handdator

Visa fullständig version : R.I.P kissemiss :(


Tigerkotten
2007-10-17, 18:23
Lite ledsen just nu och tänkte bara skriva av mig. Var en katt som inte kom in igår, så jag gick ut och letade runt 00 men fann inte. Gick även runt där hon hittades idag. Men var mörkt så gjorde ju inte saker lättare + att hon är svart.

Idag 1h runt 12 också gick jag och letade på andra ställen. Runt 17:30 var det en som sa att hon hade sett en katt igår på eftermiddagen under en bil vid en parkering som viftade på svansen. Hon hade en hund med sig och tänkte väl inte så mycket mera på det. Men hur som helst efter man tittat där så var det missen som saknades och hon var död *cry*

Skyller lite på mig själv att jag inte gick ut o letade tidigare mera. Men sen tycker man det är trist att personen som nu körde bilen inte åtminstonde kunde gått ut och tittat på katten. Sen om den nu hade en skada ringt och sagt vad som hade hänt. För skaden vad jag såg var på ena benet, kanske hade hänt att den fick några inre skador självklart. Men man hade ju iaf försökt göra det mesta av situationen och åkt in med henne direkt. Eftersom hon nu troligen hade blivit påkörd sen krypit in under en bil.

Denna väg också används för genomfart av många, även fast det ska vara enbart för de som bor här (30km också). Då det är ett dagis här.

Denna katt av de 25år jag nu levt med katt har varit det där "extra" hur söt och snäll som helst. Gjorde roliga läten, samt kunde "apport". Sen om man kliade henne på ett visst sätt så blev hon som förlamad och bara njöt. Hon brukade även varje natt "spoona" med mig under täcket, och borra in sitt huvud in i min hand när man skulle sova. Fluffig och go me.

bye bye Nikita 1.5år i will miss you
http://img153.imageshack.us/img153/7164/s3700180kw2.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/5130/s3700181ev2.jpg

Handcuff
2007-10-17, 18:25
:cryout: :( usch...

HenrY
2007-10-17, 18:25
:( Sorry dude.

Ett husdjur är som en vän som alltid är där...

Kwon
2007-10-17, 18:29
Feel your pain Bro!

Hade också en katt för många år sedan som avled.

Kändes som en familjemedlem.

lectris
2007-10-17, 18:40
awh.. ledsen att höra det :( min sambos katt blev överkörd i våras och föraren dumpade katten i diket. Tyvärr verkar de flesta inte reflektera över att det är en familjemedlem som man berövat livet. Hoppas du har många bilder på kissen och att du har många fina minnen som du kan plocka fram när saknaden blir för stor. Hon var riktigt fin dessutom, bland det sötaste jag sett måste jag säga. och det betyder inte lite kan jag berätta :)

Daniiiel
2007-10-17, 18:41
Fy fan im feelin with you bro..var fan förstörd när vår förra katt dog. Helt sjukt hur mycket love man har till dem om de har varit med i familjen länge.

blekfet2
2007-10-17, 18:44
usch så jävla jobbigt när ens djurvänner dör, usch.

En av våra hundar fick somna in för 2 veckor sedan, så jävla jobbigt.

Stackare, tycker synd om dig!

Slartibartfast
2007-10-17, 18:46
Nein! Kisse! :(

Stoltz
2007-10-17, 18:49
Beklagar :(

reinholdsson
2007-10-17, 19:07
Fin kisse! Tråkigt det som hände :(

Semiramis
2007-10-17, 19:13
Vad sorgligt, känner med dig.

Jennyiz
2007-10-17, 19:17
Lider verkligen med dig, har själv en katt på 1 år som är mitt LIV (ja det är sant). Fick enorm panik och störtgrät när han var borta i 2 dagar, och grät av lycka när jag hörde han mjaua utanför. Hoppas du mår bättre framöver!

jenny
2007-10-17, 19:57
Usch, stackars dig!
När min gamla katt dog så sörjde jag honom mer än jag har gjort någon människa.

Tomten
2007-10-17, 20:03
awh.. ledsen att höra det :( min sambos katt blev överkörd i våras och föraren dumpade katten i diket. Tyvärr verkar de flesta inte reflektera över att det är en familjemedlem som man berövat livet. Hoppas du har många bilder på kissen och att du har många fina minnen som du kan plocka fram när saknaden blir för stor. Hon var riktigt fin dessutom, bland det sötaste jag sett måste jag säga. och det betyder inte lite kan jag berätta :)

Vissa tar anvar, fast ofta är katterna inte märkta så att det är hopplöst att ta reda på vem de tillhör. För bra många år sedan så körde en kamrat över en katt. Den levde tyvärr när vi gick ut ur bilen för att kolla vad vi hade råkat köra på. Hela bakre delen av kroppen var mos och den kröp omkring på backen och det var minst sagt förjävligt, den lät ungefär som en tryckluftspistol som läcker. Ett eländigt ljud som verkligen fick en att kännas som ungefär världens eländigast och ondaste människa.

