handdator

Visa fullständig version : Tatuering


Fd_Megatuttarna
2007-10-17, 19:09
Tjena!

Jag funderar på att gadda vänster bicce. Det ska stå ett ord längs med mittersta delen av biccen på längden sett framifrån. Gör det sjukt ont där? Vad har ni för erfarenhet av era gaddningar?

LadyInsane
2007-10-17, 19:10
Tjena!

Jag funderar på att gadda vänster bicce. Det ska stå ett ord längs med mittersta delen av biccen på längden sett framifrån. Gör det sjukt ont där? Vad har ni för erfarenhet av era gaddningar?

Har en på ryggen och en på axeln. Den på ryggen gjorde ondare. Spec på kotorna. På bicepsen borde inte vara alltför pjåkigt. Iaf inte ondare än något annat ställe.

Daniiiel
2007-10-17, 19:11
Jodå det känns mer på mitten än ytterst på armen så att säga. Men sålänge du inte har sjukt låg smärttröskel så kommer det inte vara någon fara om du inte gör en sittning på 5+ timmar. Många nojjar nog lite väl mycket innan första tatuernigen, så jävla farligt är det inte.

Fd_Megatuttarna
2007-10-17, 19:12
Frågan är om det inte är bättre att ta en sup innan. Jag blir galen av förväntad smärta.

Viktor_Balck
2007-10-17, 19:13
Frågan är om det inte är bättre att ta en sup innan. Jag blir galen av förväntad smärta.

Vad ska du tatuera? Signori?

Daniiiel
2007-10-17, 19:14
Frågan är om det inte är bättre att ta en sup innan. Jag blir galen av förväntad smärta.

Alkohol i blodet gör det bara värre. För fan du är väl en man det är ingen fara så fort han satt ner nålen första gången kommer du inte tycka det är någon fara trots att det gör ont.

LadyInsane
2007-10-17, 19:14
Frågan är om det inte är bättre att ta en sup innan. Jag blir galen av förväntad smärta.

Seriösa tatuerare gaddar inte alkoholpåverkade. Visst kanske de inte märker det på dig, men då lär du ändå inte druckit tillräckligt för att det ska hjälpa psykiskt.

Fd_Megatuttarna
2007-10-17, 19:15
Ska tatuera in "Lothar", ditt andranamn.

Fd_Megatuttarna
2007-10-17, 19:16
Alkohol i blodet gör det bara värre. För fan du är väl en man det är ingen fara så fort han satt ner nålen första gången kommer du inte tycka det är någon fara trots att det gör ont.

Hehe när de väl börjat så kan man inte bara gå därifrån. Nädå det är bara att gilla läget och ta det. Ska man undvika färg? Har hört att det inte håller så värst länge.

Daniiiel
2007-10-17, 19:18
Hehe när de väl börjat så kan man inte bara gå därifrån. Nädå det är bara att gilla läget och ta det. Ska man undvika färg? Har hört att det inte håller så värst länge.

Du borde inte undvika färg bara för att det kanske inte håller lika länge. Sen har jag aldrig hört någon tatuerare som säger att färg håller sämre, kanske blir lite fulare om 30 år när tatueringen är gammal än i svart.

Sen är det dock svårare att ta bort vissa färger om du någon gång skulle vilja ta bort den.

Fd_Megatuttarna
2007-10-17, 19:20
Du borde inte undvika färg bara för att det kanske inte håller lika länge. Sen har jag aldrig hört någon tatuerare som säger att färg håller sämre, kanske blir lite fulare om 30 år när tatueringen är gammal än i svart.

Sen är det dock svårare att ta bort vissa färger om du någon gång skulle vilja ta bort den.

Ok! Hur är det med bläcket förresten? Finns det olika sorter? Någon som är bättre än den andra o s v?

Axmode
2007-10-17, 19:21
Jag gjorde precis en mitt på biceps i fredags. Visst det gjorde ont, speciellt ju när han närmade sig innersidan av armen.

Jennyiz
2007-10-17, 19:21
Jag har tre tatueringar. En vid troskanten, en på axeln och en i svanken. Svanken gjorde mest ont, men "ont" gjorde det inte. Jag njöt av både den på axeln och vid magen, men sen gillar jag ju smärta ;) haha. Lycka till, you gonna love it, och framförallt kommer du bli beroende...

Daniiiel
2007-10-17, 19:21
Ok! Hur är det med bläcket förresten? Finns det olika sorter? Någon som är bättre än den andra o s v?

Ingen aning men sålänge du går till en bra tatuerare så behöver du inte oroa dig över sånt.

Ska du göra det privat eller på studio?

Sebbe_H
2007-10-17, 19:22
Bicepsen lär väl inte vara så farligt. Gaddade mig på revbenen, där gör det nog allt lite ondare! Men dock inte så att man inte klarade av det. Du har inget att oroa dig för!

Fed up
2007-10-17, 19:23
Menar du utsidan eller insidan av armen? jag har gjort på båda sidorna och insidan är rätt jobbig, men utsidan är nemas problemas. Känns knappt alls. Skulle gissa att utsidan av överarmen är det minst smärtsamma stället på kroppen.

Sen är det inga problem med färg, bara du går till nån som kan hantera det. Jag gjorde min äldsta för 3,5 år sen och den är sjukt färgstark fortfarande. Enligt han som gjorde den så skulle jag aldrig behöva fylla i den, han garvade när jag frågade det.
Det min kompis, som är tatuerare, brukar gnälla på är stora helsvarta saker, de måste ofta fyllas i emellanåt för det ser tattigt ut direkt lite färg faller ut, iom. att allt är en och samma färg och en väldigt distinkt sådan, så att säga.

Fd_Megatuttarna
2007-10-17, 19:23
Ingen aning men sålänge du går till en bra tatuerare så behöver du inte oroa dig över sånt.

Ska du göra det privat eller på studio?

Jag ska göra den på House of Pain tror jag.

Grisen
2007-10-17, 20:08
Ok, två gissningar:

"Pacta sunt servanda"

"Sug min pistol!"

Edit. Fan bara ett ord =/

Fd_Megatuttarna
2007-10-17, 20:26
Ok, två gissningar:

"Pacta sunt servanda"

"Sug min pistol!"

Edit. Fan bara ett ord =/

Nää, blir "Legalitetsprincipen"... så jag vet när skatt får tas ut *whistle*

Grisen
2007-10-18, 11:57
Nää, blir "Legalitetsprincipen"... så jag vet när skatt får tas ut *whistle*


Ha ha, sug. Kanske inte så smart att hålla på och dissa när man kommer med såna frågor. Jag visste det faktiskt men jag blev lite förvirrad i och med eventuella övergångsbestämmelser eller liknande.

Fd_Megatuttarna
2007-10-18, 12:54
Ha ha, sug. Kanske inte så smart att hålla på och dissa när man kommer med såna frågor. Jag visste det faktiskt men jag blev lite förvirrad i och med eventuella övergångsbestämmelser eller liknande.

Dissar inte dig, jag hade själv så sjukt mycket frågor på den kursen att det inte var sant.

Kör hårt på tentan!

Grisen
2007-10-18, 12:59
Dissar inte dig, jag hade själv så sjukt mycket frågor på den kursen att det inte var sant.

Kör hårt på tentan!

Syftade på min "diss".

Tack!

Grisen
2007-10-18, 13:07
Dissar inte dig, jag hade själv så sjukt mycket frågor på den kursen att det inte var sant.

Kör hårt på tentan!

Alltså det jag menade var att jag inte ska dryga mig när jag kommer med såna ("dumma") frågor. Bara för att förtydliga.