, 17:04
Fy fan! Har funderat på det där så många gånger! Skulle spränga en jävla massa stora saker :D

Sedan skulle jag leta upp roliga bilar och köra omkring med. Nån stad kan man avse specifikt för bärsärkargång, typ Sundsvall. Sedan kan man ha någon stad enbart för att promenera i och sånt.

Sedan skulle jag ägna några dagar åt att röja fram alla ljudanläggningar som finns i området, ställa upp på torget och ha ensamkonsert med min gitarr och det tyngsta PA som finns. Måste ju vara grymt.

Sedan skulle jag nog bli uttråkad...

Krille 87
2007-10-19, 17:10
Springa runt naken!!!! *whistle*

shut teh face
2007-10-19, 17:32
Jag tror seriöst inte att många här skulle överleva länge, även om de ville.

Hur länge tar det innan djuren tar tillbaka jorden?

Man skadar sig lätt, men utan kunskap till behandling etc, hur ska man överleva en infektion som kanske kräver lite tester för att upptäcka?

Tror 98% av alla här skulle snott en bil och krockat för att sedan dö av skadorna. :laugh:

Skjaves
2007-10-19, 18:13
Skulle gå runt naken, leta up en Ferrarihandlare eller Hummer eller nåt kul. Ta en massa vapen och åka runt och skjuta på skyltfönster, skyltdockor och sånt medans jag kör min Ferrari. ;)

Eddie Vedder
2007-10-19, 18:45
Kan passa på att fråga en sak för allmänt vetande. Dör kor om de ej mjölkas? har för mig jag har hört det någon stans.

Ja och det är därför alla kvinnor dör efter att barnet slutat amma.:smash:

Doctor Snuggles
2007-10-21, 01:06
Aha! Är det från Seinfeld? Kom inte ihåg vart jag hört det.

Ingen aning, men det lät sannerligen som en seinfeld-liknande grej. ;)

Tricklev
2007-10-21, 01:08
Kan passa på att fråga en sak för allmänt vetande. Dör kor om de ej mjölkas? har för mig jag har hört det någon stans.

HAHAHHAHAHAHAHHAHA :laugh:

Corpobal
2007-10-21, 01:40
Kolla om det hänt nåt på kolozzeum.

Griip
2007-10-21, 16:56
Tänk vad mycket saker folk skriver här som faktiskt är möjligt(och lagligt) redan nu..

Viktiga ord i en sån här fantasi: Hundfamilj, pilotkunskaper, vatten, mat, bränsle, porrfilmer

Hade nog åkt runt å upptäckt så mycket som möjligt av den jord som finns, sen hade det nog slutat med att återvända till skogen tillsammans med sin hundflock för att bli ett med naturen.

Fredszky
2007-10-21, 17:40
Ja och det är därför alla kvinnor dör efter att barnet slutat amma.:smash:

Kor är avlade för att producera så mycket mjölk som möjligt. Så det är inte omöjligt att det kan gå dåligt när dom inte får bli mjölkade. Jag har hört någonstans att moderna kor producerar många gånger mer mjölk än vad en "naturlig ko" hade gjort. (:smash: )

Pejij
2008-05-29, 20:38
Det kommer en film som handlar om det med Will Smith i huvudrollen, Jag tror den heter "last man on earth"

Ontopic: Jag skulle sprungit till någon affär, tagit någon överlevnadshandbok, flytta ut på landet till en stuga och leva som de gjorde "back in the old days"

Sedan beger man sig till affärer osv, och tar alla förnödigheter man behöver.. inte mat förstås eftersom det är råvara. Men tändstickor, sköna möbler, vapen och diverse.


SÅ!

"I Am Legend" heter filmen =)

tobbo
2008-05-29, 20:39
Fin bump.

Stoltz
2008-05-29, 20:43
"I Am Legend" heter filmen =)

Aww vad duktigt, nu får du vara med i mitt och Kwons filminnegäng.

Den heter "I am Legend".


"I am Legend"

brajjan
2008-05-30, 12:10
Jag skulle lukta på snygga tjejers trosor och sedan onanera.

