handdator

Visa fullständig version : Laptop bränt trä?


Lellan
2007-10-17, 21:25
Hej bullen! Soffbordet har blivit vitt, där jag haft laptopen. Den blir rätt varm under, kanske därför?

Tänkte olja in det, eller kan hemska saker hända då? Soffbordet är i oljad valnöt. Möbelbutiker har inte jour, det har kollo - någon som vet hur man fixar? Vågar jag olja?

Yucko
2007-10-17, 21:29
SÅ varmt blir det inte. Du ska väl inte olja in med bensin? ;)

JJ
2007-10-17, 21:30
Hej bullen! Soffbordet har blivit vitt, där jag haft laptopen. Den blir rätt varm under, kanske därför?

Tänkte olja in det, eller kan hemska saker hända då? Soffbordet är i oljad valnöt. Möbelbutiker har inte jour, det har kollo - någon som vet hur man fixar? Vågar jag olja?

Ja, trä skall oljas, inget konstigt med det.

hahavaffan
2007-10-17, 21:30
Ge mig Phish Food

Lellan
2007-10-17, 21:54
Alltså, brukar ju olja in det - inga konstigheter.

Men om nu laptopen är så het under att den torkar ut som fn (eller någon som har nån idé vad det vita kan vara? Spiller man vatten på trät blir det vitt, men det går bort med lätt fuktad trasa - inte detta).

Frågan är om inoljningen tar bort det vita så att vi slipper ha en vit fyrkant där, eller om det är något annat som ska till?

Rahf
2007-10-17, 22:03
Den blir väl inte hetare än säg max 70 grader. Finns det något som antänder vid de temperaturerna? Vad säger naturvetarpanelen?

Lellan
2007-10-17, 22:18
Den blir väl inte hetare än säg max 70 grader. Finns det något som antänder vid de temperaturerna? Vad säger naturvetarpanelen?

Men grappar, nu får ni väl sluta missförstå..:) Jag menar alltså INTE farligt som i oljat trä + het laptop.

Utan: Om laptopen orsakat en vit rektangulär fläck på bordet, försvinner den eller "fäster" fläcken om jag oljar in trät?

Hemska saker hända= vit fyrkant fastnar.

Pudzianovski
2007-10-17, 22:21
Kan du inte bara ha en tablett eller liknande under då. :confused:

Lellan
2007-10-17, 22:25
Kan du inte bara ha en tablett eller liknande under då. :confused:

Alltså, mitt problem är att jag vill få bort fläcken. Min fråga är hur får man bort fläcken? Är inte ens 100 på vad som orsakat den.. vill inte olja innan jag kollat så att det inte får fläcken att fastna mer.

Kan ju slipa om å greja om olja inte funkar iofs, men det är jobbigt och jag är lat. :)

Pudzianovski
2007-10-17, 22:27
Alltså, mitt problem är att jag vill få bort fläcken. Min fråga är hur får man bort fläcken? Är inte ens 100 på vad som orsakat den.. vill inte olja innan jag kollat så att det inte får fläcken att fastna mer.

Kan ju slipa om å greja om olja inte funkar iofs, men det är jobbigt och jag är lat. :)

Aha, det är alltså redan en fläck. Kanske borde läst noggrannare. :em:

Jarod
2007-10-17, 22:35
Alltså, mitt problem är att jag vill få bort fläcken. Min fråga är hur får man bort fläcken? Är inte ens 100 på vad som orsakat den.. vill inte olja innan jag kollat så att det inte får fläcken att fastna mer.

Kan ju slipa om å greja om olja inte funkar iofs, men det är jobbigt och jag är lat. :)

Olja lär inte funka eftersom fläcken ändå kommer att synas efteråt. Ta dig i kragen och slipa hela bordsskivan innan du lackar eller oljar.

Är du slö så köp en heltäckande duk. :D

Lellan
2007-10-17, 22:46
Aha, det är alltså redan en fläck. Kanske borde läst noggrannare. :em:

Du är förlåten. Jag och ord kan vara en dålig kombination.

Olja lär inte funka eftersom fläcken ändå kommer att synas efteråt. Ta dig i kragen och slipa hela bordsskivan innan du lackar eller oljar.

Är du slö så köp en heltäckande duk. :D

Jag är väl inget jvla fruntimmer heller.. duk.. *screwy*

Men var ska man ha en laptop om inte på ett bord. Tydligen inte på ett oljat valnötsbord, dagens lärdom att föra vidare till ärade kollomedlemmar. Hade hellre talat om att glass är gott eller nåt. :(

Snafu
2007-10-17, 23:31
Skriv brev till laptopstillverkaren och klaga. Kör stenhårt.

JJ
2007-10-18, 07:49
Ta lite olja och gnugga på en liten del av "fläcken". Försvinner den så är det väl bara att köra på. Det låter mest som att träet torkat under datorn.