Ingen av oss hade riktigt modet att göra slut på kreaturets lidande, fast en kompis hittade en pinne och sa något i stil med "vi kan ju använda den här". När vi istället hade slagit kompisen med pinnen, så vi ringde den lokala polisen så de fick komma och göra skitgörat. De hade tjänstevapen och license to kill, så två skott senare så var det överkörda kreaturet i katthimmelen.

Fast lite lustigt var det. När polisen anlände till platsen så pekade de också på pinnen och sa "ska vi inte göra slut på den med den här pinnen?". :smash:

Tigerkotten
2007-10-17, 22:05
Usch, stackars dig!
När min gamla katt dog så sörjde jag honom mer än jag har gjort någon människa.

Precis sådär är det för mig, har dock haft andra katter som dött men inte reagerat lika alls som jag gör nu. Människa som dött som varit "nära" har isåfall varit min Morfar som gått bort. Där fällde jag inte ens en tår.

Jag minns inte ens när jag fällde en tår senaste jag var ledsen, enbart varit när jag sett filmer osv. Men nu är jag förstörd :( Men det är väl pga hon varit så "nära" mig. Sängen min som hon senast igår låg och sov i, eller när la sig på min musmatta och huvvudet på min hand som gjorde mustyrning svår. Hon ville vara "med" hela tiden.


Tack iaf för att Ni skrivit & ledsen för det trista som ni med varit med om :(

bertbert
2007-10-17, 22:07
Jag har mist en katt, 4 år blev den. Jag vet hur det känns. *cry*

Lelle Pelle
2007-10-17, 22:11
Väldigt tråkigt att höra. För två år sedan sprang min katt bort i slutet av November, och var borta i nästan en månad. Lyckan när han återvände, mager som en sticka, på julaftonsmorgon var otrolig.

Igen, väldigt tråkigt att höra.:(

Metal_boy_
2007-10-17, 22:29
Beklagar sorgen :(

Frantic
2007-10-17, 22:33
Beklagar verkligen sorgen Tigerkotten:(

Jag gråter nästan bara av tanken att min 12-åriga katt en dag kommer att dö *cry*

Monoxide
2007-10-17, 22:37
Fuck. :(


Vet hur det känns, mannen. Lycka till. Typ. :/

Röda_Lacket
2007-10-17, 23:39
Usch tråkigt att höra :-(. Jag vågar inte släppa ut min katt med tanke på trafiken utanför folk kör som galningar.

muddler
2007-10-18, 00:17
beklagar... har själv haft katt och skulle må mycket dåligt om den skulle gå åt... (den bor hos föräldrarna)

jenny
2007-10-18, 06:49
Precis sådär är det för mig, har dock haft andra katter som dött men inte reagerat lika alls som jag gör nu. Människa som dött som varit "nära" har isåfall varit min Morfar som gått bort. Där fällde jag inte ens en tår.

Jag minns inte ens när jag fällde en tår senaste jag var ledsen, enbart varit när jag sett filmer osv. Men nu är jag förstörd :( Men det är väl pga hon varit så "nära" mig. Sängen min som hon senast igår låg och sov i, eller när la sig på min musmatta och huvvudet på min hand som gjorde mustyrning svår. Hon ville vara "med" hela tiden.


Tack iaf för att Ni skrivit & ledsen för det trista som ni med varit med om :(


Egentligen är det inte så konstigt att man bryr sig så mycket. Har man djur så spenderar man ju mer tid med dem än de flesta människor och till skillnad mot människor så är förhållandet till ett djur mycket mindre komplicerat.

Det är bra att du iallafall har hittat kissen. Då slipper du fundera på var den är och vad det var som hände. Min gamla katt på 15 år rymde och kom aldrig tillbaks. Jag fuinderar ofta på vad som hände honom och hoppas att han dog snabbt.

Alexton
2007-10-18, 07:01
Gamla katter kan känna på sig att det är tid att gå vidare, då springer de iväg och dör någonstans. Lite mysko men min förra katt gjorde det också, fast han valde tvättstugan.. hittade honom 1 månad senare som en liten mumie.

frajdrik
2007-10-18, 07:07
Lider verkligen med dig, verkade vara en fin katt. Vila i frid Nikita.

Sir Anselm
2007-10-18, 07:38
Shit va trist. Det var en väldigt söt katt måste jag säga. Har två katter, men de får hålla sig inomhus eftersom jag bor i stan, skulle bli väldigt tomt om någon av dem skulle dö...

Beklagar sorgen.

Vinter
2007-10-18, 08:30
Beklagar sorgen, förstår hur du känner dig. :(

LadyG
2007-10-18, 09:12
Lider med dig, det är hur jobbigt som helst när en djurkompis dör.

Saknar min lilla Isis fortfarande, trots att hon gick bort för så länge sedan. Vissa kattkompisar glömmer man aldrig, helt enkelt.

Toxic
2007-10-18, 09:25
Saknar både vår 12 åringa champion"redfelllow" därav för osss som var barn då kompis som dog av lungproblem och vår honkatt som blev 22år och helt enkelt blev tjejen...*cry*