Exdiaq
2008-05-30, 12:28
Jag skulle lukta på snygga tjejers trosor och sedan onanera.



Hur vet du att trosorna hade tillhört en snygg tjej när tjejen ifråga är borta? Tänk så var det en fet, hårg rysskärring på 76år. Tänk det du.

Pejij
2008-05-30, 13:15
Aww vad duktigt, nu får du vara med i mitt och Kwons filminnegäng.

haha xD förlåt ! Hade faktiskt inte läst hela tråden

Animalistic
2008-05-30, 13:42
Skulle gå runt naken, leta up en Ferrarihandlare eller Hummer eller nåt kul. Ta en massa vapen och åka runt och skjuta på skyltfönster, skyltdockor och sånt medans jag kör min Ferrari. ;)

spelat för mycket GTA?

MasterChief
2008-05-30, 13:53
spelat för mycket GTA?

Vem fan skjuter på skyltfönster i GTA?

shut teh face
2008-05-30, 13:55
Det skulle vara när det var coolt att man kunde skjuta sönder fönster, i GTA 3 var det först va?

Ibland kan man ju inte skjuta sönder dem. :D

PowPow
2008-05-30, 13:57
Jag hade inte skjutit på något alls. Är man ensam på jorden så äger man ju allt. Känns dumt att ta sönder sin egen egendom.

shut teh face
2008-05-30, 14:00
Jag hade inte skjutit på något alls. Är man ensam på jorden så äger man ju allt. Känns dumt att ta sönder sin egen egendom.
Det är visserligen sant.

Hur länge tror ni det tar innan djuren tar tillbaka jorden? Man kan ju anta att större städer även blir befolkat, eftersom vissa djur kanske smiter ifrån zoo osv.

Hemi
2008-05-30, 14:27
Det är visserligen sant.

Hur länge tror ni det tar innan djuren tar tillbaka jorden? Man kan ju anta att större städer även blir befolkat, eftersom vissa djur kanske smiter ifrån zoo osv.

De vandrar nog in från skogen ganska snart i tystnaden, samt att parker, många gator och omnejder efter några år är igenväxta med sly.

Fy, f-n vilken mögelstank överallt. Insekter, flugor, larver, maskar och råttor kommer att ha rena festen i Stockholm.

L-Sami
2008-05-30, 14:29
Jag är hungrig nu så jag skulle nog gå och hämta lite käk sen börja leta leta efter andra.

RösböJunior
2008-06-01, 20:40
om vi börjar med.

1. hur vet man hela jorden är tom? det lär väl ta veckor innan man inser det.

2. hur länge "fungerar" tex elektriciteten,internet?
Det mesta är väl automaserat med manuell övervakning...

3. Vi antar att alla andra organismer förutom just människor
(och de sjukdomar,parasiter vi bär på ?) lever kvar?
alltså insekter och djur är kvar.

=
Själv hade jag blivit om än mer paranoid xD och rastlös.

Borde dock:

Först försett mig med föda & vätska,sen studerat biologi,kemi om sin egna kropp , vilket säkert skulle vara svårt då man får agera studieguide" åt sig själv. Sätta sig in i elförsörjning möjligen på Gotland,där vindkraften finns.
Bygga en boning med självförsörjning samt re-produktion i så stor mån det går.

Sen försöka avla fram något? haha. antingen embryo-laborering
med apor osv tids nog.

regus
2008-06-01, 21:04
Bunkra upp med en massa porrfilmer, en tv, generator och dvd.

olander08
2008-06-01, 21:29
Polisens bevismaterial tätt efterföljt av råpluggning av böcker kring pilotyrket alt. ladda hem hela wikipedia. Med wikipedia, ett stadigt förråd av diverse substanser som inte längre skulle vara klassade (folkomröstning!) och ett jasplan med alla man vs. wild-episodes nedladdade på en pda så kan man inte ha tråkigt!

Sen skulle jag rest tills jag en dag dog av appendicit eller dylikt. Fast jag kanske skulle kunnat utföra en pendektomi vaken på mig själv med lite efterforskning :p

berra_berra
2008-06-01, 22:14
Det kommer en film som handlar om det med Will Smith i huvudrollen, Jag tror den heter "last man on earth"

Ontopic: Jag skulle sprungit till någon affär, tagit någon överlevnadshandbok, flytta ut på landet till en stuga och leva som de gjorde "back in the old days"

Sedan beger man sig till affärer osv, och tar alla förnödigheter man behöver.. inte mat förstås eftersom det är råvara. Men tändstickor, sköna möbler, vapen och diverse.


SÅ!

Jag tror den heter "I am Legend" eller har jag fel då?

Stoltz
2008-06-01, 22:16
Jag tror den heter "I am Legend" eller har jag fel då?

Men vad fan :laugh:

Three pigs
2008-06-01, 23:20
Måste se lite 28 days later nu.

JockeKillen
2008-06-02, 01:04
Hade alla försvunnit eller dött? Hade alla dött så hade det ju varit en hemsk jävla stank, men desto lättare att hitta nycklar till det man skulle vilja låsa upp/starta.

Om alla dött hade det ju förmodligen gått ännu fortare tills dess att diverse djur vandrade in i städerna. Bodensare som jag är så var just vildmarken en av de första tankarna som dök upp i huvudet, jag menar häromdan vart flickvännen halvt injagad i bilen av en björn bara 5km utanför staden och det var innan alla människor var borta.

Däremot så hade nog det första jag gjort varit att knata iväg och säkra en tank + några vapen. En tank hade ju givetvis fått agera försöksobjekt i en lek jag döpt, "hur stora saker kan jag köra över/krocka sönder".

När jag läste om alla som undrade om hur man visste om världen gått under och att en del inklusive mig själv gärna hade gjort det mesta naken så slogs jag även av tanken, tänk om det bara var min stad som varit tom.
För ärligt talat, när du konstaterat att du var ensam kvar i din hemstad, hade du letat mycket mer innan kläderna for av?

Så nu när jag har sprungit runt naken i en eftermiddag i tron om att jag är ensam kvar så springer jag in i någon grupp med människor ute på uppdrag att rädda överlevande i staden eller nå. Kan ni tänka er Sveriges reaktion när hela Boden gått upp i rök, förutom en kille på 18 år som sprang runt naken och plundrade?

Det känns som att det börjar bli dags att avrunda det här inlägget nu, det är ganska lustigt hur tankarna går 5 minuter över 2 på natten.

RösböJunior
2008-06-03, 19:21
Olander08

tror du wikipedia fungerar ;) ?
jag tror på max 4 dar innan internet börjar slås ner raskt.


Jag tänkte på det här med att "flyga", hur mycket man än pluggar skulle det väl vara en stor riskfylld fara och speciellt skulle iaf jag vara livrädd att ens lyfta från marken.
Komiskt undergång
"the last man alive died when tried to flew accross the ocean"

Jag skulle dvs hålla mig på land, bila via finland. A man can never rule the sea" ^ ?

Versus
2008-06-03, 20:00
Olander08

tror du wikipedia fungerar ;) ?
jag tror på max 4 dar innan internet börjar slås ner raskt.


Jag tänkte på det här med att "flyga", hur mycket man än pluggar skulle det väl vara en stor riskfylld fara och speciellt skulle iaf jag vara livrädd att ens lyfta från marken.
Komiskt undergång
"the last man alive died when tried to flew accross the ocean"

Jag skulle dvs hålla mig på land, bila via finland. A man can never rule the sea" ^ ?

Finns ju segelbåtar, då behöver man inte ens drivmedel för att komma framåt. Jobbigt om det blir stiltje dock!

Hade förutom att leva rövare i stan i några dagar letat reda på någon shysst 50-60 fots segelbåt, bunkrat upp och seglat till varmare breddgrader.

Granstr0m
2008-06-03, 20:51
Jag skulle nog utnyttja allt ;D råna affärer slå sönder hus, träna på gymmet 5ggr i veckan (INGET som kan stoppa träningen ;)) Och leva livet tills jag dör :)

RösböJunior
2008-06-03, 21:50
Återigen en aning onödig Quoting", mitt inlägg är itne 10 sidor bak utan precis innan ...

Jag kan inte segling, även om man i denna -evt situation-skulle få tid att läsa och kanske utföra små praktiska test i smyg i nån mindre vik vetifan om jag skulle ge mig ut på havet ändå.

Flyga skulle jag förmodligen inte göra, hur skulle man "träna" tex?
Moderna piloter idag får väl genomgå omfattande simulatorer osv innan dom ens får "spaka" ett plan för en kort stund i luften med en erfaren lärare jämte....
att praktisera landning ,lyftning = glöm det.

Vilket "varmare breddgrader" hade du seglat till om man får fråga?

vi säger att du hamnar på en spansk ö, är väl miljön ganska främmande.
Språk,instruktioner på all utrustning står i bra fall på engelska/tyska.

;)

Stoltz
2008-06-03, 21:53
Ok, nu har jag tänkt efter lite.

1. In på internet, ladda ner allt jag tror jag kan behöva, pumpa ut allt genom skrivaren snabbt som bara fan i flera dagar innan internet samt el går åt helvete.

2. Gå till Apoteket, skaffa några första hjälpen lådor samt lite annat, antiinflammatoriskt, penicillin etc.

3. Bunkra upp med konserver och pasta.

4. Biblioteket: Böcker om läkemedel och dylikt, överlevnadsböcker, samt radio och elteknik så att jag kan få tillbaka elen i mitt hem, etc.

5. Vapen. Massor. Intruktionsböcker och TNT ska med.

6. Resten typ... Ja, komma på saker att göra för nöjes skull.

olander08
2008-06-03, 22:06
Olander08

tror du wikipedia fungerar ;) ?
jag tror på max 4 dar innan internet börjar slås ner raskt.


Jag tänkte på det här med att "flyga", hur mycket man än pluggar skulle det väl vara en stor riskfylld fara och speciellt skulle iaf jag vara livrädd att ens lyfta från marken.
Komiskt undergång
"the last man alive died when tried to flew accross the ocean"

Jag skulle dvs hålla mig på land, bila via finland. A man can never rule the sea" ^ ?

Betvivlar på att det skulle vara särskilt svårt att flyga. Lättast skulle nog vara om man fick tag på en Harriet så man kan lyfta/landa vertikalt. Finns dessutom flygsimulatorer på Arlanda som man nog skulle kunnat starta upp med hjälp av ett par dieselgeneratorer.

Men men... efter några veckor skulle du nog inte bry dig särskilt mycket om farorna. Din största chans till att leta efter överlevare eller dylikt, är att lära sig att flyga.

RösböJunior
2008-06-05, 14:13
Om du tycker det verkar så lätt kan du väl börja nu och bjuda mig på en flygtur senast augusti ?

Harrier" planen finns såvitt jag vet bara i Usa.

Jo jag skulle bli väldigt rädd för att skadas/dö om man kommit till insikt man är ensam överlevare. För vi leker juh med fantasin nu att man bör märka jorden är tom efter några veckor. Då inget sänds på Tv, hela internet verkligen är öde. Låt säga man inte kan veta till 100 procent skulle väl radiovågarna stå för letandet ^

annars skulle du få FLYGA en del timmar bara för att ens lokalisera en brand på 2000 hektar enbart i svenskt luftrum....

jwzrd
2008-06-05, 14:16
Om du tycker det verkar så lätt kan du väl börja nu och bjuda mig på en flygtur senast augusti ?

Harrier" planen finns såvitt jag vet bara i Usa.

Jo jag skulle bli väldigt rädd för att skadas/dö om man kommit till insikt man är ensam överlevare. För vi leker juh med fantasin nu att man bör märka jorden är tom efter några veckor. Då inget sänds på Tv, hela internet verkligen är öde. Låt säga man inte kan veta till 100 procent skulle väl radiovågarna stå för letandet ^

annars skulle du få FLYGA en del timmar bara för att ens lokalisera en brand på 2000 hektar enbart i svenskt luftrum....

Harrier är ett brittiskt flygplan.

Vimpyboy
2008-06-05, 14:38
Jag hade klätt mig i kvinnokläder och börjat samla på katter. Vad jag gör med dem får ni se om ni mot alla odds ser på.

Hemi
2008-06-05, 14:51
Vad händer med ett kärnkraftverk eller ett vattenkraftverk om man bara lämnar dem?

bubbe
2008-06-05, 14:58
Väldigt hypotetiskt, men antagligen skulle jag bryta ihop och inte kunna tänka rationellt då det skulle betyda att hela min familj inkl mina 4 döttrar skulle vara döda.

Hemi
2008-06-05, 15:00
Jag skulle nog bara vara måttligt intrreserad av att resa eftersom allt ändå övergivits. Det räcker med att vänta till augusti och släta gräsmattor och välskötta parker är ett minne blott. Nästa år börjar busk ta över mer och mer.

Skulle nog börja jaga och fiska omgående eftersom jag kommer att tröttna på konserver och pulver. Grönsaker fick man väl börja dra upp där de växer nu men snart måste de nog börja skötas.

Internet behöver man ju inte detfinns mer ingående information om överlevnad på biblioteken. Däremot kartor och sånt över vart riskabla områden kan tänkas ligga.

lovelysmile
2008-06-05, 15:06
Hade blivit asförbannad om man på något sätt upptäckte att det är ett practical joke och alla kunde se. *grr*

amincissez
2008-06-05, 18:01
Jag skulle genast gå in i en lyxbils affär ,,typ merca,,maybach,,BMW, värsta modellerna med värsta hästkrafterna,,o susa omkring med den ena bilen värre än den andra.
Jag skulle veva ner rutan o lyssna på vrålet från motorn.
O gasa omkring på motorvägarna hallelujah va härligt.

stargate
2008-06-05, 18:32
Hade blivit asförbannad om man på något sätt upptäckte att det är ett practical joke och alla kunde se. *grr*

Men det är det inte? läst rubriken?

Osten80
2008-06-05, 18:37
Knarkat ihjäl mig på relativt kort tid.

ramagoen
2008-06-05, 19:14
prio 1. hade vart mat(vegetariskt skit förmodligen, lättaste), vatten(flaskvatten+regnvatten), sen ett bra och skyddat ställe mot väder & djur

El, diesel/bensingeneratorer(sjukhuset borde ju ha de här, kanske kan stanna där ett tag). Vapen, närmsta polisstation. Medicin, apotek+sjukhus. Böcker, biblioteket.

Rejält med kroppsskydd, crossskydd kanske + pikésnutskydd över kanske sen en fet jävla biljävel som man förstärker rejält(sånt kan man lära sig genom att läsa) när man är ute å leker för att ej skada sig i onödan.

Nåja, sen hade man ju lagt till skit alltefterssom.

stevebc
2008-06-05, 20:43
Jag skulle vandaliserat i 3 veckor, krossat glasrutor osv. Hela faderullan. Sen hade jag snott en sportbil och maxat satan. Sen vet jag inte.

lovelysmile
2008-06-07, 12:59
Men det är det inte? läst rubriken?

Ja, jag tänkte bara "högt". Det är tillåtet.

dajmond
2008-06-07, 13:00
plundra en chokladfabrik......mmmmmmmmm..men jag skulle ha tagit med mig en hund ifall zombier skulle känt för o dyka upp. jag har sett 28 dagar senare, jag är inte dum.

Granatgiraffen
2008-06-07, 13:53
plundra en chokladfabrik......mmmmmmmmm..men jag skulle ha tagit med mig en hund ifall zombier skulle känt för o dyka upp. jag har sett 28 dagar senare, jag är inte dum.

Så du kan mata zombies med hunden eller hur tänkte du? Bättre att bli polare med en stridsvagn då :/